حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین آیفون ۱۱ اپل با وضعیت Night Mode دوربین معرفی می‌شود

نوشته

4 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل

گزارش شده است که اپل قصد دارد وضعیت Night Mode را در رقابت با سایر سازندگان به آیفون‌های 2019 خود اضافه کند. هنوز مشخص نیست سایر آیفون‌های قبلی هم به آن مجهز می‌شوند یا خیر. در حقیقت برای اولین بار دوربین آیفون ۱۱ اپل با وضعیت Night Mode دوربین معرفی می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حالت شب دوربین آیفون

حالت شب دوربین آیفون

حالت شب دوربین آیفون

اپل تصمیم ندارد پنل نمایش آیفون‌های تازه خود را دستخوش تغییرات چشمگیری نسبت به گذشته کند اما قرار است شاهد به روزرسانی‌هایی در بخش دوربین اصلی از هر دو نظر سخت افزاری و نرم افزاری باشیم. پس از انتشار گزارش‌های متعدد در این باره، حالا یکی دیگر از این قابلیت‌ها فاش شده است.

معرفی حالت عکاسی Night Mode در آیفون ۲۰۱۹ برای رقابت با Night Sight گوگل

براساس اطلاعاتی که افشاگری به نام مکس وینبچ با کانال یوتیوبی EverythingApplePro در میان گذاشته است، کمپانی اپل در حال حاضر برای توسعه نوعی وضعیت Night Mode در آیفون‌های 2019 خود تلاش می‌کند. گفته شده است که این قابلیت در مقابل موقعیت‌هایی با نور کم به طور خودکار فعال می‌شود، اما همچنین یک وضعیت دیگر هم در نرم افزار اپلیکیشن دوربین این گوشی‌ها تعبیه می‌شود تا کاربر بتواند آن را به طور دستی هم فعال سازد.

جزئیاتی درباره برنامه دقیق اپل برای دستیابی به این تکنولوژی منتشر نشده است، اما این امکان احتمالا مشابه با Night Mode موجود در سایر دستگاه‌های موجود خواهد بود. همچنین مشخصا اشاره شده که Night Mode تازه اپل قابل مقایسه با Night Sight گوگل  یا Night Mode تعبیه شده درون گوشی‌های پرچمدار هوآوی خواهد بود. هنوز زمان مشخص و نهایی برای عرضه این قابلیت اعلام نشده است اما گفته می‌شود که اپل می‌خواهدNight Mode خود را روی آیفون‌های 2019 به آزمون بگذارد. بدین ترتیب Night Mode این سازنده کوپرتینویی در سپتامبر در کنار تازه‌ترین آیفون‌ها و به همراه iOS 13 عرضه خواهد شد.

iOS 13

iOS 13

در حال حاضر مشخص نیست که اپل قابلیت Night Mode را برای سایر آیفون‌های قبلی مانند آیفون 10 اس و آیفون 10 آر هم عرضه می‌کند یا خیر. به نظر می‌رسد که Night Mode برای استفاده در مدل‌های قدیمی مشکلی نداشته باشد و اپل بتواند آن را همانطور که گوگل night Sight را منتشر کرد، در میان مدل‌های قدیمی‌تر خود هم عرضه کند. از طرفی این احتمال وجود دارد که وجود Night Mode به قطعه سخت افزاری به خصوصی نیاز داشته باشد که احتمالا تنها در آیفون‌های 2019 تعبیه شده است. بدین ترتیب سایر مدل‌های قدیمی‌تر قادر به دریافت Night Mode نخواهند بود. از طرفی این دو احتمال هنوز از سوی هیچ منبعی تأیید نشده‌اند و شایعه هستند.

اگر شایعه‌های اخیر صحت داشته باشند، آیفون 11 اس و 11 اس مکس به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه 12 مگا پیکسلی مجهز می‌شوند و این لنزها از نوع استاندارد، تله فوتو با بزرگنمایی 2 برابر و عریض با میدان 120 درجه‌های خواهند بود. از طرفی گفته می‌شود که آیفون 11 آر از دوربین دوگانه اصلی برخوردار می‌شود و در مقایسه با پرچمداران هم خانواده خود یک لنز عریض کمتر دارد.

لنزهای استاندارد و تله فوتو مانند نسل قبلی از لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برند اما برخلاف تلاش‌های سازنده، لنز عریض از این قابلیت برخوردار نیست. گزارش شده که اپل به طور جدی به دنبال توسعه این قابلیت است و احتمالا در سال 2020 قادر خواهد بود OIS را به لنز عریض هم اضافه کند.

