حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک گیکبنچ اسنپدراگون ۸۶۵ (Snapdragon 865) را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | بنچمارک، تست، کوالکام

هیجان برای دریافت اطلاعات درباره اسنپدراگون ۸۶۵ زیاد است چون به هر حال این چیپستی است که روی اکثر پرچمدارهای سال ۲۰۲۰ خواهد تپید. امروز بنچمارک گیکبنج اسنپدراگون ۸۶۵ لو رفته که می خواهیم با هم درباره آن صحبت کنیم، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بنچمارک گیکبنج اسنپدراگون ۸۶۵

بنچمارک گیکبنج اسنپدراگون ۸۶۵

بنچمارک گیکبنج اسنپدراگون ۸۶۵

کوالکام طبق روال معمول پایان سال میلادی چیپست جدیدش را عرضه می‌کند. مشخص نیست که این چیپ در ماه نوامبر منتشر می‌شود یا ماه دسامبر، اما در گزارشی اشاره شده که سامسونگ وظیفه تولید آن را بر عهده دارد. چیپست بالا رده فعلی کوالکام، اسنپدراگون ۸۵۵ توسط TSMC ساخته شده است. حالا ظاهرا بنچمارک‌هایی از عملکرد چیپست بالا رده بعدی اندروید لو رفته است و آن را در تصویر بالا می بینید.

در حال حاضر ما هیچ چیزی جز شایعات درباره اسنپدراگون ۸۶۵ در اختیار نداریم. با چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام شروع به تغییر سیستم روی چیپ‌های موبایل کرد. مودم‌های 5G نیازمند تغییراتی در تمام ریز معماری چیپ هستند و نیاز در حال رشد برای عملکرد بالاتر بخصوص در نوت بوک‌های کم قدرت، این تولید کننده چیپ را مجبور به شروع تغییرات با Snapdragon 855 (با اسم رمز داخلی SMD8150) کرد.

امتیازهای بنچمارک منتشر شده از اسنپدراگون ۸۶۵ ظاهرا قوی‌ترین نمونه‌ها تا به حال هستند. شاهد افزایش قدرت در محاسبات و قدرت گرافیگی هستیم. قبل از آن که به سراغ نتایج برویم باید بدانید که Snapdragon 865 چندان با GeekBench غریبه نیست. امتیازهای این چیپ اولین بار در اواخر ماه جولای دیده شدند و بعدا نیز ماه آگِست میزبان آنها بود.

امتیاز 4034 روی تک هسته و 12100 روی چند هسته، اما اگر ما گزارش Ice Universe را درباره چیپ جدید باور کنیم، احتمالا شاهد گذشتن از سد 12 هزار امتیاز و وارد شدن آن به منطقه جدیدی خواهیم بود. او ادعا می‌کند در یک بنچمارک تازه، Snapdragon 865 موفق شده امتیاز 4250 روی تک هسته و 13300 روی چند هسته را ثبت کند که به شکل میانگین 10 درصد کارایی چند هسته‌ای بالاتر را نشان می‌دهد.

اولین بنچمارک اسنپدراگون ۸۶۵ (Snapdragon 865) یا کوالکام کنا (Kona) را ببینید

به علاوه این سیستم روی چیپ موفق شده تست Manhattan 3.0 را با 125 فریم بر ثانیه اجرا کند. احتمالا این امتیاز مربوط به تست offscreen باشد، زیرا Snapdragon 855 با گرافیک Adreno 640 در این تست 112fps را ثبت می‌کند. آیفون 11 از طرف دیگر، می‌تواند به 179 فریم بر ثانیه در GFX 3.1 Manhattan Offscreen برسد. Ice Universe همچنین قول داده که در چیپ جدید کوالکام 20 درصد بهره وری بالاتر دست پیدا می‌کند. سیستم روی چیپ A13 اپل نیز از نسل دوم نود 7 نانومتری TSMC استفاده می‌کند که باز هم 20 درصد بهره وری بیشتر را به همراه داشته.

کوالکام هسته‌های A76 را با معماری Kryo خود در Snapdragon 855 سفارشی کرده بود اما در حال حاضر مشخص نیست که چه تغییراتی در هسته‌های سفارشی Snapdragon 865 رخ خواهد داد

منتظر اسنپدراگون ۸۶۵ هستید؟ فکر می کنید چیپست قابلی باشد؟ فکر می کنم بهتر است باشد!

