حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش خانواده ردمی کی ۲۰ (Redmi K20) از مرز ۱ میلیون دستگاه عبور کرد

نوشته

4 سال قبل | 37 دیدگاه | ردمی

بدون شک ردمی کی ۲۰ و ردمی کی ۲۰ پرو از با ارزشمندترین دستگاه‌های موجود در بازار موبایل هستند که با قیمت بسیار پایین امکاناتی مانند پرچمدار وان پلاس ۷ پرو را در اختیار شما قرار می‌دهند. حال طبق اعلام رسمی شیائومی این دو پرچمدار در کمتر از یک ماه موفق به ثبت فروش یک میلیون دستگاه شده‌اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فروش خانواده ردمی کی ۲۰ (Redmi K20)

فروش خانواده ردمی کی ۲۰ (Redmi K20)

فروش خانواده ردمی کی ۲۰ (Redmi K20)

پیش از این ردمی اعلام کرده بود که با عرضه پرچمداران سری K تبدیل به قاتل پرچمداران موجود در بازار جهانی خواهد شد و به نظر می‌رسد که این شرکت زیر مجموعه شیائومی در مسیر درستی برای رسیدن به اهداف خود قرار دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، دو پرچمدار ردمی K20 و K20 Pro موفق به فروش یک میلیون دستگاه در مدت یک ماه شده‌اند و باید در نظر داشت که این دو پرچمدار قدرتمند و ارزان قیمت هنوز برای بازار تشنه و بزرگ هندوتان عرضه نشده است.

در همین راستا سخنگوی بین‌المللی شیائومی اعلام کرده است که این دو پرچمدار فعلا در کشور چین عرضه شده‌اند و با این حال موفق به فروش یک میلوین دستگاه در مدت زمان یک ماه شده‌اند. البته مدیر اجرایی شیائومی تعداد دقیق دستگاه‌های K20 و K20 Pro فروخته شده در مدت زمان یک ماه را اعلام نکرده است. شیائومی به فروش برق آسا محصولات خود معروف است، زیرا پیش از این شرکت شیائومی موفق شده بود تا در مدت زمان 129 روز 10 میلیون دستگاه ردمی نوت 7 را به فروش برساند؛ همچنین دستبند هوشمند Mi Band 4 در مدت زمان 8 روز به فروش یک میلیونی درست پیدا کرده بود.

ردمی کی ۲۰ پرو

ردمی کی ۲۰ پرو

دو دستگاه ردمی K20 و K20 Pro در ماه جاری میلادی برای بازار کشور هندوستان عرضه خواهند شد و بدون شک فروش این محصول به شکل نجومی افزایش خواهد یافت. ردمی K20 و K20 Pro به ترتیب از تراشه‌های اسنپ دراگون 730 و 855 استفاده می‌کنند و با قیمت پایه 290 برای نسخه K20 و 360 دلار برای نسخه K20 Pro به فروش می‌رسند.

نظر شما درباره ردمی کی ۲۰ پرو و ردمی کی ۲۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
37 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

خب خب خب
بهونه ی کاربر افسون جور شد، این پست تعداد کامنت بالایی خواهد داشت.
ولی در کل من منکرِ شایسته بودن این گوشی به نسبت قیمتش نیستم و نمیشم و مبارک خریدارانش.

_V_

😂😂”این پست تعداد کامنت بالایی خواهد داشت.”😂😂

vahid

چاکر آقا عرفانی،آقای عرفانی تو مطلب راجع به چینش دوربین میت ۳۰ پرو ی کامنت زیر کامنتتون گذاشتم اگه ی چک بکنید ممنون میشم

نیما عرفانی

نفرمایید آقا وحید ،شما بزرگواری و قابل احترام
بله دیدم و پاسخ دادم

vahid

چاکر آقا عرفانی،آقای عرفانی تو مطلب راجع به چینش دوربین میت ۳۰ پرو رو کامنتاشو چک کنید

afsoon

نباید هم منکرش بشی ‌‌.یه پرچمدار تمام عیار با قیمت یه میانرده.بی رقیب هست .

نیما عرفانی

🙂

Jason bourn

علی الخصوص یه برتری بسیار بسیار مهم داره برتری ای که در اصل نماد قدرت و تکنولوژی یه شرکت هست ویژگی ای که گوشیا بر اساس اون ساخته شدن چیزی‌که نباشه بقیه چیزاش به چش نمیاد
بله! درست حدس زدی اون چیزی نیست جز شارژ سریع برتر نسبت به گوشی ۱۱۰۰ دلاری ایفون
نتیجه: از گلسی‌اس ۱۰ پلاس و ایفون xs max گوشی خیلی خیلی بهتری هست اونا مضخرفن ( اصلا مزخرفن هرجوری تو راحتی 😉 )

The Destroyer

پرچمدار تمام عیار شیائومی با توجه به شایعات میشه میکس 4. نگو که دوباره باید پرچمدار تمام عیار رو توضیح بدیم

نیما عرفانی

به خاطر همین چیزاست که گفتم این پست تعداد کامنت بالایی خواهد داشت!!!.

afsoon

پرچمدار کش بهترین انتخاب .همه چیز تمام .