 رندر آیفون XI

رندر آیفون XI

در کنار لنزهای مذکور، فلش LED چهارگانه درون ماژول مربعی تعبیه می‌شود تا با تلاش اپل این بار بتواند فضا را روشن‌تر از پیش کند. در کنار همه این موارد، ISP یا پردازنده سیگنالی تصویر در آیفون‌های 2019 به کار گرفته می‌شود که به روزرسانی و تغییر بزرگی هم به شمار می‌رود. هنوز جزئیات آن منتشر نشده است اما انتظار می‌رود به کارگیری آن منجر به ثبت تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری شود. در آخر گفته می‌شود کمپانی اپل در تلاش است قابلیت پیشرفته و هوشمند Smart HDR را فراهم آورد. Smart HDR احتمالا بهتر از قابلیت‌های مشابهی خواهد بود که سامسونگ، هوآوی و گوگل تا به حال در گوشی‌های خود به کار گرفته‌اند.

علاوه بر موارد مذکور، انتظار می‌رود دوربین سلفی تکی 12 مگا پیکسلی و همچنین سیستم تشخیص هویت پیشرفته اپل در پنل جلوی این آیفون‌های تازه به روزرسانی شود و حالا بتواند چهره کاربر را از فاصله بیشتر و زاویه بازتری به درستی تشخیص دهد. جالب است بدانید که در شایعه‌های اخیر درباره پیکسل 4 هم به امکان تعبیه تشخیص چهره سه بعدی در این پرچمدار گوگل اشاره شده است.

نظر شما درباره حالت شب در عکاسی موبایلی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

نایت مود
اگر در حد p30 pro خوبه
معمولاً با دست درست نمیشه در شب روی حالت نایت مود عکس گرفت چون باید چند ثانیه بدون لرزش صبر کرد تصویر ثبت بشه

نیما عرفانی

به نظرم دوربین نوت ۱۰ نسبت به إس ۱۰ پلاس و دوربین نوت ۱۰ پرو نسبت به إس ۱۰ 5G عملکرد بهتری دارن و امتیاز بالاتری میگیرن یعنی پیش بینیِ شخصیم به این شکل هست:امتیاز دوربین نوت ۱۰، ۱۱۱ میشه و امتیاز دوربین نوت ۱۰ پرو امتیاز ۱۱۴ میاره.
دوربین آیفون های ۲۰۱۹ پیشرفت چشم گیری پیدا میکنن نسبت به پارسال که به احتمال زیاد امتیاز ۱۱۲ به بالارو میاره(به جز دوربین XR2 که شاید امتیازش به ۱۰۸ برسه).
اما رقابت اساسی بین پیکسل ۴xl و میت ۳۰ پرو هستش .
به شخصه دوربین های هواوی و گوگل رو در بخش عکاسی و اپل و سامسونگ رو در بخش فیلم برداری بهترین می‌دونم.البته شیائومی هم برای فیلم برداری گزینه ی ایده آلی هست.(لرزشگیر اختصاصیِ سونی و فیلم برداری فول اچ دی با نرخ ۹۶۰ فریم رو فاکتور بگیریم).
دوستان توجه داشته باشید که این توضیحات نظر شخصی هست و برای اظهار نظر قطعی باید همگی معرفی و بررسی بشن .
در رابطه با دوربین سلفی هم به احتمال قریب به یقین پیکسل ۴ و آیفون های ۲۰۱۹ عملکرد بهتری میتونن ارائه بدن.

m.b

پیکسل ها تو سلفی معمولاً قوی عمل نمیکنن…
فکر کنم تو این بخش سامسونگ و آیفون یه پله جلوتر باشن…

نیما عرفانی

نه اتفاقاً همیشه جزو بهترین ها بودن. سلفی پیکسل ۳ زمان خودش بهترین بود .
اگه تعداد دوربین رو ملاک سنجش قرار بدیم ، دوربین تکیِ سلفی ، سامسونگ و اپل ، دوربین دوگانه سلفی قطعاً پیکسل ها.

نیما عرفانی

البته سه تا پرچمدار اخیر الجی هم سلفی عالی دارن که متأسفانه دگزو چون رابطه ی خوبی با الجی نداره امتیاز سلفی رو قرار نداده.

