حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی اس ۱۱ با دو نمایشگر ارایه خواهد شد؟

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

شرکت چینی ZTE یکی از تازه شناخته شده ترین شرکت‌ها در زمینه ارائه فناوری‌های جدید به دنیای تکنولوژی است. این شرکت سال گذشته اولین گوشی هوشمند خود با دو نمایشگر را روانه بازار کرد و اخیراً هم گوشی Nubia Z20 را با همین مشخصه معرفی کرده و به‌زودی راهی بازار می‌کند. حالا به نظر می‌رسد که این سبک طراحی به غیر از مصرف کنندگان توجه دیگر شرکت‌های سازنده گوشی را نیز به خود جلب کرده که سامسونگ یکی از آنها است. حق اختراعی از سامسونگ منتشر شده که دو نمایشگر دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا سامسونگ گلکسی اس ۱۱ با دو نمایشگر ارایه خواهد شد؟

گلکسی اس ۱۱ با دو نمایشگر


غول کره‌ای دنیای فناوری جهان که به‌تازگی توانسته مسائل مربوط به اولین گوشی هوشمند خود با نمایشگر تاشو، یعنی Galaxy Fold را حل و فصل کند و این دستگاه را با موفقیت روانه بازار کند، حالا در اندیشه به کار گرفتن خلاقیتی دیگر در دنیای گوشی‌های هوشمند است و آن چیزی نیست جز استفاده از نمایشگر دوم در قاب پشتی گوشی. تکنولوژی‌ای که تا چند سال پیش در حد طرح‌های مفهومی بود اما نوبیا آن را به مرحله اجرا درآورد.

نمایشگرهای تمام صفحه چالشی ادامه‌دار

استفاده از ناچ در بالای نمایشگر، حفره‌ای دورن نمایشگر و حتی نمایشگر دوم همگی راهکارهایی هستند که برای دستیابی به نمایشگرهای تمام صفحه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. البته سامسونگ برای گوشی‌ای مانند Galaxy A80 از راهکار عجیب و متفاوتی استفاده کرد که آن دوربین‌های بالاجهنده چرخشی بود. سامسونگ از این راهکار برای تبدیل دوربین‌های اصلی گوشی به دوربین سلفی استفاده کرد و اگر بخواهیم منصفانه به ماجرا نگاه کنیم این استراتژی نه خیلی جالب بود و نه مورد استقبال قرار گرفت. اما نوبیا Z20 با وجود نمایشگر دوم، به‌طور کلی دوربین سلفی را از ماجرا حذف کرد.

گوشی زد تی ای نوبیا زد ۲۰ (Nubia Z20) با دو نمایشگر، اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و قیمت زیر ۵۰۰ دلار رسما معرفی شد

شاید به همین دلیل است که سامسونگ تصمیم گرفته تا مفهوم نمایشگر دوگانه را کشف کرده و خودش شخصاً آن را تجربه کند. وبسایت هلندی LetsGoDigital نمونه تصاویری از پتنت‌های ثبت شده توسط سامسونگ تحت عنوان Galaxy Dual-Sided Smartphone را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌ای برای تولید گوشی هوشمندی با دو نمایشگر دارد. در تصاویر مشخص است که نمایشگر اصلی این دستگاع تقریباً تمام صفحه است و به غیر از بلندگو و یک سنسور در حاشیه بالا، عنصر دیگری ندارد. در قاب پشتی اما کمی پایین‌تر از دوربین‌ها و فلش، نمایشگر ثانویه جای گرفته است که از نظر ابعاد کوچکتر از نمایشگر اولیه است.

اما آیا این پتنت برای گلکسی S11 خواهد بود؟ اینکه سامسونگ بخواهد نسل بعدی پرچمدار خود را با دو نمایشگر روانه بازار کند، کمی عجیب و حتی بعید به نظر می‌رسد. احتمال باورپذیرتر اینست که سامسونگ احتمالاً این ایده خود را در خانواده Galaxy A اجرایی خواهد کرد.

