حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت های فصلی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج دیگر ارایه نمی شوند

نوشته

4 سال قبل | 78 دیدگاه | سامسونگ

علی رغم اینکه بیش از سه سال از عرضه گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج می‌گذرد، هنوز سامسونگ  هر از گاهی وصله‌های امنیتی را برای آنها منتشر می‌کند. این در حالی است که طبق برنامه گوگل برای سیستم عامل اندروید، گوشی‌ها تنها به مدت سه سال آپدیت‌ها را دریافت می‌کنند. به همین دلیل خبر می رسد که آپدیت های فصلی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج دیگر ارایه نمی شوند. این در حالی است که شایعاتی درباره احتمال ارایه آپدیت اندروید ۹ رسمی برای گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج وجود داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 اج

آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 اج

با اینکه هنوز قرار  است گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج هر از گاهی وصله‌های امنیتی را دریافت کنند، اما سامسونگ بازه زمانی ارائه آن را تغییر داده و دیگر خبری از آپدیت‌های فصلی که هر سه ماه یکبار منتشر می‌شدند نخواهد بود.

سامسونگ از نظر ارائه وصله‌های امنیتی، گوشی‌ها را در سه دسته بندی قرار می‌دهد. گوشی‌های رده بالای جدید به طور ماهانه آپدیت‌های امنیتی و رفع اشکال دریافت می‌کنند. دسته دوم را گوشی‌هایی تشکیل می‌دهند که به طور فصلی برای آنها آپدیت ارائه می‌شود اما دسته سوم که از پایین‌ترین اولویت برخوردار است، صرفاً  هر از گاهی آپدیت دریافت می‌کنند. این درست همان دسته‌ای است که سامسونگ به تازگی گوشی‌های Galaxy S7 و S7 edge را به آن منتقل کرده است. البته با در نظر گرفتن این واقعیت که بیش از سه سال از عرضه آنها می‌گذرد، این تصمیم سامسونگ قابل درک است.

عجیب اینکه گوشی Galaxy S7 active که تنها سه ماه پس از S7 و S7 edge در سال 2016 معرفی شد، هنوز هر ماه آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند. در واقع این تنها گوشی سال 2016 سامسونگ است که به دلایل نامشخصی آپدیت‌های ماهانه را دریافت می‌کند. از آنجایی که Galaxy S7 active یک گوشی جان سخت و مقاوم است، شاید از سوی مشاغل حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل از قاعده کلی سامسونگ در ارائه وصله‌ها پیروی نمی‌کند.

به هر صورت آپدیت های فصلی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج دیگر ارایه نمی شوند. نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آیا کوتاهی از سامسونگ است؟

اشتراک در
اطلاع از
78 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

سری دوست داشتنی
حیف شد😢

Naranj

این گوشی موقع معرفیش دو سال از زمان خودش جلوتر بود

_V_

اس۶ اج هم حتی جلو بود
برو رقیبای اونموقع اس ۶ اج فقط قیافه هاشونو ببین😅

mehrdad_ma

دوربینش تو حلق دروغگو 🤣

_V_

وات /-:

_V_

میشه بگی کدومشون از اس۶ اج طراحی بهتری داشتن؟🤔🤔

نیما عرفانی

از نظر طراحیِ قاب و پنل جلو بله طراحیش جذاب و نوآورانه بود اما از نظر مقاومت و باطری لایف ضعیف بود .هرچند که در زمان خودش بهترین صفحه نمایش هم داشت.
رقباش htc m8,m9
Xperia z4 و
Lg g4 بودن
از لحاظ مقاومت فکر کنم نیاز نباشه درباره اچ تی سی و اکسپریا اون موقع صحبت کنم چون کیفیتشون از هیچ کس پوشیده نیست و زبان زده خاص و عام بودن مگر اینکه “تعصب” جلوی پذیرفتن حقایق رو بگیره.
اما می‌رسیم به قسمت شیرین و خوشمزهٔ داستان! دوربین.
بهترین و کامل ترین دوربین اون موقع رو جی ۴ داشت که همه سایت های داخلی و خارجی ازش تقدیر کردن و باعث تحول در دنیای موبایل شد. هرچند که ارگونومیک ترین طراحی هم همین جی ۴ در زمان خودش داشت.
همون دکمه های پشتش دنیایی بود برا خودش⁦🤦‍♂️⁩

CAT

خوشم میاد یکی حرف دلم میزنه مثل اقای عرفانی🤩☺

_V_

من جی۴ رو دست گرفتم
بدون تعصب میگم
اصلا حس یه گوشی خوب رو نمیداد بهم
هرچند سه روز بعد اخرین باری که دیدمش صاحابش اومد خونمون گفت بوت لوپ کرد اخرم اصلا خاموش شد دیگه بالا نیومد
الانم پیگیر خرید یه اس۸ هست
بله سونی و اچ تی سی غول هایی بودن ولیسام از زمان اس۶ تستای جری رو پاس کرده،،البته سونی و اچ تی سی رو ندیدم اونارو هم میرم میبینم
بله اج توی اس۶ و اس۷ خیلی شکننده بود(الان خیلی تفاوت بین اج و فلت سام از اونموقع کمتر شده)
یکی از اقوام توی کیفش اجش ترک خورد

