حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی هواوی میت ۳۰ (Huawei Mate 30) احتمالا ۲۸ شهریور خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 26 دیدگاه | هواوی

پس از این که خانواده گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ به صورت رسمی رونمایی شدند، نوبت هواوی است که از جدیدترین پرچمدارهای سری میت خود رونمایی کند. در جدیدترین شایعات می شنویم که تاریخ معرفی هواوی میت ۳۰ (Huawei Mate 30) احتمالا ۲۸ شهریور خواهد بود. این یعنی یک روز پیش از تاریخ معرفی آیفون ۱۱ که ۲۹ شهریور روایت شده است.

تاریخ معرفی هواوی میت ۳۰

هواوی میت ۳۰

هواوی میت ۳۰

در حال حاضر اطلاعات نسبتاً خوبی از میت ۳۰ و مدل های پرو و لایت آن در دسترس می باشد، هر چند که هنوز تاریخ عرضه دقیق و بازارهای هدف این گوشی ها مشخص نیست. البته امروز یک وب سایت روسی معتبر مدعی شده که  گوشی های هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو تاریخ ۲۸ شهریور معرفی خواهند شد.

ظاهراً این اطلاعات مستقیماً از دکتر وانگ چنگلو، رئیس بخش نرم افزار هواوی، به دست آمده است که اگر چنین چیزی صحبت داشته باشد هیچ شک و تردیدی در مورد اعتبار آن وجود نخواهد داشت. به گفته دکتر وانگ چیپست کایرین ۹۹۰ (Kirin 990) هواوی پردازش اطلاعات در میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو را بر عهده خواهد داشت. این تراشه پردازشی جدید در زمینه مصرف انرژی بسیار بهینه شده و همین مسئله یکی از نقاط قوت اصلی خانواده میت ۳۰ خواهد بود. این در حالی است که پیش از این گفته شده بود، در گوشی های سری میت ۳۰ از چیپست کایرین ۹۸۵ استفاده خواهد شد.

البته این احتمال نیز که چیپست کایرین ۹۸۵ در جریان روند توسعه خود تغییر نام داده و در واقع چیزی که دکتر وانگ گفته در راستای همان شایعات پیشین باشد. اما صرف نظر از نوع نامگذاری، از آنجا که تراشه پردازشی جدید هواوی بر پایه معماری 7 نانومتری EUV از شرکت TSMC تولید شده، بهینه سازی مصرف انرژی در آن کاملاً قابل قبول و قابل پیش بینی است.

همچنین انتظار می رود تراشه جدید کرین دارای یک مودم فایو جی داخلی هم باشد. البته شایعات در این مورد بسیار متفاوت است و برخی منابع نیز مدعی شده اند بعد از عرضه مدل های اصلی میت 30 یک مدل مجزا با نام هواوی میت ۳۰ 5G در ماه دسامبر روانه بازار خواهد شد.

در مورد مشخصات سخت افزاری پیشرفته‌ترین مدل میت ۳۰ یعنی هواوی میت 30 پرو، باید اشاره کنیم که گفته می شود این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی با پانل امولد و رفرش‌ریت ۹۰ هرتزی بوده و همچنان یک بریدگی نسبتاً بزرگ در بالای آن وجود خواهد داشت. بزرگ بودن بریدگی بالای نمایشگر می تواند نشانه ای از وجود سنسورهای دقیق و کارآمد در زمینه تشخیص چهره باشد. همچنین این گوشی از فناوری شارژ سریع ۵۵ واتی که در میت ایکس دیده بدیم، پشتیبانی کرده و اسکنر اثر انگشت آن در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. به علاوه، شایعات حکایت از این دارند که هواوی میت ۳۰ پرو در پشت بدنه خود به دو سنسور بزرگ 40 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که در قالب یک ماژول دوربین دایره‌ای تعبیه شده اند.

بخش عمده‌ای از مشخصاتی که در بالا اشاره کردیم در مورد مدل معمولی میت ۳۰ هم صادق است. اما در مورد مدل لایت انتظار می رود با یک سخت افزار کاملاً متفاوت روبرو باشیم. همچنین انتظار می رود که مدل لایت این گوشی به سیستم عامل جدید هواوی به نام Harmony OS که به عنوان جایگزینی برای اندروید معرفی شده، مجهز باشد. البته این سیستم عامل برای نسخه چین هواوی میت ۳۰ لایت به کار خواهد رفت.

