حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت افزوده اپل سال ۲۰۲۰ از راه می رسد؟

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، واقعیت افزوده (AR)

گویا شایعات مربوط به هدست واقعیت افزوده اپل واقعیت دارد. این دستگاه احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۰ عرضه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره هدست واقعیت افزوده اپل صحبت کنیم.

هدست واقعیت افزوده اپل

شایعات مربوط به هدست واقعیت افزوده اپل هر روز جدی تر می شوند. طبق گزارش وب‌سایت بلومبرگ، پس از شکست عینک های گوگل گلس، این بار اپل قرار است تا در سال 2020 از عینک های واقعیت افزوده خود رونمایی کند. به نظر می آید که این هدست به منظور تحویل پیام ها، نمایش نقشه و انجام بازی، با آیفون همگام سازی می شود. ظاهرا اپل در نظر دارد تا اپلیکیشن App Store را نیز به این دستگاه اعمال کند.

با این حال علیرغم شایعات و آزمایش های در حال انجام، هدست واقعیت افزوده به این زودی روانه بازار نمی شود. شرکت اپل از استراتژی های استخدامی سخت گیرانه ای برای تقویت تیم AR خود استفاده کرده است، اما هنوز به یک اپلیکیشن مناسب برای افزایش ارزش فروش سخت افزار احتیاج دارد. به علاوه، در صورت اتفاق نظر مقامات بلند پایه مبنی بر کامل نبودن هدست AR، امکان به تعویق افتادن تاریخ عرضه این دستگاه نیز وجود دارد.

جالب اینکه شرکت فیس بوک نیز در حال کار روی عینکی با عملکرد مشابه است. این محصول علاوه بر عکس برداری، تماس های ورودی به یک گوشی متصل را پیگیری می کند، هرچند که مدل اولیه آن قطعا فاقد فناوری واقعیت افروده است. گفته می شود که فیس بوک احتمالا در سال 2021 از عینک های خود رونمایی خواهد کرد. کمپانی های مطرح دیگری مثل آمازون و مایکروسافت نیز در حال کار روی پروژه های مشابهی هستند.

با این حال به نظر نمی رسد که اپل نگران این تاخیر و رقبای آینده خود باشد، چرا که طبق پیش بینی ها و شایعات پراکنده، آیفون های جدید با پشتیبانی از فناوری 5G قدرتمند و دوربین های پشتی با سنسور تشخیص عمق نیز در سال آینده رونمایی می شوند. با توجه به معرفی لپ تاپ های Mac مبتنی بر ARM و اپل واچ های مجهز به اپلیکیشن Sleep Tracking، به نظر می آید که 2020 یکی از مهم ترین سال های اپل باشد.

منتظر هدست واقعیت افزوده اپل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فکر کنم دیگه بازار فروش خوبی ندارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)