حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قاب گوشی 5G می تواند ارتباط شبکه 5G را مختل کند

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | مطالب ترنجی

برخی از کارشناسان و محققان فعال در حوزه فناوری درباره قاب گوشی 5G به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که قاب گوشی‌های هوشمند مجهز به شبکه 5G می‌تواند جلوی عملکرد اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت را بگیرد و در آن اختلال ایجاد کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اختلال در شبکه 5G با قاب گوشی

سرعت شبکه 5G در خیابان

سرعت شبکه 5G در خیابان

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فعال در حوزه فناوری به تازگی با بررسی دقیق گوشی‌های هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی نسل پنجم (5G) دریافته و اعلام کرده‌اند که قاب این گوشی‌ها ممکن است در اتصال و برقراری اینترنت شبکه ۵G اختلالات گسترده و قابل توجهی ایجاد کند به گونه‌ای که انتظار می‌رود رضایت کاربران را از بین ببرد و آنها را با مشکل مواجه کند.

این محققان که هنوز نتیجه بررسی و تحقیقاتشان به تایید سایر کارشناسان نرسیده است، در ویدیو (البته بدون تست واقعی و بر اساس اطلاعات منتشر شده در قاب‌های گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G) در وب سایت mashable خاطرنشان کرده‌اند که قاب گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G در عملکرد اتصال و برقراری اینترنت پرسرعت شبکه نسل پنجم 5G اختلال ایجاد کرده است بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده و بعد از توسعه همگانی اینترنت 5G و دسترسی کاربران به گوشی‌های مجهز به این قابلیت، کاربران نتوانند از هر جنس قاب گوشی استفاده کنند.

با توجه به آنکه در سال‌های اخیر بازارهای جهانی گوشی موبایل به مرحله اشباع رسیده و برای مدت‌های طولانی با رکود بی سابقه‌ای مواجه شده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در تلاشند تا با تولید و عرضه یک محصول جدید به جمع سازندگان گوشی مجهز به فناوری 5G بپردازند. گوشی‌های هوشمند ۵G متعددی در طول یک سال اخیر از سوی شرکت‌های تولیدکننده موبایل همچون سامسونگ و هواوی معرفی و رونمایی شده‌اند که قرار است در کشورهایی که به ارائه خدمات مربوط به نسل جدید اینترنت همراه اقدام کرده‌اند، عرضه شده و در دسترس کاربران و علاقمندان قرار بگیرند.

مضرات توسعه شبکه 5G

از آنجا که اخبار نسل جدید شبکه مخابراتی 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که شبکه 5G در ارایه عمومی و گسترده بتواند موفق باشد؟ فکر می کنید نگرانی از بابت قاب گوشی 5G موضوعی باشد که کاربران تحمل کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

سلام و خسته نباشید به جناب ع.طا.یی عزیز
اقای ع.طا.یی هر پستی رو باز میکنی میبینی کلی فوش نوشته شده که ربطی به تکنولوژی نداره،باعث و بانیش هم آقایان مصطفی و عرفانی هستن که با کارهای بچه گانشون نظر سنجی راه انداختن و باعث این همه الفاظ رکیک در سایت شدن،من فکر میکنم از عمد این کارهارو میکنن تا هرج و مرج در سایت درست کنن،لطفا رسیدگی کنید،چون تا قبل از این نظر سنجی کودکانه و ترول وار،جَو سایت اروم بود.

UnderTaker

چالتون همیشه هم به خودت سریع 4 تا لایکه رو میدی 😁😅
اگه خواستی تا بهت یه vpn بدم، اون سرورهاش زیاده، میتونی همینجور پشت سر هم به خودت لایک بدی 😁

Amin B3DA

بچه گربه میشم من جلو کلان

از اون بچه های خوبی که ادمین میشه فداش

بهش فاز میدم فکر کنه مهندسم

بهش میگم از ترنجی خیلی رسیده ام

فازشونه منم یه پسر مودب

عطا.یی لبخند میزنه و میگه موفق باشی

وقتی دور شد که دیگه چالتونو

نبینه بچه ها میگن فحشو شروع کن

اینو میخونم و یه سامسونگه دستم همش

ببین ببین به من دستبند نزن

————————————————-
آهنگ هیچکس و امین بیصدا به نام بازم کلان 2

_V_

سیا بازی بسه ترول مردمی

تو ک* میگی و من حقیقتشو

😐

Vaez ft. Sorena
📿

Dr.Nazer


برادر جنابعالی الان به جز ماشالله‌خان کسی رو میبینی که در حال تلاوتِ رکیک‌آلات باشه؟ ماشالله هم که همیشه فحش میده نظرسنجی و خوشحالی و ناراحتی و هیچ‌ چیزِ دیگه‌ای هم واسش فرق نداره.

