حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میزان SAR گوشی های اپل و سامسونگ گاها از حد مجاز تجاوز می کند

نوشته

4 سال قبل | 71 دیدگاه | اپل، سامسونگ

به احتمال زیادی می دانید که امواج منتشرشده از گوشی های هوشمند ممکن است برای سلامتی انسان ضرر داشته باشد. به نظر می‌رسد برخی از گوشی های سامسونگ و اپل، امواج زیادی از خود منتشر می‌کنند. در حقیقت میزان SAR گوشی های اپل و سامسونگ گاها از حد مجاز تجاوز می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

میزان SAR گوشی های اپل و سامسونگ

سال‌های زیادی‌ست که دانشمندان نسبت به خطرات امواج تولیدشده توسط گوشی های هوشمند برای بدن، هشدار می‌دهند. با این که هنوز هم خطرات و عوارض حقیقی آن را نمی‌دانیم، اما کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مقرراتی درباره عرضه این دستگاه‌های هوشمند صادر کرده است. در حال حاضر مشخص شده است که برخی مدل‌ها به این قوانین مهم اهمیتی نمی‌دهند. اینطور که پیداست، برای تعیین کمیت مقدار امواج منتشرشده از عبارت SAR استفاده می‌کنند. بر اساس اطلاعات موجود، این میزان به انرژی امواج نسبت به بافتی (پوست انسان) که از آن عبور می‌کنند، بستگی دارد؛ FCC مقادیر حداکثری را برای انتشار مجاز امواج، مشخص و اعلام کرده است.

تجاوز گوشی های سامسونگ در میزان SAR

تجاوز گوشی های سامسونگ در میزان SAR

تجاوز گوشی های سامسونگ در میزان SAR

تمام گوشی های هوشمند موجود در بازار مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که تا چه اندازه با استانداردهای تعیین‌شده مطابقت دارند. اینطور که پیداست، دانشمندان با شگفتی‌های ناخوشایندی مواجه شدند، حتی در بررسی گوشی‌های هوشمندی که مدعی رعایت استانداردهای کمیسیون هستند. به عنوان مثال، گوشی گلکسی اس ۸ دارای میزان امواجی معادل ۸ برابر حد مجاز بوده و جالب آن که این گجت، تنها دستگاهی نیست که از حد مجاز عبور کرده و ما شاهد عبور از حد مجاز در گوشی آیفون ۷ هم هستیم.

تجاوز گوشی های اپل در میزان SAR

تجاوز گوشی های اپل در میزان SAR

تجاوز گوشی های اپل در میزان SAR

خوشبختانه اکثر گوشی‌ها هنگامی که به گوش ما نزدیک‌تر می‌شوند، به لطف یک سنسور تعبیه‌شده، امواج کمتری منتشر می‌کنند، اما این مسئله باید در گوشی های گلکسی سامسونگ با سخت‌گیری بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهد که این گوشی‌های هوشمند برای مکالمه خطرناک نیستند و هیچ مدرکی هم درباره خطرات مقادیر بیش از حد SAR در دسترس قرار ندارد.

در حقیقت می‌توان گفت که علت تجاوز اکثر گوشی های هوشمند از میزان مجاز انتشار امواج، تعیین مقدار بسیار پایین حد مجاز توسط FCC است. هیچ مدرکی مبنی بر وجود خطرات ناشی از امواج و حتی گسترش شبکه 5G هم وجود ندارد، با این حال، کمیسیون ارتباطات فدرال تصمیمی برای تغییر میزان محدودیت‌ها ندارد.

نظر شما چیست؟ نگران میزان SAR هستید؟ تا کنون پیش آمده که این تشعشات شما را اذیت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
71 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
UnderTaker

اگه اشتباه نکنم چند ماه پیش بود که نتایج SAR چند تا گوشی منتشر شد، یکی از گوشی‌هایی که مقدار SAR بالایی براش در نظر گرفته شده بود، گوشی Mi A1 بود که هرچند که پایین‌تر از حد استاندارد بود ولی مقدار SAR نزدیک به 2 داشت که اونو بالای لیست قرار می‌داد، بعد از این ماجرا موج تخریب‌ها و کوبیدن‌ها توی خیلی از گروه‌ها و حتی برخی سایت‌ها شروع شد، خودم بشخصه شاهد بودم که خیلی از فن‌های سامسونگی جوسازی میکردن که شیا نخرید و ضرر داره و سرطان‌زاس و ….
جالبیش هم این بود که این گوشی یه گوشی نسبتا قدیمی و میانرده هم بود و تمامه گوشی‌هاش رو هم شامل نمیشد.

