حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی رکورد سرعت دانلود 5G را شکست

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | هواوی

هواوی رکورد جدیدی را در سرعت دانلود با استفاده از شبکه 5G به ثبت رسانده است. به نظر می‌رسد که این شرکت چینی به دنبال بهبودهای مستمر در کیفیت و عملکرد فناوری اتصال 5G است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رکورد سرعت دانلود 5G هواوی

شاید شما از خودتان بپرسید که چرا نسل بعدی اتصال بی‌سیم، این همه اهمیت دارد. دلیل آن ساده است؛ برای اینکه دسترسی به سرعت‌های سریع‌تر داده با استفاده از فناوری 5G، منجر به نوآوری‌های زیادی خواهد شد که زندگی شما را بهتر از قبل خواهد کرد. شاید بگویید که خب، اتصال 4G LTE هم به اندازه کافی سریع است و دیگر چه نیازی به 5G است. اما اجازه دهید نگاهی به چند عدد و رقم بیندازیم.

اتصال بی‌سیم شرکت ورایزن در فلوریدای جنوبی که ما سرعت آن را با استفاده از اپلیکیشن Speedtest شرکت Ookla اندازه‌گیری کرده‌ایم، سرعت دانلودی معادل 63Mbp دارد و شبکه بی‌سیمی که در بخش Xfinity شرکت کامکست اجرا می‌شود، از سرعت دانلودی برابر 80Mbps برخوردار است.

هواوی دیروز اعلام کرد که یک رکورد جدید دانلود 3.67Gbps، با استفاده از چندین اسمارتفون مجهز به 5G بر روی یکی از شبکه‌های موجود در زوریخ سوییس به ثبت رسانده است. این سرعت، معادل 3670Mbps است که به عبارتی، ۵۸ برابر سریع‌تر از اتصال 4G LTE ورایزن می‌شود.

سرعت دانلود شبکه 5G هواوی به ۳.۶۷ گیگابیت می رسد

سرعت دانلود 5G هواوی

سرعت دانلود 5G هواوی

چیزی که این موفقیت را جالب‌تر می‌کند این است که سرعت فوق، با استفاده از یک باند فرکانسی زیر 6GHz برای شبکه 5G، متعلق به اپراتور Sunrise که تامین‌کننده اتصال بی‌سیم در سوییس است، بدست آمده است. معمولا، سرعت‌های دانلود فوق‌العاده سریع، با استفاده از امواج طیف mmWave در باندهای فرکانسی بسیار بالا صورت می‌گیرد.

این سیگنال‌ها، ترافیک بیشتری حمل می‌کنند و سرعت‌های انتقال داده سریع‌تری دارند، اما به اندازه طیف زیر 6GHz، برد زیادی ندارند. اگر بخواهیم جزئی‌تر بگوییم، رکورد مذکور، در فرکانس‌های 100MHz باند C و با استفاده از فناوری چندکاربره، چندورودی و چندخروجی (MU-MIMO) انجام گرفت. این موضوع، ظرفیت 5G را بدون نیاز به طیف اضافه‌تر گسترش می‌دهد. در ماه آوریل امسال، اپراتور آمریکایی AT&T، سرعت دانلود 5G بیش از 2Gbps را با استفاده از طیف mmWave گزارش داده بود.

شرکت Sunrise، اولین اپراتور اروپایی بود که سرویس 5G ارایه می‌کرد. حالا این تامین‌کننده اتصال بی‌سیم توانسته است با مشارکت هواوی، سیگنال‌های 5G را در ۲۶۲ شهر سوییس در دسترس کاربران بگذارد. این اپراتور، همچنین برنامه‌هایی برای ادامه همکاری خود با هواوی برای گسترش اتصال 5G به همه کشور دارد. هم‌اکنون در آمریکا، چهار اپراتور اصلی، شبکه 5G را در بازارهای محدودی عرضه می‌کنند. اپراتور T-Mobile با استفاده از ترکیب سیگنال‌های mmWave، میان‌برد و فرکانس پایین، امیدوار است سال آینده اولین شبکه 5G سرتاسری را در آمریکا راه‌اندازی کند.