نظر شما درباره تاریخ معرفی هواوی میت ۳۰ چیست؟ فکر می کنید تاریخ معرفی یک روز پیش از معرفی اپل می تواند زمان مناسبی برای رونمایی از پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۱۹ هواوی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

سلام آقای عطایی وقتتون بخیر
باید این خبرو پین میکردین.
هواوی واکنش دیشب چالتون رو دید ، کنفرانس معرفیشو انداخت جلو…

نیما عرفانی

درمورد اینکه زمان برگزاری مراسم هواوی یک روز قبل از کنفرانس اپل شده ، به نظرم هواوی اینقدر به خودش و سری میت ۳۰ اطمینان داره که زمان بندی کنفرانس امسال رو حدود ۱ ماه نسبت به پارسال جلوتر انداخته اونم با اختلاف یک روزِ نسبت به مراسم اپل.
قابل توجه مصطفی (m.b) که گفته بودم قطعاً اسم چیپست پرچمدار جدیدش کایرین ۹۸۵ نیست و ۹۹۰ رو محتمل میدونستم .
(به گفته دکتر وانگ چیپست کایرین ۹۹۰ (Kirin 990) هواوی پردازش اطلاعات در میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو را بر عهده خواهد داشت. این تراشه پردازشی جدید در زمینه مصرف انرژی بسیار بهینه شده و همین مسئله یکی از نقاط قوت اصلی خانواده میت ۳۰ خواهد بود. این در حالی است که پیش از این گفته شده بود، در گوشی های سری میت ۳۰ از چیپست کایرین ۹۸۵ استفاده خواهد شد.)

m.b

ممکنه ارتقاء همون 980 باشه و فناوری و مقیاس ساخت تغییری نکرده باشه و طبق سنت که سنسور 38 مگاپیکسل رو گفت 40، برای ارتقایی که بیشتر از بقیه بوده، نام 990 رو بهتر دیده و برای چیپست جدیدش مستقیم بره 1020 که قبلاً بحث کردیم…
در هر صورت من یکی به تبلیغات سامسونگ و هوآوی هیچ اعتمادی ندارم و منتظرم خود پردازنده نتایجش در بنچمارک ها بیاد و ببینیم مثل سامسونگ میرسه به 855 یا بهتر یا نه…

نیما عرفانی

این حرفی که داری میگی مشابهش اگزینوس ۹۸۲۵ بوده که فقط ۷ نانومتری شده و EUV اضافه شده و تغییری در سی پی یو مرکزی و گرافیک و هوش مصنوعی نداشته اما نسل بعدیِ کایرین برپایه ی هسته های جدید آرم و سفارشی سازی های خودِ هواوی توسعه پیدا می‌کنه که تغییرات نسبتاً زیادی داشته پس نمیشه گفت ارتقاء جزئیِ ۹۸۰ هست.

_V_

سامسونگ تو این نسل پرچمداراش(اس۱۰/نوت۱۰) یه چیپست تو اولی گذاشت تو دومی همونو منتهی با لیتوگرافی خیلیی بهتر داد بیرون،،ولی تغییر انچنانی تو قدرت نداره فکر کنم و فقط باتری و ایناس
هواوی اگر قرار بود ارتقای جزئی بده توی این نسلش باید میداد(میت۲۰/پی۳۰) یعنی پی۳۰ رو ی حرکتی میزد رو چیپستش
میت۳۰ آغاز نسل بعدی هواویه و اینجا دیگه نباید فقط جزئی همون قبلی ارتقا بده(مث ۸۵۵ پلاس و اکسینوس ۹۸۲۵) اینجا کللا ارتقا میده(این چیپست رقیب ۹۸۳۰ و ۸۶۵ هست از لحاظ ارزشی البته قدرتش رو باید بیاد ببینیم)

نیما عرفانی

احسنت

m.b

ببینیم نتیجه چی میشه دیگه…
فعلاً که باید بهینگی کمتر و 120000 امتیاز اختلاف رو جبران کنه…
که این اختلاف کمتر بود و الان رسیده به 120000…