الان توی این بررسی که چند روز پیش انجام شده می‌بینیم که گوشی‌های مثل S8 و S9 و آیفون7 و …. نه تنها مقدار SAR پایینی ندارن، بلکه در مواقعی چند برابر هم بیشتر از حد مجاز هستن.
گوشی‌هایی که همگی پرچمدار این برندها هستن.

از قدیم گفتن از هر دست بدی، از همون دست میگیری.

UnderTaker

جالبیش هم این بود که اون تست توسط یه موسسه آلمانی انجام شده بود، کشوری که کمپانی شیا هیچگونه فعالیتِ آنچنانی در اون نداره، در عوض کمپانیهی مثل هواوی فعالیت و حضور رسمی توی این کشور داره و کشور آلمان یکی از بازارهای مهم اروپایی برای این برند محسوب میشه ، اما نکته‌ی بشدت جالبی که وجود داشت این بود که توی اون تست هیچ اسمی از گوشی‌های هواوی نبود و حتی یدونه گوشی هم از این شرکت توی اون تست حضور نداشت.

با توجه به اینکه خودم بعدا وقتی راجع به میزان SAR برخی گوشی‌هاش تحقیق کردم، متوجه شدم که اون گوشی‌ها اگه توی اون لیست حضور داشتن، براحتی رتبه‌های بالای جدول رو از آنِ خودشون میکردن.

نیما عرفانی

(با توجه به اینکه خودم بعدا وقتی راجع به میزان SAR برخی گوشی‌هاش تحقیق کردم، متوجه شدم که اون گوشی‌ها اگه توی اون لیست حضور داشتن، براحتی رتبه‌های بالای جدول رو از آنِ خودشون میکردن.)
منظورتون هواوی بود؟ کدوم گوشی هاش اگه داخل لیست بود رتبه های بالای جدول رو از آن خودش میکرد؟؟ (دوستان خواهشاً آتیش بیار معرکه نشن ، سؤال عادی پرسیدم).

vahid

سلام آقا نیما حالتون خوبه،،،بعد از مدتی دوری دوباره گفتم هم ی عرض ادبی کنم هم ی سوال ازتون بپرسم راجب به آپدیت جدید ارائه شده واسه گوشی،،شما آپدیت جدید رو دریافت کردین با توجه به آپدیت قبلی گوشی که حجم بالایی داشت الان دوباره ی آپدیت داده که حجمش بالاتر از آپدیت قبلیه،اگه دریافت کردین نظرتونو میگید آقای نیما

نیما عرفانی

به به به سلام و درود به آقا وحید گل
بله چندشب پیش برای میت ۲۰ پرو(نمی‌دونم میت ۲۰ و میت ۲۰ ایکس هم گرفته یا نه) آپدیت داد با حجم ۴.۱۷ گیگابایت و شماره بیاد ۹.۱.۰.۳۱۰ و بنده هم دانلود و نصب کردم.
این آپدیتِ حجیم شامل پچ امنیتی جدید به همراه بهبودهایی در عملکرد و اپ هایی مثل موزیک پلیر میشه آقا وحید . احساس میکنم در عملکرد بهتر دستگاه مثمر ثمر بوده. احراز هویت ( تشخیص چهره و اثر انگشت هم خیلی بهتر شده, البته قبلاً هم عملکردش عالی بود ، الان بهتر شده)
از اوایل اردیبهشت ماه که گوشی رو خریدم، همون موقع دوتا آپدیت برای بهبود احراز هویت و بهبود دوربین به همراه پچ امنیتی داد، بعد ۲ ماه آپدیت نداد تا تیرماه که آپدیت حجیم ۴.۱۴ گیگابایت EMUI 9.1 با جزئیات و بهبودهای زیاد و پچ امنیتی با حجم ۳۱۶ مگابایت رو داد . هفته ی گذشته هم بعد از گذشت ۲ ماه مجدد یه آپدیت حجیم دیگه با حجم ۴.۱۷ گیگابایت داد که جزئیاتش رو گفتم .
حالا تصور کنید ۲ ماه دیگه برای اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 میخواد چه آپدیتی بده😅😄