ولی خب خیلی گوشیای خوشگلی بودن و از نظر من حس گوشی پرمیوم رو کاملا منتقل میکردن

_V_

پدر خود بنده سر مشکلاتی که اج داشت اونموقع اس۷ معمولی خرید با اینکه هدفش خرید اج بود ولی بعد فهمیدن داستاناش منصرف شد

نیما عرفانی

ممنون محمدجان شما همیشه به بنده لطف داری عزیز 🌹⁦☺️⁩⁦♥️⁩💙 واقعیات باید همیشه به دلایلی بازگو بشه حالا فرقی نمیکنه از زبان چه کسی اما بهتره که محترمانه و با منطق بیان بشه.

@واعظ
بله بوت لوپ رو موافقم چون جی ۴ بیشترین میزان بوت لوپ رو بین گوشی های الجی داشت اما اونم حداقل بعد از یکسال تا یکسالو نیم مشکل ساز میشد(دوتا از اقوام داشتن و کاملاً در جریان هستم که میگم). درمورد اینکه گفتی هیچ حسی بهت نداد خب طبیعیه چون گوشی ترکیب پلاستیک مقاوم و چرم مصنوعی بود و در مقابل فلز و فلز و شیشه تفاوت اساسی داره ولی من زبان طراحی و ارگونومیک بودنش رو گفتم که با وجود اینکه بزرگترین و کم حاشیه ترین صفحه نمایش رو نسبت به رقباش داشت اما راحت میشد با یه دست باهاش کار کرد. بهترین صفحه نمایش ips LCD هم داشت .
درخصوص سایر صحبت ها و لاکچری و لوکس بودن کاملاً به سلیقه برمیگرده چون جنس بدنه و طراحیِ اچ تی سی و سونی هم واقعاً مجذوب کننده و عالی بودن.

_V_

چالوسا اون ال سی دی بود؟😳

Mahdi.L

گوشی الجی جی۴ دوربین خوبی داشت ولی در واقع یک گوشی بولد شده به واسطه حالت دستی با امکان تنظیم شاتر تا ۳۰ثانیه بود که میشد عکس های روشن در شب در صورت استفاده از سه پایه یا بی لرزشی ثبت کرد، وگرنه همون زمان اس۶اج پلاس و نوت۵ سامسونگ در حالت معمول و اتومات و در فیلمبرداری عملکرد بهتری داشتن و در رده بندی دوربین هم در دکسو مارک بالا نشینان جدول بودن

نیما عرفانی

دگزورو که کلاً دیگه اعتبارش رو برای شخص من برده زیرسؤال و ارزش اشاره نداره چون از امتیازی که به جی ۸ و وی ۴۰ داده کاملاً گویا و بیان گره سیاست ها و معیارهای دگزو هست .
جی ۴ کجا گوشیِ بولد شده بود؟!!😐
بهترین نمایشگر ips ، بهترین دوربین که از بازترین دیافراگم و آپارچر و کامل ترین تنظیمات دستی بهره میبرد و براساس تست و بررسی های اکثر سایت های داخلی و خارجی لقب پادشاه دوربین موبایل رو دادن بهش بعد شما میگی گوشیِ بولد شده؟!!
و یکی از قابلیت های مهم اون گوشی که هیچ کدوم از رقیباش نداشتن، باطریِ قابل تعویضش بود .

CAT

خواهش میکنم عزیز.بله همینطوره😊🤗🌷🌹🌼💐🌺

_V_

فکر کنم باتری قابل تعویض به خاطر نوع طراحی و جنس بدنه باشه🤔

نیما عرفانی

به طراحی بله مربوط میشه اما به جنس بدنه نه چرا که وی ۲۰ با جنس بدنه ی فلزِ مورد استفاده در صنعت هواپیما بازم باطریِ قابل تعویض داشت.

_V_

🤔صحیح

_V_

صحبت از الومینیوم شد انصافا بهترین مقاومت تو تستای جری تو بخش خط و خش روی فریم رو بین الومینیومی ها جی۸ الجی داشت واقعا جنس نابی بود‌!

Mahdi.L

اگر شما جی۴ و نوت۵ رو در کنار هم مقایسه کرده بودید کاملا متوجه تفاوت ها میشدید
صفحه نمایشگر Oled نوت۵ با گوریلاگلس۴ در مقابل IPS جی۴ با گوریلا گلس۳
بدنه آلومینیم و شیشه ای با قابلیت شارژ بی شیم نوت۵ در مقابل بدنه پلاستیک(یا چرم) جی۴
عمر باتری 85ساعته نوت۵ در مقابل عمر باتری ۵۴ ساعته در تست GSMarena و سرعت شارژ بیشتر که خیلی مهم تر از باتری قابل تعویض
رم ۴گیگابایتی نوت۵ به رم ۳گیگابایتی جی۴
اگزینوس ۷۴۲۰ که بهترین چیپ اون سال بود در نوت۵ در مقابل اسنپ درگون ۸۰۸! (نه۸۱۰) در جی۴ که اصلا اختلاف سطح عملکردشون فاحشِ
فقط داشتن اسلات مموری کارت تنها نکته مثبت جی۴ بود
در بحث دوربین هم اون موقع دکسو مارک به سختی نمره میداد و سقف نمرات ۸۶و۸۷ بود و مثل الان جهشی پرشی امتیاز نمیداد و اعتبار بیشتری داشت
در ضمن اگر فکر میکنید واقعا بهتر با دوربین جی۴ بهترین عکسهایی که گرفتین رو بیارید و بنده هم بهترین عکس هایی که با نوت۵ گرفتم رو میارم تا کاملا مشخص شه عیار هر کدوم چقدرِ؟

