حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال تاخیر در عرضه گلکسی نوت ۱۰ به دلیل جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | سامسونگ

برخی منابع نزدیک به سامسونگ ادعا کرده اند که جنگ تجاری کره جنوبی و ژاپن و تحریم‌های اعمالی از سوی ژاپن این شرکت کره‌ای را در جهت تأمین منابع سخت افزاری تولید گلکسی نوت ۱۰ با مشکلاتی مواجه کرده است. به همین دلیل احتمال تاخیر در عرضه گلکسی نوت ۱۰ به دلیل جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تاخیر در عرضه گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

هرچند بر اساس اطلاعات تائید شده قبلی شرکت سامسونگ در نظر دارد از گوشی گلکسی نوت ۱۰ در تاریخ ۱۶ مردادماه رونمایی کند، با این حال امروز برخی خبرگزاری‌های کره‌ای از احتمال به تعویق افتادن عرضه این محصول به دلیل تحریم‌های اعمالی در پی جنگ تجاری کره جنوبی و ژاپن خبر دادند.

بر کسی پوشیده نیست که دنیای سیاست می‌تواند حوزه‌های مختلفی از جمله اقتصاد را مورد تأثیر قرار دهد؛ موضوعی که چندی پیش برای هواوی با تحریم شدن توسط دولت ترامپ رخ داد. حال به نظر می‌رسد این بار نوبت سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان هست که با تحریم توسط یک کشور دیگر با مشکلاتی رو به رو شود.

داستان از این قرار است که در اعتراض به حکم دادگاه عالی کره جنوبی، ژاپن تحریم‌های شدید اقتصادی را بر علیه شرکت‌های کره‌ای از جمله سامسونگ تحمیل کرده است. بر این اساس زین پس شرکت‌های صادر کننده مواد معدنی به کره از جمله موادی که در ساخت تراشه و نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، بایستی از دولت مرکزی ژاپن تاییدیه کسب کنند.

البته روند دریافت این تاییدیه 90 روز به طول خواهد انجامید. از آنجا که سامسونگ 90 درصد از مواد اولیه تولید نمایشگر و تراشه‌های سری اگزینوس همچون پلی آمید و فلوراید هیدروژن را از ژاپن تأمین می‌کند، احتمالاً این تحریم موجب تاخیر در تامین قطعات و نهایتا به تعویق افتادن عرضه گلکسی نوت 10 خواهد شد.

اگزینوس ۹۸۲۰

گزارش‎های اولیه حاکی از آن است که سامسونگ تولید تراشه‌های اگزینوس را اکنون 10 درصد کاهش داده است. البته به نقل از یکی از مدیران ارشد سامسونگ، این کاهش سطح تولید ماه آینده جبران خواهد شد. اگرچه هنوز نمی‌توان در مورد تبعات این موضوع با قاطعیت زیادی اظهارنظر کنیم، اما کاهش تولید تراشه اگزینوس شاید منجر به کاهش تولید این گوشی و به تأخیر افتادن عرضه آن در مناطق مختلفی شود.

انتظار داریم گلکسی نوت 10 در اغلب بازارها با تراشه معرفی نشده اگزینوس 9825 عرضه شود که می‌توان از آن به عنوان نسخه ارتقا یافته اگزینوس 9820 مورد استفاده در گلکسی اس 10 یاد کرد.

 

البته طبق سنوات گذشته، احتمالاً نسخه‌ای از این محصول که در ایالات متحده عرضه خواهد شد، از تراشه اسنپدراگون 855 قدرت گرفته است و اگر چه احتمالاً مشکلی برای عرضه نسخه‌های مخصوص ایالات متحده گلکسی نوت 10 رخ نخواهد داد، با این حال می‌توان حدس زد که با ادامه جنگ تجاری کره جنوبی و ژاپن ،‌ مدل مجهز به تراشه اگزینوس این پرچم‌دار با تأخیر در سایر بازارها ارائه شود.