نیما عرفانی

اصلاح
شماره بیاد/شماره بیلد

vahid

خیلی مخلصیم آقا نیما،،برا منم چند شبه اومده ولی امشب میخوام بزنم آپدیت شه،،برای من حجم بالاش سوال بود،، اندروید ۱۰و emui10 مطمئنن خیلی بهبود داره،،البته دوست دارم اندروید ۱۰ رو با میت ۳۰ پرو تجربه کنم،،والا تا الان جسته و گریخته اخباری که ازش میاد رو پیگیری میکنم و تا الان اخباری که راجب به حجم باتری و نمایشگر به اصطلاح آبشاری که ازش منتشر شده واقعا برام جذابش کرده و الان یکم با طرح دایره ای دوربین که احتمالا آخر سر هم با همین طرح روانه بازار میشه مشکل دارم،،البته به قول شما تصویر واقعی از گوشی خیلی فرق داره با عکسایی که ازش منتشر میشه تا قبل معرفی که یا باعث میشه مشکلم با این طرح بیشتر بشه یا برعکس باعث بشه نظرم به طور کل عوض بشه،در هر صورت خدا کنه هر چی که هست قیمتش فضایی نباشه که بشه بعد دو یا سه ماه توسط طرفداراش خریداری بشه،،البته به نظر من فک نکنم قیمت گذاریش کمتر از نوت باشه و احتمالا بالای ۱۱۰۰دلار قیمتش هست که خدا کنه این طوری نباشه

نیما عرفانی

ممنون آقا وحید شرمنده نفرمایید شما بزرگواری.
درباره ی میت ۳۰ پرو زیاد تو این سایت صحبت کردم پس دیگه ترجیح میدم تا زمان معرفیش دیگه چیزی نگم اما بعدش جبران میکنم😉
درباره ی قیمت گذاری هم بله فکر نکنم نسخه ی پایش از ۱۰۹۹ دلار پایین تر بیاد .
اما داخل ایران گوشی های هواوی افت قیمت دیرتری نسبت به سامسونگ و سایر برندها جز اپل داره یعنی بعد از اپل که کلاً میشه گفت مدت زیادی هست که افت قیمت نداشته(xs max هنوز هم حول و حوش ۱۹-۲۰ تومنِ) بعدش هواوی دیرترین افت قیمت رو داره. قیمت شهریورماه گوشی های تمام برندها رو داخل بازار ایران میتونین از سایت همسایه (گ.جت نیوز) مشاهده بفرمایید.

Mehditua

فقط گوشیای اپل و سامسونگ تست شده بعد میگن اینا میزان sar بیشتر از حد مجاز دارن :)))
گوشیای شیائومی و هواوی اوپو میزو و مابقی جانواران چینی تو این تست حضور نداشتن که اگه داشتن اونا حتما چند برابر از سامسونگ بدتر بودن
البته تو این بررسی چند تا از گوشیای موتورولا و ویوو هم بودن که وضعیتی بهتر از اپل و سام نداشتن ولی آقای عطایی این خبر رو از یه منبع چینی ترجمه کردن و تو منبع این دو تا برند حذف شدن

_V_

ما بالاخره نفهمیدیم چی شد /-:

_V_

اهان نزدیکتر کرده بعد میزان امواج رفته بالا /-:
عجب
۲ میلی متر؟!

