حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل ۴ با نمایشگر ۹۰ هرتز ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 25 دیدگاه | گوگل

تقریبا می دانیم که گوگل اصلا علاقه‌ای به حفظ اسرار و قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار جدید خود ندارد و اصلا ندارد و پس از آنکه در هفته گذشته شاهد انتشار تصاویر رندر شده از این محصول بودیم، این بار یکی از منابع نزدیک به ساکنین مانتین ویو، برخی مشخصات سخت افزاری پیکسل ۴ را پیش از رونمایی رسمی لو داده اند. گفته می شود گوگل پیکسل ۴ با نمایشگر ۹۰ هرتز ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوگل پیکسل ۴

رندرهای جدید گوگل پیکسل ۴ سفید و مشکی

رندرهای جدید گوگل پیکسل ۴ سفید و مشکی

در این موضوع که گوگل توانسته با همکاری شرکت‌های مختلف از اچ‌تی‌سی گرفته تا سامسونگ و ال‌جی گوشی‌های هوشمند خوبی را راهی بازار کند شکی نیست، با این حال گوشی‌های سری نکسوس و پس از آن پیکسل هیچ‌گاه سهم قابل توجهی از بازار را تصاحب نکرده‌اند.

به نوعی گوگل همیشه سعی کرده در حاشیه امن ایجاد شده توسط پلتفرم موبایلی خود حرکت کرده و محصولاتی با ویژگی‌هایی تولید کند که سایر شرکت‌های سخت افزاری از آن‌ها غافل شده‌اند. این رویه به نظر می‌رسد در پیکسل 4 هم دنبال شده و گوگل علاوه بر به کار گیری یک زبان طراحی جدید، سعی کرده با حداقل قدرت سخت افزاری محصولی تولید کند که به الگویی برای دیگر گوشی سازها تبدیل گردد.

به هر حال پس از آنکه یکی از اعضای تیم طراحی محصولات سری پیکسل به تازگی تصاویر رندر شده از پیکسل 4 را در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد، این بار 9to5Google، یکی از منابع نزدیک به گوگل برخی مشخصات سخت افزاری پرچم‌دار جدید این شرکت را پیش از رونمایی فاش کرده است.

نمایشگر پیکسل ۴ با نام Smooth Displays

بر این اساس گوشی پیکسل ۴ گوگل به نمایشگری 5.7 اینچی با وضوح تصویر FHD+ تجهیز گردیده، در حالی که در مدل XL از پنلی 6.4 اینچی با رزولوشن Quad HD+ استفاده شده است. نکته‌ای که در این گزارش به آن به صورت ویژه توجه شده، نرخ رفرش 90 هرتزی هر دو پنل AMOLED گوشی‌های جدید گوگل است که اکنون با نام “Smooth Displays” شناخته می‌شود.

اگر اهل دنیای گوشی‌های هوشمند باشید، بدون شک در جریان هستید که هرچه نرخ رفرش ریت نمایشگر بیشتر باشد، عملکرد گوشی در اجرای رابط کاربری و بازی به مراتب روان‌تر خواهد بود. البته تا پیش از این شرکت‌های مختلفی از جمله ایسوس، ریزر و حتی وان پلاس به استفاده از این ویژگی در محصولات خود روی آورده‌اند، با این حال به کار گیری از نمایشگری با این خصلت هنوز به یک استاندارد برای شناخت گوشی‌های بالا رده تبدیل نشده است.

منبع خبر همچنین مدعی است ظرفیت باتری به کار رفته در پیکسل 4 نسبت به نسل قبلی (2800 در مقابل 2915 میلی آمپر ساعت) کاهش یافته، در حالی که عکس این موضوع برای Pixel 4 XL رخ داده و گوگل یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی را جایگزین باتری 3,430 میلی آمپر ساعتی کرده است. در سوی دیگر هر دو مدل به تراشه اسنپدراگون 855 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه رم و بلندگوهای استریو تجهیز شده‌اند.

دوربین دوگانه پیکسل ۴

پیکسل ۴

پیکسل ۴

در مورد دوربین‌ها نیز گزارش شده است که پیکسل 4 دارای سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار، ردیابی فاز و لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی است. البته برخی منابع از احتمال توسعه یک سنسور جانبی همچون لنز DSLR برای این گوشی خبر می‌دهند که به صورت جداگانه راهی بازار خواهد شد.

بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده میدانیم که پرچم‌دار جدید شرکت گوگل به سیستم تشخیص چهره سه بعدی جدیدی تحت عنوان Motion Sense هم تجهیز شده که از فناوری هوش مصنوعی به منظور انجام احراز هویت استفاده میکند. این گوشی همچنین دارای سیستم ردیابی حرکات دست بوده که از طریق آن و بدون لمس گوشی می‌توان به برخی ویژگی‌ها از جمله باز کردن اپلیکیشن دوربین دسترسی پیدا کرد.

نظر شما درباره این ویژگی پیکسل ۴ چیست؟ نمایشگر ۹۰ هرتز چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

این گوشی حرفای زیادی برا گفتن داره، واقعا گوگل داره سنگ تموم میزاره، اگه دوربینش هم ارتقا سخت افزاری داده باشه و از سنسورای جدید استفاده کرده باشه بنظرم بهترین گزینه بازار خواهد بود، نوت ۱۰ از همون سنسور ۳ سال پیش استفاده کرده که واقعا مسخره هست، حیف ۱۱۰۰ دلار،
آیفون ۱۱ که قطعا تو دوربین خیلی پیشرفت کردن، میت ۳۰ هم که مثل همیشه دوربینش میترکونه، واقعا سامسونگ چی باخودش فکر کرده که همچین دوربینی زده رو پرچمدار پریمیومش

Dr.Nazer

از تمام کامنتت یه کلمه رو برداشت کردم : “آنتی سامسونگ”

Dariushrd

منم از کل کامنت شما فقط یه چیزو برداشت کردم: چرت و پرت
من مشکلی با برندی ندارم، نوت ۱۰ میتونست گوشی کاملی باشه، اما با خساست سامسونگ الان بنظرم ارزش خرید نداره، طراحی عالی و صفحه نمایش فوق العاده رو یه دوربین ضعیف همراهی میکنه،البته ضعیف که میگم در قیاس با رقبای آیندشه، که البته خواهید دید بعدا ضعفشو، اکسپریا وان هم دقیقا همین سنسورو داره که دوربینش بشدت مزخرف بود، من با دوربین نوت ۹ دوستم زیاد کار کردم و واقعا ضعف دوربین داشت، یکی دیگه از دوستامم اس ۹ پلاس داش با اونم زمانی که کار کردم واقعا آیفون ۸+ خودم یه سرو گردن ازش بهتر بود، نوت ۹ تو پرتره واقعا افتضاح بود تو Hdr هم ضعف داش ، یکم نور محیط کم میشد دوربین لگ میزد اصن، سلفیم همینطور دقیقا

Dr.Nazer

نه بابا؟ عمویی حالا بخش چرت و پرتِش کجا بود عزیزم؟ اینارو ول کن، بیاااا بیا خونمون یه نوت ۱۰ دارم توش اکسپریا ۱ داره؛ چالوسا خیلی چیزِ باحالیه. حالا میای ببینیش؟ تازه تو حیاطِمون یه درخت خرما داریم شجریان میخونه اونم بیا ببین عشقم؛ جون :/

_V_

شجریان😂

Dr.Nazer

والا😂 نشسته شر میبافه واسه خودش ک همه خوبن سامسونگ داغونه

Dariushrd

واقعا چقد آدم بیمار زیاد شده، بی شخصیتی و بی هویتی از تک تک کامنتات فوران میکنه، خدا میدونه تو چجور خونواده ای بزرگ شدی که تا این حد داغونی، آخه بیچاره از سامسونگ قراره به تو دوزاری چی برسه که اینقد یقه پاره میکنی؟ باشه سامسونگ برترین و بهترین برند جهان اصلا رقیب نداره، حالا برو تو قفست قرصاتم سر وقت بخور

Dr.Nazer

مستر واعظ بیا جلوی منو بگیر😐 من بی شخصیتم؟ آره من بی شخصیتم؛ دوس دارم بی شخصیت باشم عزیزم. با وجود این همه آدم بی‌عقل و بی‌منطق و ترول آدم میتونه درست رفتار کنه؟

Dr.Nazer

ببین مرتیکه، دوزاری و بیمار و بی‌شخصیت بی‌هویت و داغون خودتی، اوکی؟ وقتی اطلاعات نداری غلط میکنی میای تراوشات کثیف ذهنی‌تو مینویسی اینجا😐 تو الان داری صراحتا از همه دفاع میکنی و سامسونگ و تخریب میکنی خب داری زر میزنی دیگه. اعصاب نمیذارن واسه آدم یه عده کم عقل که میان ایمیل میزنن عضو سایت میشن و هرچی به ذهنِشون میاد تایپ میکنن میزنن. یکم از اون مغز خالیتون کار بکشین لعنتیا، یکم منطق به خرج بدین بابا ما رو مورد تجاوز قرار دادین بسه دیگه خدایا؛ شما هم دیگه ریپلای نکن راحت باش حوصله ذهنِ بیمار یه ترول و ندارم.