نیما عرفانی

@واعظ
موافقم
میشه گفت جی ۸ مقاوم ترین گوشی تا الان بوده به علاوه اینکه محافظ و پوشش لنز دوربیناش هم گوریلاگلس ۶ هست.
روزی که رفتم بازار برای خرید تصمیم جدی داشتم که جی ۸ بگیرم که متأسفانه نمایندگی گفت ۲ هفته دیگه میاد که رفتم سراغ إس ۱۰ پلاس که اونم نمایندگی بعد از گذشت ۲ ماه و نیم از عرضش گفت برای کارکردن و بازدید نداریم فقط برای فروش داریم اونم با قیمت ۱۳/۶۰۰ !!! که دیگه اونم کنسل شد چون انتظار داشتم نمایندگی حداقل برای تست موجود داشته باشه که خودِ متصدیِ اونجا هم گفت بله نمایندگی سامسونگ خودش کم کاری کرده نیاورده برای تست .
دیگه رفتم نمایندگی هواوی برای پی ۳۰ پرو که اونم کلاً یدونه موجود داشت با پَکِ کامل و قیمت ۱۷ تومن!!! و با این اوصاف دیگه قسمت شد میت ۲۰ پرو بگیرم و خداروشکر راضیم .

_V_

یعنی خود شما اس۱۰ پلاس رو ترجیح میدادید؟

Mahdi.L

البته بگم جی۴ گوشی بدی نبود
ولی نه اینقدر که بزرگش کردن
ولی تو گوشی های الجی به اذعان بسیاری بهترین گوشی جی۲ بوده
بازم میگم برتریش فقط تو حالت دستی دوربین اونم به مقدار ناچیز بهتر از حالیت دستی نوت۵ و اس۶اج پلاس بود
در ضمن اس۶ و نوت۵ اثر انگشت داشتن که جی۴ فاقدش بود
یعنی این ویژگی ها رو کسی بدونه که تفاوت دارن و اعتراف به برتری پرچمدارهای سامسونگ در اون زمان نکنه، خب دیگه چه میشه گفت، هر کسی نظری داره ^_^

نیما عرفانی

بحث سر طراحی و کیفیت ساخت و جنس بدنه إس ۶ و رقباش بود و تا حدودی هم دوربین . نوت ۵ از کجا اومد؟ جالبه که باطری لایف از باطریِ قابل تعویض مهم تر شده اونم طبق شرایط اون موقع نه الان! چون تاجایی که من می‌دونم اکثر منابع به خاطرِ قاب های پشتیِ پرسی این نوع طراحی رو سرزنش میکردن که دیگه نمیشه باطری رو تعویض کرد و اگه باطری قابلیت تعویض راحت و بدون دردسر داشته باشه میشه با صرف یکم هزینه ی بیشتر یک باطریِ یدک گرفت که دراین صورت اگه هردو باطری فول شارژ باشن از باطری لایفِ باطریِ onboard مؤثر تر هست(توجه کنید که دارم اون موقع رو میگم نه الان که شرایط حال به کل تغییر کرده و قابل قیاس با گذشته نیست) . ضمناً در بعضی بازارها جی ۴ رو به همراه هدایای ویژه باطری و شارژر جداگانش عرضه میکردن.
درکل مقایسه ی سریِ نوت با سریِ جی؟!!!😃😄👏👏👏فکر کنم وی ۱۰ رو تحت عنوان برند دیگه ای در نظر گرفتین که اسمی ازش نیاوردین.👌
همه چیز گویاست
دیگه بنده حرفی ندارم

نیما عرفانی

نه نگفتم إس ۱۰ پلاس رو ترجیح میدادم ،منظور این بود که به عنوان یکی از اولویت های خریدم بهش فکر میکردم که به دلایلی که گفتم کنسل شد.

