حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین ماه گرفتگی ۲۰۱۹ معروف به ابر خونین ۳۰ دی رخ می دهد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | نجوم

ستاره‌شناسان تخمین زده‌اند که اولین پدیده “ماه گرفتگی” سال ۲۰۱۹ میلادی در ماه ژانویه رخ خواهد داد. محققان به تازگی زمان اولین “ماه کامل” سال ۲۰۱۹ را تعیین کرده‌اند. این ماه کامل سبب ماه گرفتگی خواهد شد. اولین ماه گرفتگی ۲۰۱۹ معروف به ابر خونین ۳۰ دی رخ می دهد و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد.

ماه گرفتگی

ماه گرفتگی

این پدیده همچنین به “ابرماه خونین” معروف است و زمان وقوع آن ۲۰ تا ۲۱ ژانویه یا ۳۰ دی تا ۲ بهمن خواهد بود. در این زمان ماه به نزدیک‌ترین نقطه خود به زمین در مدار می‌رسد و در آسمان شب بسیار بزرگ به نظر  خواهد رسید.

این پدیده ترکیبی از پدیده “ابرماه” و “ماه خونین” به شمار می‌آید و آخرین ماه‌ گرفتگی‌ای خواهد بود که تا سال ۲۰۲۱ شاهد خواهیم بود. این ماه‌گرفتگی از زمان آغاز تا پایان خود ۳ ساعت ونیم به طول خواهد انجامید. در طی این ماه گرفتگی ماه در سایه زمین قرار خواهد گرفت.

 

ماه‌گرفتگی بعدی درتاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۱ میلادی یا ۵ خرداد ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد

محققان تخمین زده‌اند که ماه‌گرفتگی بعدی درتاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۱ میلادی یا ۵ خرداد ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد. “ماه‌گرفتگی” یا “ماه خونین” در بسیاری از نقاط جهان قابل رؤیت خواهد بود که از میان این نقاط می‌توان به آمریکای شمالی، بخش‌هایی از اروپا و آفریقا اشاره کرد. مردم خاورمیانه نیز می‌توانند به هنگام غروب ماه، بخشی از ماه گرفتگی را رؤیت کنند. البته این پدیده در آسیای شرقی و استرالیا قابل مشاهده نخواهد بود.

منتظر این ماه گرفتگی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)