Dr.Nazer

تجاوز می‌کند؟ والا ما اپل و دیدیم SAR بالا داشت ولی SAR سامسونگا همیشه جز پایین‌ترینا بوده :-/

_V_

تا پونزده میلی متری بدن زده مشکل ندارن /-: یعنی یک و نیم سانت

_V_

تو*

Dr.Nazer

گوشیایِ اپل به چه‌حقی تجاوز میکنن؟ من برم دستگیرِشون کنم بیام

_V_

الله اکبر😂

ronin

کیفیت اتفاقی نیست!😂😂😂

Amir galaxy

Galaxy a7 2018
0.34 وات/کیلوگرم (برای سر)
Honor 8x
0.72 وات/کیلوگرم (برای سر)
دو برابر سامسونگ😑

Amir galaxy

چرا برای گوشی های هواوی اکثرا تو سایت جی اس ام ارنا چیزی ثبت نشده؟!
کجا باید بفهمیم؟!
غیر از چند تا گوشی باقی نرخ سار رو براشون ننوشته😐

m.b

بیاید کامنت چالتون رو در پستی که توش گوشی ها با بیشترین و کمترین sar (با مبنای متفاوت) تست شده بودن ببینیم و یکم بخندیم😂👌:

“این است درون سامسونگ👏
سامسونگ ارزش زیادی برای مشتریهاش قائل هست.”

خب با خاک یکسان شد رفت این بنده خدا و الان این ماجرا از 4 احتمال خارج نیست…
یا چالتون میاد خیلی سنگین میگه این نتایج معتبر نیست مثل تمام نتایجی که توش سامسونگ خوب نبوده و همشون رو بلا استثنا گفته معتبر نیستن و تمام نتایجی که حتی اگر از تورقوزآباد هم اگر بوده ولی توش سامسونگ خوب بوده گفته کاملاً معتبره👌😂😂…
یا خیلی سنگین میاد و میگه “کیفیت اتفاقی نیست” و یکم میخندیم بهش…😂
یا نمیاد و اینورا پیداش نمیشه از بی آبرویی و خیلی سنگین بازم آبروش میره (مثل خیلی از اوقات که میره سوراخ موشش و فقط از دور منفی باران میکنه با ip هاش که عقده های بچه‌گیشو خالی کنه)…😂
یا میاد و خیلی سنگین چرت و پرت میگه باز…
واسه این sar و… هم مثل سامسونگیایی که همه جا اونموقع که نتایج به ضرر شیائومی بود اومدن داستان سرایی کردن و کم مونده بود بگن ابولا هم منشاءش از همین sar هست، من شخصیتم مثل اونا با سطح خاک یکسان نیست و میگم خب مبنا با مبنا و نوع تست و شرایط فرق داره و حتی به اینکه اون گوشی چقدر کار کرده و… ربط داره…
اینبار آسیاب نوبت سامسونگ رو رسونده بود…
تسلیت به ترولاش…

_V_

من هنوزم نفهمیدم این پست دقیقا چی میگه😕😐

نیما عرفانی

👌کج بشین و راست بگو .
مصطفی تکلیف نظرسنجیِ جدید چی شد؟
دوستان موضوعی نگفتن؟
موضوعات مدنظر خودتو بگو

m.b

2-3 تا موضوع گفتن …
فعلاً موضوعی که هم نظرسنجی خوبی بسازه و هم جالب برای اکثریت باشه نداریم…

نیما عرفانی

فکر کنم فقط واعظ موضوعات مدنظرشو گفت

_V_

بله😀

m.b

یه دوست دیگری هم بود که غیر مستقیم یه ایده هایی داد…

m.b

میگم تو هم نظرتو بگو که بهترینشو استفاده کنیم دیگه…
بچه ها گفتن اما بعضی هاش فرمت تشریحی داشت و برای نظرسنجی مناسب نبود…

نیما عرفانی

این برای واعظ بود
(پیش بینی رده بندی برند های برتر موبایل طی سال های آینده

زمان همه گانی شدن و معمولی شدن منعطفا

آیا سونی و اچ تی سی و نوکیا باز خواهند گشت؟)
.b
(یه دوست دیگری هم بود که غیر مستقیم یه ایده هایی داد…)
اینو نمی‌دونم والا چه شخصی بود و چه پیشنهادی دادن

m.b

اگر این موضوعات کامل بودن خب همینا رو میذاشتم اما جای کار داره که ایده های بهتری بدیم…
مثلاً جایگاه برند ها در آینده خوب بود اما گزینه‌ای کردنش سخته…
تو موضوعت رو این سری نمیخوای استفاده کنیم؟