نیما عرفانی

یه قسمت از حرفام جا موند.
خودم جی ۴ نداشتم که بخوام با دوربین نوت ۵ مقایسه کنم که اگه قرار به مقایسه باشه قطعاً دوربین وی ۱۰ باید با نوت ۵ قیاس بشه که در اکثر موارد برتری داره چه در دوربین اصلی و چه سلفی.
واما در خصوص کامنت سوم
من منکرِ برتری و خوب بودن پرچمدارهای سامسونگ در اون زمان نیستم و نمیشم اما دلیل اصلیِ من برای برتر و انتخاب الجی ، نوآوری هایی بود که ارائه میداد ، یکی از نمونه های بارزش به همین روش های احراز هویت مربوط میشه ، با اینکه إس ۶ و نوت ۵ از حسگر اثر انگشت بهره مند بودن اما کیفیت و دقت و سرعت پایینی داشتن و حتی با آسیب و خط و خش رو دکمه ی هوم کلاً در عملکرد حسگر اثر انگشتش خلل جدی وارد می‌شد( حسگر مورد استفاده در إس ۵ و نوت ۴ دیگه بماند که چقدر افتضاح بودن و با سوایپ چندین باره عمل میکردن!) . در حالی که در طرف مقابل الجی از زمان جی ۲ روش جدیدی در احراز هویت ایجاد کرد تحت عنوان knock code که از امنیت بالاتری نسبت به روش های مرسوم برخوردار بود در کنار قابلیت دوبار تپ رو اسکرین برای روشن و خاموش کردن صفحه که جزو یکی از نوآوری های بزرگ الجی تا به حال به حساب میاد.

Mahdi.L

هر دو گوشی محصول ۲۰۱۵
وی۱۰ هم فرق زمین تا آسمون با جی نداشت که بگیم نمیشه مقایسه کرد
شما از بهترین دوربین اون دوران حرف زدید بنده هم گفتم که اینطور نبوده و در همون سال همین گوشی های سامسونگ بودن که واقعا سرتر بودن
نوت۵ رو مثال زدم چون هم فرق خاصی با اس۶ نداشت و در بسیاری از جوانب یکسان بود، و هم خودم داشتم و میتونستم بهتر با سند دربارش حرف بزنم ^_^

نیما عرفانی

جی ۴ نسبت به رقبای خودش بهترین و کامل ترین دوربین رو داشت و تجربه‌ی شخصیِ بنده نه به عنوان مالک گوشی بلکه در استفاده از گوشیِ اقوام سند و مدرک من هست و همچنین بررسی های منابع مختلف اون زمان اعم از داخلی و خارجی ،مهر تأییدی بر ادعای بنده هست .
قاعدتاً عقل و منطق حکم می‌کنه که سری نوت با سری وی قیاس بشه که در این صورت نوت ۵ باید با رقیب مستقیم خودش یعنی وی ۱۰ مقایسه بشه که باز در دوربین سلفی(تکیِ نوت ۹ در برابر دوگانهٔ وی ۱۰)، تنظیمات دستیِ کامل تر از جی ۴(بهترین گوشی برای فیلم برداری در اون زمان وی ۱۰ بود با برخورداری از تنظیمات دستیِ کامل حتی برای کنترل صدا و ضبط صدای استریو ) و کیفیت تصاویر هم نسبت به جی ۴ ارتقاء پیدا کرده بود .

Mahdi.L

در مورد برتری دوربین وی ۱۰ هم بازم حاضرم ، که شما بهترین عکس هایی که با وی۱۰ گرفتین یا نزدیکان گرفتن رو بیارید، بنده هم با نوت۵ میارم تا مشخص شه عیارشون
در بحث اینکه شما اثر انگشت نوت۵ رو زیرسوال میبرید و اونو کمتر از روش ناک کد الجی میارید!
درسته خش پذیر بود و البته نه به راحتی و نه اینکه با یک خش دیگه کار نکنه، و اینکه به سرعت حسگر های بعضی برندا شاید نبود(که البته واقعا سرعت خوبی داشت و بنده کاملا راضی بود) ولی دقتش واقعا مشکلی نداشت! اینکه شما طوری صحبت میکنید که انگار هم اس۶ هم نوت۵ داشتید و همشون مورد داشتن، در حالی که بنده ۲تا نوت۵ گرفتم و دوستم هم نوت۵ داره الانم و از عملکرد سرعت و دقت اثرانگشت کاملا راضی بودم و هست
مطمئنا اگه اون روش های الجی واقعا خوب بودن، همه گیر شدن ولی اون چیزی که الان همه گیر، اثر انگشتِ، چون راحت تر و بهتر و قابل اطمینانِ

نیما عرفانی

اصلاح
(تکیِ نوت ۹ )
تکیِ نوت ۵

نیما عرفانی

نه من اثر انگشت نوت ۵ رو زیر سؤال نبردم ، حرفِ من اینه: من برای نوآوری بیشتر ارزش قائلم تا صرفاً استفاده ی یک ترند و قابلیتی که نمونه های بهترش در آیفون ۵ إس و آیفون ۶ و حتی همین وی ۱۰ و میت ۷ و میت ۸ همون موقع وجود داشت .
و نکته ی حائز اهمیت دیگه این هست که درصد خرابیِ اثر انگشت روی دکمه ی هوم به مراتب بالاتر از ، از کار افتادن تاچ دیسپلی هست که مانع استفاده از ترفند الجی بشه.
و اما برای مقایسه ی دوربین ها ، بنده وی ۱۰ ندارم و هیچ کدوم از اقوام هم ندارن جز یکی از دوستان قدیمی که ایشون با وی ۲۰ جایگزینش کردن و الان وی ۱۰ در دسترس نیست ولی برای برطرف شدن ابهامِ به وجود اومده و کسب اطمینان از نتیجه ، شمارو رجوع میدم به تست ها و بررسی های سایت های داخلی و خارجی.

