حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو کی ۵ با اسنپدراگون ۷۳۰ جی و دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | اوپو، برترین‌های ترنجی

هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم اوپو کی ۵ (Oppo K5) با اسنپدراگون ۷۳۰ (Snapdragon 730) ارایه خواهد شد. امروز در کنار اوپو رینو ایس (Oppo Reno Ace) رسما معرفی شد و در کنار آن دقیقا همان دستگاه با همان مشخصات رسما معرفی شده است. اوپو کی ۵ با اسنپدراگون ۷۳۰ جی و دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اوپو کی ۵ (Oppo K5)

اوپو کی ۵

اوپو کی ۵

اوپو از دو گوشی هوشمند پرچم‌دار Reno Ace و اوپو کی ۵ رونمایی کرد. اوپو K5 به عنوان جایگزین اوپو K3 معرفی شده است که اوایل سال جاری میلادی معرفی و روانه بازار شده بود. پیش از این نیز شاهد درز تصاویر کامل این گوشی هوشمند بودیم.

به جز اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر، این گوشی هوشمند از مشخصاتی مثل چیپست اسنپدارگون ۷۳۰ جی، دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی و فناوری شارژ سریع VOOC 4.0 نیز بهره‌مند است.

اوپو کی ۳ (Oppo K3) از نمایشگر تمام صفحه در کنار دوربین سلفی که به صورت پاپ‌آپ باز می‌شد. در نسخه جدید این سری، اوپو از نمایشگری 6.4 اینچی امولد استفاده کرده است که در بخش بالایی خود یک ناچ قطره‌ای دارد. این نمایشگر FHD+ با وضوح 2340 در 1080 پیکسل بوده و نسبت تصویر آن 19.5 به 9 است. این نمایشگر از یک سنسور اثر انشگت ادغام شده نیز استفاده می‌کند که نسبت به نسل قبلی 7.9 درصد سریع‌تر است.

قاب پشتی اوپو کی ۵ (Oppo K5) شیشه ای است که از یک طراحی سه‌بعدی استفاده می‌کند. ابعاد این تلفن هوشمند 158.7 در 75.16 در 8.5 میلی‌متر و وزن آن 182 گرم است.

اوپو کی ۵

اوپو کی ۵

چیپست اسنپدارگون ۷۳۰ جی (Snapdragon 730G) اوپو K5 از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند. این چیپست به رابط گرافیکی Adreno 618 مجهز بوده و با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X همراهی می‌شود. میزان حافظه داخلی این گوشی نیز در گران‌ترین نسخه به 256 گیگابایت می‌رسد، این حافظه از نوع UFS 2.1 است.

اوپو کی ۵ (Oppo K5) از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این مدل اولین گوشی اوپو است که از فناوری شارژ سریع VOOC 4.0 پشتیبانی می‌کند، بنابر ادعای اوپو این فناوری قادر است باتری گوشی را در طی مدت زمان ۷۳ دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

دوربین چهارگانه اوپو کی ۵ (Oppo K5)

در بخش پشتی این تلفن هوشمند می‌توانیم ماژول چهارتایی دوربین را مشاهده کنیم. این ماژول از یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW1 با دیافراگم f/1.8، یک سنسور 8 مگاپیکسلی سوپرواید با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2، یک لنز ماکرو با فاصله کانونی 4 مگاپیکسل و وضوح 2 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است.

این دوربین چهارگانه از قابلیت‌های دیگری مثل فلاش LED، سیستم لرزشگیر دیجیتالی، HDR هوشمند، حالت پرتره و ضبط ویدیو با وضوح 4K و نرخ 30 فریم برثانیه نیز برخوردار است. در بخش جلویی اوپو K5 دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز به هوش مصنوعی و با دیافاراگم f/2.0  قرار گرفته است. ازجمله امکانات این دوربین می‌توان به سیستم زیبایی مبتنی بر هوش مصنوعی، HDR، حالت پرتره، تشخیص چهره و ضبط ویدیو با وضوح FHD و نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

رابط کاربری دستگاه ColorOS 6.1 بوده که بر پایه اندروید ۹ توسعه یافته است. اوپو هم‌چنین برخی از قابلیت‌های اختصاصی خود نظیر موتور شتاب دهنده HyperBoost 2.0، شتاب دهنده شبکه Link Book و دستیار هوشمند Breeno را در اوپو K5 استفاده کرده است. از جمله قابلیت‌های ارتباطی این گوشی میان‌رده می‌توان به پشتیبانی 4G VoLTE دوگانه، وای‌فای 802.11ac، بلوتوث 5، GPS، NFC، پورت USB نوع C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره داشت.

قیمت گوشی اوپو کی ۵ (Oppo K5)

گوشی اوپو کی ۵ (Oppo K5) در سه نسخه به فروش خواهد رسید. اولین مدل که به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است با قیمت 267 دلار به فروش می‌رسد. دومین مدل با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 295 دلار و سومین نسخه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 351 دلار به فروش می‌رسد. اوپو K5 در رنگ‌های آبی، سیز و سفید عرضه می‌شود.

نظر شما درباره اوپو کی ۵ (Oppo K5) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

👌👍

android 10

کاش شیائومی یه همچین گوشیی معرفی میکرد

m.b

شاید تا چند وقت دیگه معرفی کرد😉

android 10

پس من وایسم براش؟؟؟؟

Dr.Nazer

دوباره واووو قیمتو…😂

_V_

اوممممم آره

_V_

دیزاینش معرکس

M.irani

دوستان کسی تا الان گوشی اپو یا ویوو داشته؟ میخواستم ببینم کیفیتِ چطور هست؟ و نقاط قوت این دو برند چی هست؟ و در مورد رابط کاربریشون میخواستم ببینم به چه شکل هست و آیا در حد رابط شیائومی هست؟

m.b

تجربه کار نداشتم خودم اما از کسایی که داشتن یه چیزایی شنیدم…
راجب کیفیت ساخت، اوپو در حد شیائومی هست و عالیه و ویوو یکم پایینتر…
راجب نقطه قوت‌شون میشه همین قیمت رقابتی رو نام برد و اینکه سرعت شارژرشون هم خیلی بالاست و از تکنولوژی های جدیدتری در این مبحث استفاده میکنن…
رابطشون مثل شیائومی همه‌پسند نیست و به رابط های چینی متمایل تره و نمیشه گفت بیشتر از miui مورد پسند واقع بشه یا نه اما میدونم در آپدیت دهی به پای شیائومی نمیرسن هر‌دو…
دوربینشون بیوتی مود نسبتاً کاملی داره اما اونطوری که من دیدم در شکار جزئیات به پای شیائومی نمیرسه و بخاطر رنگ های عمیق‌تر نویز بیشتری هم داره و برای همین در بعضی صحنه ها رنگ بهتری داره نسبت به شیائومی اما دارای جزئیات کافی نیست…
در نهایت چون در ایران عرضه گسترده ندارن مثل وانپلاس معمولاً با قیمت های غیرواقعی عرضه میشند و فروشگاه های اندکی هستن که این گوشی ها رو با قیمت رقابتی وارد کنن…
تو ایران تجربه‌شون برای کسی که قبلاً از وانپلاس یا شیائومی یا سایر گوشی ساز های چینی، گوشی داشته میتونه راحت تر و دلپذیرتر باشه وگرنه شناخت بالایی برای خرید در قیمت و نسخه مناسب میخواد…

Amir galaxy

می‌خوامش😍

Dr.Nazer

خدایا بسه دیگه

_V_

گلرنگه

Milad7

خیلی شکل p30 pro هست

Mortazavi

ای جانم
چقدر امکانات

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)