نظر شما چیست؟ احتمال تاخیر در عرضه گلکسی نوت ۱۰ به دلیل جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی وجود دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

شت

Dr.Nazer

اینطور که میبینم؛ کامنتا یه کلمه‌ای شده. پس : “فاک”

mostafa3

خبر خوبی بود

_V_

:-/

✔ TVKade

اره والا فرصت خوبی براش پیش اومده تا هدفون جکو برگردونه و از پردازنده‌های جدید استفاده کنه.

_V_

چقدر کصنمکی شما پسرم📿

chalton

بیا شهر که شلوغ میشه قورباغه هم هفتیر کش میشه،ژاپن سونی رو از دست داد تو بازار جهانی اونم توسط سامسونگ،الان یاید درس عبرت بشه واسش،این مشکل که تا سه روز دیگه حل شده، ولی برای اینده،سامسونگ واسه مواد اولیه یا خودش اقدام میکنه یا میگرده دنبال کسی که خارج از ژاپن باشه تا ژاپن رو ادب کنه.

afsoon

🤔نمی‌دونستی اون دستگاهی که باهاش پنل میسازن یا لنز یا سنسور دوربین یا تراش فریم گوشی یا مواد اولیه برای باطری سازی یا خیلی خیلی چیزای دیگه رو باید از ژاپن خرید و هیچ کشوری وجود ندارد دیگه واسه خرید ؟ صنعت ژاپن می‌دونی چیا رو شامل میشه ؟ ژاپن دو دهه هست که دیگه صادراتش رو به اینجوری کرده؟ اگر ژاپن کوتاه نیاد مشکلات خط تولید پنل سامسونگ رو کی میخاد درست کنه؟ یا بقیه خط ها ؟ همه پنل ساز ها از ژاپن دستگاه میگیرن .کره جنوبی از لحاظ علم یه دنیا از ژاپن پایین تره .هنوز به عظمت ژاپن پی نبردی و خیال می‌کنی ژاپن فقط سونی و پاناسونیک و غیره هست 🤣😂

_V_

به جایی رسیدیم که برای تخریب سامسونگ توسط ژاپن،،،کسی که اینهمه به ژاپن خورده میگرفت داره خوشحالی میکنه!
چقدر جذاب

afsoon

آقای واعظ من خوشحالم؟ 😐من مخالف قاطی شدن سیاست با این چیزا هستم و همون روز اول که هواوی تحریم شد گفتم که همه باید خودکفا بشن تا جایی که ممکن هست .تحریم شدن سامسونگ واسه من هیچ اهمیتی ندارد تحریم شدن هواوی هم همینجور چون سودی برای من کاربر ندارن ارث پدرم هم نیست .من این چیزایی که گفتم هم واقعیت هست اگر ژاپن بخواد تحریم کنه خیلی سخت تر از تحریم های آمریکا میشه چون تقریبا صد در صد دستگاهای ساخت چیپ ها نمایشگر ها رم ها حافظه ها فریم های فلزی تراش زدن ها ساخت ژاپن هستن .این حقیقت هست و صنعت ژاپن روی این چیزا استوار هست .بازم تکرار میکنم بشخصه خوشحال نیستم و تاسف بار هست که سیاست رو به جون کمپانی های دنیا میندازن واسه منافع یه عده خاص .

_V_

امیدوارم واقعا خوشحال نباشید…

_V_

گفتم با اینهمه خوشحالی و شادی در انواع اخبار و لطف زیادتون به سامسونگ و دوست دارانش شاید الانم خوشحالید….

علی شیخ زاده

کره توسط ژاپن تحریم میشه و هواوی توسط امریکا😐
سیاست گند میزنه به همه چیز

afsoon

دقیقا سیاست گند میزنه به پیشرفت .سیاست گند میزنه به همه چیز .

afsoon

وقتی میگم خودکفایی دقیقا منظورم به همین سیاست های کشور ها در قبال هم هست .

_V_

راستی جناب مصطفی چند وقته بنده بدون اراده دارم از این … که بعد جملاتتون میذاشتید استفاده میکنم😅خواستم الان بگم خودم میدونم دارم اسکی میرم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)