حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین بنچمارک اسنپدراگون ۸۶۵ (Snapdragon 865) یا کوالکام کنا (Kona) را ببینید

تا معرفی رسمی چیپست جدید پرچمدار کوالکام ماه‌ها فاصله دارید و تا استفاده آن در یک دستگاه واقعی حداقل ۶ ماه زمان باقیست. البته این دلیل نمی شود که شایعات متنوعی درباره آن نشنویم. ماه گذشته بود که در ترنجی خواندیم کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ (Snapdragon 865) با فناوری سامسونگ توسعه داده می شود. امروز اما اولین بنچمارک اسنپدراگون ۸۶۵ (Snapdragon 865) یا کوالکام کنا (Kona) لو رفته که می تواند نتایج جذابی داشته باشد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بنچمارک اسنپدراگون ۸۶۵

بنچمارک اسنپدراگون ۸۶۵

بنچمارک اسنپدراگون ۸۶۵

همانطور که در بنچمارک بالا می بینید، چیپستی از کوالکام روی دستگاهی به نام کوالکام کنا (Kona) تست شده است. اینکه نام این دستگاه مربوط به خودش باشد یا کدنام اسنپدراگون ۸۶۵ مشخص نیست. حافظه رم دستگاه حاضر در تست ۶ گیگابایت است و سیستم عامل اندروید ۱۰ روی آن قرار دارد که از این نظر می تواند خیلی جذاب باشد.

امتیاز تک هسته ای و چند هسته ای اسنپدراگون ۸۶۵ در بنچمارک گیک‌بنچ به شکل قابل توجهی از اسنپدراگون ۸۵۵ بیشتر است. این عملکرد تا حدودی شبیه به چیپست اپل A12 بایونیک است که سال گذشته روی آیفون Xs ارایه شد و احتمالا تا ماه آتی شاهد ارایه نسخه بعدی آن باشیم.

امتیاز بالای چهارهزار برای بخش تک هسته ای و نزدیک به ۱۳ هزار در بخش چند هسته ای برای Snapdragon 865 در بنچمارک گیک‌بنچ می تواند آدرس یک چیپست قدرتمند برای پرچمدارهای ۲۰۲۰ را به ما بدهد.

نظر شما درباره اسنپدراگون ۸۶۵ احتمالی با این بنچمارک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
47 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

قدرتمند ظاهر شده…
مصرف بهینه‌تری هم داشته باشه، میتونه با اپل رقابت کنه…

نیما عرفانی

Apple bionic A13,A13x 🤦‍♂️

m.b

مشکل چیه الان؟🤔

نیما عرفانی

مشکل اینجاست که بعد از کنفرانس اپل و معرفی رسمیِ چیپست جدیدش میشه گفت کوالکام می‌تونه باهاش رقابت کنه یا نه که بازم در اون صورت نمیشه به نتیجه گیری رسید چون چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام حدود ۵-۶ ماه بعد از اپل میاد به بازار. حالا این وسط چیپست های جدید ۳ برند دیگه هم در زمینه هایی حرف هایی برای گفتن دارن.
اما من محوریت حرفام فقط به امتیازات بنچمارک ختم میشه چرا که موضوع مطلب هم در رابطه با همین قضیست .‌
قطعاً در بنچمارک؛ چیپست اپل بهتر ظاهر میشه الخصوص در گیگ بنچ .

m.b

والا امسال که اختلافشون تو گیک بنچ در بخش چندهسته‌ای زیاد نبود…
اسنپدراگون هم 5 یا 6 ماه بعد بایونیک معرفی نمیشه ها…
نیمه اول سال جدید میلادی که با 2-3 ماه دیگه فاصله 6 ماهه نداره…
همچنین سرعت رشد اپل هم در زمینه کاهش نانومتر پردازنده به پای اسنپدراگون نرسه فکر کنم و اکثراً محافظه‌کار تر بوده…
من با a13 مقایسه کردم که عادلانه‌تره…
اما ربط نکته جالبه این ماجرا این بود که اینهمه حرف تو همون “Apple bionic A13,A13x 🤦‍♂️” بود؟😅
احسنت…👏😅

