حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش تنظیمات مودم برای تبدیل ADSL به VDSL

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | آموزش و راهنمایی

امروز در ترنجی خواندیم که وزیر ارتباط از امکان تبدیل ADSL به VDSL و چهاربرابر شدن سرعت اینترنت از فردا خبر داد. در حالی که هنوز درباره هزینه این تغییر اطلاعاتی در دست اما شاید بد نباشد که آموزش تنظیمات مودم برای تبدیل ADSL به VDSL را مرور کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آموزش تنظیمات مودم برای تبدیل ADSL به VDSL

اینترنت

اینترنت

ابتدا اجازه بدهید ببینیم VDSL و ADSL چه تفاوتی با یکدیگر دارند.

تفاوت ADSL و VDSL

ADSL در واقع نوعی از DSL است که فرکانس های مورد نیاز برای برقراری ارتباط اینترنت از خطوط سیمی تلفن خانگی عبور می کند. در این نوع ارتباط اینترنتی هزینه کمتر است و حداکثر سرعت دانلود کاربر به ۲۴ مگابیت در ثانیه می رسد و سرعت آپلود از این مقدار نیز کمتر است. اگرچه سرعت واقعی اینترنت کاربر در نهایت به کیفیت سیم کشی تلفن و فاصله تا مرکز ازائه دهنده تلفن باز می گردد.

سرویس VDSL نیز با همان ساز و کار ADSL و با سیم کشی تلفن های خانگی کار میکند اما سرعت دانلود و آپلود آن تا ۵ برابر بیشتر از ADSL است و گاهاً می توانید با ۶۰ مگابیت در ثانیه دانلود نمایید. در این سرویس با تغییر در تنظیمات موذم یا روتری که در اختیار دارید می توانید پهنای باند بیشتری را به رد و بدل شدن دیتا روی خط تلفن اختصاص دهید و در نتیجه سرعت اینترنت شما بالاتر می رود. ذر سرویس های VDSL به سادگی می توان پخش زنده یا لایو استریم دوربین های مداربسته را پشتیبانی کرد و این در حالیست که در ADSL این اتفاق با پرش تصویر انجام می شود. در ادامه آموزش تنظیمات مودم برای تبدیل خط اینترنت از ADSL به VDSL را تماشا کنید.

تجهیزات راه اندازی VDSL

برای راه اندازی سرویس VDSL تجهیزات یا وسایل خاصی مورد نیاز نیست و با تنظیمات مودم یا روتر می توانید مودم فعلی خود را به مودم VDSL مبدل کنید. اما اگر از مودم های قدیمی استفاده می کنید، نیاز به خرید مبدل VDSL دارید تا بتوانید از این سرویس استفاده نمایید.

ویدیو آموزش ADSL به VDSL از روی مودم

 

شما از ADSL به VDSL کوچ خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

خب اگر بریم افزایش قیمت داره اینترنت ؟ اگر نریم قیمت تعغیر نمیکنه؟

aadel

حالا ما اینکار رو بکنیم
باید پول بیشتری بدیم؟؟؟؟؟؟؟

Ebinem

اول اینکه باید مودموتون VDSL رو ساپورت کنه . اگه مودموتون رو چند سال اخیر خریدین احتمالا ساپورت نمیکنه.
بعد اینکه اینجور نیست که vdsl بشه با همون بسته ها سرعتتون زیاد میشه.
تعرفه های vdsl تقریبا مانند Adsl هست هر چی پهنای باند بیشتری انتخاب کنید قیمت ها گرون تر میشه.
بیشتر واسه شرکت ها و مراکز خدماتی خوبه.
واسه مخابرات اینجوره:
پهنای باند 50Mbps – حجم 500گیگابایت-ماهی 160 هزارتومن.
و …

فقط اینکه مخابرات این طرح و گذاشته که خط ها رو VDSL کنه و مودمتون رو بگیره و خودش یه مودم داغون vdsl بده. از مخابرات هیچ مودمی نگیرید . مودم های داغون و بسیار بی کیفیت رو به کاربرا میده.

dele_tanha

دوستان عزیز برای ارایه vdsl حتما باید مودمتون vdslباشه که مودماش خیلی گرونه و از همه مهمتر اینکه باید خط شما فیبر باشه ینی کافوی نوری نزدیک شما باشه سرکوچتون باشه

ya30n

واضح نیس به صورت اسکرین شات یا نوشته اموزشو بزارین اقا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)