حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم نمایش لایک فیسبوک به صورت آزمایشی انجام خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

می دانیم که اینستاگرام می خواهد تعداد لایک پست ها را مخفی کند. همین یک ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم عدم نمایش تعداد لایک های اینستاگرام در شش کشور دیگر اعمال شد. حالا به نظر می رسد شرکت مالک اینستاگرام یعنی فیسبوک قصد دارد تعداد لایک پست ها را حذف کند. در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با این برنامه منتشر نشده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

عدم نمایش لایک فیسبوک

 

فیسبوک

فیسبوک

در اوایل سال جاری، صحبت هایی مبنی بر حذف تعداد لایک در اینستاگرام، شبکه اجتماعی متعلق به کمپانی فیس بوک شنیده شد. در واقع نمایش تعداد لایک ها برای بسیاری از افراد باعث ایجاد اعتماد به نفس کاذب و برای برخی مایه شرمساری بود. حال بر اساس آخرین تحقیقات، فیسبوک به این نتیجه رسیده که حذف تعداد لایک برای بسیاری از کاربران می تواند مناسب باشد.

در این آزمایش، فیس بوک به جای نشان دادن تعداد کل لایک های یک پست، تنها نام تعدادی از دوستان کاربر که این پست را لایک کرده اند نمایش خواهد داد. این موضوع دقیقا همان آزمایشی است که اینستاگرام در برخی کشورها اجرا کرده است. این شبکه اجتماعی در صحبت با وب سایت TechCrunch تایید کرد که آزمایش مخفی سازی لایک در آن هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

فیسبوک اطلاعات دیگری از برنامه خود اعلام نکرده و مشخص نیست که این آزمایش کی و کجا اجرا می شود. به طور کلی، هدف فیسبوک این است که فشارهای ناشی از شبکه اجتماعی و تاثیر مخرب آن ها روی انسان را تا حد ممکن کاهش دهد. شاید برای شما عجیب باشد، اما کاربران زیادی وجود دارند که به تعداد لایک های پست فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دیگری به شدت اهمیت می دهند و استرس زیادی به آن ها وارد می شود.

اگر این ایده از مرحله آزمایش عبور کرده و به اجرای نهایی برسد، فیسبوک برای اولین بار فرصت تغییر و بازسازی رفتار مردم در این پلتفرم ها را خواهد داشت. حذف تعداد لایک فیسبوک باعث می شود که کاربران بدون ترس بازخورد مردم، احساسات واقعی خود را به اشتراک بگذارند. چنین تغییراتی شاید همه مشکلات موجود در شبکه اجتماعی را بر طرف نکند، اما مطمئنا قدم بزرگی در مسیر بهبود این پلتفرم ها خواهند بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که عدم نمایش لایک می تواند برای ارتباط موثر ما در شبکه های اجتماعلی بهتر باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)