m.b

واقعاً بهترین در قیمت خودشه…
طراحی عالی
دوربین عالی
باتری عالی
پردازنده عالی
صفحه نمایش عالی
تو نوت بوک چت هم براش امتیاز 93 رو ذکر کردن که جزء 5 گوشی برتر کل بررسیای گوشی های اندرویدش بود… 👌

m.b

notebook check 😅

MohammadFarhaadi

حالا میبینی موقع بررسی تو سایتای ایرانی دوربینش میشه در حد رقیبان نیست!!!و باطریش هم میشه ای بد نیست🤪 محافظ نمایشگرش میشه گوریلا گلس شیشش ضعیفتر از گوریلا گلس شیش بقیست⁦☹️⁩⁦☹️⁩⁦☹️⁩و بنچمارکش هم میشه مگه بنومارک مهمه!و در آخر بررسی اینا رو بررسی کننده محترم!میزاره جزء نکات منفی گوشی🤑🤑🤑در آخر هم در یک مقایسه جانانه و حرفه ای متوجه میشن اس ده پلاس بهتر از این گوشیه و کلا ردمی بد نیست.و نکته مهم اینه که حتما باید ذکر بشه اس ده پلاس سامسونگ بهتر از اینه و اسمی از گوشیای پرچمدار سونی و اچ تی سی اوپو و … آورده نمیشه و نمیشه مثلا بگن اوپو رینو بهتر از اینه یا پی سی هواوی چون؟؟؟!!!

Jason bourn

فعلا اینی که تبلیغاش رو مخ همه هست و تو مقایسه ها میگن بنچمارک مهم نیست و گوریلا گلس ۶ با شیشه عادی فرق نداره هواوی جان هست
اس ۱۰ پلاسم که همچی درستو حسابیم وارد ایران نشده تبلیغ چیشو کنن دقیقا؟

Jason bourn

البته قاره جدید کشف کردی الان که فهمیدی گوشی ۱۰۰۰ دلاری از گوشی ۴۰۰ دلاری بهتره باید بهت بگم براوا!
خدایی داری حروم میشی داری تو ایران …

MohammadFarhaadi

چی میگی برا خودت؟!خوددرگیری داری!!!؟؟؟من میگم بعضیا اینطور میگن فقط میخوای اظهار فضل کنی؟!وقتی چیزی بهت ربط نداره سریع بدون اطلاع و پابرهنه نپر وسط بحث دیگران.

_V_

گوریلا گلس پنجه😂😂😂
نکنه تو فکر میکنی این از اس تن پلاس بهتره؟

_V_

پروفسور پشت کنکوری گوریلا گلس ۵ هستش اون بزرگوار /-:

علی شیخ زاده

دوستان این دوتا گوشی چه تفاوت هایی باهم دارن بجز چیپست؟
کی ۲۰ فیلمبرداری فوق اهسته مثل کی ۲۰ پرو داره یا نه؟
اگه کسی میدونه ممنون میشم جواب بده

نیما عرفانی

سایر سایت ها مشخصات و امکانات فیلم برداریِ دومدل رو یکسان نشون دادن که طبیعتاً درست نیست و چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ نهایتاً می‌تونه صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم رو ثبت کنه اونم در رزولوشن اچ دی اما در رزولوشن بالاتر یعنی فول اچ دی مشکلی از بابت نرخ فریم تا ۲۴۰ نداره.
نسخه ای که کانفیگ بالاتری داره می‌تونه علاوه بر این گزینه ها ، از فیلم برداری 4k تا نرخ ۶۰ فریم و فوق آهسته ۹۶۰ فریم در رزولوشن اچ دی رو پشتیبانی کنه ( البته که داخل مشخصات اومده فیلم برداری فوق آهسته ۹۶۰ فریم در کیفیت فول اچ دی داره که خب فکر کنم این آپشن کماکان به پرچمدارهای سونی محدود میشه و در خصوص سایر برندها همون کیفیت اچ دی صادق هست.
اگه جایی اشتباه گفتم یا نکته ای رو از قلم انداختم دوستان لطفاً اصلاح کنن.

m.b

برادر شیائومی فیلمبرداری آهسته 1000 فریم در روزولوشن فول اچ دی داره(هرچند کیفیتش به پای نمونه سونی نمیرسه)…
تازه دست و دلبازترین شرکت در ارائه فیلمبرداری آهسته به میانرده ها هست(بقیه شرکت ها حداکثرش 240 یا 480 ارائه میکنن اما شیائومی حداکثرش 1000 فریم 720 رو ارائه کرده)…
تازه mi 9 se هم 1000 فریم در رزولوشن 720 داره چه برسه به k20 که جدیدتر و گرونتره…
بفرما اینم نمونه اسلومو mi 9 se تو نرخ فریم 1000 و کیفیت 720:
https://www.youtube.com/watch?v=FeDPWJxiM8Q
حالا نمیدونم راهکارشون چیه که با اینکه چیپست های میانرده که پشتیبانی نمیکنن، باز هم دارن همچین نرخ فیلم برداری آهسته ای میدن و قطعاً نباید انتظار داشته باشیم کیفیتشون به پای پرچمدار ها برسه…
ولی شرکت دیگری نیست که واسه میانردش فیلمبرداری آهسته با 960 فریم بر ثانیه بده…
راجب رزولوشن هم فکر کنم سامسونگ هم اسلوموشن 1080p داره ها…

