حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینترنت وی دی اس ال (VDSL) با نام سرویس سورینو تا سرعت ۴۰ مگابیت به ۲ میلیون کاربر ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: سیاست‌گذاری جدید ما برای توسعه شبکه پهن‌باند ثابت اینترنت به این صورت است که از امروز شرکت مخابرات ایران به مشترکان خود سرویس VDSL را ارائه دهد که با این سرویس سرعت اینترنت مشترکان تا ۴۰ مگابایت افزایش خواهد یافت. اینترنت وی دی اس ال (VDSL) با نام سرویس سورینو تا سرعت ۴۰ مگابیت به ۲ میلیون کاربر ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اینترنت وی دی اس ال (VDSL)

سوالات متداول VDSL مخابرات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات واگذاری اینترنت VDSL به عنوان جایگزین سرویس ADSL در کشور را تشریح کرد و گفت:

ظرفیت واگذاری این سرویس با چهاربرابر سرعت برای دو میلیون مشترک فراهم شده است.

وی در ادامه بیان داشت که قرار است شرکت مخابرات ایران این سرویس را از امروز در سراسر کشور راه‌اندازی کند و دو میلیون پورت VDSL با نام «سرویس سورینو» با متوسط سرعت 40 مگابیت بر ثانیه به متقاضیان عرضه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه به دلیل عقب‌ماندگی ما در حوزه شبکه ارتباطات ثابت، وضعیت خوبی در این بخش نداریم، گفت: با راه‌اندازی سرویس VDSL، امیدواریم که این عقب‌ماندگی جبران شود و سایر اپراتورها نیز می‌توانند این امکان را برای مشترکانشان فراهم کنند.

آذری جهرمی افزود: این سرویس تا کابینت خط مشترک، به صورت فیبر نوری و در منطقه محل سکونت، از طریق سیم مسی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل فاصله زیاد خطوط مسی تا مراکز مخابراتی، 30 درصد مشترکان تنها به اینترنت دو مگابایتی دسترسی دارند و 16 درصد مشترکان می‌توانند اینترنت 8 تا 16 مگی دریافت کنند به همین دلیل در صورت راه‌اندازی و توسعه سرویس VDSL، مشکل سرعت اینترنت مشترکان حل خواهد شد. همچنین در شروع این سرویس، ظرفیت دو میلیون پورت در سراسر کشور، آماده واگذاری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت:

تعرفه جدیدی برای این سرویس وضع نشده و قیمت‌گذاری این سرویس، مطابق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات دیده شده است. در این مصوبه، قیمت و سرعت سرویس در تمامی سطوح دیده شده است.

نظر شما درباره اینترنت وی دی اس ال (VDSL) با نام سرویس سورینو که تا سرعت ۴۰ مگابیت به ۲ میلیون کاربر ارایه می شود، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Miladkheyri

دوستانی که اطلاع دارن اگه لطف کنن منو راهنمایی کنن ممنون میشم، پشت مودم من نوشته DSL، این یعنی VDSL هم پشتیبانی میکنه یا نه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)