حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرفیس پرو ۷ مایکروسافت با چیپست Snapdraon 8cx ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | مایکروسافت

شش ماه پیش بود که چیپست اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ رسما معرفی شد و دیدیم قدرتی معادل چیپست Core i5 اینتل دارد. امروز در جدیدترین شایعات می شنویم که سرفیس پرو ۷ مایکروسافت با چیپست Snapdraon 8cx ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اسنپدراگون 8CX

اسنپدراگون 8CX

اگر به خاطر داشته باشید، روند معرفی لپ تاپ هایی با پردازنده های ARM یا Snapdragon چند ماهی است که به عنوان یک خطر جدی برای Intel و AMD در حال اوج گرفتن است؛ پردازنده هایی که روزی برای موبایل و تبلت استفاده می شدند، این روزها به توانایی های بالایی دست یافته و امکان اجرای سیستم عامل ویندوز و لینوکس را در سطح یک کامپیوتر شخصی پیدا کرده اند.

در همین راستا به تازگی شایعات و اخباری در اینترنت منتشر شده است که بسیار جالب توجه است. مایکروسافت در نظر دارد تا یک نوت بوک یا کامپیوتر همراه سرفیس را با تراشه Snapdraon 8cx معرفی نماید. چیپ پردازشی تراشه Snapdraon 8cx در سال گذشته برای استفاده در لپ تاپ های و نوت بوک های هیبریدی ویندوزی معرفی شده بود؛ حال چرا سازنده اصلی ویندوز آن را در کامپیوتر خود استفاده نکند؟ این پردازنده از 16 گیگابایت حافظه LPDDR4X 2133 MHz پشتیبانی کرده و بنچمارکهایی نزدیک به پردازنده Core i5-8250U دارد.

سرفیس پرو ۷

سرفیس پرو ۷

این سرفیس که با کد داخلی Excalibur شناخته می شود، به واقع یک سرفیس پرو ۷ (Surface Pro 7) است. مایکروسافت به شدت در ابتکار عمل ARM در ویندوز سرمایه گذاری کرده است؛ حال این شرکت تراشه Snapdraon 8cx از کوالکام را برای نسل بعدی Snapdraon 8cx در نظر می گیرد. Snapdragon 8cx بر اساس Snapdragon 855 Qualcomm طراحی شده است؛ اما بهینه سازی آن برای لپ تاپ های ویندوزی است. این پردازنده 7 نانومتری توسط TSMC تولید می گردد.

نظر شما درباره اینکه سرفیس پرو ۷ مایکروسافت با چیپست Snapdraon 8cx ارایه خواهد شد، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

عالیه
احتمالاً به پروژه ی قنطورس و سیستم عامل windows core os هم ارتباط داشته باشه .
به آینده ی راهبرد مایکروسافت بسیار خوش بینم… .

The Destroyer

از وقتی که مدیریتش عوض شده به شدت پیشرفت کرده. یه مدت تو رکود شدید بود

نیما عرفانی

درسته و این پیشرفت و تغییرات مثبت رو مدیون مدیریت شایستهٔ “ساتیا نادلا” هست که مایکروسافت رو متحول کرده .

The Destroyer

بله اسمش رو یادم رفته بود. ممنون بابت یادآوری

نیما عرفانی

خواهش میکنم دوست عزیز 🙂🌹

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)