Jason bourn

نرم افزاریه تا جایی که حافظه یاری میکنه تنها گوشیایی که واقعی فیلم برداری 960 فریمی دارن با ترفند نرم افزار فیلم برداری سوپر اسلو ندارن فقط پرچمدارای سونی و سامسونگ هستن که dram اختصاصی دارن برای اینکار
میان رده به کنار فعلا خیلی از پرچمدارا هم ندارن یا بعضی پرچمدارا هنوز فنرشون توی 1080p 120fps مونده

Jason bourn

سامسونگم فول اچدی 960fps با ۰.۲ ثانیه زمان داره و 720pش ۰.۴ ثانیس
و فول اچدی اسلوموشت عادی 240fps

نیما عرفانی

به خاطر همین گفتم که شاید نیاز به اصلاح باشه اما همون‌طور که خودت هم اشاره کردی چیپست های میان رده از ۹۶۰ فریم پشتیبانی نمیکنن و اگه شیائومی یا هر برند دیگه ای این قابلیت رو به دستگاه میان رده یا پایین رده اضافه می‌کنه معنیش این نیست که آش دهن سوزی باشه و عوامل مهمی در خروجی تصویر ویدئو دخیل هست من جمله : نوع و عملکرد لرزشگیر، مشخصات سنسور اصلی و پردازش تصویر که رابطه ی مستقیم داره با توان پردازنده .ایشون پرسیدن فیلم برداری ۹۶۰ فریم فوق آهسته رو، کا ۲۰ به مانند کا۲۰ پرو داره یا نه؟ که من گفتم چیپستی که کا۲۰ داره از این قابلیت پشتیبانی نمیکنه ولی بقیه نرخ های فیلم برداری و کیفیتشون رو درست گفتم. حالا اینکه شیائومی اومده مشخصات فیلم برداریِ هردو دستگاه رو با وجود متفاوت بودن سخت افزارشون یکسان جلوه داده بیشتر جنبه ی گمراهی داره برای کاربر چون طبیعتاً کیفیت خروجیِ میان رده اونم در این سطح از نرخ فریم به هیچ عنوان قابل مقایسه با پرچمدار نیست .
اون ۱۰۰۰ فریم هم که گفتی ، در واقع همون ۹۶۰ فریم میشه و قاعدش به این ترتیب هست که نرخ فریم هرچه بالاتر میره ۲ برابر میشه و بالعکس.
نه سامسونگ ۹۶۰ فریم فول اچ دی نداره و اونم اچ دی هست. و همچنان رو حرفم پافشاری میکنم ، فیلم برداری ۹۶۰ فریم در کیفیت ۱۰۸۰ با کیفیت مطلوب رو فقط سونی داره رو پرچمداراش ارائه میده و اون چیزی که شیائومی داره میگه و میان رده و پرچمدار رو یکسان می‌کنه مطمئن باش با اون چیزی که در واقعیت هست فاصله داره . برای اینکه بهتر متوجه بشی؛ فیلم برداری فوق آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم در کیفیت ۷۲۰ علاوه بر داشتن پردازنده توانا به حافظه ی بایر مجزا رو بُردِ سنسور نیاز داره که خب هواوی و سامسونگ و شیائومی چون این سخت افزار مورد نیاز رو دارن پس مشکلی از بابت این موضوع ندارن اما اوضاع برای فیلم برداری در همین سطح ولی در کیفیت ۱۰۸۰ نیاز به دوبرابر حافظه‌ی بایر مجزا برای سنسور اصلی داره که بتونه اطلاعات رو همزمان از سنسور بگیره و در حافظه ی بایر پردازش کنه، به خاطر همین مدت زمان فیلم برداری فوق آهسته در نرخ ۹۶۰ فریم و کیفیت ۱۰۸۰ ، نصف تایمی هست که فیلم برداری در کیفیت ۷۲۰ انجام میشه چون در کیفیت ۱۰۸۰ حجم داده ها و کیفیت تصاویر در واحد فریم بر ثانیه ۲ برابر کیفیت ۷۲۰ هست پس طبیعیه که باید حافظه ی بایر با ظرفیت بیشتری داشته باشه .
به عبارت دیگه و ساده تر ؛ اون حافظه‌ی بایر دوبرابری رو فقط سونی رو سنسور پرچمداراش داره و شیائومی و سایر برندها اون حافظه رو ندارن پس اون کیفیت ۱۰۸۰ ۹۶۰ فریمی که شیائومی داره براش بوق و کرنا راه میندازه جنبه ی تبلیغاتی داره وگرنه اصلاً سخت افزارش رو نداره که بخواد این قابلیت رو ارائه بده ، حالا جالب ترش اینجاست که اومده مثلاً شفاف سازی کنه گفته این کیفیت رو حتی میان ردش هم ارائه میده!!!😏😂
ابهامات برطرف شد یا نیاز به تلاش بیشتر هست؟

نیما عرفانی

bourn
چرا بی جهت بقیه رو گمراه میکنی؟سامسونگ از زمان سریِ إس ۹ فیلم برداری سوپر اسلوموشن رو اضافه کرد با کیفیت ۷۲۰ در مدت زمان ۰.۲ ثانیه بعد با اومدن نوت ۹ این مدت زمان رو دوبرابر کرد و رسوند به ۰.۴ ثانیه در همون کیفیت ۷۲۰ و همین قابلیت رو با آپدیت نرم افزاری به سریِ إس ۹ هم اضافه کرد.
اما فیلم برداری سوپر اسلوموشن با کیفیت ۱۰۸۰ حتی رو سریِ إس ۱۰ هم نداره و در کامنت بالا تقریباً کامل دربارهٔ سناریو و لازمهٔ فیلم برداری فوق آهسته در کیفیت فول اچ دی رو توضیح دادم.