نیما عرفانی

من زمان معرفی رو نگفتم منظورم زمان عرضه به بازار بود هرچند که دو سه تا از برندهای چینی، گوشی و تبلت با همین چیپست رو زودتر عرضه میکنن اما اکثراً همزمان با برگزاری نمایشگاه mwc 2020 محصولاتشون رو با چیپست ۸۶۵ معرفی و عرضه میکنن .
هرساله کنفرانس کوالکام برای معرفی چیپست اسنپدراگون جدیدش اواخر ژانویه (اوایل دی ماه تا اواسط دی ماه) و کنفرانس سامسونگ برای معرفی چیپست اگزیونوس جدیدش اواخر فوریه( اواسط بهمن ماه تا اواخر بهمن ماه) هستش.
اگه زمان عرضه به بازار رو در نظر بگیریم اختلاف زمانیِ چیپست اپل و کوالکام حدود ۵ ماه میشه(مهرماه تا اسفندماه).
من هم همون A13 رو ملاک مقایسه قرار دادم وگرنه A13x در حد چیپست های لپ تاپِ
پردازنده های اپل تا A10 bionic هرسال ۲ برابرِ نسل قبل بازده و بهره وری داشتن و از زمان آیفون X سال ۲۰۱۷ ارتقاء سرعتش کمتر شد و رسید به ۵۰ درصد . بااین حال هنوزم چیپست های اپل در اکثر سناریوها رقیب ندارن.

m.b

والا تو همون چینی هایی که گفتی mi 10 هست که من اونو ملاک قرار دادم چون از اولین بنچمارک اسنپدراگون 865 تا آخرین بنچمارکش، احتمالاً mi 10 طبق سنت 6 ماه اول سال جزو بهترین ها و 6 ماه دوم جزو متوسط ها ارزیابی میشه…
و اینطوری نیست که چون جزو اولین ها بوده عملکرد نسبتاً ضعیفی نسبت به آخرین ها داشته باشه و تا آخر سال جزو ایده‌آل ها ارزیابی میشه…
پس میشه یه عملکر متوسط رو به بالایی رو در کل سال 2020 براش متصور شد که ملاک خوبی برای مقایسه هست و زمان عرضه‌ش هم امسال، 3-4 ماه با زمان عرضه آیفون ها فاصله داره…

نیما عرفانی

نه من منظورم برندهای مثل لنوو و فلکسی پای و حتی IQOO ویوو بودن که احتمالش زیادِ زودتر از بقیه گوشی و تبلت با این چیپست روانه ی بازار کنن یا حداقل معرفی کنن . می ۱۰ حداقل همون ۱ اسفند و همزمان به إس ۱۱ معرفی بشه.
همین الانم بخوای اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس رو با A12 اپل مقایسه کنی ( اصولش اینه که باید همون اسنپدراگون ۸۵۵ ملاک باشه چون اپل در سال فقط یه چیپست داره) .
در تک هسته که با اختلاف اپل بالاست ، چند هسته گیگ بنچ تونسته برسه به اپل.
آنتوتو هم فعلاً من جایی ندیدم بنچ جدید چیپست اپل با ورژن ۸ آنتوتو ثبت شده باشه ، در هرصورت اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس فقط به خاطر اورکلاک و به لطف سیستم خنک کننده رو دستگاه های گیمینگ رسیده به مرز ۵۰۰۰۰۰ هزار و رو دستگاه های عادی مثل می ۹ تا ۴۳۰-۴۴۰ هزار اورده.

m.b

منم a12 رو با اسنپدراگون 855 پلاس مقایسه نکردما نیما…
من گفتم هر سالی که اسنپ دراگون 6 ماهه کار کرده، در دوازده ماه، پردازنده نسل جدید از پردازنده سال پیش خیلی بهتر بوده که این به لطف فشاری هست که این وسط پردازنده میانی آورده که مجبور کرده کوالکام رو تا فاصله کافی ازش بگیره که حرف و حدیث نباشه…
و بر همین اساس جمع زدم پیشرفت 6 ماه اول و 6 ماه دوم رو که میشه پیشرفت یکسال کوالکام نسبت به پردازنده خودش که شد 25 تا 30 درصد پیشرفت 865 نسبت به 855…
اتفاقا الان حتی میتونم حساب کنم که سال آینده اسنپدراگون 865 احتمالاً 580000-560000 میاره (تو ورژن 8) که از 440000 الان (اسنپدراگون 845) 130000 امتیاز بیشتره…
این رقم خیلیه و به لطف سیاست ارائه 6 ماهه پردازنده میسر شده وگرنه اگر یکساله ارتقاء میداد در نهایت باید همون 75000 امتیاز پیشرفتی که mi 9 نسبت به پوکوفون داشت رو برای mi 10 نسبت به mi 9 حساب میکردیم که میرسید به 510000 یا 520000…
گرفتی چی شد؟
این پردازنده 855 پلاس کاری میکنه که پردازنده بعدی کوالکام از یه حدی قویتر باشه که حرفی پشتش نباشه…