نیما عرفانی

نه منم نگفتم کاملِ فقط خواستم موضوعاتی که گفته بود جهت یادآوری مجدد ارسال کنم.
والا یه موضوع سراغ دارم که جنبه ی فانِ جذابی داره😄😅
اینه👇
جایگاه این ۴ برند حوزه ی فناوری و موبایل (سامسونگ ، هواوی ، اپل و شیائومی) رو به کدوم یک از این ۴ برند مطرح خودسازی تشبیه میکنید؟
تویوتا ، رولزرویس ، بنز ، بی ام و
البته جوابا؛ چینش و ترتیب داره یعنی یکم داستانه اما موضوعش متفاوت و خاص میشه⁦☺️⁩

m.b

جدی چی؟

نیما عرفانی

موضوع جدی اینارو مد نظر دارم
-پیش بینیِ بهترین دوربین موبایل سال ۲۰۱۹ یکی از نگاه دگزو یکی از نگاه خودِ کاربران.(اینو می‌دونم چالتون مورد عنایت قرار میده)
-پیش بینیِ بهترین شبه پرچمدار ۲۰۱۹ که خودتم گفته بودی
-پیش بینیِ میزان فروش برندها در چارک چهارم ۲۰۱۹ و چارک اول ۲۰۲۰ بر حسب ترتیب و اولویت
-محبوب ترین رابط کاربری از نظر کاربران( اینم می‌دونم چالتون مورد عنایت قرار میده)
-پیش بینیِ جایگاه برندهای اول تا پنجم تا پایان چارک اول ۲۰۲۰

فعلاً اینارو در نظر دارم

m.b

موضوعات خیلی خوبی هستن…
میسازیم…

نیما عرفانی

توکل به خدا

Mehditua

یعنی من تا حالا سایتی انقدر بی در و پیکر ندیده بودم هر کسی هر مدل فحش دوس داره میده به راحتی منتشر میشه ولی فقط کافیه تو کامنتی که می‌نویسی کلمه ع.ط.ا.یی. باشه میره واسه بررسی من که log out کردم خداحافظ

m.b

با این دیدگاه این سایت که هیچی؛ دنیا هم جای زندگی کردن نیست دوست عزیز…😅

_V_

مگه دنیا جای زندگی کردنه؟
🤔😐

😂

_V_

ناظر کجایی لعنتی اپلیا تو اینستا ریختن سرم😂😐

نیما عرفانی

بستگی داره از چه دیدگاهی به واژه ی «زندگی» نگاه کنی. کلیت ماجرا میگه هرجا جز ایران زندگی به معنای واقعیش معنا داره و در جریانِ. اما اگه زندگی رو صرفاً درحد نفس کشیدن و زنده موندن معنا کنیم ؛ اون موقع آره ایران هم جای زندگی کردنِ …

_V_

این کامنت سنگین بود😅😐

vahid

آقا نیما مطمئنن بعد از معرفی حرفهای زیادی برای گفتن داره میت ۳۰ در مورد افت قیمت هم دقیقا حق با شماست افت قیمت هواوی کمتر از سایر گوشیها به غیر از آیفون،،البته این رو هم باید بگیم تو بازار دست دوم هم افت قیمتش کمتره ولی خواهان کمتری هم داره دست دوم گوشی مخصوصا پرچمداراش که قیمتشون بالاست،

نیما عرفانی

(آقا نیما مطمئنن بعد از معرفی حرفهای زیادی برای گفتن داره میت ۳۰)
احسنت 👌
میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو

vahid

کلا سری میت به جز لایت😉شما تو فکر ارتقا هستین و از بیست به سی مهاجرت میکنید؟؟؟

نیما عرفانی

آقا وحید پاسخ دادم نمیدونم چرا رفت برای بررسی و تأیید 😏

_V_

و باز هم “کامنت های جناب عرفانی و تایید رفتن هایشان”

😐

نیما عرفانی

آره والا
نمی‌دونم کدوم قسمت کامنتی که رفته برای تأیید ویرایش کنم که مستقیم ارسال شه😐🤔
هرچی نگاه میکنم نکته ی من.شوری نداره

