حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت و تاریخ عرضه گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال به چه صورت خواهد بود

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | شایعات، گوگل

گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال دو مورد از مورد انتظارترین و جالب‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۱۹ هستند، حتی اگر در تمام زمینه‌ها حرفی برای گفتن نداشته باشند. همانند نسل‌های پیشین، در مورد پیکسل ۴ هم ماه‌ها پیش از معرفی رسمی شاهد انتشار گسترده اطلاعات لو رفته از گوشی هستیم، اما این بار گوگل هم به جمع فاش کنندگان اطلاعات پیوسته و خود نیز تصاویری رندر شده از پرچمدار جدیدش را پیش از موعد منتشر کرده است! این تصاویر رندر شده در کنار شایعاتی که مبنی بر وجود حاشیه نسبتاً بزرگ در بالای صفحه نمایش پیکسل ۴ مطرح شده، باعث شکل‌گیری بحث‌هایی جدی در فضای آنلاین شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا قیمت و تاریخ عرضه گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال به چه صورت خواهد بود.

گوگل پیکسل ۴

گوگل پیکسل ۴

گوگل پیکسل ۴

از سوی دیگر، گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال به عنوان ویترینی برای سیستم عامل اندروید محسوب شده و موج جدیدی از نوآوری‌های نرم‌افزاری را، به خصوص در بخش دوربین، آغاز خواهد کرد. و حال که صحبت از دوربین به میان آمد، باید اشاره کنیم که پیکسل 4 به جای دوربین لنزه متداول این سری، از دو لنز دوربین در پشت بدنه خود برخوردار خواهد بود.

با اینکه این روزها با وجود معرفی گوشی‌هایی با دوربین پشتی چهار لنزه و پنج لنزه، استفاده از دوربین دوگانه مسئله چیز تاثیرگذار و جالب توجهی نیست، اما با در نظر گرفتن اینکه نسل‌های پیشین گوشی‌های پیکسل تنها از یک لنز دوربین استفاده می‌کردند، اضافه کردن لنز دوم می‌تواند یک گام رو به جلو و پیشرفت مهم برای این سری از محصولات باشد.

با تمام این اطلاعاتی که درباره پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال می‌دانیم، هنوز هم سؤالاتی بی‌پاسخ زیادی در رابطه با این گوشی‌ها وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تاریخ عرضه و قیمت احتمالی آن‌ها اشاره کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به این سؤالات هم پاسخ دهیم.

پیکسل ۴

پیکسل ۴

تاریخ عرضه احتمالی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

اولین مدل‌های سری پیکسل در 4 اکتبر 2016 و در جریان رویداد اختصاصی Made By Google معرفی شدند و اواخر همان ماه و در 20 اکتبر نیز رسماً وارد بازار شدند، یعنی دقیقاً دومین پنجشنبه آخر ماه. نسل دوم سری پیکسل هم در 4 اکتبر سال بعد رونمایی شد و در 19 اکتبر، که باز هم دومین پنجشنبه آخر ماه بود، وارد بازار شد. رونمایی از گوشی‌های بعدی این سری، یعنی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در روز 9 اکتبر 2018 انجام شد و در روز پنجشنبه 18 اکتبر فروش این گوشی در ایالات متحده آغاز گردید. در مورد سایر نقاط جهان هم عرضه گوشی از روز پنجشنبه 1 نوامبر آغاز شد.

با نگاهی به این روند می‌توان به اطمینان زیادی حدس زد که پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال امسال در جریان رویداد Made By Google event در اوایل ماه اکتبر رونمایی خواهند شد و عرضه آن‌ها نیز از 24 اکتبر یعنی دومین پنجشنبه آخر سال آغاز خواهد شد.

قیمت احتمالی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

گوگل به طور فزاینده‌ای در طول سال‌های گذشته قیمت گوشی‌های سری پیکسل را افزایش داده است. مدل‌های اصلی این سری به ترتیب حدود 650 و 769 دلار قیمت داشتند. نسل دوم این قیمت را برای مدل کوچک حفظ کرد، اما قیمت مدل ایکس ال به 849 دلار افزایش پیدا کرد. گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال هم به ترتیب 799 و 899 دلار قیمت‌گذاری شدند.

نگاهی به این قیمت‌ها نشان می‌دهد که به طور میانگین قیمت گوشی‌های پیکسل هر سال حدود 50 دلار گران‌تر شده است، بنابراین منطقی است که فرض کنیم گوگل امسال هم 50 دلار دیگر به قیمت پرچمدارهایش اضافه کند و در نتیجه قیمت مدل برگ‌تر به مرز 1000 دلار نزدیک شود.

البته، گوگل باید در نظر داشته باشد که امسال باید با گوشی‌های خوش قیمتی مانند آیفون 10 آر و گلکسی اس 10 ای رقابت کند؛ گوشی‌هایی که علاوه بر قیمت مناسبی که دارند، در زمان عرضه پیکسل 4 احتمالاً با تخفیف‌هایی نیز همراه خواهند بود. با اینکه گوگل در حال حاضر یک گوشی مقرون به صرفه بسیار جذاب به نام پیکسل 3a را در بازار دارد، اما با در نظر گرفتن کیفیت بالا و قیمت نسبتاً پایین گوشی‌های مقرون به صرفه اپل و سامسونگ، مدل 64 گیگابایتی پیکسل 4 ایکس ال نباید به هیچ عنوان مرز 1000 دلاری را رد کند.

نظر شما درباره قیمت و تاریخ احتمالی عرضه گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال جیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

۱۰۰۰ دلار ؟ خخخ ۳۶۰ دلار می‌دیم به کی ۲۰ پرو حالش رو می‌بریم

mostafa3

پرمدار بعدی شیاهومی میخرم احتمالا mi 10 باشه

Amir galaxy

مبارکه

m.b

تو دهمین سال مطمئنم شیائومی طرفداراشو خوشحال میکنه…
اما به نظر من سری mix یه سرو گردن بالاتر هستن…
خصوصاً اگر mi 10 شارژر وایرلس داخل جعبه نداشت، همین mix 4 رو بگیر که احتمالاً شارژر وایرلس 20 واتی داخل جعبه خواهد داشت…
هم اولین برندیه که رسما برای سری mix داره برای همه گوشی هاش و تا آخرین عدد شارژر وایرلس داخل جعبه میده و هم اولین برندیه که شارژ وایرلسش توان 20 وات داره…

Amir galaxy

اصن همون هزار دلار رو s10 میخریم

_V_

S10+ 830$

_V_

ببخشید اشتب شد ۹۲۰$
۸۳۰€

_V_

پشمام حاجی اس۱۰ فقط ۱۰ یورو گرونتره از ای۸۰😐

_V_

#ریپورتاژ_آگهی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)