نیما عرفانی

من میگم کوالکام نباید نیمه ی دوم ۲۰۱۹ چیپست ارتقاء یافته اسنپدراگون ۸۵۵ رو معرفی و عرضه میکرد چون باعث میشه زیاد رو چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ مانور اساسی نده و همین احتمال در خصوص اگزینوس سال ۲۰۲۰ سامسونگ هم صدق می‌کنه چون جدیداً اگزینوس ۹۸۲۵ رو با معماری مبتنی بر EUV معرفی کرد. به نظرم بیشترین پیشرفت رو نسبت به نسل قبل چیپست های اپل و هواوی داشته باشن.
(اتفاقا الان حتی میتونم حساب کنم که سال آینده اسنپدراگون 865 احتمالاً 580000-560000 میاره (تو ورژن 8))
اینو که قبلاً حول صحبت های امتیاز آنتوتو بلک شارک ۲ پرو خودم گفتم چیپست پرچمدار بعدیِ کوالکام می‌تونه تا مرز ۶۰۰۰۰۰ هم پیش بره.
اما راجع به چیپست A13 اپل ، تا زمان معرفی و بنچمارک های درست و موثق بحث رو جمع بندی نمیکنم.

m.b

خب وقتی یکساله میکنن فاصله رو معلومه که فاصله بنچمارک هم بیشتر میشه…
نمیشه که پیشرفت 6 ماه کوالکام رو با پیشرفت یکسال بقیه حساب کرد که…
باید ارتقاء 865 نسبت به 855 رو با ارتقاء یکساله اپل مقایسه کرد که بازم میگم، بر اساس مستندات و روند این یکسال اپل، احتمالاً 130000 امتیازی که کوالکام بالا رفته رو اپل بالا نمیره…
یا شایدم تو آنتوتو گل کاشت و تو گیک‌بنچ به هم رسیدن…
این چه حسابی هست که 865 رو با 855 پلاس 6 ماهه پیشرفتش رو با یکساله پیشرفت بقیه حساب میکنی؟😅
یکسال با یکسال و 6 ماه با 6 ماه…
الان مثلاً بنچمارک نوت 10 پلاس اومد و طی 6 ماه پیشرفت تونسته 442000 بیاره تو ورژن 8 که تازه رسیده به 855 معمولی…

m.b

“من میگم کوالکام نباید نیمه ی دوم ۲۰۱۹ چیپست ارتقاء یافته اسنپدراگون ۸۵۵ رو معرفی و عرضه میکرد چون باعث میشه زیاد رو چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ مانور اساسی نده”
خب نباید با 855 پلاس مقایسه کرد و بعد نتیجه رو با پیشرفت یکسال بقیه تطبیق داد ها…
پیشرفت یکسال کوالکام با پیشرفت یکسال اپل و بقیه مقایسه میشه که گفتم اگر اسنپدراگون 855 پلاس نبود، بعداً باید پیشرفت کمتر 865 نسبت به 855 رو مشاهده میکردیم…
خیلی بهتره که نسخه پلاس معرفی کرد چون در نهایت همه حرفه‌ای ها چون معیار مقایسه یکساله هست، 865 رو میذارن جلوی 855 که بشه با بقیه مثل اپل که یکساله ارتقاء داده مقایسه کرد…

