حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آلمان توسعه شبکه 5G را به هواوی سپرده و به تحریم امریکا بی اعتناست

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | هواوی

می دانیم حدود یک سال است که دولت آمریکا به متحدین اروپایی خود هشدار داده است که به هواوی اجازه تامین تجهیزات شبکه 5G را برای آنها ندهد. این به خاطر آن است که بزرگترین تامین‌کننده تجهیزات شبکه دنیا، با سهم بازار ۲۸ درصدی، به عنوان یک تهدید امنیت ملی آمریکا در نظر گرفته شده است. حالا اما آلمان توسعه شبکه 5G را به هواوی سپرده و به تحریم امریکا بی اعتناست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

توسعه شبکه 5G

 

قانون‌گذاران آمریکایی نگران هستند که هواوی اطلاعات مشتریان و شرکت‌های آمریکایی را به دولت چین ارسال کند. با این‌حال، هواوی همه این اتهامات را رد کرده است.

البته تنها تعدادی کمی از متحدین آمریکا به هشدارهای او اعتنا کرده‌اند و امروز رویترز گزارش داده است که قوانین جدید آلمان که شامل گسترش شبکه‌های 5G در این کشور می‌شوند، استفاده از تجهیزات هواوی در این شبکه‌ها را ممنوع نکرده‌اند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، فناوری 5G در واقع نسل بعدی اتصال بی‌سیم بوده که سرعت‌های دانلودی ۱۰ برابر سریع‌تر از اتصال 4G دارد. با ظهور این تکنولوژی، اقتصاد جهانی به‌خاطر ایجاد کسب‌وکارها و صنایع جدید، رشد قابل‌ملاحضه‌ای خواهد کرد. کشورهایی که بتوانند هرچه سریع‌تر به آن دست یابند، منافع بیشتری از اقتصاد جدید 5G خواهند برد.

اپراتورهای آلمان نگران هستند که منع هواوی، تکمیل شبکه‌های 5G این کشور را به تعویق بیندازد

Steffen Seibert، سخنگوی دولت آلمان، امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که: ما در حال اتخاذ هیچ تصمیم پیش‌دستانه‌ای برای ممنوع کردن هیچ شرکتی نیستیم. بنابراین، با این گفته‌ها به نظر می‌رسد که کشور آلمان می‌خواهد به تامین‌کنندگان شبکه 5G خود، میدان عمل بیشتری بدهد. در مقابل، دولت ترامپ به دنبال روش‌هایی است که رقبای آمریکایی هواوی را به هر نحوی که شده پشتیبانی کند. دولت اخیرا پیشنهادهایی را به دو شرکت Cisco و Oracle داده‌ است که ظاهرا هر دوی آنها، با بیان اینکه ورود به این بخش از صنعت شبکه، نیاز به زمان و پول بیشتری دارد، پیشنهاد دولت ترامپ را رد کرده‌اند.

توسعه شبکه 5G

توسعه شبکه 5G

حالا مقامات آمریکایی به سراغ نوکیا و اریکسون رفته‌اند تا در زمینه فاینانس‌های مالی، امکان رقابت با هواوی را برای آنها فراهم کنند. هواوی با توجه به دسترسی خوبی که به بانک‌های دولتی چینی دارد، می‌تواند پیشنهاد‌های فاینانس قابل‌توجهی را به مشتریان خود پیشنهاد کند.

اپراتورهای آلمانی که مشتریان هواوی هستند، اعتراض کرده‌اند که منع این شرکت چینی، تکمیل شبکه 5G کشور را سالها به تاخیر خواهد انداخت و میلیاردها دلار به هزینه‌های اتمام آن، اضافه خواهد کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، کشورهایی که شبکه‌های 5G خود را سریع‌تر از سایر کشورها راه‌اندازی کنند، منافع بیشتری نیز از آن خواهند برد.

براساس قوانین جدید آلمان، تامین‌کنندگان شبکه بی‌سیم این کشور مانند Deutsche Telekom ،Vodafone و Telefonica Deutschland مجبور خواهند بود که استانداردهای امنیتی پیشرفته‌ای را در بخش‌های مهم شبکه‌های خودشان اعمال کنند. تامین‌کنندگانی مانند هواوی نیز باید توسط اداره امنیت سایبری آلمان (BSI) مورد تایید قرار بگیرند. اگر تجهیزات هر شرکتی، برای کارهای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد، از فعالیت آن جلوگیری شده و توسط اپراتورها تحت تعقیب قانونی قرار خواهد گرفت.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا به اعضای خود، هشداری را درباره افزایش احتمال حملات سایبری به‌خاطر راه‌اندازی شبکه‌های 5G، صادر کرد. این هشدار، احتمال حملات مذکور را از طرف کشورهای غیراروپایی و یا بازیگرانی با پشتیبانی دولت‌ها، داده و اهمیت اتخاذ روش‌های جدیدی برای امن نگه داشتن شبکه‌ها را یادآورد شده است. البته اتحادیه اروپا، مشخصا به هواوی یا کشور چین اشاره نکرده است.

علاوه بر آمریکا، استرالیا و ژاپن هم استفاده از تجهیزات شبکه هواوی را در کشورهای خودشان ممنوع کرده‌اند. اپراتورهای انگلیس به پارلمان گفته‌اند که باید بر روی منافع اقتصادی شبکه 5G تمرکز کرد و به تجهیزات هواوی باید اجازه به‌کارگیری در شبکه‌های 5G این کشور را داد. انگستان هم مانند سایر کشورها از جمله آمریکا متوجه شده‌اند که هواوی، جزو گروه کوچکی از کمپانی‌هاست که تکنولوژی‌های مرتبط با فناوری 5G را در اختیار دارند.

با این حال، به نظر می‌رسد که هشدارهای آمریکا درباره هواوی، در اروپا به فراموشی سپرده شده است و این کشورها راه خودشان را ادامه می‌دهند. اما سوال اینجاست که آیا این موضوع، در سال‌های پیش‌رو، منجر به مسایل امنیتی جدیدی خواهد شد؟ اگر کشوری به هواوی اعتقاد داشته باشید، جواب این سوال منفی است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این تصمیم آلمان باعث رقبت دیگر کشورها شود؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

مشکل اصلی شرکتهای دیگه قیمت بالا و پیشرفت کمتر نسبت ب هواوی دارن

afsoon

هر کشوری که فکر مردم و زیر ساخت ارتباطی خودش هست باید با کمپانی قرار داد داشته باشه که جلو تر و پیشرفته تر از بقیه باشد .همه هم میدونن که هواوی چند سال در این تکنولوژی جلوتر از بقیه هست .جنگ چین و آمریکا ربطی به آلمان یا بقیه کشور ها ندارد .آمریکا خیلی عرضه داره توی بازار رقیب چینی ها بشه .اگر چینی ها نبودن قیمت ها فراتر از تصورات میشد و رشد تکنولوژی هم فوق العاده پایین می‌آمد.

Milad7

عجب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)