حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی کاهش سفارش تولید محصولات خود را تایید نمی کند

نوشته

4 سال قبل | 49 دیدگاه | هواوی

هفته پیش در ترنجی خواندیم که توقف خط تولید برخی مدل های هواوی توسط فاکسکان به دلیل کاهش سفارش صورت گرفته است. پس از آن دیدیم که این شرکت می گوید خط تولید گوشی های خود را متوقف نکرده است. امروز دوباره خبر می رسد که هواوی کاهش سفارش تولید محصولات خود را تایید نمی کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سخنگوی شرکت هواوی در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده در خصوص توقف برخی خطوط تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت در پی تحریم آمریکا اعلام کرد: «تولیدات جهانی ما در وضعیت عادی به سر می‌برد و هدف فروش گوشی‌های هوشمند ما هیچ تغییری نکرده است.».

شرکت هواوی هفته گذشته گزارشی را که در رسانه South China Morning Post منتشر شده بود، رد کرد. در این گزارش که به نقل از منبعی نامعلوم بود، ذکر شده بود که فاکسکان، شرکتی تایوانی و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات کامپیوتری و الکترونیکی در جهان، خط تولید چندین گوشی هواوی را متوقف کرده است.

با این حال هواوی اعلام کرده که هیچ کاهشی در سفارش‌ها رخ نداده است و چیزی تغییر نکرده است. یکی از سخنگوهای این شرکت می‌گوید: «هواوی این ادعاها را رد می‌کند. سطح تولید جهانی ما بدون هیچ تغییر ملموسی در هر دو جهت، عادی است.»

محدودیت‌های هواوی از جایی شروع شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در اواسط ماه می دستور داد وضعیتی اضطراری علیه شرکت‌های چینی برقرار شود. تقریبا بلافاصله بعد از این دستور، وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریکا، هواوی و 68 شرکت مربوط به آن را به لیست تحریم‌هایش اضافه کرد.

به موجب اضافه شدن به این لیست، خرید آن‌ها از شرکت‌های آمریکایی بدون مجوز دولت این کشور ممنوع شده است، تلاش‌هایی که نشان‌دهنده سلطه‌گرایی این کشور برای حفظ قدرت جهانی خود است.

با این حال چند روز بعد وزارت بازرگانی ایالت متحده آمریکا از تاخیری 90 روزه برای اعمال محدودیت تجاری علیه هواوی خبر داد. شرکت‌هایی مانند ARM (طراح تراشه بریتانیایی)، اینتل، کوالکوم، Xilinx و Broadcom گفته‌اند همکاریشان را با هواوی به حالت تعلیق در می‌آورند.

گوگل هم دسترسی این شرکت برای محصولاتی که هنوز تولید نشده اند را برای استفاده از امکانات خود محدود کرده است. هرچند کاربران گوشی‌های هواوی همچنان می‌توانند به اپ استور گوگل دسترسی داشته باشند، اما هواوی اعلام کرده که در حال توسعه سیستم عاملی است تا نیاز آن‌‌ها را به اندروید و گوگل به حداقل برساند. این سیستم عامل (Hongmeng OS) با اپلیکیشن‌های اندروید و اپلیکیشن‌های تحت وب سازگار است در نتیجه کاربران به راحتی می توانند از تمامی این برنامه ها استفاده کنند.

از طرف دیگر، با توجه به وسعت فعالیت هواوی، این شرکت موجودی انبار چند ماه پیش رو را مهیا کرده است تا لطمه ای به محصولات و نیاز مشتریان اش وارد نشود وبه صورت قانونی دادخواستی علیه دولت آمریکا تنظیم کرده. در این دادخواست علیه قانونی که استفاده از تجهیزات هواوی در سازمان‌های دولتی آمریکا را اقدام علیه امنیت ملی تلقی کرده، شکایت شده و آن را غیرقانونی دانسته است.

در مجموع، این فعالیت‌ها نشان‌دهنده تلاش‌های از پیش تعریف شده برای حفظ استقلال و ارائه راهکارهای نوآورانه برای ادامه فعالیتهای‌ این شرکت در بازارهای جهانی است. نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی می تواند این شرایط را پشت سر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
49 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

حالا بگیم هواوی راست گفته
یاد شاعر چینی افتادم که میگه تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
دوستان و طرفداران برندهای چینی به نظرتون کشوری که هیچ رابطه صنعتی و علمی با شرکت های مطرح نداشته باشه میتونه به صنعتش ادامه بده لطفا بدون تعصب جواب سوالم بدین؟

ali.k77

متاسفانه محیط سایت به شدت زننده شده از کامنت های پر از توهین و تمسخر و یاوه گویی تا تبلیغاتی که از چپ و راست سایت ظاهر می شوند . مطالب سایت هم سطحی و گاها زرد شده است .صد البته که گرانی گجت ها هم رمقی برای خواندن مطالب باقی نگذاشته . سپاس از مدیریت سایت که تکنفره این سایت رو سرپا نگه داشتند و سپاس بابت جسارت در پوشش برخی خبرها . خداحافظ ت ر ن ج ی دوست داشتنی و به امید سلامی دوباره .