Jason bourn

دوربینای s10 5g با s10 plus هیچ فرقی ندارن کما اینکه اپدیت 5g برا نسخه پلاس و معمولی و حتی e برای دوربین اصلی اومد چون سخت افزار مشابه هستن و قول ارتقا عالی دوربینم قبلش سامسونگ به دارندگان سه نسخه سری اس داده بود
پس‌هیچوقت نمرش از اینی که هست کمتر نمیشه دوربین tof s10 5g هیچ تاثیری تو عکس نهایی نداره فقط بوکه بهتری ثبت میکنه

Jason bourn

راستی پیشنهاد میکنم مقایسه دوربین اکسپریا وان با پی ۳۰ پرو و اس ۱۰ پلاس تو یوتوب بد نیست ببینین و جالبه برخلاف اسمای گنده ای که ازش در اوردن خیلی لرزش گیر خفنی نیست!

نیما عرفانی

حالا خوبه گفتم نظر شخصیه!!!همون دوربین tof إس ۱۰ 5G باعث شده ۳ امتیاز بیشتر بیاره پس تأثیرش ناچیز نیست .
آپدیتی هم که سامسونگ برای سنسور اصلی داده اتفاق غیر منتظره ای نیست دوست عزیز.

Jason bourn

نظر شخصی وقتی صحیحه که هرکسی یه نظر متفاوتی داشته تو شرایط مختلف مثلا عکاسی روز یکی میگه سامسونگ یکی میگه اپل یکی میگه … یا عکاسی شب یکی میگه‌گوگل‌یکی‌میگه هواوی
یا حتی طراحی گوشیا یکی‌میگه از قیافه اپل خوشم میاد یکی میگه هواوی
یکی dxo رو قبول داره یکی نداره
ولی نه اینکه مثلا پی ۳۰ پرو و اس ۱۰ پلاس در مقایسه با اکسپریا وان سونی انگار از یه سیاره دیگه اومده باشن سر این همه‌تبلیغات اینطوری صاف شه گوشی ۹۵۰ دلاری پس‌عملا هرکی بگه سونی خوبه سر تعصبشه دیگ نمیشه اسمشو گذاشت نظر شخصی!

تو خود dxo گفتخ بهبود نرم افزاری داشته بعد شما میگین tof باعث شده کیفیت ویدیو یا زوم افزایش پیدا کنه و مصنوعات عکس هم کاهش؟‌! یا من اینطوری برداشت کردم؟
الان ۵ نمره بوکه بیشتری داره که به خاطر وجود دوربین tof هست اوکی ولی خوب بقیه چیزا ۱۰۰ درصد نرم افزاریه نیما جان و هیچ تاثیری tof روی اونا نداره و با یه اپدیت که داده اپدیت رو! دوربینای اصلی سری اس ۱۰ مو نمیزنن با مدل 5g حتی s10e همونطور که نوت ۹ نسبت به اس۹ ۴ نمره پیشرفت داشت

نیما عرفانی

برادر ، من کجای حرفام از سونی و اکسپریا وان تعریف کردم ؟؟؟ فقط یکجا داخل پرانتز گفتم لرزشگیر اختصاصیِ سونی و قابلیت فیلم برداری فول اچ دی با نرخ ۹۶۰ فریم رو فاکتور میگیرم یعنی اینارو به عنوان برتری در دنیای دوربین موبایل دونستم اما نگفتم سونی یا فلان گوشیش عملکرد خوبی داشته . در مورد گوشی هایی هم که گفتم کاملاً مشخصه کدوم برند در کدوم بخش عملکرد بهتری تونسته ارائه بده که بازم گفتم همه ی حرفام نظر شخصیِ بنده هستش و برای اظهار نظر و نتیجه گیریِ نهایی باید هرکدوم از دستگاه ها معرفی بشن و تست و بررسی و مقایسه روشون صورت بگیره .
در مورد امتیاز دوربین إس 10 ۵G هم من اصلاً دگزو رو میذارم کنار ، شما خودت به عقل و منطقت رجوع کن ببین وقتی همه ی اون دستگاه ها(سری إس ۱۰) در یک روز معرفی شدن مگه میشه پیشرفت دوربینش فقط به خاطر بهبود نرم افزاری باشه؟!!! قطعاً دوربین tof و حتی داستان های پشت پرده هم نقش داشته که ۳ امتیاز بالاتر از إس ۱۰ پلاس اورده. اما در مورد ارتقاء امتیاز نوت ۹ نسبت به إس ۹ پلاس بله منطقیه چون نوت ۹ حدوداً ۶ ماه فاصله داشت و دیوایس جدیدتری بود حتی با وجود اینکه سخت افزار مشابه با إس ۹ پلاس داشت اما سامسونگ در این مدت رو پردازش تصویر و نرم افزار دوربین نوت ۹ کار کرد و درنهایت تونست هم در سلفی هم در دوربین اصلی خروجیِ بهتری بگیره که نتیجش از دیدِ دگزو ۲ امتیاز بالاتر اورد.

