حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی نوت ۱۰ پلاس با هواوی پی ۳۰ پرو

نوشته

4 سال قبل | 40 دیدگاه | سامسونگ، مقایسه، هواوی

در حال حاضر هواوی پی ۳۰ پرو یکی از بهترین گوشی‌های پرچمداری است که می‌توان خریداری کرد. این دستگاه با بهره‌گیری از لنزی با زوم اپتیکال ۵ برابر و عمر باتری مناسب امکانات فراوانی را در اختیار مشتریانی قرار می‌دهد که به‌دنبال خریداری یک دستگاه پیشرفته هستند. قرار است سامسونگ با عرضه پرچم‌دار گلکسی‌نوت ۱۰ پلاس خود، وضعیت فعلی را تغییر داده و با ارایه مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید در این دستگاه با هواوی رقابت نماید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه گلکسی نوت ۱۰ پلاس با هواوی پی ۳۰ پرو را داشته باشیم.

مقایسه گلکسی نوت ۱۰ با هواوی پی ۳۰ پرو

مقایسه گلکسی نوت ۱۰ پلاس با هواوی پی ۳۰ پرو

مقایسه گلکسی نوت ۱۰ پلاس با هواوی پی ۳۰ پرو

امسال سامسونگ تغییرات فراوانی را در سری Galaxy Note 10 خود اعمال نموده است و برخی قابلیت‌های جدید این دستگاه‌ها، مشخصا در حوزه طراحی و شارژ دستگاه به‌سادگی قابل مشاهده هستند. پیشتازی برندهای چینی در این ۲ حوزه، سامسونگ را برای اعمال چنین تحولاتی تشویق نموده است.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس از یک الگوی رنگ‌آمیزی سایه‌دار جدید و مشابه اما در عین حال کاملا متفاوت با پی ۳۰ پرو برخوردار است و با اطمینان می‌توان گفت که امروزه این 2 دستگاه از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند.

اکنون مدتی است که سامسونگ در عرصه تولید پنل‌های نمایشگر پیشتازی می‌کند و نمایشگر داینامیک AMOLED به‌کارگیری شده در نوت ۱۰ پلاس نیز بهترین پنل موجود در کلیه گوشی‌های امروزی به‌شمار می‌رود. پنل +QHD این دستگاه دارای استاندارد +HDR10 است و سامسونگ نیز با استفاده از دوربین زیر نمایشگر و انتقال حفره دوربین به بخش مرکزی صفحه‌نمایش موفق شده اندازه حواشی اطراف را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

هواوی P30 پرو نیز مجهز به یک پنل اولد فوق‌العاده است؛ اما کیفیت نمایشگر FHD+ این دستگاه با صفحه‌نمایش نوت 10 پلاس برابری نخواهد کرد. هر 2 گوشی دارای امکانات فراوانی هستند؛ اما نوت 10 پلاس به لطف نمایشگر OELD چشم‌نواز خود برتر ظاهر می‌شود.

از جنبه سخت‌افزار داخلی گلکسی نوت ۱۰ پلاس به‌صورت استاندارد با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی UFS 3.0 عرضه می‌شود؛ در حالی‌که P30 پرو با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه UFS 2.1 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. توان پردازشی نسخه آمریکایی و چینی نوت 10 پلاس از طریق چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ تامین می‌شود؛ در حالی‌که نسخه مجهز به تراشه ۷ نانومتری اگزینوس ۹۸۲۵ در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. از سوی دیگر هواوی P30 پرو از چیپست کایرین ۹۸۰ بهره می‌گیرد.