هواوی می‌گوید: موفقیت اخیر، مرحله مهمی از تلاش‌های مشترک هواوی و Sunrise برای بهبود تجربه 5G است که بعد از آخرین رکورد سرعت دانلود 2Gbps که با استفاده از یک اسمارتفون تک‌کاربره محقق شد اتفاق می‌افتد. بهبوده‌های ادامه‌دار در کیفیت و عملکرد شبکه 5G، باعث ابداعات و نوآوری‌های بسیار زیادی برای اتصال‌های اینترنت پهن‌باند خواهد شد و انتخاب‌ها و راحتی بیشتری را  برای مردم شهرها و روستاهای سوییس به همراه خواهد آورد.

انتظار می‌رود که سرعت‌های سریع‌تر 5G، با ایجاد کسب‌وکارها و صنایع جدید، اقتصاد جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. همانطور که گذار از شبکه‌های 3G به 4G LTE، کمک زیادی به خلق کسب‌و‌کارهای نو کرد و حالا ما شاهد دو شرکت چند میلیارد دلاری Uber و Lyft در این حوزه هستیم. با ارایه سرویس 5G، می‌توانیم امیدوار باشیم که خودروهای تمام‌اتوماتیک رنگ واقعیت به خود ببینند. اتصال 5G، به‌علاوه، تجربه استفاده واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را بهبود خواهد بخشید. تاخیرهای پایین این سرویس، به‌ویژه در حوزه فناوری‌های اینترنت اشیا (IoT) بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

آمریکا، استفاده از تجهیزات شبکه هواوی را در این کشور ممنوع کرده است. دلیل آن هم این بود که دولت آمریکا می‌ترسد که این شرکت چینی با استفاده از تجهیزات مذکور، اطلاعات مشتریان و شرکت‌های آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار دهد. البته لازم به گفتن است که هواوی همه این اتهام‌ها را رد کرده است. هواوی با داشتن سهم ۲۸ درصدی از بازار جهانی، بزرگ‌ترین تامین‌کننده تجهیزات شبکه دنیا محسوب می‌شود.

دیروز گزارش شده بود که مقامات رسمی دولت ترامپ از شنیدن اینکه هیچ شرکت آمریکایی، تجهیزات رادیویی موردنیاز برای برج‌های سلولی را تولید نمی‌کند، به شدت ناراحت شده‌اند. آنها ظاهرا تلاش کرده بودند تا کمپانی‌های Oracle و Cisco را وارد این بیزنس کنند، اما مثل اینکه هر دوی این شرکت‌ها، به علت هزینه‌های بالا و زمان زیادی که برای توسعه چنین محصولاتی مورد نیاز است، از قبول آن سر باز زده‌اند. گفته می‌شود که دولت آمریکا در حال تلاش برای پیدا کردن راه‌هایی برای کمک به رقبای هواوی، یعنی نوکیا و اریکسون است تا این دو شرکت بتوانند فاینانس‌های بلندمدتی را به مشتریان خود ارایه کنند. هواوی به لطف ارتباطات‌اش با بانک‌های چینی، قادر به پیشنهاد فاینانس‌های خوبی برای مشتریان خود است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی می تواند در زمینه شبکه 5G بهترین سرویس را ارایه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
omidRR

😐

mostafa3

حالا بگو چطوری این همه به خودت مثبت دادی
ترنجی سرتاپاش باک داره

Amin B3DA

رکورد چالتونا زدی ک 😐 تو این پست ظاهرا بجز هوآوی تو هم رکردشکنی کردی. 617 تا مثبتتتتت

_V_

LOL

chalton
afsoon

هواوی دو تا سه سال تکنولوژی فایو جی جلوتر از بقیه هست .

Amin B3DA

😐😍👏👑

nima.1987

😯😯😯 عجب سرعتی

علی شیخ زاده

خود رقبا هم اعتراف میکنن که نمیتونن جای هواوی رو پر کنن حتی با کمک دولت امریکا😅

نیما عرفانی

“نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی می تواند در زمینه شبکه 5G بهترین سرویس را ارایه کند؟”
بله قطعاً همینطوره و در این زمینه پیشتاز هست

Milad7

ما در یک سری از شهرها اندر خم 3g هستیم!

Milad7

ساندیس خورا اینجام رخنه کردن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)