حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قلم S Pen گلکسی نوت ۱۰ به لطف شتاب سنج می تواند مانند عصای هری پاتر عمل کند!

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | سامسونگ

در مراسم معرفی گلکسی نوت ۱۰ مدت زمان نسبتاً زیادی را برای معرفی ویژگی‌های قلم هوشمند این گوشی اختصاص داده شد. اما چرا این اتفاق افتاده و این قلم جذاب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در حقیقت قلم S Pen گلکسی نوت ۱۰ به لطف شتاب سنج می تواند مانند عصای هری پاتر عمل کند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قلم S Pen گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

قلم جدید گوشی گلکسی نوت ۱۰ در ظاهر تفاوت و مشخصات ماروایی با نسل‌های قبلی خود ندارد ولی اگر پا را یک قدم فراتر بگذاریم این قلم هوشمند را می‌توان دقیقاً به عصای جادویی و یا چوب دستی ویژه جادوگران تشبیه کرد؛ چرا که کاربر تنها می‌تواند با حرکت دادن آن در فضا، دستورات مورد نظر خود را برای گوشی ارسال کند.

چه ویژگی‌ در این قلم جذاب قرار گرفته که کاربر را به این امکانات جذاب مجهز می‌کند؟

سامسونگ در این قلم هوشمند از یک سنسور ژیروسکوپ و یک سنسور شتاب‌سنج ویژه استفاده کرده و در کنار آنها یک سنسور برای لمس حرکت گوشی در شش جهت نیز تعبیه شده است.

قلم گلکسی نوت ۱۰

قلم گلکسی نوت ۱۰

مجموعه سنسورهای فوق به قلم این اجازه را می‌دهد که همه نوع حرکت را زمانی که در دست کاربر دارد احساس نموده و بتواند با تعریف آنها و یا رمزگشایی ژست حرکتی، هرگونه حرکت و جابجایی در فضا را بررسی و نسبت به صدور دستور متناسب با آن با فناوری بلوتوث به گوشی، اقدام کند.

اما این تشخیص حرکات چه کاربردی در حالت کلی خواهد داشت؟

سامسونگ در مراسم بامداد امروز خود چند چشمه از کاربری‌های این قلم جذاب را پیش روی کاربران گذاشت. علاوه بر کاربردهای قبلی که در تعامل مستقیم با صفحه نمایش بودند و امسال کمی هم هوشمندتر شده‌اند، سامسونگ این امکان را نیز فراهم کرده است که کاربران بتوانند از قلم به طور بسیار پیشرفته‌ای برای کنترل نرم‌افزار دوربین نیز استفاده کنند.

جابجایی بین حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری دوربین، جابجایی بین دوربین‌های سلفی و پشت، عکاسی به صورت‌های تکی و جمعی و هر قابلیتی که شما در نرم‌افزار دوربین گوشی هوشمندتان فکرش را بکنید با استفاده از این قلم قابل حصول است.

علاوه بر موارد فوق این امکان وجود دارد تا توسعه دهندگان نیز SDK مربوط به قابلیت‌های قلم را از سامسونگ دریافت کرده و این قابلیت‌ها را در نرم‌افزار خود قرار دهند.

یک نمونه از این قابلیت برای نرم‌افزار YouTube ارائه شده و به کمک آن این امکان ایجاد شده با ژست حرکت سوایپ کردن بین چپ و راست بین ویدئوهای یوتیوب جابجا شد و یا اجرا و توقف ویدئوی در حال پخش را نیز کنترل کرد.

نظر شما درباره قلم گلکسی نوت ۱۰ چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

خیلی عالیه 😍 قلم نوت همیشه یه بخش متمایز و ویژه بوده

Amin

قبلا فقط یه سری از نوت رو داشتم اونم نوت 5 بود این که دیگه جای خود داره یه علاقه ی خاصی به سری نوت دارم 🙂

The Destroyer

تقریبا به خاطر قلمش رقیبی نداره. سری نوت حتی برای فن های برند های دیگه هم جذابیت خاص خودشو داره

Amin

البته من فن برندی نیستم فقط تا حدودی به سری اس و نوت(بیشتر نوت) سامسونگ و شیائومی علاقه دارم نه در حد اینکه اسمشو (فن) بذارن.

علی شیخ زاده

بعضی از قابلیت های این قلم کاربرد چندانی نداره ولی در کل قلم نوت باعث متمایز شدن این گوشی نسبت به بقیه گوشی هاس

Dr.Nazer

من خودم نوت ۵ و طولانی‌مدت و نوت ۹ رو کوتاه مدت داشتم؛ از طراحی و عکس‌هایی که از نوت ۱۰ میبینیم معلومه که کیفیت ساختِ بالاتری نسبت به سری‌هایِ قبلیِ S و Note داره.

_V_

اره دکتر فریم استیل و گوریلا گلس ۶😑

MohammadFarhaadi

چه هنری!!!از روی عکس فهمیدی کیفیت ساخت بالاتری داره!!!

_V_

ن از رو عکس نفهمیده باهوش خان تو یه تیزر اینو دیده باشی میفهمی
فریمش از الومینیوم شده استیل
گوریلا گلسشم ک در بدترین حالت همون گوریلا ۵ پشت و ۶ جلوی اس ۱۰ پلاسه
شایدم هردو ۶ شده باشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)