در حال حاضر یکی از تغییرات کلیدی دستگاه سامسونگ به فناوری باتری آن مربوط می‌شود. سامسونگ نهایتا در گوشی نوت ۱۰ پلاس به شارژ سیمی 45 واتی روی آورده و از نمونه استاندارد 40 واتی هواوی پیشی گرفته است. شارژر ارایه شده با Galaxy Note 10 Plus تنها از شارژ حداکثر ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ لذا کاربران جهت دستیابی به سرعت شارژ 45 واتی ناچارا بایستی یک شارژر USB-C PD را خریداری نمایند. شارژر دیواری عرضه شده با P30 پرو از توان ۴۰ واتی برخوردار است. هر ۲ دستگاه از قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و فناوری شارژ معکوس بی‌سیم جهت شارژ سایر دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه گلکسی نوت ۱۰ پلاس با هواوی پی ۳۰ پرو

مقایسه گلکسی نوت ۱۰ پلاس با هواوی پی ۳۰ پرو

البته تصمیم سامسونگ مبنی بر تامین تراشه پرچم‌دار خود از ۲ منبع مختلف بدان معناست که شارژدهی باتری در نسخه جهانی نوت 10 پلاس مجهز به تراشه اگزینوس ۹۸۲۵ با نسخه آمریکایی آن مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ تا حدودی متفاوت خواهد بود. همان‌طور که گفته شد؛ هر 2 پلتفرم فوق در کنار تراشه کایرین ۹۸۰ به‌کارگیری شده در هواوی P30 پرو بر پایه فرآیند 7 نانومتری تولید شده‌اند.

کار را با بررسی شباهت‌های این دستگاه ها ادامه می‌دهیم. هر ۲ دستگاه‌ها دارای گواهی حفاظتی IP68 در مقابل گردوغبار و آب‌خوردگی هستند. تصمیم جنجالی سامسونگ برای عدم استفاده از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در نوت۱۰ پلاس بدان معناست که کاربران در صورت تمایل به استفاده از یک هدست سیم‌دار ناچارا بایستی به یک دانگل متوسل شوند.

البته قلم S Pen مشخصه منحصربه‌فرد سری نوت محسوب می‌شود و این‌بار سامسونگ حسگرهای بیش‌تری را در قلم استایلوس خود تعبیه نموده و مجموعه‌ای از قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید را به آن اضافه نموده است. کاربران می‌توانند از این قلم در اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده بهره گرفته و از استایلوس به‌عنوان یک دکمه شاتر از راه دور یا برای تغییر وضعیت دوربین و اعمال کنترل مناسب هنگام ویرایش محتوا در ویرایشگر ویدیویی استفاده نمایند.

قلم S Pen اصلی‌ترین مشخصه متمایزکننده نوت ۱۰ پلاس به‌شمار می‌رود و اکنون این قلم، امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هر ۲ دیوایس مجهز به دوربین‌های پشتی چهارگانه هستند. اما سامسونگ صرف‌نظر از افزودن ماژول DepthVision به دستگاه خود از حسگرهایی مشابه گلکسی S10 پلاس بهره گرفته است. پیش‌تر دوربین گلکسی S10 پلاسدر رقابت با هواوی P30 پرو مغلوب شد؛ چرا که بررسی دوربین این 2 دستگاه در اوایل سال جاری نشان داد که عملکرد دوربین گلکسی S10 پلاس با پرچم‌دار هواوی قابل رقابت نیست؛ خصوصا هنگامی‌که لنز زوم P30 پرو را مدنظر قرار دهیم. در حال حاضر لنز زوم پرچم‌دار هواوی با بزرگ‌نمایی ۵ برابری کاملا بی‌رقیب است.

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

انتخاب هر کدام از این دستگاه منوط به محل زندگی شما خواهد بود. چنان‌چه در ایالات‌متحده سکونت دارید؛ در این‌صورت نوت 10 پلاس تنها گزینه پیش روی شما به‌شمار خواهد رفت. هواوی P30 پرو به‌طور رسمی در ایالات‌متحده عرضه نشده است. نسخه جهانی P30 پرو با قیمت‌گذاری 800 دلاری از طریق وب‌سایت آمازون قابل خریداری است و این موضوع، دستگاه فوق را به یک گزینه جذاب مبدل می‌کند.