_V_

از کلمات
ر ضا
عط ایی
تل گرام
صد را

استفاده نکردین؟

vahid

فدای سرتون حالا بعدا میخونم،،حالا فارغ از پاسخ شما من بگم که بنده تو فکرش هستم البته ایندفعه با فکر تر،،مطمئنن قبل اینکه میت ۳۰ پرو وارد بازار ایران بشه اینو میفروشم که بیشتر از این ارزونتر نشه چون دیگه انقدم پولدار نیستیم بخوایم دونسل پشت سر هم رو با هم داشته باشیم😉😉و اینکه این دفعه صبر میکنم قیمتش تا جایی که راه داره بیاد پایین بعد تهییه میکنم گوشیو،،،،،البته واقعا قک نکنم به خشکلی میت ۲۰ باشه ولی همه چی ظاهر نیست،

نیما عرفانی

والا آقا وحید من منتظرم تمام پرچمدارهای نیمه ی دوم سال معرفی بشن ببینم کدوم یکی می‌تونه منو متقاعد کنه که بخوام از میت ۲۰ پرو به گوشیِ دیگه ای مهاجرت کنم.
فعلاً بین این سه گزینه موندم تا بعد ببینیم خدا چی میخواد ؛ میت ۳۰ پرو ، میکس ۴ ، وی ۶۰(اگه وارد بازار ایران بشه⁦🤦‍♂️⁩⁦🤷‍♂️⁩) .
البته اینم بگم فعلاً همین میت ۲۰ پرو برام کفایت می‌کنه و ازش رضایت دارم .شاید اون پولی که می‌خوام برای خرید گوشیِ جدید بپردازم، یکم هزینه‌ی اضافی تر کنم یه سیستم پی سی قوی اس.مبل کنم یا یه لپ تاپی که ایده آلم باشه بگیرم 🤔😑.

_V_

جناب از کامنت اسکرین شات بدید

نیما عرفانی

نه واعظ جان از اونا استفاده نکردم
۳ بار کامنتمو ویرایش کردم ولی توفیقی نداشت😂👎
معیارهای سیستم سنجش و انتخاب لغات مورد بررسیِ آقای ع.طایی هم شخصِ بنده رو به بهترین شکل ممکن مورد عنایت قرار داده🤣

_V_

😨😂😐

نیما عرفانی

خلاصه که آقا وحید شما به بنده لطف داری. اینو قبلاً به امین که قصد خرید میت ۳۰ پرو داره گفتم ، به شما هم از الان میگم مبارکتون باشه و به خوشی ازش استفاده کنید 🙂

نیما عرفانی

@واعظ
(جناب از کامنت اسکرین شات بدید)
عه آره چرا به ذهن خودم نرسید⁦🤦‍♂️⁩(از بس که ذهنم درگیر مباحث دیگست🙇⁦🤷‍♂️⁩) ممنون ع.ل.ی.ر.ض.ا
بفرمایید آقا وحید اینم پاسخ بنده
http://uupload.ir/files/00x9_screenshot_20190826_024538_com.android.chrome.jpg

_V_

بالاخره یه جا باید به درد بخورم😅(خودم تازه دیشب یاد گرفتم🤦‍♂️😂)

_V_

حتی با ذهن منحرفی هم نمیشه چیزی از این کامنت درآورد😐😂

نیما عرفانی

(بالاخره یه جا باید به درد بخورم😅(خودم تازه دیشب یاد گرفتم🤦‍♂️😂)
سپاس بابت پیشنهاد و کمک 👌
البته آپلود کردن رو خودم ۳-۴ شب پیش یادت دادم😉 ، حالا تونستی region رو تغییر بدی یا نه؟🤨

نیما عرفانی

(حتی با ذهن منحرفی هم نمیشه چیزی از این کامنت درآورد😐😂)
آره والا هرچیزی که کوچکترین احتمالی میدادم که داستان باشه ویرایش کردم اما اثری نداشت⁦🤷‍♂️⁩🙄