نیما عرفانی

۱۲۰۰۰۰ هزارو چجوری حساب کردی رو ورژن ۸ آنتوتو ؟ ملاکو باید گوشی های عادی در نظر بگیری نه گوشیِ گیمینگ که خنک کننده داره.
عکسشو که فرستادم ، کایرین ۹۸۰ رو گوشی خودم ۴۱۰۰۰۰ رو زده (بالاتر از اگزینوس ۹۸۲۰) ، می ۹ با اسنپ ۸۵۵ بین ۴۳۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ متغیره.(امین با می ۹ امتیاز ۴۳۵۴۷۴ اورده)
اگزینوس ۹۸۲۵ با تغییرات جزئی رسیده به اسنپ ۸۵۵ ، بعد کایرین ۹۹۰ با تغییرات اساسی نمی‌رسه بهش؟ اونم با حداکثر ۴۰۰۰۰ امتیاز؟ حالا اگه اسنپ ۸۵۵ پلاس هم در نظر بگیریم ، باز اختلافش نهایتاً ۹۰۰۰۰ نه ۱۲۰۰۰۰

m.b

اوه اوه آره حواسم نبود و روی ورژن جدید حساب نکردم…
mi 9
430-450
mate 20 pro
390 -410
اختلاف به طور میانگین همون 40000 هست…
که خب باید در نظر بگیریم که میکس تو راهه…
با حافظه ufs 3 و با بهترین بهینگی ها…

نیما عرفانی

خب اون بهینگی و نسل جدید حافظه رو سری میت ۳۰ هم داره علی الخصوص میت ۳۰ پرو. درسته در بحث بهینگی ، شیائومی همکاریِ نزدیکی با کوالکام داره اما هواوی هم نشون داد رابط کاربری EMUI 9.1 با اضافه شدن یکسری پارامترها و سناریوهای مهم سیستمی در بحث خوندن و نوشتن حافظه نسبت به EMUI 9 به شدت بهینه شده بود حالا حساب کن با اندروید ۱۰ پیش فرض و رابط کاربری EMUI 10 و چیپست جدید عملکردش چندین برابر بهبود پیدا می‌کنه.

m.b

بیاد ببینیم میتونه برای اولین بار بیشتر از اسنپدراگون در بنچمارک ها بدرخشه یا نه…
منم منتظرم…

_V_

البته در نظر بگیریم که اسنپ ۸۶۵ و اکسینوس۹۸۳۰ هم در راهن😐📿

نیما عرفانی

@واعظ
(البته در نظر بگیریم که اسنپ ۸۶۵ و اکسینوس۹۸۳۰ هم در راهن😐📿)
بله البته اینم باید نظر بگیریم که اونا اختلاف زمانیِ ۵-۶ ماهه از چیپست کایرین ۹۹۰ هواوی و A13 Bionic اپل دارن.

The Destroyer

البته جناب عرفانی نسخه جدید اسنپ فکر میکنم تو نوامبر یا دسامبر معرفی میشه مثل پارسال

نیما عرفانی

خب اون در صورتیه که وسط سال پردازنده ی دیگه ای معرفی نکرده باشه اما امسال ۶-۷ ماه بعد از اسنپ ۸۵۵ ، نسخه ی پلاسش رو معرفی کرد پس قاعدتاً زمان معرفی چیپست جدیدش می‌ره برای ژانویه یا حتی فوریه .

نیما عرفانی

ریپلای کامنت بالاییِ The Destroyer

The Destroyer

به قول خودتون “زمان” همه چیز رو مشخص میکنه

نیما عرفانی

صحیح

afsoon

اگر بتواند سخت افزار رو در حد اسنپ۸۵۵ پلاس برسونه بهترین گوشی اندوریدی امسال میشه .نمایشگر هم که ارتقای خیلی خوبی پیدا کرده .

نیما عرفانی

آقا سینا ، تصاویر مطلب رندرهای رسمی نیست نه؟ احتمال داره مدل های نهایی با این تصاویر تفاوت داشته باشه؟

نیما عرفانی

ممنون بابت پاسخ گویی

علی شیخ زاده

ای کاش تاریخ معرفیش نزدیک تاریخ مراسم اپل نباشه.

VB

مراسم معرفیش خیلی چسبیده ب مراسم اپل
این وسط هنر کیه ک بیشتر تحت تاثیر بزاره بیننده رو
تا حدی حس میکنم هواوی از عمد این تاریخ انتخاب کرده تا با عملکرد و عداد و ارقام یکم تحت فشار بزاره اپل رو
و مقایسه های ک با این ک بچگانه هست رو انجام بده ک قطعا چند نفری تحت تاثیر قرار میگیرن

خودم ک ب شخصه ایفون دوستم ولی حسم میگه میت ۳۰ اگه بهترین پرچمدار نشه حداقل جز ۳ تا اولی هست چون واقعا هواوی داره تلاش میکنه

Mehditua

این چرا پشتش شبیه ماشین لباسشوییه؟ :))

✔ TVKade

comment image
با این سنسورهای بزرگ حداقل بهترین دوربین بین اسمارت فون ها خواهد بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)