m.b

خسته نباشید دوستان…
اینکه نرم افزاری داره ارائه میکنه رو که خودمم میدونم…

آره گفتم که سامسونگ و سونی سخت افزاری 960 با کیفیت 1080 دارن …
اما شیائومی مثل بقیه سخت افزاری 960 با کیفیت 720 داره…
اما نرم‌افزاری به قول خودت تا جایی که میکشه برده بالا توان رو تا بتونه 1080 هم بگیره با نرخ فریم 960…
درست گفتی…
@نیما
هموطن الان داری اسلوموشن 960 فریم نداشته‌ی سایر برند ها تو میانردشون رو تو سر اسلوموشن داشته اما نرم‌افزاری شیائومی میزنی؟😂
خیلی با معرفتی خداشاهده😂
یه آفرین تا اینجا داری…
بقیه آه در بساط ندارن و با ناله سودا میکنن لااقل شیائومی با ترفند نرم‌افزاری همین اسلوموشن 960 فریم معمولی رو گذاشت روی میانردش بقیه همینم ندارن…
شیائومی علاوه بر اینکه اسلوموشن سطح پایین (240 یا 480) بقیه میانرده ها رو گذاشت پاشد رفت 960 نرم‌افزاری هم گذاشت برای میانرده ها که هیچکس نمیذاره(هرچند گفتم نادانیه که انتظار کیفیت اسلومو پرچمدارها رو از یک میانرده داشته باشیم)…
خوبه حالا نمونه فیلمشم گذاشتم و معلومه که کیفیت مطلوبی داره…
اما راجب صحبتت که گفتی:
“در خصوص سایر برندها همون کیفیت اچ دی صادق هست.”
الان شما که سوتی دادی و دست پیش گرفتی پس نیافتی قراره ابهام حرف منی که اصلاً ایراد نداشت رو برطرف کنی؟
هم سامسونگ(سخت‌افزاری) و هم شیائومی(نرم افزاری) کیفیت 1080 رو در اسلومو 960 فریم دارن و شما گفتی برای بقیه اچ‌دی صادق هست که این اشتباهی کاملاً واضحه…
سر سامسونگ که سخت‌افزارشم داره حرفت کاملاً اشتباهه و سر شیائومی هم اشتباهه و بهتر بود اشاره میشد که فول اچ‌دی داره اما کیفیتش در حد فول اچ دی سامسونگ و سونی نیست که خودم زودتر گفتم اینو و همینم نیازی به گفتن دوباره نداشت…
تا اینجا دو تا آفرین داری
راجب این بخش حرفات:
“شیائومی و سایر برندها اون حافظه رو ندارن پس اون کیفیت ۱۰۸۰ ۹۶۰ فریمی که شیائومی داره براش بوق و ک.رنا راه میندازه جنبه ی تبلیغاتی داره”
شیائومی کجا بوق و ک.رنا راه انداخت بگو ماهم بریم اونجا خوشحال شیم رفیق…
نکنه انتظار داری موقعی که امکاناتی که هیچکدوم از میانرده ها ندارن رو میذاره، اصلا تو لیست مشخصات هم ننویسه؟
چشم میگم پارتی امشب رو که واسه تو بوق و ک.رنا کردن 960 میانردشون راه انداخته بودن رو کنسل کنن…😏😂
بوق و ک.رنا…😂
3 تا آفرین تا اینجا…
اما راجب این بخش حرف ناپخته‌ت:
“حالا جالب ترش اینجاست که اومده مثلاً شفاف سازی کنه گفته این کیفیت رو حتی میان ردش هم ارائه میده!!!😏😂”
میانرده بقیه برند ها همین 960 معمولی رو دارن؟
پس اگه اینکه میانرده شیا تو این زمینه از همه جلوتره و گفته این واقعیت رو و برات خنده داره، وضع میانرده سامسونگ و هوآوی و سونی و ال‌جی دیگه فاجعست و گریه باید داشته باشه برات…
یعنی شیائومی 960 فرستاده برای میانرده اونم با کیفیت مطلوب(که تو فیلماشم مشخصه که برات یکیشو فرستادم) باید نگه که به شما بر نخوره چون بقیه برند ها اصلاً ندارن 960 (آخه حتی ناقصشم ندارن چه برسه به معمولیش)؟
نون خشک خوردن هزار بار بهتر از بوی کباب خوردن آدمو سیر میکنه هموطن…
بقیه وعده 960ناقص رو هم به میانرده ها ندادن، شیائومی عمل کردو همین معمولی رو داد…
4 تا آفرین تا اینجا داشتی…
جالبه که تو که گفتی بجز سونی همه اچ دی دارن در حالی که کاملاً اشتباهه و سامسونگ هم مثل سونی سخت‌افزاری داره ماجرا رو…
پس یه بار بخاطر اون حرفت که گفتی به غیر از سونی بقیه اچ‌دی هستن یه آفرین بهت میدم…
اما راجب شیائومی هم 720 سخت افزاریِ بقیه برند ها، به جز سونی و سامسونگ که 1080 رو دارن، داره و هم 1080 نرم‌افزاری خودشو که به میانرده هاش هم میده و این یعنی تو پرچمدار ها هم حداقل یه پله از ال‌جی و هوآوی جلوتره تو این زمینه…
حالا اینکه به جلوتر بودن شیائومی در بحث اسلومو هم تو میانرده ها و هم تو پرچمدار ها نسبت به برندایی مثل ال‌جی و هوآوی که با سابقه ترن میخندی(😏😂) و برات سخته پذیرشش، صد آفرین رو دیگه تا اینجای کار داری…
از بالا به پایین کامنت هارو که طی کنی اولین کامنتی که ابهام داره کامنت خودت هست که گفتی بقیه اچ دی دارن (عین این میموند که من بگم چون پوکوفون 300 دلاری کیفیت صفحش از آیفون ایکس آر 700 دلاری کمتره، پس پوکوفون صفحش 1080 نیست و مثل آیفون 720 هست که کاملاً ناپخته و اشتباه گفتم اگر همچین حرفی زده باشم…)
راجب سامسونک که کاملاً اشتباه بود و راجب شیائومی هم درستش این بود که بگیم فول اچ‌دی دارن اما نرم‌افزاریه و از کیفیت پایینتری نسبت به نمونه سامسونگ و سونی برخورداره(که خودم اول از همه گفتم اینو چون شوخی ندارم با کسی که بگم به پای سامسونگ و سونی میرسه اما مثل اینکه بعضیا با ما شوخی داشتن که نداشته بقیه برندا رو به رخ داشته معمولی شیائومی می‌کشیدن😉)…
هر موقع ابهاماتش رفع شد، چشم من قول میدم خودم به رفع ابهام کامنت های خودم کمک کنم…
اگر کامنت بعدی قسمت شد بدی و رفع ابهام شد کامنت اولت در باب این موضوع، مخلصتم هستم و جواب میدم وگرنه این دو تا کامنتی که دادی جدا از نظر من ارزش بیشتر از این متنی که فرستادم، جواب دادن نداشت و سومی رو لطفاً در باب تصحیح کردن این دو تا بنویس وگرنه نمیگم کار بدی کردی که به من تصحیح کامنت های تو نیومده اصلاً، بلکه میگم من شرمندتم از باب پاسخگویی و همین اندازه که تا اینجا نوشتم کافی بوده دیگه…