نیما عرفانی

اصلاح
(رجوع)
إرجاع

Mahdi.L

بنده مقایسه هارو دیدم، بررسی ها رو مشاهده کردم در همون دوران
بیشترین دلیلی که به دوربین جی۴ توجه میشد همون حالت دستی مخصوصا استفاده در شب بود
اینم نمونه از مقایسات سایت داخلی که الجی هیچ رتبه ای درش نداره:
https://www.zoomit.ir/2015/12/10/26697/result-camera-compare-nexus-5x/
و اینم یک مقایسه خارجی بین s6 و g4 که در فیبمبرداری و صدا s6بهتر، دوربین اصلی در یک حد اند و سلفی s6واید تر و g4 شارپ ترِ:
https://youtu.be/PsAt_o8zxGw
https://youtu.be/PsAt_o8zxGw

نیما عرفانی

https://digiato.com/article/2016/02/02/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-lg-v10/
***************
https://digiato.com/article/2015/09/04/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%AA-5/
***************
https://www.zoomit.ir/2016/1/4/27364/lg-v10review/
***************
https://www.zoomit.ir/2015/9/21/24186/galaxy-note-5-review/
***************
https://www.gsm.ir/techRevs/show/28967/
***************
https://www.gsm.ir/techRevs/show/30737/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-LG-V10%D8%9B-
***************
اینا چند نمونه از سایت های مطرح داخلی هستن که نوت ۵ و وی ۱۰ رو جداگانه بررسی کردن ، لینک هارو باز کنید و در قسمت دوربین و جمع بندی ملاحظه کنید که چگونه دوربین های هرکدوم رو ارزیابی کردن.
از منابع خارجی هم میشه بررسی جی اس ام آرنا و فون آرنا رو مورد مشاهده قرار داد.

نیما عرفانی

کاملاً طبیعیه، نمیشه که در سطح پرچمدار دوربین یک گوشی در تمام پارامترها برتری داشته باشه.
بحث من درمورد سخت افزار دوربین جی ۴ در زمان خودش هست که یک سروگردن بالاتر از رقبا بود ،حالا شما خودت قضاوت کن ببین ارتقاء دوربین وی ۱۰ نسبت به جی ۴ ( نرم افزاری و سخت افزاری) بیشتر بوده یا دوربین نوت ۵ نسبت به إس ۶؟
بازم اگه امتیازات دگزو رو بخواین ملاک سنجش و ارزیابی قرار بدین , نوت ۵ هم امتیاز با إس ۶ اج شد که در واقع نشون میده هیچ پیشرفتی صورت نگرفته درحالی که دگزو اصلاً دوربین وی ۱۰ رو مورد تحلیل و بررسی قرار نداد که اینم یکی دیگه از موارد و معیارهای ضد و نقیض دگزو درخصوص الجی هست.
کلیت ماجرا اینه که وی ۱۰ اومد که نقاط ضعف جی ۴ رو پوشش بده اما در نوت ۵ تغییر و تحول بزرگی حاصل نشد جز افرایش ظرفیت رم ،باطری و اندازه ی دیسپلی و در مقایسه های دوربین در اکثر مواقع وی ۱۰ برتر از نوت ۵ ظاهر شد الخصوص در تصاویر مبتنی بر تنظیمات دستی ( فیلم برداری و عکاسی ) که وی ۱۰ برتریِ بلامنازع داشت.

Mahdi.L

دوست عزیز این ها بررسی های جداگانه اند
ولی بنده دو مورد از مقایسه های رو در رو رو براتون آوردم که نشون میده که دوربین الجی اونطوری که ازش تعریف شده بود نیست، و در حد بقیست نه بیشتر
مقایسه و ویدئو یوتیوب رو که از کانال معروف و پر سابقه ای ببینید؛ متوجه میشید که “باعث تحول در دنیا موبایل نشده” ^_^
اون دوربینی که از زمان خودش جلو تر بودن اس۷سامسونگ به واسطه دوآل پیکسل و لو لایت خوبش نسبت به اون زمان بود
و الانم P30Pro به واسطه زوم بالا و حالت شب

_V_

پشمام دو نفر از خوبای سایت بیدارن و دارن بحثم میکنن اینوقت شب(صبج😅)
من که به خاطر نت شبانه(😂) بیدار موندم شما ها چگونه بیدارید🤔

Mahdi.L

نوت۵ هم حالت دستی داشت
و بنده هم عکسایی به روشنایی روز از نقاط بسیار تاریک با استفاده ازش میگرفتم
منتها مزیت الجی تو شاتر طولانی تر بود پس امتیاز این قسمت رو بهش میدم
اما تو حالت اتومات چه در عکس چه در فیلم، در یک حد میدونم
هر چند این فقط یک بخش دوربین و کیفیت نوت۵ به حدی هست که هنوزم که هنوزِ داره خرید و فروش میشه و استفاده میکنن

