حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی معتقد است بازار هنوز آمادگی سرویس استریم بازی را ندارد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | سونی

چندی پیش گوگل استادیا با نگاه حذف کنسول های فیزیکی و حرکت به سمت تجربه بازی ها به شکل استریم آنلاین، رسما معرفی شد. در مقابل اما با توجه به عدم برخورداری تمامی بازیکنان از اینترنت بسیار پرسرعت، شرکت سونی بر این باور است که دنیا آمادگی لازم برای سرویس استریم بازی ها را ندارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آنطور که به نظر می رسد، ظاهرا طی چند سال آینده شاهد انقلاب بزرگی در صنعت بازی های ویدیویی خواهیم بود. در حالی که دو شرکت مایکروسافت و سونی بنا به سنت چندین ساله روی ساخت و توسعه کنسول های نسل بعدی خود به نام های ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن ۵ فعالیت می کنند، یکی دیگر از غول های تکنولوژی دنیا یعنی گوگل نیز با راه اندازی اولین سرویس استریم بازی های خود، قصد ورود به این صنعت را دارد. به لطف سرویس استریم بازی های گوگل یا همان گوگل استادیا (Google Stadia)، دیگر نیازی به خرید سخت افزارهای گران قیمت گیمینگ نیست و شما این بار روی هر دستگاهی از لپ تاپ گرفته تا گوشی موبایل و تلویزیون، می‌توانید به تجربه جدیدترین عناوین ویدیویی بپردازید.

گوگل استادیا به چه سرعت اینترنتی نیاز دارد؟

اگر گوگل به آنچه که وعده داده عمل کند، بازیکنان قادر به اجرای تک تک بازی ها در رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه خواهند بود که بی شک به خودی خود حیرت آور است. جالب تر اینکه برای استفاده از این سرویس، تنها به داشتن یک گجت (موبایل، تبلت، لپ تاپ، پی سی و غیره)، اشتراک گوگل استادیا و اینترنت شدیدا پرسرعت نیاز دارید. با این حال، برخورداری از یک اینترنت ثابت و پرسرعت دغدغه و نگرانی‌ای است که این روزها گریبان گیر بسیاری از بازیکنان در سراسر جهان شده است.

با عنایت به این محدودیت ها و مشکلات اینترنت، شرکت ژاپنی سونی معتقد است که دنیا هنوز آمادگی لازم برای استفاده کامل از سرویس استریم بازی ها یعنی گوگل استادیا را ندارد و عرضه کنسول های نسل بعدی پلی استیشن ضروری است. در همین راستا، آقای کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida)، مدیر عامل شرکت سونی، در جریان جدیدترین گفت و گوی خود با «وال استریت ژورنال» به افزایش چشمگیر قدرت پردازش گرافیکی کنسول پلی استیشن ۵ در مقایسه با نسل هشتم اشاره کرد. در ادامه، وی این افزایش خارق العاده پردازش گرافیکی را مهر تاییدی برای ضرورت عرضه کنسول نسل بعدی دانست.

به عقیده سونی، با وجود اینکه سرویس استریم بازی ها پتانسیل خوبی برای رقابت با دیگر پلتفرم های صنعت بازی های ویدیویی را دارند، اما در حال حاضر رقیب جدی کنسول های خانگی به شمار نمی روند و به احتمال قوی، در درازمدت خانواده پلی استیشن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بد نیست بدانید که شرکت مایکروسافت در جریان رویداد E3 2019 رسما از عرضه کنسول نسل بعدی خود یعنی ایکس باکس اسکارلت در تعطیلات سال 2020 میلادی خبر داد. بدین ترتیب، به نظر می رسد که شرکت ژاپنی سونی نیز با در بازه زمانی مشابه کنسول پلی استیشن 5 را راهی بازار کند. این در حالی است که سرویس استریم بازی های شرکت گوگل در ماه نوامبر امسال (آبان – آذر) رسما راه اندازی خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا گوگل استادیا مانند گوگل گلس یک پروژه جلوتر از زمان مناسب ارایه است یا گوگل می‌ تواند تحول بزرگی در صنعت بازی های‌ ویدیویی ارایه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

سلام
نه اینترنت درستی داریم نه پول برای خرید پلی استیشن نه برای خرید بازی
نظری ندارم دیگه
خدافظ😥

_V_

بشینیم منچ بازی کنیم😅😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)