_V_

لین همه بحث سر اسلوموشن؟
رفیق من سر اینکه اسلوموشن اپشن مهمیه خودشو کشت اونوقت فقط یه ویدیو سقوط بیسکوییت ساخته با مشت کردن دست😂

m.b

بخش جاافتاده:
راجب سامسونگ همونطور که تو کامنت اول گفتم (“راجب رزولوشن هم فکر کنم سامسونگ هم اسلوموشن 1080p داره ها…”) شک دارم که داشته باشه یا نه…
اما چون jason که خودش اس ده داره گفت که پشتیبانی میکنه منم گفتم که حتماً باید داشته باشه که میگه داره…
(موقع معرفی نداشت ام شاید تو آپدیت اومده که jason اشاره کرد)
در بدترین حالت اگر هم نداشته باشه، باز هم جمله “بقیه با کیفیت hd دارن اشتباهه و درسته که گفته بشه بقیه هم کیفیت فول اچ‌دی دارن اما کیفیتشون به پای سونی نمیرسه و این یک اصله که نقص یک پدیده ماهیت اون پدیده رو نمیتونه زیر سوال ببره که شما زیر سوال بردی و گفتی بقیه ندارن…
انسان دست و پا شکسته باز هم انسان نامیده میشه…
مثال دیگه هم بخوام بزنم باید به همون مقایسه‌ای که راجب پوکوفون و آیفون xr زدم اشاره کنم که کاملاً مشخص میکنه که جمله بقیه فول اچ دی ندارن اشتباه محضه…