_V_

به سلامت داداش

نیما عرفانی

حرف حق ردخور نداره… .

Amir galaxy

خوش باشی

amer

بسلامت علی جان.ولی ای کاش نمیرفتی

Arrow

این اتفاق قبلا هم افتاده که یه عده فرصت طلب با خراب کردن فضای سایت باعث شدن همه فرار کنن الانم داره تکرار میشه

danial kn

شاید باورت نشه ولی منم متاسفانه باهات موافقم.من از دوران راهنمایی تا الان که دانشگاه رو تموم کردم سایتای تکنولوژی رو دنبال میکردم چون واقعا علاقه داشتم. ولی بخاطر همین دلایلی که گفتی…مخصوصا بالا رفتن نجومی قیمتا دیگه علاقه ای به دنبال کردن این سایتا ندارم.حتی زمانی که بیکار هم هستم ترجیح میدم یه کار دیگه ای به جای سر زدن به این سایتا بکنم. حالا این وسط یه سری افراد مزخرف میان یه سری چیزا میگن که دیگه همون علاقه کم منم از بین بردن. من تمام سایتای تکنولوژی رو از بوک مارک مرورگرم پاک کردم.

_V_

https://www.gsmarena.com/google_pixel_4_live_images_leak_show_punch_hole_selfie_cam_and_smaller_bezels-news-37531.php
اقا چنتا عکس از پیکسل بعدی لو رفته(واقعی)
هول پانچ دوگانه(مث اس۱۰+)
و البته حاشیه هایی اندازه پیست اتومبیل رانی
😅

amer

واعظی جان این اقا علی ماه بود دعا کن از این سایت نره جدی جدی براش ناراحتم

_V_

دلایلی که ایشون اورد متاسفانه یه لحظه منی که تازه خوندم به فکر برد منم برم😐
چه برسه ایشون که از قبل تصمیم داشت

amer

توجه کردی این mbو roninیه اکانت هستن و حتی شاید اکانت دیگه هم داشته باشه

_V_

🤔

amer

اکانت دیگه اش هم شک دارم ولی مودبانه حرف میزنه

CAT

آقای آمر شما ی زمانی با اقای v خیلی دعوا میکردی چیشد اتش بس شدید؟

amer

خخ.با واعظی قبلا اره مشکل داشتم البته تو یه جاهایی هم من اشتباه میکردم و هم جناب واعظی

نیما عرفانی

کافر همه را به کیش خود پندارد.

amer

اعوذ من شیطان رجیم.مسلمان از خری که سوار شدی بیا پایین عاقبت خوبی نداره ها

amer

ای کاش همه مثل واعظی بودن بر خلاف دیگران اتفاقا جنبه و صبرش زیاده و به هر شکلی کوتاه میاد البته به خاطر احترام کوتاه میاد من چند بار دیدم و مثل بقیه اهل خودنمایی نیست و تا الان نگفته من اطلاعات قوی دارم و باید دیگران استفاده کنن چون به برکت گوگل نیازی به اطلاعات دیگران نیست

CAT

خیلی ممنون از حرف های گوهربارتون😁🌹

amer

فدات بشم محمدجان فقط محمد جان زیاد به تفکرات و عقاید بنجل پرستان چینی اهمیت نده چون رفتارشون شبیه کمونیست ها میمونه

CAT

این چه حرفیه من نوکرتم آمر جان
دقیقاهمینطوره که شما میگی👍
ولی چرا بعضی هاشون نمیدونم چرا انقدر پرخاشگر هستند
به قول شما مثل کمونیست ها

نیما عرفانی

شجاعتش رو داشته باش بدون طعنه و کنایه ، مستقیماً حرفتو بزنی.
من خودنمایی میکنم ؟؟ آره خب غیر از این عکس العمل هم ازت انتظار نمی‌رفت.
باشه شما فکر کن من خودنمایی میکنم فقط یه نکته ای، “اگه تونستی از اولین کامنتی که تو این سایت گذاشتم تا همین کامنت ، یه مورد پیدا کنی که توهین و بدگویی( اول از طرف بنده) به فردی انجام داده باشم من دیگه کلاً کامنت نمیذارم”.
خودنمایی رو اتفاقاً شما داری به بهترین و بدترین شکلش انجام میدی.
من هرچی که باشم در هر سطحی که باشم حداقل می‌دونم هرحرفی زمان و مکان خودش رو داره و رعایت دوستان فهمیده و عاقل و بالغ رو میکنم و هیچ وقت به خاطر منافع خودم به هم نوع و هم وطنم توهین و فحاشی انجام نمیدم جناب.شما هنوز موندی در جوابی که باید به حرفای من بگی ،چرا؟ چون در واقع هیچ جواب منطقی و قانع کننده ای نداری و از اون دست اشخاصی هستی که چندجور شخصیت مختلف دارن و در لباس دیگران ظاهر میشن، دوستیِ خاله خرسه دقیقاً حکایت شماست.
رنگ عوض کردن مختص به انسان نیست و به یک موجود دیگه اطلاق میشه !
وقتی شما خودت برا خودت ارزش و احترام قائل نیستی دیگه تنها راهی که میشه با امثال شما رفتار کرد تغییر لحن به روش خودتون هست اما من یکی آدمی نیستم که بخوام ارزش و شأن و شخصیت خودم رو در حد و اندازه ی شما پایین بیارم .