 

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
online_wireless

نمیدونم کجای کوشی هایی با دو نمایشگر یا انعطاف پریر جذابن که این همه روش مانور میدن، گوشی های معمولی خیلی بهتر و کاربردی تر هستن

V800B

ب نظر اصلا نیازی ب ۲ صفحه نمایش نیست
الخصوص ک کم کم گوشی های تاشو یواش یواش بهتر بیشتر میشن
در حال حاضر طراحی اس ۱۰ از این سرتره

Mehditua

بنظر من نمایشگر ثانویه یا دوم رو گوشی خیلی کاربردی نیست مگه اینگه گوشی تاشو باشه مثل گوشیای تاشو قدیمی نوکیا و سامسونگ یا مثل فولد

Mehditua

البته قبلا هم از این مدل پتنتا داده

https://toranji.ir/2019/06/18/سامسونگ-گوشی-با-دونمایشگر-در-پشت-و-جلو-م/

ولی احتمال اینکه اس 11 این مدلی باشه خیلی کمه

علی شیخ زاده

شاید یه میانرده باشه بعیده واسه تس ۱۱ از این طراحی استفاده کنه

chalton

شاید اس 11 از دوربین زیر نمایشگر استفاده کنه و اگه اگه هم نشه دیگه واسه سری بعدی حتماً استفاده خواهد کرد،اون وقت دیوانه هست بیاد از این طرح استفاده کنه،گوشی ناقص شیائومی آلفا که دیروز معرفی شد دارم میگم این کانسپت هست و فعلا معلوم نیست کی تولید عموم بشه اینجا چقدر از خودشون رو جر میدادن،تنها گوشی منعطفی که مردم تونستن لمسش کنن فولد بود،الان آلفا هم فقط معرفی شد معلوم نیست کی بیاد،ولی آلفا مشکلات زیادی رو داره قشنگ معلومه.

saeed_l

اقای محترم
طراحی گلکسی فولد به قدری فاجعه هست که سامسونگ با وجود باز طراحی مجدد هنوز هم مشکل داره 😕
آلفا هر چی باشه کیفیت ساختش خیلی بهتر و باکیفیت تر گلکسی فولد هست 😒

chalton

آلفا یعنی آینده 🤣👍جان مادرتون بس کنید،یه نفرو فکر فقط یه نفرو بگو که آلفا رو دستش گرفته باشه که کيفيت ساختش معلوم بشه،اخه پسر جان تو چه جوری کیفیت ساخت آلفا رو تشخیص دادی،حالا بشینید تا آلفا بیاد.
گلکسی فولد تا چند روز دیگه به دست تمام مردم دنیا میرسه حالا شما هم حالا حالاها بشینید تا آلفا بیاد،شیائومی یه کانسپت نشون داد چه طرفداراش ذوق زده شدن،کانسپت رو که سامسونگ چند سال پیش نشون داد،فولد رو هم که دوسال پیش سامسونگ نشون داد،چند ماه پیش هم به صورت تجاری داد به عموم و مردم برای اولین بار گوشی منعطف رو لمس کردن،شیائومی خیلی عقبه تازه کانسپت نشون داده😊😊
دوستون دارم مراقبت خودتون باشید ایشالا برند محبوبتون هم چند سال دیگه میشه الان سامسونگ.

afsoon

آلفا ناقص؟🤣😂😂🤣😂🤣ناقص اون مغز تو هست ترول .آلفا یعنی آینده 😂🤣یعنی پنج سال جلوتر از زمان بودن 🤣😂سامسونگ دوربین زیر نمایشگر ؟ 😂🤣😂🤣بشین با اس۱۳ بیاد😂🤣همه چیز رو اول چینی ها میارن بعد سامسونگ .

Mohammad 13759

این طرح برای a100یا a200هست حالا خوب شد می میکس آلفا رو شیائومی معرفی کرد وگرنه سامسونگ همچین پتنتی رو سه سال دیگه عرضه میکرد سامسونگ کپی کار دنیای تکنولوژی

pouya

مهم نیس چ برندی باشه استفاده از دو صفحه نمایش اصن جذابیتی نداره خیلیم مسخرست

Milad7

زوم اپتیکال 5 برابری هم خواهد داشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)