afsoon

😂😂خدایا خودت ظهور کن .آخر زمان شده چالتون خودش رو بیگناه می‌دونه 🤣😂😑من هر وقت ترنجی رو باز کردم چالتون یا ماشاالله داشتن فش میدادن .ربطی به نظر سنجی هم ندارد چون خیلی قبل تر ها اینا فش به هم میدادن .من یکی که واسه خودم ارزش قائل هستم و تا زمانی که ترنجی اینا رو پرت نکنه بیرون هیچ نظری دیگه نمی‌دونم .بقیه هم اگر واسه خودشون ارزش قائل هستن نظر ندن تا همه چیز درست بشه .

chalton

مثلا با هم هماهنگ کردید با همون دوستان نظر سنجی تیم تشکیل دادید منو بندازید از این سایت بیرون که دیگه کلا کامنت ها بشه تعریف از برندهای چینی؟نه عزیزم من هستم فعلا در خدمتتون،اقای ع.طا.یی هم کل کامنت هارو چک بکنه میبینه تا کسی بی احترامی نکنه من بی احترامی نمیکنم،فعلا که طرفدارای خوشنام هواوی و شیائومی میان ریپلای میزنن،من تاحالا کامنت کَسی رو ریپلای نزدم،معمولا ریپلای میزنن که مجبور میشم جوابشون رو بدم،این سیا بازی هارو در نیارید چون دیگه تیم تشکیل دادن مال ده دوازده سال پیش جی اس ام بود،گفتم بازم میگم ترول بازی در نیارید بزارید این سایت آروم باشه مثل قدیم،طرفدارای هوآوی هر کدومشون کمه کم دو سه تا اکانت دارن،اینجا هم کم طرفدار نمای سامسونگ نداریم که خودشون رو به عنوان طرفدار به ظاهر سامسونگ جا میزنن،اون ماشالا هم یکی از خودتونه اینو مطمئنم،الان هم بازی جدید راه انداختید میگید اکانت جعلی ماشالا هم ساخت شده،ماشالا خودش چیه که اکانت جعلی هم داشته باشه مگه چه شخصیتی هست که اکانت جعلیشو درست کنن،اینا همه کار خودتونه،اگر کسی اینجا با احترام صحبت کنه و مسخره نکنه برند کسی رو این اتفاقات نیوفته پس معلومه خودتون از عمد این کارهارو میکنید.

afsoon

هماهنگی چی آخه دیگه شورش رو دراوردید .تو بیا هر چیزی میخای در مورد سامسونگ بگو هیشکی ناراحت نمیشه نهایت مخالف نظر تو هستن و دیس میزنن اما قرار نیست هی هر روز الفاظ رکیک بدید .من یکی که توی آغل گوسفندان زندگی نکردم که بتونم با این فش ها کنار بیام یا نادیده بگیرم.

Dr.Nazer


“اینجا هم کم طرفدار نمای سامسونگ نداریم که خودشون رو به عنوان طرفدار به ظاهر سامسونگ جا میزنن”

– من و که نمیگی انشاءالله؟ اگه میگی که حیف اون چن بار طرفداری‌ای که ازت کردم ؛-/

_V_

افسون جان الان یعنی کلا کامنت ندیم یا جواب اینارو ندیم؟!

afsoon

کلا هیچ نظری ندیم تا درست بشه.اینا یا باید خودشون رو اصلاح کنن یا پرت بشن بیرون .من طرف هیشکی نیستم فن هر برندی احترام داره اما اینا دیگه خیلی شورش رو درآوردن .هم چالتون هم ماشاالله خان هم اپو .دوستان خیال میکنن با جواب توهین های اینها رو ندادن به بقیه نشون میدن اینا بی شخصیت و بی تربیت هستن دارن اشتباه میکنن اینا ریشه و ذات ندارن .

chalton

من که خیلی خوشحال میشم تو و امثال تو که تو این سایت زیاد هستن کامنت نزارن،تو خودت یکی از ترول های بزرگ این سایت هستی،اکانت ماشالا هم واسه خودتونه حالا چه فیک چه اصلی،کار خودتونه.

MohammadFarhaadi

اینم از این ایرادات عجیب گوشیای سامسونگه احتمالا بقیه مثل این نباشن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)