نیما عرفانی

خب در خصوص إس ۷ و پی ۳۰ پرو اوکی⁦🤷‍♂️⁩!!! ولی هنوز متوجه نشدین که هدف من درمورد موضوع مورد بحث چیه!
دیگه شما تحول رو چجوری معنی میکنید که دوربین جی ۴ خلافش حساب میشه؟!
کدوم یکی از رقبای جی ۴ و وی ۱۰ دریچه ی دیافراگم با مقدار f1.8 داشتن؟ برای سامسونگ f1.9 بود که شاید اون ۰.۱ تفاوت چیزی نباشه اما داریم میبینیم که در عملکرد به ویژه در شرایط نوریِ ضعیف برتری با کدومه.
کدوم یک از رقبای جی ۴ و وی ۱۰ تنظیمات دستیِ کامل برای عکاسی و فیلم برداری داشتن؟
اگه معیار تمام بررسی ها و قیاس دوربین های وی ۱۰ و نوت ۵ یا جی ۴ و إس ۶ براساس تنظیمات دستی باشه قطعاً برتری با الجی خواهد بود .
اینم شما مخالفی؟

نیما عرفانی

آره واعظ جان من تو این سایت فقط مونده بود با آقا مهدیِ گل بحث کنم!!!⁦ که امشب بهونه ی گفتگو جور شد🤦‍♂️⁩😅😉

Mahdi.L

نوت۵ حالت دستی داشت
منتها فرق اصلیش این بود که از ۱/۲۴۰۰۰ثانیه تا ۱۰ثانیه سرعت تغییر میکرد
الجی فکر میکنم از ۱/۱۲۰۰۰ثانیه تا ۳۰ثانیه
که باعث نور گیری بیشتر میشد
نوت۵ حالت Raw پیشفرض داشت
در کل حالت Pro و فرمت Raw برای 99% کاربرا بی کاربرد، چون عملا ساده ترین روش رو که همون حالت اتومات انتخاب میکنن برای عکاسی و حوصله به خرج نمیدن
در کل چکیده حرفم اینه که اون چیزی که الجی انجام داد خوب بود و باعث پیشرفت عکاسی برای بعضی شد ولی یک تحول شگرف نبود
کما اینکه اپل آیفوناشو اصلا به حالت پرو مُد مجهز نکرده و کاربرانش هم کاملا از کیفیت دوربینش راضی اند

Mahdi.L

دیگه اذان صبح شد آقا نیما ^_^
بریم که فردا هم کار داریم
شب و صبح بخیر!

نیما عرفانی

اینو دقیق نمیدونم اما الان بهترین تنظیمات تغییر ایزو و شاتر اسپید رو هواوی داره که یکی از نقاط قوتش هم به حساب میاد. خب پس با این تفاسیر قبول دارین که کاری که الجی اون زمان انجام داد زمینه سازه دیگر پیشرفت های دوربین موبایل در حالت پرو(manual)بود؟؟ به عنوان مثال همین فرمت RAW که فکر کنم اول الجی اضافه کرد بعد سامسونگ و هواوی و غیره رو اوردن به این سمت و بله برای همه کاربردی نیست.
پس ماهیتِ صحبت های من و شما اینه و اینجور برداشت میشه : که برای افراد و کاربران حرفه ای تر که کلاً با عکاسی و فیلم برداری سروکار دارن و میخوان مثل یه عده ویدئو های مقایسه و بررسی انجام بدن حالت دستیِ دوربین جذاب تر میتونه باشه و خروجیِ بهتری بده و میشه نمونه ی بارزش رو به تواناییِ گوشی های هواوی میت ۲۰ پرو و پی ۳۰ پرو در زمینه‌ی تغییر شاتر اسپید و ایزو اشاره کرد که باعث شده بهترین عملکرد در محیط های کم نور رو ارائه بدن حتی بدون ۳ پایه و مواردِ دیگه ای از این قبیل .
درخصوص دگزو هم ، خودم قبلاً خیلی قبولش داشتم اما قشنگ مشخصه با سونی و ال‌جی سر ناسازگاری داره . هر بررسی که از دوربین وی ۴۰ دیدم الخصوص جی ۸ ، اکثراً از خروجی و کیفیتش راضی بودن و گفتن حتی در برخی پارامترها عملکرد بهتر و حداقل هم سطح با رقبا داره ، بعد دگزو اومده به وی ۴۰ و جی ۸ امتیاز پایین تر از پرچمدارهای ۲۰۱۷ داده!!!!
خب معلومه که این نتیجه و نحوه ی امتیاز دهی اصلاً با عقل جور درنمیاد و داستانی پشتشه.
به همین جهت اعتبار خودشو دیگه برای من و امثال من برده زیر سؤال .

در مجموع بحث خوبی بود مهدی جان و باشد تا دیگران ببینن و یادبگیرن که گفتگو و مباحثه باید طبع و بوی این چنینی داشته باشه برپایه ی منطق و استدلال علمی و در راستای احترام و دوستی صورت بگیره.این طبیعیه که در بعضی مواقع اختلاف نظر وجود داشته باشه اما دلیل نمیشه حرمت هارو زیر پا بذاریم و به خاطر صرفاً یک برند خارجی به هم نوع و هم وطن خودمون توهین و فحاشی کنیم .
خلاصه که همیشه موفق و مؤید باشی برادر و ممنون بابت وقتی که گذاشتی 🙂🌹⁦♥️⁩💙
بامداد یکشنبت بخیر !!!