Behrouz

با سلام خدمت همه دوستان.
البته قبل از حرف اصلی یه ببخشید و عذرخواهی بکنم از دو نگاه. اول بخاطر اینکه به دوستان قول داده بودم دیگه کامنتی نذارم ولی دارم میذارم و دوم بخاطر اینکه این جواب کامنت اقا نیما ست درباره ی کامنت معنی زندگی ولی ریپلای یکی دیگه از پیاماشونه.
در مورد شرایط زندگی و نحوه نفس کشیدن یا دید ادمها در مورد زندگی واقعا نه در حدی هستم که بخوام نظر بدم نه اگه بودم هم در مورد دیدگاه بقیه نظر میدادم.اما در مورد اینکه گفتید ایران جای زندگی نیست و بقیه جاها هست یکم این موضوع سنگینه برام.چرا؟چون یه مشت دوست و اشنا هستند بخاطرهرمسئله ای که شاید به نظر شما کوچیک بیاد یا حتی بگید به ماچه دارن بدترین شرایط رو تحمل میکنن.از عزیزی که داره تو مرز برای جلوگیری از ورود مواد مخدر جون میده تا کسی که برای خیلی کارهای دیگه دفاع میکنه.
شاید بگید این موضوع هم کار خودشونه وشایدم حق داشته باشید.من کاری به قسمت سیاسیش ندارم.من بحثم روی تلاش خیلی از افراده که دیده نمیشن.ما اینجا دغدغه مون نبود پول برای گوشیه اما اونا جوون میدن تا ماها سالم باشیم.
چندتا امی که خودم میشناسم رو میگم که هم کلاس بودم باهاشون.
مهرداد قنبری هنگ مرزی ایران کد 2216.ایشون یک نخبه به تمام معنا بود.یتیم، دو برادر کوچکتر به اضافه یک خواهر ومادر.الان فقط نفس میکشه.استادوقتی دید جلو ماشین قاچاق تریاک تو کلاه گنج(نزدیک سراوان) رو نمیتونه بگیره بخاطر امکانات وسلاحهای قاچاقچیا تصمیم گرفت با ماشینش بهش بزنه. ماشین رو نگه داشت ولی بعدش قاچاقچیا2 ماه شکنجه ش کردن وبدون چشم و زبون و قطع نخاع از گردن ولش کردن.هنوز زنده ست ولی به قول شما فقط نفس میکشه
سعید شکراللهی امنیت سیستم(مبارزه با ادم ربایی) شهید شده در اصل نابود شده و اصلا اثری ازش نیست کلا
جواد داوودوند کلیپش تو اینترنت فک کنم هنوز باشه همونه که به ماشین بستن نصفش کردن ولی حرف نزد
اینارو من میشناختم
نمیگم ایران باغ و بهشته
ولی مسئول عوضی داخل ایران رو پای ایران نذارید.شاید همین الان ارزوی یکی مثل و همسن ماباشه که ما راحت باشیم حتی اگه تیکه پاره بشه.
مخلص کلام: ایران اگه زندگی داخلش فقط معنی نفس کشیدن میده تقصیر ماهم هست.نه بخاطر اینکه تو ایرانیم.بخاطر اینکه فقط حرف میزنیم وموقع عمل جا مزنیم.نمونه بارزش همینجاست، باتعصب خاصی راجع به برندگوشی حرف میزنیم که انگار ارث پدرمونه.
پس به احترم اون افراد هم که شده البته اگه براتون مهمه بحث سر کشورکه میشه اولا ایران رو با جایی مقایسه نکنید چون اینجا عشق حال مال بعضیاست و بدبختی مال بعضیای دیگه دوما یکم غیورترو غیرتی تر بهش نگاه کنیم اگه هم مهم نیست که هیچی ببخشیدوقتتون رو گرفتم.من بچه ام شاید کله م بوی قمه سبزی میده و توی فیلمای فردین گیر کردم.
ولی اینو میدونم گرگها گوزن بدشانس رو شکار نمیکنن، همیشه گوزن ضعیف رو شکار میکنن.پس اگه شکار میشیم از ضعف ماست.

