حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اچ تی سی شبکه 5G را بستر اصلی واقعیت مجازی فراگیر برای پخش فیلم و بازی می داند

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اچ‌تی‌سی، شبکه 5G

رایموند پائو؛ معاون راهبرد و محصول در واحد اچ تی سی وایو (HTC Vive) معتقد است که واقعیت‌مجازی فراگیر احتمالا یکی از کاربردهای شاخص فناوری شبکه 5G به‌شمار می‌رود. در حقیقت اچ تی سی شبکه 5G را بستر اصلی واقعیت مجازی فراگیر برای پخش فیلم و بازی می داند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

واقعیت مجازی فراگیر

واقعیت مجازی فراگیر

واقعیت مجازی فراگیر

آقای پائو بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه اریکسون اعلام می‌کند که با ترکیب شبکه 5G و واقعیت‌مجازی، بازی‌های ابری و فیلم‌های واقعیت‌مجازی احتمالا به بزرگ‌ترین حوزه کاربردی تبدیل خواهند شد.

به باور وی، پهنای باند بالاتر و نرخ تاخیر پایین‌تر به‌تنهایی پاسخگوی نیازمندی‌های مصرف‌کنندگان نیستند؛ اما این 2 مشخصه کلیدی شبکه‌های 5G، کلید خلق یک تجربه خارق‌العاده محسوب می‌شوند.

برای مثال آقای پائو به تکنیک میدان‌های نوری اشاره می‌کند. میدان‌های نوری در مقایسه با جلوه‌های 3 بعدی رویت شده در سینما بسیار پیشرفته‌تر هستند و حتی امکان جستجوی سوژه‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

چنانچه صاحب گجت‌هایی نظیر اچ‌تی‌سی وایو، اوکولوس ریفت یا یک هدست واقعیت‌ترکیبی هستید؛ در این‌صورت می‌توانید اپلیکیشن فوق را به‌صورت رایگان دانلود کرده و از کار با آن لذت ببرید. در حال حاضر این اپلیکیشن تنها قادر به نمایش تصاویر است؛ با این‌حال در آینده احتمالا از فیلم‌های مبتنی بر میدان نوری نیز پشتیبانی خواهد شد.

 

 

اچ‌تی‌سی در راستای پشتیبانی هرچه بهتر از فیلم‌های مبتنی بر میدان نوری و تجارب واقعیت‌مجازی در بستر شبکه 5G قصد دارد گوشی‌های آینده خود را به‌صورت یکپارچه با فناوری‌های 5G و واقعیت‌مجازی روانه بازار کند. آقای پائو پیش‌بینی می‌کند که موارد کاربری مذکور برای واقعیت‌مجازی، سریعا و تنها 1 الی 1.5 سال پس از آغاز محبوبیت فناوری 5G به‌کار گرفته خواهند شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آینده دنیای سرگرمی متعلق به این هدست های واقعیت افزوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

برخلاف صنعت موبایل ، اچ‌ تی سی حرف های زیادی در زمینه ی هدست واقعیت ترکیبی(واقعیت مجازی و واقعیت افزوده) برای مصارف محتوای سرگرمی و گیمینگ در بستر موبایل ، تبلت ، لپتاپ ، پی سی و کنسول بازی داره.

Milad7

فقط هدفون های اچ تی سی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)