حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo) رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 19 دیدگاه | اوپو، برترین‌های ترنجی

پنج روز پیش بود که در ترنجی خواندیم اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر توسط اوپو (Oppo) معرفی خواهد شد. همچنین دیروز تیزر دوربین سلفی زیر نمایشگر اوپو (Oppo) را دیدیم. نمایشگاه قابل توجه MWC Shanghai 2019 از امروز در کشور چین آغاز شده است. در این نمایشگاه یکی از بزرگترین مراسم این رویداد کنفرانس اوپو بود، جایی که در آن از اولین دوربین زیر نمایشگر گوشی رونمایی شد. ماه گذشته اولین خبرها درخصوص دوربین سلفی هیجان انگیز اوپو منتشر شد و حالا این شرکت چینی با معرفی آن امیدوار است تا تجربه نمایشگر تمام صفحه را بدون هیچ ناچ، حفره، مکانیسم بالاجهنده و … به کاربر هدیه کند. دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo) رسما معرفی شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo)

دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo)

دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo)

اوپو برای ساخت این تکنولوژی از یک نمایشگر و ماژول دوربین اختصاصی استفاده کرده است. بخشی از نمایشگر که بالای لنز قرار می‌گیرد از ماده به‌خصوص با میزان شفافیت بالا ساخته شده است که ساختار پیکسل‌های آن بازطراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که انتقال نور به‌صورت بهینه صورت خواهد گرفت. دوربین آن هم خاص است و و دیافراگم بزرگ، سنسور بزرگ و اندازه پیکسلی بزرگتر طراحی شده تا از هرگونه بازتاب نوری جلوگیری کند.

دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo)

دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo)

یک دوربین معمولاً زمانی که نور به سنسور برخورد می‌رسد تصویر را ثبت می‌کند، اما وجود یک لایه مانند نمایشگر بر روی آن ممکن است باعث شود تصویر ثبت شده تار شود. اوپو گفته است که از سه الگوریتم برای بالابردن عملکرد دوربین بدون آسیب رسانده به عملکرد صفحه نمایش استفاده کرده است.

دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo)

دوربین سلفی زیرنمایشگر اوپو (Oppo)

اولین الگوریتم وایت بالانس است؛ اوپو تنظیمات هدفمند انجام داده است و رنگ‌های کالیبره کرده است تا مانع از خراب شدن تصویر با هر منبع نوری شود. الگوریتم دوم HDR است که میزان اوراکسپوز را کاهش داده و روشنایی را در سایه افزایش می‌دهد. الگوریتم آخر Haze Removal است که برای حذف عناصری که در بالای لنز قرار می‌گیرند استفاده خواهد شد، این الگوریتم به بالارفتن وضوح تصویر کمک خواهد کرد.

اوپو گفته است که گوشی هوشمند آینده آنها با دوربین زیرنمایشگر “مربوط به نسل آینده، بدون ناچ، با بدنه یکپارچه و شناخته‌شده” خواهد بود، اما درخصوص مشخصات این گوشی، قیمت و حتی زمان عرضه آن هیچ توضیحی ارائه نکرد. تمام آنچه که در کنفرانس اوپو در نسخه چینی MWC 2019 گفته شده این بود که گوشی هوشمند موردنظر با تکنولوژی دوربین زیرنمایشگر در آینده نزدیک معرفی خواهد شد.

نظر شما درباره این فناوری پیشرو اوپو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

چرا هیچی نگفتن دربارش😐

فکر میکردم الان یه مراسم خفنی چیزی بذارن و یه گوشی خفن معرفی کنن

Mohammad 13759

اینم مثل سامسونگ که خواست اول باشه تو منعطف اینم خواسته اول باشه تو دوربین زیر صفحه نمایش ولی اوپو زیر مجموعه bbk هست و خود bbkهم تحت حمایت دولت چین پس میشه امید داشت که این به تاخیر نمی افته

_V_

مومن این حتی تاریخ عرضه رو هم مشخص نکرده

Mohammad 13759

مربوط به نسل اینده که زده چیه پس من فکر کردم پرچمدار بعدیش اینجوری

afsoon

چینی ها پیشرو هستن .