در عین‌حال نوت 10 پلاس با قیمت خرده‌فروشی 1100 دلاری عرضه می‌شود. با پرداخت چنین هزینه‌ای از یک اسمارت‌فون با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه‌داخلی، نمایشگر منحصربه‌فرد، جدیدترین سخت‌افزار داخلی، یک باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 45 واتی و قلم S Pen با موارد کاربری جدید بهره‌مند خواهید شد. اکنون سال‌هاست که قلم S Pen به‌عنوان مشخصه منحصربه‌فرد سری نوت شناخته شده است.

به‌دنبال بهره‌مندی از کلیه امکانات هستید؟ خریداری نوت ۱۰ پلاس، انتخابی برتر است. چنان‌چه خواهان یک لنز زوم هستید؛ در این‌صورت P30 پرو را انتخاب نمایید.

گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

اگرچه پرداخت 1100 دلار برای خریداری یک گوشی، مبلغ سرسام‌آوری به‌شمار می‌رود؛ اما سامسونگ برای خریداران پرچم‌دار نوت 10 پلاس یک پیشنهاد تجاری فوق‌العاده را ارایه نموده است. بر این اساس، مشتریان در ازای مبادله دستگاه هایی نظیر پیکسل 3، نوت 9 یا سری گلکسی S10 مبلغی تا سقف 600 دلار را دریافت خواهند کرد. لذا چنان‌چه صاحب پرچم‌دار قدیمی‌تر سامسونگ هستید و قصد دارید دستگاه فعلی خود را با نوت 10 پلاس معاوضه نمایید؛ در این‌صورت ناچار به پرداخت بهای کامل محصول نخواهید بود.

چنان‌چه خواهان بهره‌مندی از جدیدترین امکانات و استفاده از قلم استایلوس هستید؛ در این‌صورت نوت 10 پلاس گزینه فوق‌العاده‌ای به‌شمار می‌رود. اما چنان‌چه به‌دنبال یک گوشی مجهز به لنز زوم با بزرگ‌نمایی 10 برابری هستید؛ در این‌صورت هواوی P30 پرو گزینه معقولی خواهد بود.

نظر شما چیست؟ انتخاب شما کدام یک از این دو دستگاه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
40 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

قطعا نوت ۱۰ پلاس

_V_

البته از نظر
ترولای اپل،سونی،شیائومی،هواوی و… نوت۱۰ به گرد پای پی ۳۰ پرو هم نمیرسه📿

VB

داری جا پا بزرگان
چالتونو رسول میزاری

_V_

چ ربطی داره داش؟

دقیقا تو ربط اون کامنتو ب اونایی ک گفتی بگو؟!

✔ TVKade

نوت 10 که جک ساله، گوشیای 150 دلاری، امکانات بیشتری ازش دارن.
150 در مقابل 950:
https://m.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9513&idPhone2=9788

+هدفون جک
+میکرو اس دی
+باتری
+اینفرارد
+صفحه LCD 1080p که پیکسلای بالاتری از اون 1080p AMOLED PenTile داره.

_V_

باز تو زر زدی /-:

Mashallah_khan

داداش این کله پوکیده های نوب ارزش جواب دادن ندارن
والا برای کسی که گوشی باز حرفه ای باشه از نظر کارایی ردمی نوت ۷ و نوت ۱۰ پلاس براش چندان فرقی نداره

_V_

“والا برای کسی که گوشی باز حرفه ای باشه از نظر کارایی ردمی نوت ۷ و نوت ۱۰ پلاس براش چندان فرقی نداره”