_V_

این بحثم تقصیر من بود😅😂
کلا از وقتی من کامنت گذاریو شروع کردم اوضاع کامنتای سایت متحول شده(بیشتر تو بخش زباله و جفنگ متاسفانه😅😂)نمیدونم چرا اقای عط ایی پاداشی به من نمیدن🤔😐

در کل جالب بود چون تاحالا ندیده بودم اقا مهدی این تعداد کامنت یه جا بذارن😀
از طراحی اج رسیدیم به ایزو دوربین 😅

نیما عرفانی

پاداش از ترنجی؟!!! کجا بودی که ببینی اینجا با چند نفر و در چه حد بحث میکردم ، مصطفی درجریانه چی میگم . اینا هنر و افتخار نیست آقا واعظ . همیشه سعی کن از زندگیِ خودت پاداش بگیری ، زندگیِ واقعی نه مجازی .
زمانی پاداش میگیری که بتونی برای دیگران و اطرافیانت الگو باشی نه درس عبرت.

_V_

میدونم مزاح کردم
منطورمم بحث کردن خودم نبد،،هرچند خودمم بحث میکنم
اینکه با یه حرف من دو یا چند نفر کامنتای یک پست رو میبرن بالا منطورم بود
راستی این بخش جفنگ و زباله دان رو هیچکس دسترسی نداره یا فقط مال من خار داره؟

نیما عرفانی

نه فقط کافیه طرز تفکرات و ذهنیتت رو نسبت به افراد و اتفاقات اطراف تغییر بدی ، اینو قبلاً بهت گفتم مجدداً بازگو میکنم چون بچه ی بامعرفتی هستی . نیاز نیست با همه بحث و جدل کنی و بشی مثل خودشون که چی؟ مثلاً با حرفای تو متقاعد میشن؟!نه والا فقط این وسط وقت و انرژی و آرامشت هست که به هدر میره وگرنه اونا هیچ تغییری نمیکنن چون تصمیم گرفتن یک راهبرد رو پیش ببرن و تو مسئول تغییر و اصلاح رفتار و کردارشون نیستی ، به جاش از پیشرفت و تکنولوژی لذت ببر.
حالا اینارو بهت گفتم باز میبینم روز از نو روزی از نو از صبح دوباره پامیشی با یه عده بی جهت بحث می‌کنی .
بزار هرچی که میخوان بگن ، عاقلان تماشا می‌کنند عاقلان قضاوت میکنند.
⁦☺️⁩

_V_

🤔🤔🤔
اخه یکی مثل افسونگر حرفاش رو بقیه تاثیر منفی میذاره
بعد اونوقت کاربران دلاور لایکش هم میکنن😐
بعد انقدر یه سری زائده های ذهنی خودش رو بدون مانع تکرار میکنه و بعد مدتی خودشم باورش میشه!

نیما عرفانی

🙄🤦‍♂️
هرچی نیاز بود گفتم دیگه خودت مختاری

_V_

Ok😅😐

Mahdi.L

درود جناب واعظی
علیرضا بود اسمتون درسته؟!
آخه این کامنتو دیدم یاد اون دوران افتادم
و تجربه عکاسی و فیلمبرداری فوق العاده ای که با نوت۵ داشتم، دیگه باعث شد بحث گل کنه! ^_^

Mahdi.L

درود
آخه این کامنتو دیدم یاد اون دوران افتادم
و تجربه عکاسی و فیلمبرداری فوق العاده ای که با نوت۵ داشتم، دیگه باعث شد بحث گل کنه! ^_^

mehrdad_ma

اس ۷ اج یه سال جور نبود نوت ۷ رو کشید گوشی خیلی خاصی بود بزرگترین جهش تو باتری لایف گوشی های سامسونگ رو داشت .
کاش حداقل مثل وان پلاس اندروید ۹ رو داد برای وان پلاس ۳ و 3T اینم ۹ رو میگرفت و تمام میشد .
هرچند دولوپر های s7 و s7 edge نسبت به بقیه گوشی های بعد خودش زیاده ( پرچم‌داران سامی ) ولی هیچی برای سامسونگ رام استوک نمیشه

_V_

💥دوستان یکی میشه کاملترین و بهترین گوشی تا سقف ۴ میلیون تومن رو بگه لطفا؟برند مهم نیست فقط گوشی خوبی باشه!حالا تا چار و دیویست هم شاید بشه

m.b

فعلاً mi 9 se بعداً k20
تمام شد و رفت…

m.b

mi 9 se :
4150
K20 :
4500
(فعلاً چون تازه وارد بازار شده)