Mohammad 13759

بعد ایا سنسور تشخیص چهره یا عنبیه چشم رو هم میشه برد زیر صفحه و ایا میشه صفحه پیزو الکتریک باشه صدا تولید کنه ایا سنسور مجاورت رو هم میشه در کنار این ها قرار داد اثر انگشت زیر صفحه هم میشه قرار داد ایا 3d touch رو هم میشه استفاده کرد بدون در نضر گرفتن قیمت اگه همه اینا شد یه محصول بدونید پیشرفت در تکنولوژی رو انجام داده وگرنه اولد شفاف رو الجی یکی دوسال پیش تولید کرده بود .

m.b

خخخ
چه جالبید شما ها…

Mohammad 13759

من جالب نیستم پیشرفت رو در حال توضیح دادن بودم نه الزاما فقط دوربین زیر صفحه همچی زیر صفحه

m.b

الان سامسونگ دوربین زیر صفحه میداد شما میگفتی باید همه اینا رو ببره زیر صفحه…
اصلاً همه اینا به کنار…
یه محصول نام ببر که همه چیزایی که گفتی رو داشته باشه بعد به اوپو بگو همشون رو ببره زیر صفحه…
همین روی صفحه هم هیچ گوشی‌ای نیست که همه اینارو داشته باشه با هم و هر گوشی تعدادی از اینا رو داره…
بعد به اوپو که میرسه میان میگن تا همه اینا رو در یک گوشی نداشته و زیر صفحه نبرده پیشرفت نیست…
برای همین میگم جالبید شماها…

Mohammad 13759

الزاما طرفدار هیچ برندی نیسم چون می دونم تکنولوژی پیشرفتش به دست یه شرکت خاص نیست و الزاما سعی بر این میکنم با بودجه ای که دارم بهترین رو بخرم و اگر سام هم میزد باز میگفتم

_V_

“شماها”
🤔🤨

m.b

فقط ایشون نبود…
دیروز هم یکی بود که مورد میگرفت…

_V_

من؟🤔

m.b

😐
میشه ول کنی ماجرا رو؟😅

_V_

اهان فهمیدم😑

_V_

2011
SAMSUNG
LCD
شفاف
………….
2015
SAMSUNG
OLED
شفاف/آینه ای
…………………………
2017
LG
OLED
شفاف/منعطف
………
2017
LG
OLED
شفاف
…………………
2016
Panasonic
LCD
شفاف
………
۲۰۱۷
Panasonic
OLED
شفاف

سونیم سال ۲۰۰۹ یه گوشی داد با یه پنل کوچولوی شفاف

MohammadFarhaadi

احتمالا همه اینایی که گفتی رو این نمایشگر ساپورت کنه وگرنه اگر قرار بر حذف این موارد بود که خیلی قبلتر این تکنواوژی میومد البته ممکنه 3d touch کلا حذف بشه چون تو آیفونا این اتفاق داره میوفته و ممکپه بقیه هم بخان تبعیت کنن و بصورت نرم افزاری ساپورت کنن.در بحث قیمت هم قطعا سامسونگ که بدون اینا هم پرچمداراش بالای هزار دلارن اصلا هم کاری به امکانات نداره و گاز قیمت رو گرفته و همینجور میره!ولی برندایی مثل شیائومی مطمئنا پرچمدار ارزون و باکیفیت با این امکانات همین الان هم دادن البته به جز سلفی زیر نمایشگر که هنوز نیومده.اوپو هم که قیمتاش بد نیستن ولی قیمتگذاری گوشیای نوآورش یه مقدار بده به نظرم ولی خوب از نظر کیفیت کم نظیرن واقعا.

_V_

“سامسونگ بی امکانات”
برادر تو یه مجاهد واقعیی 😉😊

m.b

https://www.gsmarena.com/check_out_the_first_image_of_the_xiaomi_mi_cc9-news-37782.php
جناب عطایی تصاویری از cc9 نسخه سفید منتشر شده…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)