حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 را همین حالا دانلود کنید

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | آپدیت اندروید 8، سامسونگ

دیروز بود که در ترنجی خواندیم می توانید همین حالا آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 اج را دانلود کنید. آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 و نسخه اج آن در بریتانیا رسما ارایه شده و رام گلکسی اس 7 اج کمی زودتر استخراج و برای دانلود قرار گرفت. حالا نوبت به دانلود آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که دیروز هم گفتم شما باید بدانید که این رام ایران نیست و رام انگلیس است. آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 (SM-G930F و قابل استفاده برای مدل SM-G930FD) منو و کیبرد فارسی دارد و حجم آن کمی کمتر از رام گلکسی اس 7 اج و برابر  2.27 گیگابایت است. این حجم رام 4 فایل اندروید 8 گلگسی اس 7 است و موکدا تاکید می کنیم که اگر شما کاربر آشنا با Odin هستید، می توانید این آپدیت را دانلود کرده و گلکسی اس 7 خود را به اندروید 8 ارتقا دهید، در غیر این صورت یا به متخصص امر مراجعه کنید یا دست نگاه دارید تا آپدیت به صورت OTA برای بازار ایران عرضه شود.

دانلود رام انگلیس آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7

پس از این آپدیت شما علاوه بر ویژگی های برجسته اندروید 8، جدیدترین رابط کاربری سامسونگ یعنی سامسونگ اکسپرینس 9 را نیز خواهید داشت که شامل بهینه سازی های سامسونگ برای تجربه کاربری بهتر است. اگر گلکسی اس 7 خود را با این رام آپدیت کردید، تجربه خود را با ما و دوستان ترنجی خود در میان بگذارید. ما به زودی در ترنجی نگاهی اختصاصی به آن خواهیم داشت.

انتظار می رود که اواسط خرداد یا شاید زودتر شاهد عرضه آپدیت اندروید 8 گلکسی اس 7 اج در بازار ایران باشیم. شما صبر می کنید یا این رام را نصب می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آقای عطا.یی نمیدونم به این نکته توجه کردید که حجم رام گوشی های سامسونگ رو به افزایش هست یا خیر. من یه مقایسه ای رو انجام دادم که به صورت زیر هست.

S7: 2.28 GB
S7 Edge: 2.73 GB
S8, S8+: 3.56 GB
S9, S9+: 3.98 GB
Note8: 3.08 GB

حجم هایی که بالا نوشتم مربوط هست به اندروید ۸
البته این اعداد ثابت نیست و در برخی از رام ها یه مقدار جزئی کم و زیاد میشه.

به طور کلی حجم رام های اندروید ۸ از اندروید ۷ بیشتر شده. اما علت افزایش حجم رو نمیشه صرفا به خاطر تفاوت در نسخه اندروید دونست. چون این افزایش نسبی حجم رام در گوشی های نسل جدیدتر سامسونگ به خوبی مشخص هست. برای مثال حجم رام گلکسی S6 در اندروید ۷ برابر با ۱.۸۵ گیگابایت هست (یکم کمتر یا بیشتر). حالا این رو مقایسه کنید با حجم ۳.۹۸ گیگابایتی گلکسی S9 که تقریبا ۴ گیگابایت شده. میشه گفت تقریبا ۲ گیگابایت افزایش داشته.

این افزایش حجم رام باعث میشه که دانلود سخت تر و طولانی تر بشه. هر چند من خودم مشکل حجم و سرعت ندارم، ولی باید در نظر داشت که همه کاربران گوشی های سامسونگ، قطعا اینترنت با ترافیک بالا و پرسرعت ندارن. مساله بعدی این هست که اکثر سرورهایی که این رام ها روی اونها قرار میگیره، پولی هستن. نوشتن اگر با سرعت مناسب میخوای دانلود کنی، ثبت نام کن و پول پرداخت کن، در غیر این صورت با سرعت کم دانلود کن. که البته اینم داستان خودش رو داره. میتونی مثلا اکانت بخری برای مستقیم کردن لینک ها و …

قبلا این روند، سهولت بیشتر و بهتری داشت. اما الان با افزایش حجم رام ها یک مقدار کار سخت شده.

این نکته رو هم اضافه کنم که این حجم ها، حجم رام به صورت فشرده (زیپ) هست. وقتی از حالت فشرده خارجش میکنی، بیشتر هم میشه. به عنوان مثال حجم رام اندروید ۸ گلکسی نوت ۸ که در حالت فشرده حدود ۳ گیگابایت هست، بعد از آنزیپ میشه حدود ۴.۵ گیگابایت.

البته اینم بگم که رام ها ۴ فایله نیستن. بلکه ۵ فایله هستن. چون دوتا فایل CSC دارن. یکی CSC و یکی Home CSC. که به انتخاب کاربر باید یکیش انتخاب بشه. فایل CSC کل اطلاعات رو پاک میکنه ولی فایل Home CSC اطلاعات رو پاک نمیکنه.

از این دید هم میشه به این افزایش حجم ها نگاه کرد که رام های گوشی های جدید سامسونگ داره غنی تر میشه. یعنی امکانات بیشتری داره بهشون اضافه میشه. شاید یکی از دلایل تاخیر سامسونگ در ارائه رام ها هم همین مساله باشه. بعید میدونم رام گوشی های سایر برندها انقدر حجیم باشه. به همین خاطر زودتر آپدیت میدن، چون کاستومایز کمتری دارن.

