حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نام Slofie را برای فیلم برداری حرکت آهسته سلفی آیفون ۱۱ ثبت کرد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

چندی پیش شرکت اپل از سری جدید گوشی‌های آیفون، سری جدید اپل واچ‌ و آیپد خود رونمایی کرد. طی این مراسم شرکت نامی اپل از سری جدید گوشی‌های آیفون یعنی آیفون ۱۱ در کنار ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس رونمایی شد. امروز می بینیم که اپل نام Slofie را برای فیلم برداری حرکت آهسته سلفی آیفون ۱۱ ثبت کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اپل Slofie

نکته جالبی که در این مراسم نظر کاربران را به خود جلب کرد این بود که شرکت اپل هنگام توصیف قابلیت سلفی در حالت اسلوموشن گوشی آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو از کلمه “اسلوفی” (Slofie) استفاده کرد. این قابلیت که در گوشی‌های آیفون ۱۱ با نام “اسلو-مو” (slo-mo) قرار دارد نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

تاکنون تنها کاربران فکر می‌کردند که شرکت اپل آنروز این کلمه را تنها و به دلیل قابلیت آن ابداع کرده است اما بنابر گزارش‌ها این کمپانی اهداف دیگری در سر داشته است چراکه اکنون این کلمه را در “اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده” (USPTO) ثبت کرده است تا نام “اسلوفی” را به یک نام تجاری تبدیل کند.

بنابر گزارش‌ها هدف اپل از این کار این بوده است که شرکت‌ها و توسعه دهندگان برنامه ها نتوانند اپلیکیشنی را به همین نام توسعه دهند.

قابلیت اسلوفی کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند تصویربرداری با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه انجام دهند. احتمالا اپل که اکنون این کار را انجام داده است و به نوعی این کلمه در انحصار خود نگه داشته است، قصد دارد برنامه‌ای نیز برای آن توسعه دهد.

یکی از مهمترین دلایل تمرکز اپل بر بهبود دوربین در سال جاری ساده است: مشتریان به کیفیت دوربین اهمیت می‌دهند و این روزها عکس‌های زیادی با گوشی‌های خود می‌گیرند.

براساس تحلیلی که وبسایت فلیکر(Flickr) بر اساس عکس‌های آپلود شده در آن انجام داد، آیفون پرکاربردترین دوربین است. دوربین‌های این دو گوشی حالت پشتیبانی از عکاسی در شب و نور کم را نیز دارند که باعث می‌شود در نور کم شب، کیفیت عکس‌ها بهبود یابد.

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱ واقعا جذاب است: مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با آیفون X

بنابراین مصرف کنندگان برای ارتقای دوربین‌های آیفون‌های جدید مشتاق هستند. اگرچه این چیزی از کم کاری اپل در بهبود سایر ویژگی‌های آیفون کم نمی‌کند. از آنجا که طراحی گوشی‌های امسال مطابق با سال گذشته است، برجسته سازی تغییر فیزیکی دوربین‌ها یکی از معدود روش‌های تشخیص تمایز میان آیفون ۱۱ از آیفون X است.

به گفته تحلیلگران، اپل همچنین به فکر رقابت و جا نماندن از رقبایی مانند سامسونگ یا هواوی بوده است که گوشی‌هایی با چند دوربین عرضه کرده‌اند و از فناوری یادگیری ماشینی برای نتایج بهتر در ترکیب عکس‌ها استفاده می‌کنند.

نظر شما درباره آیفون ۱۱ و قابلیت های دوربین آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

اپل نیاز کاربر رو به درستی رصد میکنه و آپشنهای درستی رو وارد امکانات دیوایسش میکنه.بخاطر همینه که به محض رو شدن یه قابلیت یا ظاهر جدید سریع بعدش توسط بقیه کپی میشه.

MohammadFarhaadi

امتیاز دوربینش هم هنوز نیومده ببینیم چه کرده با سلفی و دوربین اصلی

Milad7

🙂 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)