به به واقعا فتوا های خیلی جالبی میبینیم این روزا👏

Mashallah_khan

تازه ردمی نوت ۷ بهترم هست
کارت حافظه میخوره جک ۳.۵ میلیمتری داره و گوگل کمرا پورت براش زیاده
گرافیک قدرتمند تر خصوصا قدرت خامش همین الانش‌ بازیای جدید مثل‌ خر تو اس ۱۰ پلاسشم لگ میزدن ولی رو ردمی نوت۷ روون روون بودن حتی رو اخرین گرافیک بگذریم که مصرف‌ باتریم تو بازیای انلاین خیلی خیلی کمتره
باتری لایف بهتریم داره
کاستوم راماش ۱۰۰ برابر نوت ۱۰ هستن
انتقال فایل اسونتر و حالت استریو مود هم میشه براش نصب کرد که عجب کیفیت صدایی پیدا میکنه! 👍 هر موقعم خواستی برای سیو باتری مونوش میکنی
اینا که هیچی تازه ردمی نوت ۷ رو دیدم با شارژر ۲۷ واتیم شارژرش کردن عین برق شارژ میشه بدون اینکه داغ کنه یا بلایی سرش بیاد
تازه هارد اکسترنالم بالا میاره
حالا تو ببین یک دهم این کارایی رو نوت ۱۰ پلاس برای کاربرای حرفه ای میده؟
اره خوب برا گاومیشایی که مرض فخر فروشی دارن و میرن خیابون ج.ن.دگی‌ میکنن گوشی خیلی خوبیه خصوصا رنگ آهورا گلوش 😂😂😂

Mashallah_khan

درضمن با روت میشه فیلم برداری 4k 60fps هم براش اورد به همراه eis که جز ایسوس هیچ گدوم از پرچمدارا رو اون مود ندارن

Mashallah_khan


شرمندت کسگم که خودم کاربر حرفه ای هستم‌👍

_V_

باشه چون تو گفتی و منو به راه راست هدایت کردی میرم به جای نوت۱۰ ردمی نوت ۷ میخرم دستت درد نکنه استاد✋

Dr.Nazer

ماشالله جان؛ شما مرز‌هایِ ترولی و بی‌عقلی رو رسما مورد عنایت قرار دادی. ردمی نوت ۷ از گلکسی نوت ۱۰ بهتره؟ یعنی اگه من اینو از یکی دیگه میشنیدم در جا سکته رو میزدم ولی از شما که هیچی بعد نیست :/

Mashallah_khan

حقیقته کسگم
یه بار دیگه کامنتمو بخون بعد ریپلای کن شلمغز گفتم کارایی نه سخت افزار
کما اینکه دوربین ردمی نوت ۷ از رو نوت ۱۰ دد میشه هم حالت پرو کامل تری داره هم سنسور بزرگتر با نورگیری بیشتر داره
البته شماها که کل کار کشیدن از گوشیتون در حد پایین رده ها هست و تازه به دوران رسیده هستین معلومه اینو میگین
البته مغزتونم نمیکشه من چی نوشتم اونایی که باید بفهمن میفهمن حرفامو

_V_

باشه تو راست میگی

afsoon

Mashallah_khan 😐قدرت گرافیکی نوت,۷ بیشتره ؟ نمایشگر شارپ ترع؟ دوربین چون گوگل کمرا پورت میشه بهتره؟ این مضخرفات رو از کجا میارید 😐

_V_

ماشی و تی وی کده ببینید چقدر چرت گفتید افسونم پشماش ریخت ازتون

✔ TVKade

نوت 10 پلاس با پردازنده جدید اگزینوس 9825: آنتوتو 355K 😂

_V_

NOTE 10 PLUS
360K

خره این چیپست مگه هسته هاش تغییر کرده ک توقع داری بنچمارک بالاتری بگیره

✔ TVKade

با این مشخصات ترتیبش توسط پردازنده شرکتای دیگه داده میشه.
اینم از پردازنده جدیدتون.