نیما عرفانی

چرا فقط میخوای سریع جواب کامنت رو بدی و با دقت کامنت طرف مقابل رو نمیخونی؟ اونجور که خودت درنظر داری میخوای بحث رو جمع بندی کنی.
از اول بحث سرچی بود و به کجا کشوندی؟ اصلاً نیاز نبود اینقدر بحث طولانی و پیچیده بشه. علی گفت سوپر اسلو این مدل با اون مدل یکیه ؟ من چه جوابی دادم که اشتباه بود؟ گفتم سخت افزار میان رده که k20 باشه پشتیبانی نمیکنه از ۹۶۰ فریم پس خروجیشون تفاوت داره و میان رده اسلوموشن داره نه سوپر اسلو. اصلاً نیاز به گفتن آفرین و صدآفرین و اینجور کارا نیست، بارها پیش اومده سر مسائل مختلف بحث و گفتگو کردیم و جوابی نداشتی و رفتی سراغ فرافکنی پس اگه قرار بر پایه گذاریِ این منطق و استدلال باشه من هم باید بیام برای هر جمله و پاراگرافت یه آفرین کنار بذارم !!!. علی ای حال،اوکی شیائومی اومده رو میان ردش فیلم برداری آهسته ۴۸۰ فریم و بعضاً فوق آهسته ۹۶۰ فریم به صورت نرم افزاری گذاشته و دمش گرم ، اوکی اومده رو میان ردش لطف کرده صفحه نمایش hdr گذاشته اینم دمش گرم ولی دلیل نمیشه هردفعه بخوای به بقیه که رو میان ردشون این چیزارو ندارن خرده بگیری چون قطعاً اوناهم در حد خودشون رو قسمت های دیگه مانور دادن. من همیشه گفتم برتری و نقطه قوت محصولات شیائومی که باعث شده معایبش به چشم نیاد و توجیه پذیر باشه بحث قیمت گذاری هست که در کنار آپشن های مناسب قیمت کمتر از رقبا داره اما باید قبول کرد گاهی اوقات نداشتن و بی بهره بودن از یک قابلیت و ابزار ،بهتر از اینه که یه قابلیت و ابزاری رو به طور ناقص و با کیفیت پایین در اختیارت بذاره که از عملکردش رضایت نداشته باشی یا برات کاربردی نداشته باشه.
داری چیو به چی بسط میدی؟ کیفیت سوپر اسلوموشن دوربین رو به کیفیت صفحه نمایش آیفون xr و پوکوفون؟!!! اولاً که هیچ ربطی به هم ندارن مثل این میمونه بخوای hdr دوربین رو با hdr نمایشگر مقایسه کنی. ثانیاً دمای رنگ ، توازن رنگ ، کنتراست ،روشنایی و کیفیت پنل به کار رفته این کجا و اون کجا؟!!! رفرش ریت این کجا و اون کجا؟!!! همه چیز که فقط به رزولوشن محدود نمیشه .حالا تفاوت فاحش قیمتشون هم به کنار که هیچ سنخیتی باهم ندارن.
اصلاً قسمتی که راجع به سخت افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از فیلم برداری ۹۶۰ فریم با کیفیت ۱۰۸۰p گفتم رو خوندی؟متوجه شدی چیشد یا باز فقط خواستی بیای حرف خودتو بزنی؟ بازم داری میگی سامسونگ سخت افزارش رو داره؟!!! این خودش هزار آفرین داشت👏👏👏
دارم میگم فیلم برداری با این نرخ و با این کیفیت ، ۲برابر ظرفیت حافظه ی بایر یا DRAM نیاز داره در غیر این صورت با همون کیفیت ۷۲۰p ۹۶۰ فریم فیلم برداری می‌کنه و در حال حاظر هیچ برندی جز سونی سنسوری نداشته که این قابلیت رو داشته باشه و فعلاً در انحصار سونیه حالا هی تو بیا بگو سامسونگ هم سخت افزارش رو داره(به زبان ساده و مختصر گفتم که متوجه بشین و اگه بخوام بحث رو بیشتر باز کنم باید برم یه مقاله‌ی طولانی در همین خصوص رو کپی/پیست کنم اینجا یا لینک از پست مربوطه به اشتراک بذارم که خودتون رجوع کنید برای مطالعه و فهمیدن بهتر موضوع که بازم می‌دونم توفیقی نمیکنه و باز میای روش جایگزین نرم افزاریِ شیائومی رو پیش میکشی.
https://m.gsmarena.com/sonys_new_image_sensor_can_shoot_1080p__1000fps_video_thanks_to_onchip_ram-blog-23250.php .
اما بهترین خروجی و کیفیت سوپر اسلوموشن با کیفیت ۷۲۰p رو سامسونگ داره چون دارای سیستم تشخیص خودکار حرکت هست که باعث شده دیگه نیاز به تنظیم زمانی دقیق و فشردن به موقع دکمه ی شاتر نباشه و به علاوه در نمونه ی سامسونگ میشه بعد از ضبط ویدئو افکت های صداگذاری هم براش اعمال کرد.
حالا میرم سراغ فیلم برداری سوپر اسلوموشن شیائومی با کیفیت ۱۰۸۰p که به صورت نرم افزاری انجام میشه. بحث من از اول سر همین قضیه بود که گفتم آقا این قابلیت اصلاً سخت افزار حافظه بایر رو chip مورد نیاز رو نداره که فرآیندش انجام بشه بعد چجوری شیائومی اومده فقط با ارتقاء نرم افزاری کیفیت رو دوبرابر کرده؟(مثل این میمونه که در زمینه گیمینگ، یک بازیه سنگین نیاز به کارت گرافیک قوی داره و بیای بگی خب من کارت گرافیک رو نمیذارم و درایورش رو نصب نمیکنم و به جاش از استریم بازی تحت وب استفاده میکنم!!!) اگه موضوع به همین سادگی حل میشد پس سونی شکر خورد که اومد حافظه ی بایر جداگانه برای سنسورش تعبیه کرد، شیائومی با این کارش ارزش کار سونی هم پایین اورد و خواست بگه این قابلیت به سخت افزار خاصی نیاز نداره و میشه نرم افزاری اضافش کرد!!! عه خب اوکی برای من بیا توضیح بده اگه میشه نرم افزاری حلش کرد ،دقیقاً چجوری میشه ظرفیت ۲ برابری برای پردازش تصویر کیفیت ۱۰۸۰p اونم با نرخ ۹۶۰ فریم رو کنترل کرد؟؟؟ اگه موضوع به این سادگی بود ، پس شرکتی مثل هواوی که الگوریتم نایت مودش که به لطف ترکیب بهترین سنسور سونی و مهندسیِ لایکا محقق شده و بهترین خروجی رو داده میتونست این قابلیت رو به صورت نرم افزاری اضافه کنه یا گوگل که خودش غول نرم افزاری و پردازش تصویر دنیاست ،میتونست با ارتقاء نرم افزار، فیلم برداری سوپر اسلو اضافه کنه، این قضیه در خصوص بقیه برند ها هم صدق می‌کنه.
من میگم برا بعضی چیزا سخت افزار اصلی ترین فاکتور و گزینه و ملاک هست و در اولویت قرار میگیره و کمبودش یک برنامه ریزی و رسیدن به هدفی خاص رو مختل میکنه. چرا من به سوپر اسلوموشن ۷۲۰p شیائومی خرده نگرفتم؟ چون سخت افزارش رو داره چون حافظش رو داره چون مشکل و ایراد مهمی در این زمینه ندیدم.
بازم می‌دونم میای حرف خودتو میزنی ولی پیشنهاد میکنم اینبار وقت بیشتری صرف کنی برای برداشت درست و منطقی از حرفام و مثل بحث های قبل که خواستی نحوه ی امتیاز دهیِ جی اس ام آرنارو در بحث باتری توجیه کنی اینبار بخوای نداشتنِ سخت افزار دوربین(حافظه DRAM) مورد نیاز برای فیلم برداری فوق آهسته با کیفیت ۱۰۸۰p رو با راهکار نرم افزاریِ شیائومی توجیه کنی .

