حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۱ به عنوان جایگزین آیفون Xr رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

پس از ۱ ساعت از شروع مراسم اپل حالا  آیفون ۱۱ اپل (Apple iPhone 11) به عنوان نسخه‌ی جانشین آیفون XR سال گذشته معرفی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون ۱۱ به عنوان آیفون XR

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

سرانجام رویداد تابستانی اپل در واپسین روزهای شهریور ماه در کوپرتینو برگزار شد و از نسل جدید گوشی‌های آیفون در آن پرده برداری شد. امسال نیز طبق روال سال گذشته اپل از سه گوشی به نام‌های آیفون ۱۱ در کنار آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد. iPhone 11 جانشین مستقیم آیفون XR اپل است که سال گذشته معرفی شده بود.

آیفون ۱۱ اپل با دوربین دوگانه٬ شارژ بیسیم و چیپست A13

نسخه‌ی اصلی آیفون ۱۱ اپل که ارزان قیمت‌ترین مدل این خانواده نیز هست٬ به یک نمایشگر 6.1 اینچی با وضوح 1792 در 828 پیکسل و از نوع LCD مجهز است. همانند آیفون‌های دو سال گذشته٬ در بالای نمایشگر این گوشی نیز بریدگی قرار دارد که از یک دوربین سلفی با سیستم تشخیص چهره سه بعدی و یک اسپیکر میزبانی می‌کند. این نمایشگر 16 میلیون رنگ را ارائه می‌کند٬ دارای نسبت 19.5:9 است و تراکم پیکسلی 324ppi را شامل می‌شود. این نمایشگر دارای حساسیت لمس 120 هرتزی (و نه رفرش ریت پنل) خواهد بود.

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

اپل iPhone 11 از چیپست Appe A13 Bionic قدرت می‌گیرد که ۴ گیگابایت رم نیز آن را همراهی می‌کند. دو طرف بدنه‌ی این گوشی لایه‌ی شیشه‌ای و یک فریم آلومینیومی در وسط آن‌ها قرار دارد٬ در حالی که زیر قاب یک باتری با ظرفیت 3110 میلی‌آمپر ساعتی قرار گرفته است. این باتری از فناوری شارژ سریع٬ شارژ بیسیم Qi و شارژ بیسیم معکوس پشتیبانی می‌کند. اپل همچنین برای این گوشی سه پیکربندی با ظرفیت رم مشابه و فضای ذخیره سازی 64 ٬ 256 و 512 گیگابایتی را در نظر گرفته است.

در پشت قاب٬ دوربین دوگانه‌ای شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم ٬f/1.8 فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال و سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی فوق عریض قرار دارد. فلاش دوال تُن Quad-LED نیز این دوربین‌ها را همراهی می‌کند. اپل این دوربین‌ها و فلاش آن را در یک ماژول مربعی شکل٬ در سمت چپ قسمت بالایی قاب قرار داده است. در جلو نیز یک دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه دوربین سه بعدی برای تشخیص چهره‌ی پیشرفته مشابه آنچه در نسل‌های گذشته دیده‌ایم٬ حضور دارد. دوربین سلفی این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای فول اچ دی با نرخ 60 فریم بر ثانیه‌ای است.

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

اپل همراه با این گوشی٬ از یک افکت نورپردازی پرتره جدید به نام “High Key Mono” نیز پرده برداشته است. در اینجا یک حالت تیره‌ی جدید به نام Night Mode نیز وجود دارد که در هنگام تاریکی٬ به صورت خودکار فعال می‌شود. و اما گزینه‌ی بعدی مربوط به دوربین سلفی این گوشی است. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی آیفون ۱۱ قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن این حالت‌های جدید در دو مدل دیگر آیفون‌های سال 2019 اپل نیز وجود دارد. از دیگر جذابیت‌های این گوشی می‌توان به سیستم صوتی دالبی اتموس اشاره کرد که تجربه صوتی فراگیری را ارائه می‌کند.

قیمت آیفون ۱۱ برابر ۶۹۹ دلار

از قابلیت‌های ارتباطی گوشی جدید اپل می‌توان به بلوتوث ٬5 وای فای ٬802.11a/b/g/n/ac/ad اتصال NFC و درگاه شارژ اختصاصی اپل اشاره کرد. عمر باتری این گوشی به ادعای اپل یک ساعت بیشتر از آیفون ایکس آر است که عملکرد بسیار عالی را ارائه می‌کرد. این گوشی در رنگبندی مشکی٬ قرمز٬ زرد٬ آبی٬ مرجانی و سفید عرضه خواهد شد. قیمت آیفون ۱۱ نیز ۶۹۹ دلار اعلام شده است.

نظر شما درباره آیفون ۱۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

حالا کدوم انسانی اینو میگیره حالا هم از اپل دل نکند ایکس sک قیمتش اومدن پایین رو رها میکنه اینو میگیرع؟؟

mostafa3

جز صفحه نمایش sx چه برتری نسبت ایفون 11 داره
که میگی کدام ادم میره اینو بگیره

aliasad

این چه برتری داره اونوقت؟😐

ronin

چقدر معمولی!
مطمعنا گوشی خوبی هست ولی اصلا چیز هیحان انگیزی نداشت
لاقل تا الان

aliasad

اپل سقوط میکنه چن‌وقت دیگه

mostafa3

جوک بود تا معرفی
یه جوری معرفی کردن انگار ps5 معرفی شده
میگه a13 فلانه
حتی a12 هم همچنان قدرمندترین هست
تو عمل راحت له میشه را شو نمیدونم

Sheikh-e-tarigh

comment image

نظرتون؟؟😒😐

m.b

آبی…

david2arc

به نظرم آبی .چون با قاب مشکی میشه نتوع ایجاد کرد و ترکیب رنگ منحصر به فردش رو هم از دست نمیدی.ظاهرا توی جعبه ی گارد مشکی همراهش هست

Amin

آبی،قرمزشم خوبه ولی آبی یه چیز دیگه اس.

Mortazavi

تنها پرچمدار اقتصادی که اکسپریا ۵ ازش بهتره
قیمتشونم تقریبا یکیه
دوربین سوم صفحه لد فکوس چشم و…

خداروشکر بلاخره یه گوشی پیدا شد که با اکسپریا۵ بشه واسش کری خوند😂😂😂

Sheikh-e-tarigh

با تشکر از همه کسانی که در این راه بنده حقیر رو یاری کردن دیدگاه شما با نظر خودم یکسان بود.😊😉

android pie

هیچ پیشرفتی نسبت به 10 ار نداره به جز چیپست و دوربین، رزولوشن پایین و باتری ضعیف هنوز هم پاشنه اشیل اپل هستند

Milad7

همچنان گران قیمته. 100 دلار کاهش قیمت داشته باشه گزینه ی خوبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)