_V_

:-/

afsoon

مقایسه عادلانه ای نیست باید وایسیم میت۳۰ پرو بیاد 😏

chalton

🤣🤣p30 pro رو با غلتک از روش رد شد بعدش ریز ریزش کرد و در اخر پودرش کرد و تر هوا ناپدید شد،حرفی؟؟؟ سخنی؟؟؟؟ اهنگ حمیرا رو هر 6 ساعت سه بار گوش بده تا زمان معرفی میت 30 پرو🤣🤣
اسکرین بگیرید نوت 10 مثل غلتک از میت 30 پرو هم رد میشه👌

دلم خسته از عالم دیگه از همه سیره ولی با همه درداش برای تو میمیره
چه حالی دارم امشب یه دیونه رسوام یه سرگردون شهرم یه سرگردون دنیام
باز امشب تک و تنهام باز امشب تک و تنهام

نیما عرفانی

سید
از همون اول گفتم هرکس نوت ۱۰ پلاس رو با پی ۳۰ پرو مقایسه کنه نشونه ی ضعف خودش و برند محبوبشِ.
۲ ماه دندون رو جیگر بذار میت ۳۰ پرو بیاد اون موقع دورهم بخندیم …

chalton

عرفانی اون موقع گفتی چون میخواستی دست پیش رو بگیری پس نیوفتی🤣👋👏ولی بازم به حرمت کلام خودت تا دو ماه دیگه هم صبر میکنیم،این از پرچمداره پرچمدارای هوآوی که کلا پودر شد تو هوا منحل شد،میت 30 پرو رو هم میبینیم.
آی مردم این کامنت رو اسکرین بگیرید
( میت 30 پرو هم پودر میشه)

chalton

دادا اگه استیکر متحرک میشد بزارم یه بندری واست میفرستاد👏👏👋👏👏

chalton

عرفانی ولی اینو بدون جایگاهت تو قلبمون ثابت میمونه و همیشه تو قلبمونی حالا درسته برند محبوبت به طرز فجیعی لِه شد ولی دوست داشتنمون بهت کم نمیشه👋👏👌

m.b

https://www.gizchina.com/2019/08/10/xiaomi-gets-patent-for-periscope-camera-smartphone/
جناب عطایی شیائومی پتنت یه دوربین پریسکوپی و گوشی خاص رو ثبت کرد…

VB

و سامسونگ نیز با استفاده از دوربین زیر نمایشگر و انتقال حفره دوربین به بخش مرکزی

این دو حمله همو نقض میکنن ک
در واقع باید میشد

و سامسونگ انتقال دوربین ب بخش مرکزی نمایشگر

قسمت اول با استفاده از دوربین زیر نمایشگر
میشه دوربین مخفی در زیر نمایشگر ک فک کنم ی پرند چینی پنتت های براش ثبت کرده بود
موفق باشید

علی شیخ زاده

نوت ۱۰ پلاس رقیب مستقیم میت ۳۰ پروه

مقایسه با پی ۳۰ پرو کودکانه س

chalton

عیب نداره شیخ 🤣🤣👏دیگه کاریه که شده ولش کن🤣🤣👌ولی بدون هیچ وقت دوست داشتنمون نسبت بهت کم نمیشه.

The Destroyer

چی میگی آخه تو؟ خب راست میگن دیگه. note 10 پنج ماه بعد p30 pro معرفی شده و پرچمدار نیمه دوم ساله و p30 pro پرچمدار نیمه اول سال و باید با اونایی که تو همون نیمه معرفی شدن مقایسه بشه.

Milad7

منتظر DXO هستیم😅

Mani

سلام میدونم به این پست ربطی نداره ولی تبلیغات سایت ترنجی بیش از حد ایده آل شده،میدونم که به هر حال درآمد شما از طریق تبلیغات هست ولی حداقل کمی از مقدار آن بکاهید،برای باز کردن هر مطلب یا صفحه جدید در سایت تبلیغات ظاهر میشود.
با تشکر از آقای عطایی🙏🙏🙏

Mani

بسیار ممنون از پاسخگویی شما

_V_

“ما به زودی بخش کاربر ویژه رو در نظر میگیریم که هیچ تبلیغاتی در اون قسمت نمایش داده نمیشه”
یعنی پولیه دیگه😐

Amir galaxy

سایت خرج داره دیگه😂

Mani

پولم کجا بود اگه پول داشتم تو اینجا کامنت نمیذاشتم😂😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)