حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماه گرفتگی امشب را از دست ندهید: خسوف ۲۶ تیر ۹۸ آخرین خسوف سال

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | نجوم

ماه گرفتگی امشب سه شنبه ۲۵ تیر ماه ۹۸ که در حقیقت همان خسوق بامداد ۲۶ مرداد است، آخرین ماه گرفتگی سال خواهد بود. تا بامداد فردا ۲۶ تیر ادامه خواهد داشت. خسوف دیدنی امشب را از دست ندهید و در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ماه گرفتگی ۲۶ تیر ۹۸

ماه گرفتگی ۲۶ تیر ۹۸

اگر از آن دسته کاربارن هستید که به رصد پدیده‌های نجومی علاقه‌ دارید، خسوف یا ماه گرفتگی (Lunar Eclipse) امشب را از دست ندید. این ماه گرفتگی که به عنوان آخرین خسوف سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود،‌ در آسمان تمامی شهرهای ایران قابل رصد است و علاقه‌مندان با چشمان غیر مسلح می‌توانند نظاره‌گر آن باشند. بر اساس بررسی منجمان، امشب سه‌شنبه ۲۵ تیرماه ۹۸ برابر با 16 ژوئیه 2019 مردمان ساکنان بخش‌های مختلفی چون آفریقا، آسیا، اروپا، استرالیا و آمریکای جنوبی می‌توانند این پدیده زیبای نجومی را مشاهده کنند.

خسوف سه شنبه 25 تیر 98 به طور واضح قابل رصد است؛ چراکه حدود 67 درصد از سطح ماه درون سایه زمین قرار می‌گیرد. این خسوف از ساروس 139 ایجاد می‌شود و بیست‌ویکمین گرفت از 79 گرفتگی این ساروش به‌شمار می‌رود. گفتنی است در این ساروس، 37 گرفت نیم‌سایه که قابل رصد نیست، 15 گرفت جزئی و 17 گرفت کلی رخ می‌دهد.

ساعت آغاز ماه گرفتگی ۲۶ تیر ۹۸

ساعت آغاز ماه گرفتگی ۲۶ تیر ۹۸

ساعت آغاز ماه گرفتگی ۲۶ تیر ۹۸

مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در خصوص زمان دقیق شروع و پایان خسوف امشب عنوان کرد امشب، سه شنبه 25 تیر 98 از ساعت 23:13 دقیقه ماه گرفتگی به شکل نیم سایه شروع می‌شود که البته این بخش از آن قابل رصد نیست، اما زمان شروع گرفت جزئی از ساعت 31 دقیقه و 43 ثانیه بامداد چهارشنبه 26 تیر 98 شروع می‌شود و در ساعت 2 و 44 ثانیه شاهد به اوج رسیدن این گرفت جزئی خواهیم بود. سرانجام در ساعت 3 و 29 دقیقه و 39 ثانیه گرفت جزئی خاتمه پیدا می‌کند. به طور کلی این خسوف جزئی حدود 2 ساعت و 58 دقیقه طول می‌کشد که علاقه‌مندان نباید فرصت تماشای آن را از دست دهند.

شما ماه گرفتگی امشب ۲۵ تیر ماه ۹۸ را رصد می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)