در انتها این رو هم بگم که اینها حجم کل رام ها هستن، کسی اشتباه برداشت نکنه. چون زمانی که آپدیت به صورت OTA میاد روی گوشی، حجمش خیلی کمتره. حدود ۱ گیگ تا ۱.۵ گیگ میشه.

به هر حال اینم یه نیمچه مقاله ای بود که توی بخش کامنت ها نوشتمش ?

دکتر رسول آریان

درسته.

BeFair

زدم دانلود بشه از صبحی و الان شده 85٪

اینم اضافه کنم که سامسونگ چون برای هر کشور رام جداگانه تهیه میکنه، همین باعث میشه که آپدیت هاش یکم کند باشه.

به عنوان مثال رام ایران با رام عربستان فرق داره. مثلا توی رام ایران یک اپلیکیشن تقویم شمسی میذاره، توی رام عربستان اپلیکیشن قرآن.

در حالی که کمپانی های دیگه یا رام سراسری میدن یکجا برای کل دنیا، یا اینکه منطقه بندی دارن. مثلا آمریکا، اروپا، آسیای شرقی، خاورمیانه و …
سامسونگ کشور به کشور. هر چند میشه رام کشورهای دیگه رو هم ریخت روی گوشی.

البته سامسونگ آپدیت های جزئی رو هر ماه و حتی ماهی دوبار هم داره. تغییرات جزئی انجام میده یا بسته امنیتی گوگل رو قرار میده. اینکه میگیم سامسونگ‌ آپدیتش سریع نیست، برای ارتقای از یک نسخه اندروید به اندروید بالاتر هست. وگرنه توی آپدیت های جزئی خیلی خوبه. شاید در کل دوران حیات یک پرچمدارش، بیش از ۵۰ بار براش آپدیت بده.

امیر

سلام. من دیروز آپدیت کردم به اندروید 8. خیلی عالی شده مخصوصا رابط کاربری. وایفای و باتری هم عالی شده

امیر

رام انگلیس فلش زدم بعدش از OTA آپدیت کردم الان شده G930FXXU2ERD5

Yohan

من رام انگلستان رو نصب کردم روی گوشی S7 خودم . اول اینکه سرعت کار با گوشی بهتر شده و در ضمن کیبورد سامسونگ هم قابلیت پشتیبانی از Gif بهش اضافه شده و ظاهرش تعقیر کرده . در بخش دوربین گوشی هم استیکر اضافه شده و برای سرگرمی و خنده تقریبا جالب شده و شبیه S8 شده و همچنین قابلیت دکمه شاتر شناور هم برای راحت تر شدن عکاسی خوبه .
برای کسانی که به فیلم برداری با گوشی علاقه دارن هم با نگه داشتن دکمه ضبط میتونید پیش نمایش دوربین رو ببینید چون کادر دوربین عکاسی و تصویربرداری ویدئو با هم متفاوت هستند.
توی بخش شخصی سازس ها ظاهر گوشی هم خیلی خیلی بهتر شده و دکمه لیست برنامه ها حذف شده و بجاش با حرکت انگشت روی صفحه به سمت بالا میتونید خیلی خیلی سریع به لیست برنامه ها دسترسی پیدا کنید و واقعا بهتر شده و همچنین میتونید به راحتی ۵ آیکون اضافه کنید به پایین صفحه .در مورد AOD که باید بگم فوقالعاده زیباتر شده و شما رو مشتاق میکنه که فعالش کنید و شخصی سازی ها زیادی داره و میتونید از بخش themes گوشی دانلود کنید . همچنین صفحه اعلانات گوشی هم بهتر شده و قابلیت تنظیم رنگ رو دارید .
آیکون شارژ باطری در حالت خاموش بودن گوشی هم عوض شده! به نظرم قبلی قشنگ تر بود?.
البته برای دسترسی به تم ها گوشی کمی مشکل داشتم و خطا شبکه میداد که نمیدونم آیا اختلال از اپراتور بود یا باگ !
البته وقتی شارژ گوشی به زیر۵ درصد میرسه خطا شبکه بیشتر میشه ? که قبلا اینطور نبود.
اگر هم از رمز عبور استفاده میکنید برای گوشی دیگه لازم نیست بعد از زحمت تایپ دکمه تایید رو بزنید ! و خودش تایید میشه. برای کسانی که از اسپیکر بلوتوث استفاده میکنن هم یه ویژگی خوب اضافه شده و اون امکان تعیین یه برنامه برای پخش صدا از طریق بلوتوث هست و دیگه همه اعلانات گوشی صداش از اسپیکر بلدتوث پخش نمیشه و با خیال راحت آهنگ گوش میکنید!?و همچنین تنظیمات صدا رو هم از بخش بلوتوث میتونید بهتر مدیریت کنید، تا یادم نرفته برای دسترسی به منو بالا گوشی هم با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت پایین نوار وظیفه باز میشه البته باید اینو از داخل تنظیمات فعال کنید و بازم کاربردی و مهم هست . راستی برای نصب رام یادتون نره باید آخرین نسخه odin رو اول نصب کنید و ورژن قبلی نمیتونه آندروید ۸ رو نصب کنه.
این تجربه ۱ روزه من از آندروید۸ روی گوشی اس۷ خودم بود. و قطعا ویژگی ها ریز و درشت زیادی برای کشف کردن ! شرکت سامسونگ توی این آپدیت مخفی کرده ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)