حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع جدید سامسونگ را ببینید: شاید در گلکسی اس ۱۱

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | سامسونگ

یک حق اختراع عجیب و جالب از سوی سامسونگ منتشر شده که در آن دستگاهی با قابلیت گسترش صفحه از یک سمت بدنه دیده می‌شود. آیا این دستگاه می‌تواند گلکسی اس ۱۱ باشد؟ تقریبا می توان گفت این حق اختراع سامسونگ قطعا گلکسی اس ۱۱ نیست اما اگر به واقعیت بپویندد حتما در یک سری خاص خواهد بود.

حق اختراع جدید سامسونگ

حق اختراع جدید سامسونگ

حق اختراع جدید سامسونگ

مراسم گلکسی آنپکد در کمتر از یک ماه دیگر در شهر نیویورک برگزار می‌شود تا در آن از دهمین نسل خانواده گلکسی نوت رونمایی شود. در همان حوالی زمانی احتمالا اطلاعات جدیدی درباره عرضه گلکسی فولد هم اعلام خواهد شد، اما پس از آن تا زمان معرفی گلکسی اس ۱۱ رویداد بزرگی از سوی سامسونگ نخواهیم داشت. اکنون اگرچه هنوز فاصله زیادی تا معرفی گلکسی اس ۱۱ داریم، اما چند پتنت و رندر جدید منتشر شده که در ادامه مطلب می‌خواهیم نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

سامسونگ هر چند وقت یک بار پتنت‌های زیادی را به ثبت می‌رساند تا در صورت امکان بتواند در تلفن‌های جدید خود از آن‌ها استفاده کند. گاهی اوقات این طراحی‌ها آن قدر آینده‌نگرانه هستند که سال‌ها طول می‌کشد تا شاید به بازار مصرفی برسند. اما این بار از طرحی رونمایی شده که پیاده‌سازی آن آسان‌تر به نظر می‌رسد. سامسونگ با کمک این روش می‌تواند دستگاه بزرگی بسازد که به راحتی می‌توانید آن را داخل جیب‌تان قرار دهید.

از آن‌جایی که این طرح صرفا پتنتی ساده است، در آن توضیحاتی درباره چگونگی عملکرد مکانیزم دستگاه ارائه نشده است. ولی با توجه به تصاویر می‌توانیم ببینیم که گوشی موجود در سمت راست تصویر بزرگ‌تر شده و خط فریم اطراف نمایشگر هم همراه آن جابجا شده تا احتمالا از ورود کثیفی و گردوغبار در دستگاه جلوگیری کند.

حق اختراع سامسونگ

حق اختراع سامسونگ

پیش‌تر طرحی منتشر شده بود که در آن می‌توانستید صفحه را از هر دو طرف بکشید تا اندازه آن افزایش یابد. اما در این پتنت امکان افزایش اندازه فقط از سمت راست دستگاه وجود دارد. بنابراین پیاده‌سازی این شیوه آسان‌تر خواهد بود چون در این حالت صفحه کوچک‌تری باید داخل بدنه ظریف دستگاه جا داده شود.

این طراحی هم احتمالا از مکانیزم جمع‌شونده استفاده می‌کند، اما نکته قابل توجه در طرح‌های امروز وجود دوربین حفره‌ای است که در مرکز بالای نمایشگر قرار گرفته و باعث می‌شود این بخش از صفحه امکان حرکت نداشته باشد. از آن‌جایی که نمایشگر فقط می‌تواند از سمت راست باز شود، احتمالا بخش رول‌شده صفحه هم در همان سمت راست قرار داده شده تا شبیه تیوب عمل کند.

دوربین عقب این دستگاه به گوشه بالای راست بدنه منتقل شده که با توجه به نمایشگر قابل گسترش این دستگاه منطقی به نظر می‌رسد. در این پتنت مشخص نیست که دوربین دستگاه چندگانه است. اگر این طرح روزی وارد بازار شود، مطمئنا دستگاهی جاه‌طلبانه خواهد بود که مشکل اندازه نمایشگر را به شیوه‌ای هوشمندانه برطرف می‌کند.

نظر شما درباره این حق اختراع عجیب سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

این ک خیلی جالبه و جذاب!
چون حدس میزنم ممکنه چند نفر پتنت اوپو رو یاد اوری کنن لطفا برن دوباره اساس کار هردورو بخونن😑

_V_

فکر می کنم این پتنت با اون پتنت قبلی که نمایشگر داخل بدنه رول میشد ربط داشته باشه(داخل طرف چپ گوشی رول میشه)
شایدم یه نوع جدید پنل🤔

The Destroyer

چه طرح جالبی. به نظرم میتونه جایگزین خوبی برای گوشی های تاشو باشه

chalton

یادش بخیر تو نارنجی یه خبر کار کردن،(مدیر عامل سامسونگ:سامسونگ اگر نبود اپلی هم وجود نداشت)
واقعا سامسونگ اگر نبود دنیای تکنولوژی‌ خیلی خیلی عقب بود.

Mohammad 13759

اگه استیو جابز نبود تو نمی اومدی در مجازی ….. برو ببین استیو جابز کی بوده بعد بیا اینجا سامسونگ سبزی میفروخته اون موقعه .

m.b

😂😂👏

_V_

“سامسونگ سبزی میفروخته اون موقعه”
سواد موج میزنع

m.b

نمیدونستی واقعاً؟ 🤔
چه طرفداری هستی تو آخه😅

_V_

تا سال ۱۹۶۰ تو زمینه های بیمه،،اوراق بها دار و خورده فروشی فعالیت میکرده،،بعد از اون به الکترونیک و بعد هن به کشتی سازی وارد میشع……..
یه تاریخچه سامسونگ بخونید بد نیست….

afsoon

بخواهیم صادقانه حرف بزنیم با این که مخالف آیفون ها هستم اما این آیفون ها هستن که صنعت موبایل رو دگرگون کردن .زمانی که آیفون برای اولین بار معرفی شد سامسونگ هیچی نبود و سه سال بعد تازه شروع کرد به جهش .

afsoon

اینجوری که قیمتش میشه بالای دو هزار دلار و فروشش نابود میشه 😐اس۱۱ همچنین طراحی نخواهد داشت فلکس هست .نسبت به نسل قبلی خیلی بهتر شده .اما بازم من مخالف این طراحی ها هستم .

Mohammad 13759

یه همچین پتنتی رو یادمه چهار سال پیش از اپل دیده بودم در یوتیوب که از دوطرف smart phone صفحش باز میشد . بله اپل

Amin B3DA

دقیقا منم یه ویدیو از اپل دیدم کشویی از دوطرف باز میشد و حتی کل قطعات هم باز و بسته شد و نشون داد

علی شیخ زاده

هنوز مشکل نمایشگر منعطف وجود داره و همه شرکتا از جمله خود سامسونگ توش موندن این طرح که دیگه خیلی تخیلی تر از گوشی تاشو هست و بعیده به این زودیا چنین چیزی بصورت کاربردی تولید بشه.

اما در کل ایده خوبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)