نیما عرفانی

اصلاح جمله ی آخر
۴ امتیاز بالاتر اورد .

Jason bourn

دارین رو اشتباهتون اسرار میکنین هنوزم؟!
فکر‌میکنم بهتره کامل راجب دوربینای time of flight یه‌مطالعه کامل داشته باشین‌ چون زیاد‌حرف‌من فک نکنم کارامد باشه
۱۰۰۰ بار‌گفتم الانم میگم کاربرد دوربینای عمق‌سنج و tof توی دوربین پشتی فقط‌افزایش دقت تار کردن پس‌زمینه هست که فرقشون اینه tof با تاباندن میلیارد ها میلیارد پرتو اینفرارد عمقو تشخیص میده که براش برای اسکن کردن چهره هم استفاده میکنن
ولی‌میگی‌نه رو افزایش کیفیت زوم و فیلم بردارب‌هم تاثیر داره! خوبه که نوشتم خود dxoگفته فقط‌بهبود نرم افزاری باعث شده این پیشرفتو کنه و خود سامسونگم گفته اپدیتشو به زودی میده که داده باز میگین دوربین tof رو کیفیت تاثیر‌میزاره
مث این میمونه‌بگی الترا واید رو دوربین اصلی تاثیر داره!

نیما عرفانی

شما داری طرز کار و کاربرد دوربین tof رو به من توضیح میدی؟ فکر کنم کلاً کامنت های من در این سایت رو یا اصلاً نمیخونی یا سرسری ازش رد میشی. من بهتر از شما می‌دونم کاربردش چیه ، برای جداسازیِ سوژه ی اصلی از پس زمینه در تصاویر بوکه و پرتره و اسکن تصاویر به صورت ۳ بعدی و سنجش فاصله و اندازه گیری کاربرد داره .
عادت داری حرف تو دهن طرف مقابل بذاری؟! کامنت قبلی گفتی من از سونی و اکسپریا وان تعریف کردم و گفتی این نشون از تعصبم داره! در حالیکه هیچ جای حرفام از سونی و اکسپریا وان تعریف و تمجید نکردم جز اون یه مورد که توضیح دادم. الآنم یه حرف دیگه رو داری به من تحمیل می‌کنی. کجای حرفام گفتم دوربین tof إس ۱۰ 5G رو کیفیت تأثیر گذاشته؟؟؟گفتم در کسب امتیازش بی تأثیر نبوده نه رو کیفیت تصاویر. اتفاقاً برعکس این شمایی که داری رو اشتباهات خودتون اصرار می‌کنی و این دقیقاً خودِ تعصبه‌. من میگم اصلاً حرف دگزورو بذار کنار، به عقل و منطق خودت رجوع کن ببین اون ۳ امتیازی که إس ۱۰ ۵ جی بیشتر از إس ۱۰ پلاس اورده فقط به خاطر بهبود نرم افزایه؟!!! درصورتیکه همه ی اون دستگاه های سری إس ۱۰ در یک روز معرفی شدن ،فقط إس ۱۰ ۵ جی دیرتر عرضه شد اما زمان بررسی دوربینش از سوی دگزو فاصله ی کمی با إس ۱۰ پلاس داشت . پس قطعاً اون ۳ امتیاز ارتقاء فقط به بهبود نرم افزاری مربوط نمیشه چون اگه بخوایم طبق منطق و استدلال شما برداشت کنم پس آپدیتی که إس ۱۰ و ۱۰ پلاس گرفتن باید هم امتیاز با إس ۱۰ ۵ جی بشن چون شما میگی دگزو اصلاً دوربین tof رو مورد بررسی قرار نداده !!!
برادر کجای دنیا به خاطر یه بهبود نرم افزاری میان ۳ امتیاز بالاتر بدن؟؟؟ اینم یکی دیگه از عجایب دگزو هستش!

نیما عرفانی

آقای ع.طایی لطفاً پوشش بدین
https://www.xda-developers.com/emui-10-android-q-huawei-p30-pro/amp/
نسخه ی بتا EMUI10 بر پایه ی اندروید ۱۰ اولین بار رو پی ۳۰ پرو دیده شد.
با تشکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)