حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تا پایان عمر ویندوز ۷ حدود ۳ ماه دیگر باقی مانده است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | Windows

حتما می دانید که در حال حاضر ویندوز ۱۰ در حوزه آمار و ارقام نیز به جایگاه اول در میان کاربران سیستم عامل مایکروسافت دست یافته و روی بیش از ۹۰۰ میلیون دستگاه نصب شده است. اما باید این خبر را به اطلاع شما دوستان برسانیم تا مرگ محبوب‌ترین نسخه ویندوز در قرن ۲۱ زمان زیادی باقی نمانده است. در حقیقت تا پایان عمر ویندوز ۷ حدود ۳ ماه دیگر باقی مانده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پایان عمر ویندوز ۷

مایکروسافت

مایکروسافت

با وجود اینکه سال‌های بسیار زیادی از زمان رونمایی و عرضه ویندوز 7 برای کاربران می‌گذرد ولی این سیستم عامل هنوز هم با داشتن کاربران میلیونی در سراسر دنیا، رتبه دوم کاربری را بین کاربران PC در اختیار دارد.

با این حال مایکروسافت قصد دارد جهت پیش‌برد اهداف تاکتیکی خود در حوزه سیستم‌عامل در اولین روز از اولین ماه دهه سوم از هزاره سوم (یعنی روز اول ژانویه سال 2020) این سیستم عامل را برای همیشه بازنشسته کرده و پشتیبانی خود از آن را به پایان برساند.

در این حالت کاربرانی که در ان زمان ویندوز 7 را روی سیستم خود نصب دارند تنها 99 روز فرصت خواهند داشت تا به نسخه‌های جدیدتر مانند ویندوز 8.1 یا ویندوز 10 بروز شوند. البته راهکار دیگری نیز مانند نصب لینوکس و یا macOS نیز وجود دارد که مسلماً با کمترین شانس جهت نصب همراه خواهند بود.

در این حالت مایکروسافت به کاربران خود پیشنهاد داده که از ویندوز‌های دیگر دست برداشته و به نصب ویندوز 10 روی آورند تا علاوه بر استفاده از قابلیت‌های جدید این نسخه، بتوانند همواره به روز بوده و از امکانات جدید آن بیشترین بهره را ببرند.

البته همانطور که می‌دانید انتقال اجباری کاربران از ویندوز 7 به ویندوز 10 مسلماً بسیار سخت خواهد بود و یادآور روزهایی می‌شود که مایکروسافت با ویندوز XP خداحافظی کرد و از کاربران خود خواست که به نسخه‌های جدیدتر این سیستم عامل کوچ کنند.

ویندوز 7 را می‌توان آخرین نسخه از سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت نامید که بر روی ساختار سنتی ویندوز از نسخه 1.0 تا به امروز پیاده شده و ادبیات رابط کاربری آن تغییرات بنیادینی به خود ندیده بود. بعد از آن و با عرضه نسخه‌های 8، 8.1 و 10 مایکروسافت این سیستم عامل را متحول کرد تا کاربران متناسب با نیازهای روز، رابط کاربری جدیدتر را همراه با امکانات بهتر و بیشتر به همراه داشته باشند.

به هر حال ویندوز 7 هم مانند هر پدیده و موجود دیگری در این دنیا روزی به انتهای خط زندگی خود می‌رسد که این روز برای سیستم عامل محبوب مایکروسافت آخرین روز از سال 2019 است و بعد از آن باید با سیستم عاملی که سال‌ها بهترین انتخاب ما برای القای روحی پرقدرت به سخت‌افزارهایی از چندین نسل بود، خداحافظی کنیم.

شما روی دسکتاپ خود چه سیستم عاملی دارید؟ نیاز به ارتقا دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

بهترین سیستم عامل برای لپتاپ ها پی سی های ضعیف هست چون ساده و روان هست من تازه میخوام به 7 برگردم ولی فک کنم نمیتونم

Mani

برای شادی روح سیستم عامل محبوب خیلی هامون اجماعا صلوات😩😩😩

MR.CAMPER

ی سوال
یعنی الان من ک کاربر ویندوز ۷ هستم احتمال داره مثلا تا ۶ ماهه دیگ ویندوز روی لپ تاپم بفاک بره یا نه
چون من اینترنت هم وصل میشم بعضی مواقع ی سری اخطار هایی برام میاد
ویندوز من ۳۲ بیتی و نسخه ultimate هست اگ قراره بفاک بریم از الان تکلیفمون بدوتیم یک جایگزینی چیزی پیدا کنیم واسش

Milad7

با xp محشور بشی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)