amer

اقای عرفانی لطف کن احترامت نگه دار اگه هم به خودت شک داری مشکل خودت هست این بار چندم هست دارم بهت میگم برو بچه عاقلی باش و سرت تو لاک خودت باشه
هر وقت اسمی ازت بردم بیا گیر بده.این بار محترمانه گفتم بی خیال باش به نفعت هست چون دوست ندارم مثل بقیه بنجل پرستان بی شخصیت بشی خود دانی

CAT

گذشته از بحث شما خیلی زیبا کلام میگی

amer

اقا محمد چشمات زیبا میبینه

amer

عرفانی عزیز تو شخصیتی نداری که بخوای پایین بیاری .امثال تو دقیقا شبیه گرگی میمو نن که در لباس گوسفند ظاهر میشن.

نیما عرفانی

القابی که به خودت مربوط میشه به دیگران نسبت نده . دلیل این همه کینه، پرخاشگری ، خشونت و بی حیایی ” حسادت، عقده هایی هست که از پیشرفت سایرین داری پس بیشتر بسوز که باعث خوشنودیِ من و امثال من میشی.

amer

عرفانی شجاعت چیه این چرندیات چیه.بعدش خیالت راحت کنم من خودم نه به اطلاعات شما و چرندیات هیچ کاربری نه اطمینان دارم و نه قبول دارم فقط و فقط مدیر ترنجی و منابع موجود در سایت های دیگه.بعدش من منظورم همه کاربرانی که ادعای مزخرفات و اطلاعات دارن حالا اگه تو یکی از اونایی که ادعا داری خودت خسته نکن و از اون راهی که اومدی برگرد چون اینجا سایت اطلاع رسانی هست و فقط نظرت بنویس دیگه باز خود دانی

نیما عرفانی

وقتی جوابی نداری بدی سکوت کن که بیشتر از این مضحکه نشی و مورد تنفر قرار نگیری .تاحالا شده یبار محض رضای خدا خودت به لحن حرفات و الفاظی که به کار میبری فکر کنی؟؟؟
(بعدش من منظورم همه کاربرانی که ادعای مزخرفات و اطلاعات دارن) علناً بدون شرم و حیا داری به چند نفر توهین می‌کنی و اصلاً برات مهم نیست بعد انتظار داری باهات رفتار مسالمت‌آمیز انجام بشه .
خوبه که خودت می‌دونی اینجا مکانی برای اطلاع رسانی و اظهار نظر محترمانه و فرهنگی هست اما شما منطق من دراوردی داری که میخوای با زور و تهمت به بقیه تحمیلش کنی .
اطلاع رسانی که برپایه ی منطق و استدلال علمی و اطلاعات فردی نباشه فقط یه مشت خزعبلات و یاوه گویی هست که شما تمام مدتی که کامنت گذاشتی، یا رفتی از اینور اون ور مطلب و لینک کپی پیست کردی اوردی اینجا یاشروع کردی به فحاشی و توهین به دیگران وگرنه از خودت اطلاعات و معلومات نداری چرا که اگه داشتی این وضع گفتار و کردارت نبود .
ضمناً حداقل زحمت بکش عکس خودتو سِت کن رو پروفایل که تکلیف ما مشخص بشه با چه فردی طرف هستیم،لااقل بدونیم سن وسالت چقدره . دوحالت بیشتر نداره، یا نوجوون و جوون خام هستی که میشه چشم پوشی کرد و قابل توجیه هست!! اما اگه شهروند بزرگسال باشی در این صورت دیگه عمق فاجعست و بیشتر به چشم یک آدم عقده ای و روان گسیخته که مبتلا به سرخوشیِ متغیر هست بهت نگاه میکنن که اومده عقده هاشو در فضای مجازی و اینترنت تخلیه کنه.
با این رفتارات ارزش سونی هم بردی زیر سؤال.
و در نهایت فکر نکن دیگران نمیتونن مثل خودت رفتار کنن نه، بلکه بهتر میتونن تندگویی و بدگویی کنن ولی به دلایلی که گفتم ذهنیت و تفکراتشون با امثال شما متفاوته چرا که شأن و شخصیت خودشون رو در حد شما پایین نمیارن.
دیگه ترجیح میدم در مقابل صحبت های شما عکس العملی بروز ندم نه به خاطر اینکه جوابی ندارم نه ،دیگه از فهم و شعور طرف مقابل ناامید شدم.

