حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO نمایشگر شیائومی Mi 10T Pro مشخص شد: عجیب و غریب!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، شیائومی، نمایشگر

شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند، رتبه دوم را داراست. این کمپانی با عرضه متنوع مدل‌های مختلف گوشی‌های خود، توانست به چنین مقامی دست پیدا کند. حال، یکی از گوشی‌های رده بالای این کمپانی با نام Mi 10T Pro در تست جدیدی ظاهر شده است. به همین صورت، در ادامه امتیاز DxO نمایشگر شیائومی Mi 10T Pro را بررسی خواهیم کرد.

شیائومی می ١٠ تی پرو

شیائومی حدود ١٠ ماه پیش از گوشی‌های جدید خود با نام Mi 10T و Mi 10T Pro رونمایی کرد. این دستگاه‌ها، به عنوان قاتل پرچمداران شیائومی رونمایی شدند. از مشخصات برجسته آن‌ها، می‌توان به نمایشگری با رفرش ریت ١۴۴ هرتز و تراشه Snapdragon 865 اشاره کرد.

 

شیائومی Mi 10T و Mi 10T Pro با نمایشگر ۱۴۴ هرتز و اسنپدراگون ۸۶۵ رسما معرفی شدند

 

اکنون گوشی قاتل پرچمدار سال گذشته شیائومی، در تست جدیدی از DxOMARK ظاهر شده است. بر اساس اظهارات شیائومی، Mi 10T Pro دارای نمایشگری با عملکردی در سطح پرچمداران است. در همین راستا، برای یادآوری مروری بر مشخصات فنی نمایشگر این گوشی داریم:

– پنل IPS LCD

– قطر ۶.۶٧ اینچی نمایشگر (نسبت صفحه نمایش به بدنه ٨۵.٢ درصدی)

– وضوح +Full HD

– نسبت تصویر ٢٠:٩

– رفرش ریت ١۴۴ هرتزی

امتیاز DxO نمایشگر شیائومی Mi 10T Pro

ریز امتیازات نمایشگر Mi 10T Pro در DxOMARK

ریز امتیازات نمایشگر Mi 10T Pro در DxOMARK

همان طور که گفتیم، با توجه به اظهارات شیائومی انتظار می‌رود که عملکرد نمایشگر این گوشی در حد بالایی باشد. اما بر اساس تست‌های DxOMARK، خیلی نباید از نمایشگر Mi 10T Pro توقع داشته باشید! امتیاز نهایی اعطا شده به این گوشی، برابر با ٧٢ است. این نمره نمایشگر، بسیار عجیب است. چرا که در تست‌های دیگر مراجع، این گوشی عملکرد خوبی را از خود نشان داده بود. اما DxOMARK عقیده دیگری در مورد عملکرد نمایشگر Mi 10T Pro دارد.

گوشی Mi 10T Pro در بخش رده بندی، در اواخر جدول جای خوش کرده است. نمره ٧٢ این گوشی، آن را بالاتر از گوشی‌هایی مانند BlackShark 3 Pro یا ROG Phone 3 قرار می‌دهد. اما در مقابل، این گوشی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به شیائومی Mi 10 Ultra و Pixel 5 دارد. به همین صورت، DxOMARK می‌گوید که عملکرد نمایشگر این گوشی خیلی قابل توجه نیست. در عکس زیر، می‌توانید شاهد مقایسه تصویر نمایش داده شده بر روی نمایشگر شیائومی Mi 10T pro، می ١٠ اولترا و آیفون ١١ پرو مکس باشید:

نقاط ضعف و نقاط قوت بخش نمایشگر گوشی می ١٠ تی پرو

گوشی Mi 10T Pro در بررسی‌های DxOMARK نمره عجیب و غریبی را کسب کرده است. اما جدا از این موضوع، دلیل چنین امتیازی چیست؟ خب، این مرجع ادعا می‌کند که در بخش نقاط ضعف، این گوشی دارای خوانایی خوب محتوا و دقت رنگ بالا در محیط داخلی و عدم قابل مشاهده بودن فلیکر است. اما از آن سو، نقاط ضعفی مانند کم شدن خوانایی در حین تغییر زاویه دید، کنتراست پایین و روشنایی کم به همراه مشکلاتی در نمایش Motion Blur در نمایشگر این گوشی به چشم می‌خورند.

نظر شما در مودر امتیاز DxO نمایشگر شیائومی Mi 10T Pro چیست؟ آیا این امتیاز را قبول دارید؟ نظر شما در مورد نمایشگر Mi 10T Pro چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کلا پنلای Ips LCD در برابر OLED ها مقاومت کنن.
ولی اگه رزولوشن بالا باشه دقت رنگیشون خیلی خوب میشه مثل مانیتورای گیمینگ که SRGB بالای ۹۵ درصده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️