نیما عرفانی

(یا شایدم تو آنتوتو گل کاشت و تو گیک‌بنچ به هم رسیدن…)
گیک بنچ تک هسته که کوالکام عمراً بهش نمی‌رسه مگر اینکه اگزینوس نسل بعدی بهش نزدیک شه.
دارم میگم معرفی شدنِ اسنپدراگون ۸۶۵ شاید دلیلی باشه برای اینکه کوالکام نخواد زیاد رو اسنپدراگون ۸۶۵ مانور اساسی بده جز اضافه شدن لیتوگرافی مبتنی بر EUV و بالابردن فرکانس و یکم ارتقاء در گرافیک (تقریباً مثل کاری که سامسونگ رو اگزینوس ۹۸۲۵ پیاده کرد) . مثلاً اگه دقت کنی اسنپدراگون ۸۴۵ نسبت به ۸۳۵ و ۸۵۵ نسبت به ۸۴۵ ارتقاء زیادی داشتن، چرا ؟ چون وسط سال چیپست پرچمدار دیگه ای کوالکام معرفی و عرضه نکرد ولی اسنپدراگون ۸۳۵ چون نیمه‌ی دوم ۲۰۱۶ کوالکام اسنپدراگون ۸۲۱ که ارتقاء یافته ی ۸۲۰ بود رو عرضه کرد ، زیاد رو چیپست پرچمدار ۲۰۱۷ خودش یعنی ۸۳۵ مانور نداد. پس براساس استدلال همین رویه ی کوالکام میشه حدس زد که اسنپدراگون ۸۶۵ به اندازه ی چیپست جدید هواوی و اپل ارتقاء چشمگیری نداشته باشه.

نیما عرفانی

(خب نباید با 855 پلاس مقایسه کرد و بعد نتیجه رو با پیشرفت یکسال بقیه تطبیق داد ها…
پیشرفت یکسال کوالکام با پیشرفت یکسال اپل و بقیه مقایسه میشه که گفتم اگر اسنپدراگون 855 پلاس نبود، بعداً باید پیشرفت کمتر 865 نسبت به 855 رو مشاهده میکردیم…
خیلی بهتره که نسخه پلاس معرفی کرد چون در نهایت همه حرفه‌ای ها چون معیار مقایسه یکساله هست، 865 رو میذارن جلوی 855 که بشه با بقیه مثل اپل که یکساله ارتقاء داده مقایسه کرد…)
پس طبق منطق همین حرفی که زدی چیپست پرچمدار جدید هواوی و اپل رو باید با اسنپدراگون ۸۵۵ بعد با ۸۶۵ مقایسه کرد ، اگه بیای بگی نه باید با اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس هم مقایسه بشه خودت حرف خودت رو بردی زیرسؤال .
قرار نیست هواوی و اپل راهبردشون رو براساس سیاست کوالکام و سامسونگ بسنجن که.

نیما عرفانی

اصلاح
(دارم میگم معرفی شدنِ اسنپدراگون ۸۶۵)
۸۵۵ پلاس

mehrdad_ma

بنچمارکشو امروز دیدم
تک هسته ۶۹۰۰ و مجموع ۲۴ هزار

دو برابر قویتر

نیما عرفانی

قابل توجه مصطفی
دوست عزیز کجا دیدی؟لطف می‌کنی لینک منبع رو بفرستی؟

m.b

این a13X هست که طرف صحبت ما نیست…🤦‍♂️
منبع کو؟😑
بعدشم من با توجه به روند این یکی دو سال حساب کردم و اگر قراره استثنایی باشه، قانونی هست که میگه استثنا جزء قاعده نیست…

m.b

این بنچمارک مک بوک بود…😑

نیما عرفانی

آره دیدم

Milad7

بهترین پردازنده دنیای اندروید 👍

JAVAD

کاش زودتر گوشیای با این پردازنده عرضه بشن تا ما بتونیم یه گوشی با پردازنده اسنپدراگون 845 بخریم :/

علی شیخ زاده

نع!
اگه این بنچمارک حقیقت داشته باشه، بازم به چیپست اپل نمیرسه هرچند هنوز معرفی نشده ولی طبق سنت میشه حدس زد

m.b

اتفاقاً همون سنت داره میگه سرعت رشد بنچمارک اپل کمتر از کوالکام بوده تو این یک سال…
“بنچمارک اولیه A12 اپل از پیشرفت کم آن نسبت به A11 خبر میدهد”
a12 امتیاز 11400 میاورد و با پیشرفت زیاد تازه a13 بتونه مرز 13000 بیاره که خیلی خوشبینانه گفتم با توجه به روند کندتر رشد بنچمارک اپل…
پس این دو احتمالش زیاد هست که سال دیگه به هم برسن…
اما من از اینم سخت تر گرفتم و گفتم اگر بهینگی رو هم بتونه افزایش بده کوالکام، تازه میشه رقیب اپل دونستش…

m.b

تازه کوالکام هر سالی که نسخه xx5 داده وسط سال، پردازنده سال جدیدش اختلاف بیشتری گرفته نسبت به سال پیش…
الان پردازنده 865 تا 30 درصد بنچمارک بهتری داره نسبت به 855…
(12 تا 15 درصد نسخه پلاس 855 از نسخه معمولی بهتر بود و 12 تا 15 درصد هم 865 از نسخه پلاس 855 بهتر خواهد بود)
جمع که بشه میشه تقریباً 25-30 درصد عملکرد قویتر در حالی که اپل این نسل احتمالاً اینهمه پیشرفت نمیکنه بر اساس سیاست محافظه‌کاریش…