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

مرورگر سافاری اطلاعات کاربران را به شرکت چینی tencent می‌فرستد.
مرورگر سافاری از مدت ها قبل داده های وب گردی کاربران را جهت جلوگیری از حملات فیشینگ از طریق قابلیت Fraudulent Website Warning به ابزار Safe Browsing گوگل ارسال می کرده است. اما اکنون اسنادی به دست آمده که از ارسال برخی از این داده ها به شرکت فناوری چینی به نام تنسنت (Tencent) حکایت می کند.
.
بعضی از کاربران متوجه شده اند که iOS 13 (و احتمالاً نسخه 12.2 این سیستم عامل)، برخی از داده های وب گردی کاربران را علاوه بر گوگل، به ابزار Safe Browsing شرکت تنسنت نیز ارسال کرده است.
.
در قسمت سلب مسئولیت شرکت مذکور به جمع آوری داده ها اشاره شده اما در حال حاضر مشخص نیست این شرکت داده های کاربران غیر چینی را هم جمع آوری کرده یا نه؛ بنابراین نمی توان از جمع آوری های داده های کاربران آمریکایی با اطمینان صحبت کرد.
.
نگرانی اصلی در مورد نحوه استفاده شرکت فناوری چینی از داده هاست. احتمال دارد گوگل در کنار این شرکت با لاگ کردن آدرس IP کاربران، سیستم های ضد فیشینگ خود را تقویت کرده باشند؛ اما همکاری نزدیک شرکت تنسنت با دولت چین گمانه زنی هایی را در مورد استفاده از داده ها برای نظارت بر کاربران و اهداف مجرمانه دیگر به وجود آورده است.
.
استاد دانشگاه جانز هاپکینز می گوید از لحاظ تئوری یک فرد خرابکار می تواند از طریق ابزار Safe Browsing گوگل هویت کاربر را با لینک کردن درخواست های سایت برملا کند. بنابراین اگر شرکت چینی مورد بحث از چنین روشی استفاده کرده باشد، امکان شناسایی هویت کاربران در صورت فشار از جانب دولت چین وجود دارد.
.
ابزار Fraudulent Website Warning در مرورگر سافاری را می توان با رفتن به قسمت Settings و سپس Safari غیر فعال کرد. البته با این کار یک لایه امنیتی مهم در مرورگر سافاری از میان رفته و امنیت شما در برابر سایت های مشکوک پایین می آید. فعال بودن این قابلیت مهم است؛ به همین خاطر هم اپل این ویژگی را به طور پیش فرض فعال کرده است.

chalton

جایی که سامسونگ دست داشته باشه حتما بهترین خواهد بود،کوالکام هم فهمید دوباره باید مثل گذشته با سامسونگ همکاری کنه.

علی شیخ زاده

چیپست اسنپدراگن ۸۵۵ ساخت tsmc بهترین چیپست اندرویدی امسال بود اگه به سامسونگ ربط داشته باشه چرا چیپست خودش امسال آبرو ریزی کرد؟

مقایسه نوت ۱۰ پلاس اگزینوس و نوت ۱۰ پلاس اسنپدراگن ۸۵۵ (در مصرف باتری، تولید گرما، قدرت) بخوبی نشون داد سامسونگ حتی با معرفی اگزینوس ۹۸۲۵ هم نتونست بر اسنپدراگن ۸۵۵ که چیپست ابتدای ساله برتری داشته باشه.

Farcry

هوآوی رو مسخره میکردیم اینم همون شد که.انتظار داشتم امتیاز تک هسته ای بالاتری بگیره.الان چیپست اگزینوس نوت 10 پلاس 4500 رو آورده.البته با توجه به سابقه ی خیلی خوب اسنپ دراگون احتمالا امتیاز بنچمارک های گرافیکی تا نزدیک های A13 اپل میاد.

android 10

خیلی خوبه احتمالا از هسته های سفارشی a77 استفاده کرده باشه

afsoon

نسبت به اسنپ۸۵۵ پلاس پیشرفت خاصی نکرده

نیما عرفانی

الان به این موضوع پی بردم که چرا هواوی نیومد برای کایرین ۹۹۰ و ۹۹۰ ۵جی از هسته های جدید A77 آرم استفاده کنه و گفت همین میزان از ارتقاء در هسته های A76 کفایت می‌کنه و به جاش اومد رو هوش مصنوعی ، ISP و 5G مانور داد.
واقعاً به نظرم همین حد از ارتقاء برای اسنپدراگون ۸۶۵ خوب و مناسبِ وگرنه انتظارات می‌ره بالا و نسل به نسل باید کمپانی ها قدرت سخت افزاری رو ارتقاء اساسی بدن درحالی که برای ۹۹ درصد مصارف سنگین هرکاربری همین قدرت فعلیِ پردازنده ها به بهترین شکل ممکن جوابگو هستش اما اینم قبول دارم که بهترین پردازنده حال حاظر در بخش CPU , GPU متعلق به چیپست A13 Bionic و A12x اپل هست.

علی شیخ زاده

با این حساب اپل همچنان بی رقیب در توسعه چیپسته.

Milad7

بعد A13 بهترینه

Milad7

کلا از اگزینوس راضی نیستم تو دنیای اندروید هیچی اسنپ نمیشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)