Jason bourn

@نیما
اره حق باهاته الان چک کردم نداره 1080p فقط 720p و ۰.۴ ثانیه هست الان و ۰.۸‌ثانیه که ۴۸۰ فریمه
حالا که نوت ۹ ۰.۴ ثانیه نرخ فیلم برداریش ۴۸۰ فریم بود و ۹۶۰‌فریم همون ۰.۲ ثانیه
ولی خوب dram اختصاصی داره که تا جایی که میدونم نه پرچمدارای شیائومی نه هواوی این قابلیتو ندارن و نرم افزارین و ۹۶۰ فریم واقعی نیستن حالا شیا رو ۱۰۰ درصد مطمئن نیستم ولی هواوی رو مشخصه اصلا نرم افزاری بودنش

Jason bourn

.b
الان چک کردم اره رزلوشن 720p هست و ۰.۴‌ثانیه ۹۶۰ فریم و ۰.۸ ثانیه ۴۸۰ فریم
ببخشید حواسم نبود

m.b

@نیما
داداش من متنتو نمیخونم یا تو خودتو زدی به اون راه؟
برو فیلمی که فرستادم ببین صد بار گفتم…
تو در جواب به عل‌ی گفتی:
“مشخصات و امکانات فیلم برداریِ دومدل رو یکسان نشون دادن که طبیعتاً درست نیست و چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ نهایتاً می‌تونه صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم رو ثبت کنه اونم در رزولوشن اچ دی”
در صورتی که کیفیت 1080 و 960 فریم شیائومی اونقدر از 720 و 480 فریم خود سخت افزار بالاتر و بهتر هست که هیچ نادانی پا نمیشه بره به جای 960 فریمش از 480 فریم که نصفشه استفاده کنه…
آقا انقدر داری کیفیت کیفیت میکنی، فیلمشو اونم تو کیفیت 720 که یه میانرده گرفته فرستادم برو ببین کیفیتشو دیگه…
تازه شیائومی هم بعد کار افکت های صدا گذاری داره.. 😑
یعنی انقدر سخته که آدم بگه من اشتباه نوشتم؟
این شد ماجرای تایزن و اندروید ها نیما…
آخرش مصیب مسخره کرد تا بفهمی…
بخون چی نوشتی آخه…
نوشتی بقیه فول اچ دی ندارن…
این در حالیه که دارن اما کیفیتشون به پای سونی نمیرسه چون dram اختصاصی ندارن که خودمم اینو زودتر از تو گفتم که کیفیتش به اندازه سونی و سامسونگ نیست…
یه بار گفتم نقص یه پدیده ماهیت اون پدیده رو نمیتونه زیر سوال ببره که…
حرفت مثل این میمونه که من بگم گوگل نمیتونه پرتره عکس بگیره چون دوربین اختصاصیشو نداره… در حالی که داره میگیره هموطن فقط با الگوریتم نرم افزاری هست…
الانم شیائومی داره میگیره هموطن فقط الگوریتمش نرم افزاری هست…
خیلی جالبه که هرجایی که شیائومی جلوتره میای میگی فلان شرکت خب اگه میخواست میرسید بهش و مشکلم همینه که این شرکتایی که گفتی فقط میخوان برسن و در عمل نمیبینیم لااقل این کیفیت 1080 و 960 نرم‌افزاری که خیلی از 720 و 480 سخت‌افزاری بهتره رو بفرستن برای میانرده هاشون…
نیما کیفیتشم از 720 و 480 فریمی که خود پردازنده پشتیبانی میکنه خیلی بهتر و دلپذیرتره نیما پس نمیتوتیم حتی با وصله بد بودن بگیم وجود نداره که تو گفتی بقیه ندارن…
یعنی چی آخه؟
کامنت اولت قطعاً یک اشتباه رو حداقل داشت و اون این بود که گفتی بقیه اچ دی دارن در حالی که باید میگفتی فول اچ دی دارن اما کیفیتش به پای سونی نمیرسه…
الان من دارم کامنت تورو نمیخونم یا تو که صد بار برات نوشتم آقا نقص پدیده ماهیتش رو زیر سوال نمیبره…
در حالی که حتی 960 شیائومی از 480 اونم با کیفیت 720 سخت افزار خیلی بهتره و در واقع در میانرده هاش 480 سخت‌افزار به نظر ناقص میاد تا 960 نرم‌افزار…
“اما باید قبول کرد گاهی اوقات نداشتن و بی بهره بودن از یک قابلیت و ابزار ،بهتر از اینه که یه قابلیت و ابزاری رو به طور ناقص و با کیفیت پایین در اختیارت بذاره”
داداش نگاه کن چی نوشتی آخه👆😑
یعنی داری میگی شیائومی 1080 و 960 که با فاصله از 720 و 480 خود سخت افزار بهتره و خودتم میتونی بری ببینی بذاره کنار چون تو داری اشتباه حرف میزنی؟
مقایسه کنی بین 960 شیائومی و 480 اونم 720p خود سخت افزار، بعدش میگی اونی که خود سخت‌افزار میگیره کیفیتش پایین…