_V_

راجب اکسینوس چی؟🙄😅

m.b

من دو رقیب دیرینه رو مقایسه کردم…
بقیه رو باید جداگانه بررسی کرد…

نیما عرفانی

خب طبیعیه که سرعت رشد و پیشرفتش کمتر شده باشه . خودم کامنت بالا گفتم که اپل تا A10 هرسال قدرتش ۲ برابر نسل قبلش افزایش پیدا میکرد . اگه قرار بود اپل میخواست همون رویه رو در پیش بگیره و هرسال ۲ برابر سال قبل چیپستش رو ارتقاء بده دیگه عملاً در دنیای موبایل رقیبی نداشت و مستقیم می‌رفت با اینتل و AMD رقابت کنه.
دلیل اینکه ۲ سالی هست که رشد پیشرفت اپل در چیپست از ۱۰۰ درصد رسیده به ۵۰ درصد این بوده که می‌دونه با همین میزان پیشرفت هم بازم خیلی راحت از بقیه جلوتره و برای بهره بردن از قدرت و راندمان بیشتر ؛ سری ایکس چیپست هاش رو داره که با core i5 اینتل و سری ZEN AMD رقابت می‌کنه و هیچ بعیدم نیست که امسال A13x bionic بتونه برسه به core i7 اینتل.

m.b

دقیقاً منم بر اساس همین سنت کند شدن پیشرفتش گفتم که امسال این اختلاف 400 امتیازی در چند‌هسته‌ای هم جبران میشه و اون 50 درصد هم درست نیست برادر من…
نهایتش قبلاً 60 درصد بوده(دونه دونه مقایسه کن به این نتیجه میرسی) و الان 15-25 درصد شده تو این یکی دو سال(1500 تا 2000 تا هر نسل داره میره بالا بر روی رقمی به بزرگی 10 تا 12000 که حساب کنی میفهمی که 50 درصد خیلی اشتباست)

نیما عرفانی

ص.درا م.خملی رو که میشناسی؟ خودش شدیداً اپل بازه و میگه تا ۲-۳ سال پیش روند صعودیِ راندمان ، بهره وری و بازده چیپست های اپل هرسال ۲ برابر بوده . تمام کارشناسای حوزه ی فناوری گفته بودن اگه اپل با همین سرعت پیشرفت کنه تا ۴-۵ سال دیگه میرسه به قدرت لپ تاپ ها که همین الانم سری ایکسش رسیده و حتی قرار شده از یکی دوسال آینده در لپ تاپ هاش هم از چیپست خودش استفاده کنه.
اپلی که Bionic A12x رو داره براش کاری نداره بخواد چیپست موبایلیش هم عجیب و غریب ارتقاء بده. علاوه بر اون اکثر یوتیوبرها پارسال بعد از کنفرانس اپل ، از چیپست A12 کلی تعریف و تمجید کردن .
اون ۱۰۰ درصد و ۵۰ درصد مربوط به ۲-۳ سال پیش و قبل از اونِ و از سال ۲۰۱۷ سرعت پیشرفتش رسیده به ۱۵-۳۰ درصد.

m.b

منم قدرت بالقوه رو که مد نظر قرار ندادم…
گفتم در عمل با استراتژی‌ای که پیش گرفته این 400 امتیاز اختلاف گیک‌بنچ سال آینده خیلی کمتر میشه اگر همین 15 تا 25 درصد رشد باقی بمونه…
و حتی به کوالکام سخت هم گرفتم و همین امتیاز رو کافی ندونستم که رقیب اپل باشه بلکه گفتم اگر بهینگی بالایی داشته باشه، میشه رقیب a13 …
با a13X هم کاری نداریم چون رقیب هم‌شکل و هم‌تراز نداره…

m.b

صد.را هم الان خودش اس 10 پلاس داره…
کلاً اپل خیلی بی بخار شده این یکی دو سال…

mehrdad_ma

نیما جان بنچمارک a13 منتشر شده
چرا حدس و گمان میزنید ؟ یه سرچ بزن تمام

تک هسته نزدیک ۷ هزار مجموع بالای ۲۴ هزار

نیما عرفانی

برای اظهار نظر قطعی صبر میکنم بنچمارک درست و موثق ازش بیاد.
برادر به گوشیش کاری ندارم و میگم اپل بازه ، تا مدت ها آیفون X داشت و شاید الانم داشته باشه.