Behrouz

راستی اون یه دونه منفی به همون بحث نفس کشیدن رو هم من دادم.ببخشیدبا این که اکثرا با حرفاتون موافقم.شب بخیر

نیما عرفانی

سپاس فراوان بهروز جان بابت پاسخ گویی.
خداشاهده قصد جسارت به قشر خاصی رو نداشتم اصلاً من کی باشم که بخوام در حق کسی جسارت یا نصیحت کنم اما این کامنت شما حرف دلِ عده‌ی کثیری از مردم از جمله خودم هستش و تلنگرِ مهم و اساسی بود به یه عده که فقط به فکر عیش و نوش خودشون و شعار دادن هستن وگرنه بله بحث ایران و ایرانیِ واقعی و غیور و دلیر از بقیه که فقط شعار میدن جداست. هرچند که اینم قبول دارم خیلی جاها مقصر حاکم شدن این وضعیت خودمون هستیم که در شرایط سرنوشت ساز و ضروری و خاص سکوت کردیم یا حمایت اشتباه انجام دادیم .
بابت اون یه منفی هم اگه ۱۰۰ تا دیگه بذاری روش مشکلی نیست هموطن و بدون اینکه خم به ابرو بیارم میگم بنده از شخص شخیص شما و امثال شما عذر خواهی میکنم که به نحوی کامنت گذاشتم که سوء برداشت پیش اومد ☺️⁩
همواره موفق و مؤید باشید

vahid

ممنون از شما البته حداقل ۳ ماه دیگه یا شایدم ۴ ماه دیگه بشه تهیه کردش با قیمت تقریبا معقول تازه ۴ ماه رو بر حسب این میگم که اگه بخواد آخر شهریور معرفی بشه و تا تو بازار ایران زیاد بشه و قیمت پایین بیادم چتد وقت طول میکشه،،
در کل لطف شما شامل حال بنده شده همیشه،،
خدا کنه شرایط جوری بشه تو این مملکت که خرید گوشی اونم از نوع پرچمدارش برای همه راحت باشه،،حق جوونای ما خیلی بیشتر از این حرفاس،،،شبتون به خیر آقا نیما

vahid

در ضمن دیدم جوابتون رو و باز هم ممنون،،و در مورد نظرتون بگم من تجربه استفاده از الجی و شیائومی رو خودم به طور طولانی مدت نداشتم ولی به نظرم شیائومی برند قابل اعتماد تریه در حال حاضر،،البته بگم خودم جز سامسونگ و هواوی سمت هیچ برند دیگه ای نمیرم دیگه،،ولی تو استفاده کوتاهی که از اون دوتا برندی که گفتم رو داشتم به نظرم شیائومی بهتر بود،،البته نظر من در مورد این دوتا فوق غیر کارشناسانه و فقط در حد ی کاربر ساده به حساب بیارید،،

نیما عرفانی

(البته نظر من در مورد این دوتا فوق غیر کارشناسانه و فقط در حد ی کاربر ساده به حساب بیارید،،)
اختیار دارین آقا وحید شما استاد بنده هستین. بله در شرایط فعلی برای ایران خرید شیائومی منطقی تر از الجی هستش اما در گذشته و تا ۲-۳ سال پیش واقعاً گوشی های الجی حتی در ایران هم رضایت بخش بودن اما الان با وجود اینکه جی ۸ و وی ۵۰ واقعاً گوشی های شایسته ای هستن اما هنوز بعد از گذشت ۶ ماه از معرفیشون وارد بازار ایران نشدن. جدای از این قضیه ؛ وضعیت آپدیت دهی های نرم افزاریِ الجی برخلاف گذشته مشخص نیست که به چه صورتِ.

نیما عرفانی

کاملاً صحیح می‌فرمایید
بنده هم امیدوارم اوضاع و شرایط اقتصادی-سیاسی رو به بهبودی بره تا هرکسی از رده سنی های مختلف که تمایل داره به هرچیزی که اشتیاقشو داره برسه ، حسرت به دل نمونه .

_V_

اسمبل
#تست

نیما عرفانی

اسمبل میشه جمع کردن سیستم

Amin B3DA

ن آقا نیما میخواس ببینه بررسی کامنتتون برا کلمه اسمبل بود یا ن

نیما عرفانی

بله درسته بعداً به این موضوع پی بردم 🙂

Milad7

مسئله ی خیلی مهمیه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)