amer

بنجل پرست چرت نگو حوصله ات ندارم بی شعور

نیما عرفانی

آقای عطایی چقدر اجحاف میکنید در حق بنده! اگه قراره کامنت من بره برای بررسی لطفاً به موارد دیگه هم رسیدگی کنید که سایت رو به گند کشیدن.
تعجبم از اینه که چطور کامنت های سایرین نمیره برا تأیید!!

نیما عرفانی

شما لطف داری سینا جان .مشکلی نیست من بهت حق میدم دست تنها نمیتونی همهٔ کارای سایت رو کنترل کنی فقط یه خواهشی دارم ، بی زحمت اگه مقدور هست بیشتر رو کامنت ها نظارت داشته باشی و کاربرانی که سطح شعور و تفکراتشون پایین هست و بویی از انسانیت نبردن برخورد جدی باهاشون انجام بدی و اکانتشون رو مسدود کنی تا برای امثال این اشخاص عبرت بشه که نباید در مکان عمومی رفتارهای ناخوشایند انجام بدن و به سایرین توهین کنن. هرچند که اینا راهشو خوب بلدن و قاعدتاً ۱۰-۲۰ تا اکانت با اسامیِ مختلف ساختن که اینجور سایت رو به انحراف کشیدن.
با تشکر

CAT

آقای عرفانی من شخصا میخوام شمارو از نزدیک ببینم چون خیلی با متانت هستی همچین الماس هایی کم پیدا میشن😀🌹

نیما عرفانی

دوست عزیز من نمیدونم شما دقیقاً کدوم کاربر هستین اما با کامنت هایی که در این چند شبانه روز فرستادین شک دارم که یکی از ده ها اکانت کاربر عامر نباشین یا ارتباطی با ایشون نداشته باشین ، اگه اشتباه فکر میکنم پس حرفمو پس میگیرم و حرف دیگری رو جایگزینش میکنم : من جای شما بودم به جای اینکه طرفِ همرو بگیرم ، آدمارو از هم متمایز میکردم و متیع کسی میشدم که عقل و منطقم میگه دوستِ خوبی می‌تونه برام باشه ، دیگه هرجور خودتون صلاح میدونین.
بابت تعاریف هم سپاسگزارم بزرگوار

Amir galaxy

@نیما عرفانی
haji pashmam

CAT

من اکانت هیچ کاربری نیستم عزیز
در این دعوای شما دوتا دوستان هم من دخالتی نداشتم که بخوام طرفتون رو هم بگیرم عزیز دل
من بد و خوب گلچین کردم دلیل نمیشه که به بد ها هم چون بد هستن پرخاش کنم در حد دوستی کلامی که خودش هم متوجه نشه باهاش صمیمی هستم من ادم تو داری هستم فقط چند نفر مثل خودم منو میفهمن درزم آقای عرفانی گل تلگرام هم میدم اگه خواستید که عکسمو براتون بفرستم
شما تاج سر ما هستی با همه فرق داری🌹

نیما عرفانی

سوءتفاهم نشه برادر گلم گاهی اوقات اتفاقاتی رخ میده که خارج از تصورات هست ، اینجارو نگاه نکن که فعالیت دارم و کامنت های طولانی می‌فرستم اتفاقاً من هم در زندگی روزمره آدم توداری هستم .
عزیزدلی و مورد احترام ⁦☺️⁩🌹

CAT

خیلی ممنون شما لطف داری بزرگوار🌹❤🤗

حرفای شما کاملا درسته اتفاقاتی میوفته که ادم فکرش هم نمیکنه 😗

نیما عرفانی

💙⁦♥️⁩

_V_

باز کامنتای جناب عرفانی رفت تایید😅
آقای عط ایی؟🤔

نیما عرفانی

میگم واعظ جان نکنه با مدیریت سایت ارتباطی داری ؟!😉

_V_

😂🤦‍♂️

نیما عرفانی

پس اگه زحمتی نیست زودتر کامنتارو تأیید کن عزیزم داریم به لحظات ملکوتیِ اذان نزدیک میشیم، خدا خیرت بده!.

_V_

دکمه تایید گیر کرده😅😐

_V_

هیشکی نمیخواد کسیو ناراحت کنه همه شدن وکیله پلنگو حساسیت رو اسم خلیجه فقط ،تو عمق فاجعه غرق میشه
نهنگ

CAT

کامنتم رفته تایید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)