نیما عرفانی

مهرداد جان ممنون میشم لینک منبع رو بفرستی که ماهم ببینیم.

mehrdad_ma

خدایی چی میگی

عکسو کجا برات آپلود کنم
تک هسته ۷ هزار و مجموع ۲۴ هزار

سنت چیه زده ترکونده

_V_

سینگل کور ۷ هزار!😐😐😐

m.b

بزن سایت آپلود عکس و آپلود کن و بفرست…
کاری نداره که…
بعدشم این باید a12X باشه…
احتمالاً با a13 اشتباه گرفتی چون من جایی بنچمراک a13 رو ندیدم…

نیما عرفانی

اصلاً آپلود نیاز نیست و همون لینک هم بفرسته اوکیه

mehrdad_ma

همین امروز تو گوگل سرچ زدم شمام سرچ بزنید پیدا میکنید

یه پردازنده ۱۲ هسته ای مبتنی بر arm هم ساخته که چیپ های اینتل رو پشت سر گذاشته
یه ۱۰ هسته ای هم ساخته
اینا برای مک بوک هستن که تک هسته و مجوع بالاتری دارن گویا اپل میخواد تو ساخت پردازنده برای مک بوک و… دیگه بی نیاز بشه

امتیازی که من گفتم برای خود چیپ a13 هست
که فعلا شایعه هست

نیما عرفانی

داداش وقتی لینکو بدی خودمون توضیحاتش رو میخونیم.

mehrdad_ma

https://bgr.com/2019/03/15/macbook-arm-processors-benchmarks-beat-intel-scores-leak-says/amp/

این برای پردازنده دسکتاپیش که دوباره سرچ زدم
اون یکیو پیدا نکردم تو تاریخچه جستجو زیاد شلوغه

بنچمارک ۳ تا پردازنده بود از اپل
دوتا برای مک بوک یکی زده بود a13

پاسخ دادن

m.b

این واسه مک بوکه که هموطن…
آخه 24 هزار اونم برای یه گوشی؟😑

mehrdad_ma

خودمم گفتم دوتا برای مک بوک ساخته
یه ۱۲ و یه ۱۰ هسته ای

اپل همین الان تک هسته ۴۸۰۰ داره رو چیپ a12
نمیدونم لینک اون یکی کجا رفت که حتی عکسی از چیپ a13 هم گذاشته

حالا پیداش کنم اونی که مال a13 هستو میفرستم
دارم سرچ میزنم

نیما عرفانی

کامنت های بالاتر گفتم که قدرت چیپست های سری ایکسش تا جایی پیش می‌ره که راحت می‌تونه با core i7 اینتل و رایزن AMD هم رقابت کنه حتی قرار شده در مک بوک های ۲۰۲۱ به بعد از چیپست های خودِ اپل استفاده بشه.

mehrdad_ma

البته بدون فن و خنک کننده
نهایت مصرفش هم ۱۰_۱۲ وات

mehrdad_ma

اگه یادتون باشه وقتی هسته های a77 معرفی شدن
افزایش قدرت cpu حدود ۲۰_۳۰ درصد بود
و افزایش قدرت گرافیکی ۶۰ درصد

کوالکام هم هسته های arm رو شخصی سازی میکنه همون a77 هستن در واقع پس این اعداد کاملا معقول هستن

چیزی که امسال مهمه افزایش قدرت گرافیک هست که اسنپ طبق سنت گذشته امسال باید از سری ۷۰۰ آدرنو استفاده کنه
Adreno 320 _330
420_430
530_540
630 _640
تقریبا هر دو سال یبار جهش داشته تو پردازش گرافیکی
پارسال حتی اپل هم تو پخش گرافیک زیاد ارتقا نداشت حدود ۱۵ درصد بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)