تو پرچمدارش هم دلیل نمیشه که چون کیفیت 1080 شیائومی از سونی و سامسونگ کمتره اینو نذاره که…
لااقل علاوه بر 720 که بقیه دارن و خودشم داره، 1080 هم گذاشت…
خیلی ناپخته حرف زدی نیما…
گفتی گاهی اوقات نداشتن یه قابلیت ناقص از داشتنش بهتره…
اتفاقاً 720 و 960 فریم سخت افزاری که هوآوی و ال‌جی و خود شیائومی داشتن ناقص بود که شیائومی پاشو یه پله فراتر گذاشت…
آقا صد بار گفتم به جز سونی و سامسونگ که dram اختصاصی دارن، شیائومی همون 720 در 960 فریمی که همه بقیه برند هارو دارن رو داره اما یه چیز اضافه تر هم گذاشته که واقعاً دیگه از 720 و 960 فریم خود سخت‌افزارش با فاصله بهتره 1080 نرم‌افزارش…
یعنی چیزی که از خود سخت افزارش بهتره رو بذاره کنار؟ 😂
میفهمی داری چی میگی؟
آقا زور چیه برو بزن mi 9 slowmo و اونی که با کیفیت 1080 رو ببین دیگه بعد بیا بگو کیفیت ناقص، آره کیفیت 720 سخت‌افزاری ناقص بود که شیائومی اینو اختراع کرد…
بعد بگو قابلیت ناقص…
وصله چسبوندن راحته خب نیما…
حتماً نباید یکی مثل مصیب بیاد که مسخره کنه که بفهمی که…
آقا اشتباه گفتی mi 9t فقط 480 و 720p پشتیبانی میکنه دیگه…
در حالی که 1080 و 960 فریمش با اختلاف بهتره نسبت به اون…
اینم که گفتی بقیه اچ دی دارن خب اشتباه بود دیگه…
فول اچ دی دارن…
یعنی چون چیپ نوت 7 عکس 48 مگاپیکسلی رو پشتیبانی نمیکنه من باید عکس 48 مگاپیکسلی که با ترفند های لانگ تایم و… گرفته شده و تو گوشیمه رو انکار کنم؟
خنده دار داری حرف میزنی دیگه… 😂😑
حالا تو کامنت بعدی هم خودتو به ندیدن بزن و بگو کیفیت 1080 و 960 فریم شیائومی از 720 و 480 فریم هم کمتره… 🙄😑
در حالی که با اختلاف بهتره و در جواب علی باید میگفتی 1080 داره اما به پای سونی و سامسونگ نمیرسه چون میانردست و هم dram اختصاصی نداره…
میبینی هزار بار جمله بالا رو تکرار کردم؟
بخاطر اینه که دوباره تو کامنت بعدی خودتو به ندیدن نزنی هموطن…
بعد به ما میگی نمیخونیم… 😑

m.b

https://www.mi.com/global/mi-9-t/
اتفاقاً الان رفتم باز نگاه کردم و mi 9t نه تنها از 1000 فریم پشتیبانی میکنه بلکه میتونه هم تو رزولوشن 720 بگیره و هم 1080…
ایکاش قبلش یه نگاه مینداختی به صفحه خودش تو سایت شیائومی…
لیست کامل مشخصات فیلمبرداری:
4K recording 30fps
1080P recording 60fps / 30fps
720P recording 30fps
1080P slow motion recording 120fps / 240fps / 960fps
720P slow motion recording 120fps / 240fps / 960fps

_V_

۱-بله یه اسلوموشن دارن گویا
۲- فرق هاشون
Snap 855 vs 730
Amoled vs Super amoled این مورد رو چون خود شرکت فرق گذاشته حتما منظوری داشته که احتمالا مال پرو بهتره
27w vs 18w charger
Imx 586 vs 582 سنسوراشونم فرق داره
https://youtu.be/DbDA4Od4vMs
مقایسه دوربینشون
و البته قیمت !

_V_

خب نه گویا اسلوموشنشون طبق حرف جناب عرفانی یکی نیست

calantar

سایت mobotel قیمت فوق والعاده ای این گوشی رو میفروشه اینم لینکش👇👇👇👇 https://mobotel.ir/product/xiaomi-mi-9t-6-64-gig/

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)