حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کورتانا به عنوان نرم افزار مستقل ارایه شد تا کارایی بهتری داشته باشد

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | مایکروسافت

شرکت‌های مختلف دستیارهای هوشمند صوتی مختلفی دارند و مایکروسافت هم یکی از آن هاست. مایکروسافت در فکر افزایش کارایی کورتانا در ویندوز ۱۰ بوده است و از سوی دیگر مایکروسافت قصد دارد تا یک UI جدید با قابلیت چت را در کورتانا ارائه دهد. کورتانا به عنوان نرم افزار مستقل ارایه شد تا کارایی بهتری داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کورتانا به عنوان نرم افزار مستقل

کورتانا به عنوان نرم افزار مستقل

کورتانا به عنوان نرم افزار مستقل

نکته جالب دیگر این است که در بروزرسانی های آینده کورتانا به عنوان یک نرم افزار مستقل ارائه و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه بتای برنامه کورتانا ماه گذشته ارائه شد و در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت.

این برنامه کوتانا در طراحی جدیدش قصد دارد تا مکالمه محور باشد و تمرکز مایکروسافت در این بخش است. این دستیار صوتی از بخش جستجوی مایکروسافت جدا شده و از این پس از ویژگی های گسترده تری پشتیبانی خواهد کرد. در واقع در این نسخه از قابلیت هایی چون پرس و جو، مکالمه با دستیار صوتی، اجرای برنامه های، مدیریت لیست ها، تنظیم آلارم و یادآوری ها پشتیبانی شده است. Dona Sarkar، رئیس مایکروسافت ویندوز توضیح داده که: ” این نسخه ارائه شده بتا تمامی قابلیت های برنامه ریزی شده را ندارد بلکه قصد داریم تا قابلیت ها را در طول زمانی مشخص عرضه کنیم.”

کورتانا

کورتانا

باید اشاره کنیم که در نیمه اول سال 2020 کاربران می توانند از برنامه این دستیار صوتی بهره مند شوند. این دستیار صوتی با دو تم تاریک و روشن ارائه خواهد شد و در زمینه گفتاری و شناخت کلمات و اصطلاحات شاهد عملکرد پیشرفته ای در آینده از کورتانا خواهیم بود. در واقع مدل های گفتاری جدید و پشتیبانی از زبان های بیشتر نر بسیاری را به این بروزرسانی کوتانا جلب خواهد کرد. باید منتظر باشیم باشیم و ببینیم که مایکروسافت چه چیزی را برای کاربرانش به ارمغان خواهد آورد.

نظر شما درباره کورتانا به صورت مستقل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soraygoular

من نمیخوام جدا بشه 😑 تازه عادت کرده بودم

سید محسن حسینی

کوتانا ؟! آقای عطایی فکر کنم کلمات اشتباه زیاد هست تو متن اصلاح کنید ممنون .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)