حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبدیل ADSL به VDSL رایگان است

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اینترنت

این روز ها درباره تبدیل ADSL به VDSL صحبت های زیادی شنیده می شود. نکته مهم این موضوع این است که تبدیل ADSL به VDSL رایگان است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تبدیل ADSL به VDSL

وزیر ارتباطات با بیان اینکه افزایش سرعت هزینه ای به کاربر تحمیل نمی کند، گفت: در صورتی که تکنولوژی اینترنت خانگی به VDSL تغییر یابد، تا سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز شاهد ارتقا خواهیم بود.

محمدجواد آذری جهرمی امروز در لایو اینستاگرام در خصوص وضعیت اینترنت خانگی گفت: با ارائه بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت از سوی اپراتورها، شبکه اینترنت خانگی در هفته آخر اسفند به مدت ۳ روز مختل شد اما با ارتقای انجام شده، در روز ۲۷ اسفند به حالت قبل بازگشت و حال اینترنت خوب شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد کاربران بیش از ۷۰ درصد حجم بسته ۱۰۰ گیگابایتی را مصرف کردند، افزود: هم اکنون وضعیت شبکه اینترنت ثابت نسبتاً مناسب است و در شبکه موبایل باید وضعیت را به پایداری برسانیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی، گفت: با تکنولوژی ADSL در حالت ماکزیمم، سرعت اینترنت کاربران بسته به فاصله منزل تا مرکز مخابراتی حدود ۱۶ مگابیت در ثانیه است که در صورتی که این تکنولوژی به VDSL تغییر یابد، تا سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز شاهد ارتقا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار پورت VDSL در تهران و قم تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، گفت:

تا شب گذشته در شهر قم ۳۰ هزار پورت واگذار شد و سرعت اینترنت کاربران خانگی حدود ۵ برابر شد. در تهران نیز این سرویس برای روزانه ۱۰ هزار مشترک فعال می‌شود و ما پیش بینی می‌کنیم که در کل کشور سرعت اینترنت ۴ برابر شود.

جهرمی با تاکید بر اینکه ارتقای سرویس ADSL مشترکان به VDSL با افزایش قیمت همراه نیست و پول مازادی از مشترکان دریافت نمی‌شود، ادامه داد: تنها ممکن است با توجه به افزایش سرعت، مصرف منصفانه کاربران از حدود درنظر گرفته شده بالاتر رود که مشترک باید بابت این مصرف، هزینه پرداخت کند.

اینترنت VDSL مخابرات

اینترنت VDSL

وی با اشاره به اینکه در تهران تا ۲۷ اردیبهشت حداقل ۸۰۰ هزار پورت VDSL دایر می‌شود، گفت: اقدام دیگری که از دیشب انجام داده‌ایم این است که از اپراتورهای اینترنت ثابت خواسته‌ایم که سرعت مشترکان سرویس فعلی ADSL را تا سقف ۱۶ مگابیت بر ثانیه بدون اخذ هزینه اضافه باز بگذارند تا کاربران بتوانند از اینترنت با کیفیت تری برای فرآیندهای آموزش مجازی بهره ببرند.

وزیر ارتباطات در خصوص درخواست کاربران و اساتید دانشگاهی و دانشجویان برای ارائه بسته حمایتی اینترنت موبایل گفت: اگر شبکه موبایل ظرفیت داشت حتماً از این اقدام فروگذار نمی‌کردیم. اما هم اکنون با محدودیت ظرفیت در شبکه موبایل مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم سرعت را بهبود بخشیم.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Karen

برا کرج کی میاد ؟
چجوریه باید خودشون بیان عوض کنن این کابل adsl یا باید بریم درخواست بدیم بیان برامون وصل کنن؟

mega08

اینجوری ک من پرسیدم. باید فیبر نوری داشته باشین ک نداشته باشین میکشن واستون. چون رو کابلای مسی موجود جواب نمیدن. اگه هم بگن رو همینا سوار میکنن چرت گفتن.
و اینکه مهم ترین بخشش مودمه ک گرونه . تقریبا ۲ برابر مودم های adsl

mostafa3

همش تهران
تهران
تهران تهران
ریدن

afsoon

الان ما فیبر نوری نداریم فکر نکنم واسه من هم این هزینه بشدت گران رو انجام بدن .تازه مودم هم باید عوض بشه .فکر کنم برای کاربران مخابرات خوب باشه چون فیبر نوری دستشون هست .

Milad7

شما جیب ما را نزن 😐😐😐 سرعت بیشتر پیشکش

Siamak

دوستان فریب این شعارارو نخورید اینا می خوان با اسامی مختلف ملت برن سمت نت مخابرات بعدشم اینترانت رو تو پاچه مون فرو کنن، پارسالم تبلیغ تانوما رو میکردن، خودم رفتم مخابرات از نزدیک با تانوما کار کردم همون adsl بود با یه اسم دیگه رو سرعت ۱۶ مگ ۱ مگ رو بزور دانلود میکرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)