_V_

واقعا با این دو قیمت موجودن؟میشه بگید از کجا با تشکر

m.b

اینترنتیه ها…
باید بگردم…

_V_

دمت گرم

_V_

یه بنده خدایی میخواد
بعد من یادم اومد گفته بودی سها تجارت
رفتم سایتشو پیدا کردم بهش دادم
ولی دیدم گرونتر بود از اون قیمت هاولی در کل الان داره دید میزنه سایتشونو

m.b

قبلاً رجیستری اینقدر گند نبود…
الان باید پاسپورت داشته باشی برای رجیستری اونم باید تو 3 ماه اخیر سفر خارجی کرده باشه…
باید یکی از اقوام حداقل پاسپورتش این ویژگی رو داشته باشه که بتونی رجیستر کنی…
flagships.ir
این سایت mi 9 se رو نسخه 64 گیگش رو تا چند وقت پیش 4050 موجود داشت که با رجیستر میشد همون 4150 که من گفتم…
الان خریدن و ناموجود شده…
سر بزنی تا هفته آینده دوباره با همین قیمت یا حتی قیمت کمتر، موجود میکنه (چون دلار کشیده پایین (هفته پیش هم 100 تومن ارزون شده بود این گوشی)…
https://sohatrade.com/product/%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%85%db%8c-9-%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%db%8c/
این سایت هم mi 9 se رو همین الان موجود داره منتهی نسخه 6-128 که گرونتره و داره میده 4300 که با رجیستری بیشتر هم میشه…
یه سایت موب باز هم هست که اون هردو مدل رو تموم کرده و توی هفته های آینده شارژ میکنه…
(کلاً چون واردات مسافری مدام دارن قوانینش رو تغییر میدن، اینا خرده خرده وارد میکنن که یوقت رجیستری یه بلایی سرشون نیاره و بخاطر قیمتای خوبشون، موجودشونم سریع تموم میشه معمولاً)

_V_

اقا این سها تجارت زده بدون رجیستر میده گوشیو😐

_V_

یعنی الان این چنتا سایت رجیستر شده میدن گوشیو؟

m.b

برای همین گفتم باید پاسپورت داشته باشی دیگه…
ببین دو تا راه هست…
یا باید پاسپورت داشته باشی و یه هزینه رجیستر ناچیز بدی روی 4000 میلیون قیمت گوشی…
یا اگه رجیستر شده بخوای، چون دیگه نمیتونن عمده به صورت مسافری رجیستر کنن (چون پاسپورت میخواد) پس دیگه مسافری وارد نمیکنن و کلی هزینه میره روش و میشه 4800 حدوداً…
قبلاً اینطوری گند نبود و راحت به صورت عمده وارد میکردن و بدون پاسپورت رجیستر میکردی…
(که دو تا از دوستام همینطوری با پرداخت 50-70 تومن رجیستر کردن و خود گوشی رو هم به ارزون ترین قیمت ممکن خریدن)
اما الان یا ارزون ولی رجیستری پاسپورت میخواد
و یا گرونتر اما رجیستری شده ولی چون مسافری وارد نشده گمرک و کوفت و زهر مار اومده روش و دورو بر 4800 میگرده…
بپرس ببین پاسپورت داره خود یارو یا اقوامش که سفر کرده باشن؟

m.b

اگر پاسپورت سفر کرده داره یکیشون، ارزونتر در میاد که بره رجیستر نشده بگیره و خودش رجیستر کنه…
رجیستری هم خودم انجام دادم و خیلی آسونه و چند دقیقه ای انجام میشه بعد دریافت imei…

m.b

https://babest.ir/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA/1690/Xiaomi-Mi-9-SE-64-GB
اینم یه فروشگاه دیگه که نسخه 64 گیگ رو هم داره با رجیستر میده و هم رجیستر نشده…
میبینی؟
600 تومن اختلاف قیمت هست در صورتی که رجیستر نشده بگیری و خودت رجیستر کنی خیلی ارزونتر در میاد…

_V_

دما گرم حاجی
الان بهش گفتم چیکار میکنی گفت:
“هیچی داییم این ماه میره روسیه از اونجا میگم برام یه چیزی بیاره”
نکته ای چیزی لازم نیست بگم بهش؟

_V_

دمت

_V_

فکر کنم گفته بودی روسیه هم رام داره🤔

نیما عرفانی

نه واعظ جان فقط به ایشون بگو حتماً سلام مارو به شهروندان روس تبار برسونه😉.

m.b

اگر داییش نتونست بگیره هم اصلاً مهم نیست…
اومد ایران با پاسپورتش از همین flagsips.ir یا موب باز یا سها تجارت میتونه 4050-4300 بگیره هر ورژنی که دوست داشت رو و بعدش رجیستر کنه با پاسپورت داییش…

m.b

آره موقع خرید باید توجه کنه که رام روسیه نگیره…

m.b

خوب پیگیری ها…
بلدی…😉

_V_

آقای عرفانی خطرناک شدیدا😅😂
البته شاید من انحرافی برداشت کردم🤔
m.b
داش بالاخره وقتی کامنتارو میبینم یه چیزی یادم میمونه شاید روزی به کار آید😅😂

نیما عرفانی

منحرف 😐😑⁦🤦‍♂️⁩
عینک بدبینی رو از چشمان مبارک بردار آقا واعظ
خطرناکِ چی؟
دیگه هیچ راهی نذاشتی جز اینکه Plan B رو انجام بدیم!!!⁦🤷‍♂️🤫

_V_

نهه😦
مگر اینجا قزوین است😐😅🙈

نیما عرفانی

😂⁦🤦‍♂️⁩
نه برادر منظور همون همکاری بود!😅😂

نیما عرفانی

آره واعظ جان من تو این سایت فقط مونده بود با آقا مهدیِ گل بحث کنم!!!⁦ که امشب بهونه ی گفتگو جور شد🤦‍♂️⁩😅😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)