Dr.Nazer

آقا من دیگه هیچ نظر درست حسابی‌ای نمیدم عزیزان؛ با این وضع سایت دیگه نمیشه عقلانی رفتار کرد. منم میشم یه ترولِ بی شخصیتِ روانی؛ هرچی منطقی بودم و عادلانه رفتار کردم بسه یه عده کلا این چیزا حالیشون نمیشه دستِتَم تا ته عسل کنی بذاری دهنشون گاز میگیرن. #من_هم_یک_ترول_هستم

_V_

ن حاجی ولش کن ترول نشو

_V_

این فن سونیه دکتر

والا هر گوشی سامسونگی ک معرفی میشه همینو میگن ولی وقتی تستا میاد میبینیم کلی برتری دارن😑

Dr.Nazer

فقط کم مونده بود برتری GLX و نسبت به سامسونگ توضیح بده :/

Star

دوربین سلفی نوت 10 مثل لکه یا خال میونه خیلی زشته بدترین چیزش همینه و البته قیمت نامعقول برای رقابت.

_V_

اره حتما دو کیلومتری حاشیه برای مسابقات فرمول وان خوبه
یا حتما قیمت ۹۰۰ دلار همین الان اکسپریا ۱ در برابر ۸۰۰ دلار اس۱۰ پلاس😂(تازه اس ۱۰ رو روی به بالا گرد کردم)
ترول سونی همینه دیگه
تو ام مث عامر کبیر و ماشی بی مخ برو تو فاز دکل نوردی😂

Amin B3DA

هرکس سلیقه ی خودشو داره و بی احترامی نمیکنم اما ظاهر جلوی نوت 10 فوق العادس بنظرم و خیییییلی خشکله. پشتش هم شبیه پی30 میمونه و کلا از پشت گوشیای سامسونگ هیچوقت راضی نبودم اما جلوی گوشی خیلی زیباست

_V_

واقعا چقدر ترول و دکل نورد تو این دوره زمونه زیاد شده🧐

Dr. DIM

😍😍😍

_V_

ک یر خر

mehrdad_ma

وعظ میگم سنسورهای میت ۳۰ پرو رو دیدی ؟

من که طرفدار هیچ برندی نیستم فقط شیاومی رو بخاطر اقتصاد مقاومتی دولت بنفش که استاندارهاش روی تخت بفش س…… میکننو انتخاب کردم

سنسور هاش

1/1.55
1/1.7
رزولوشن هردو ۴۰ مگاپیکسله اولی دقیقا رزولوشن و سایزش برابر سنسور لومیا ۱۰۲۰ هست

سنسور سومی هم ۸ مگاپیکسلی هست زوم ۵ برابر

پیکسل هم که معمولی دوگانه هست xl سه گانه

آیفون هم با دوربین ۳ تایی میاد
رقابت برای نوت ۱۰ خیلی سخته

_V_

آره دیدم خیلی بزرگه

_V_

من زیاد رو دوربین نوت مانوری ندارم ولی با اینم مخالفم ک یارو میاد میگه وای فلان دوربین گوشی آینده قورت میده نوت رو

m.b


1/1.55?
فقط سایز در کیفیت تاثیر نداره و اصل کیفیت میت 30 در امکانات جانبی و تخصصی سازی های خوب و اصلی دوگانه هست…
وگرنه دوربین 108 مگاپیکسلی از دوربین میت 30 پرو بزرگتره و سایزش 1/1.3 هست…
بزرگترین دوربین موبایل های هوشمند…
با سایز تصویر 12000*9000

mehrdad_ma

سامسونگی ها میخواید بگید نوت ۱۰ دوربین ۳ گانه پیکسل 4xl و دوربین میت ۳۰ پرو که سنسورش اصلیش اندازه لومیا ۱۰۲۰ هست و سنسور التراوایدش هم ۴۰ مگاپیکسل هست ( سنسور میت ۲۰ پرو ) رو شکست میده ؟
دلیل بیارید چطور

_V_

چ ربطی داره داداش همین الانم با همین سنسور پی ۳۰ پرو و میت ۲۰ پرو رو رقابت میکنه و تو زمینه هایی شکست میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)