حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی عمیق تر به طراحی خانواده هواوی پی ۳۰ (Huawei P30)

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | اختصاصی ترنجی، هواوی

خانواده هواوی پی ۳۰ (Huawei P30) از پایین رده‌ترین عضوش یعنی هواوی پی ۳۰ لایت تا بالارده‌ترین عضوش یعنی هواوی پی ۳۰ پرو که بهترین موبایل ساخته شده توسط هواوی تا کنون است، اشتراکاتی در طراحی دارند که این دستگاه را متعلق به یک خانواده می کند. امروز در ترنجی می خواهیم نگاهی عمیق تر به طراحی خانواده هواوی پی ۳۰ (Huawei P30) داشته باشیم. با ما همراه باشید.

ناچ قطره ای در هواوی پی ۳۰ پرو و هواوی پی ۳۰ لایت

بریدگی نمایشگر یا همان ناچ یکی از راهکارهای کم کردن حاشیه نمایشگر موبایل های امروز است. هواوی از پیشروترین شرکت ها در به روزکردن طراحی محصولاتش بر اساس این ترند جذاب بود و در خانواده هواوی پی ۳۰ نیز تلاش کرد تا این ناچ کمترین مزاحمت را برای کاربران ایجاد کند.

ناچ هواوی پی ۳۰ پرو

ناچ هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی در پی ۳۰ پرو کوچکترین ناچ قطره ای را در بین موبایل های رقیب ارایه کرده و این سبب می شود زمانی که شما با موبایل خود کار می کنید، کمترین مزاحمت را برای تجربه بصری شما ایجاد کند. همچنین به دلیل اشغال فضای کمتر از نوار وظیفه دستگاه، تجربه کاربری شما نیز کمترین لطمه را می بینید.

این ناچ علاوه بر تقارن کلی که به دستگاه می دهد، عمق کمی هم دارد و طراحی رابط کاربری به شکلی است که می توان به مرور زمان کاملا با حضور این بخش در نمایشگر هواوی پی ۳۰ پرو کنار آمد.

در مقایسه با رقبا باید گفت که این راه حل را به سوراخ نمایشگر یا ناچ بسیار بزرگ بهتر می دانم چرا که طراحی بهینه‌تری دارد و سبب می شود کاربر روی کارایی متمرکزتر شود.

هواوی پی ۳۰ لایت نیز همانند هواوی پی ۳۰ پرو از همین ناچ قطره ای بهره می برد و طراحی کلی این خانواده را بیش از پیش یکپارچه می کند. به این ترتیب کاربران نسخه ارزان تر خانواده هواوی پی ۳۰ نیز بر لبه فناوری حرکت می کنند.

طراحی خاص رنگ ها حتی در رنگ مشکی!

طراحی خانواده هواوی پی ۳۰ پرو

طراحی خانواده هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ های خاص یکی از شاخصه های طراحی هواوی در سال های اخیر است و این ویژگی را به دیگر رقبا نیز سرایت داده است. خانواده هواوی پی ۳۰ در رنگ های جذاب و متفاوتی ارایه می شود. ما در ترنجی برای بررسی هواوی پی ۳۰ پرو رنگ آرورا و برای هواوی پی ۳۰ لایت رنگ مشکی را در اختیار داشتیم. این دو دستگاه را در کنار هم در قاب تصویر بالا می بینید.

ابتدا از اینکه رنگ هواوی پی ۳۰ لایت من مشکی بود کمی ناراحت بودم و به دنبال رنگ خاص آن می گشتم اما پس از چند ساعت تجربه کاربری، یک موضوع من را خیلی در طراحی هواوی پی ۳۰ لایت مشکی جذب کرد. هواوی پی ۳۰ لایت به هیچ المان غیر مشکی دیگری در بدنه خود ندارد، هیچ کجا و به هیچ دلیل! این سبب می شود وقتی هواوی پی ۳۰ لایت را از هر زاویه ای نگاه کنید شبیه به یک جسم واحد مشکی رنگ دیده شود که مرزهای بخش های مختلفش درهم محو شده باشند.

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو

رنگ آرورا هواوی پی ۳۰ پرو اما شبیه به یک افسون است که دوست دارید از زوایای مختلف مدام آن را کشف کنید اما هر بار شگفت زده می شوید. هواوی در این رنگ هواوی پی ۳۰ پرو از لایه های متعدد که هر کدام ضخامت کمتر یک‌صدم کاغذ را دارند استفاده کرده و این سبب می شود تا علاوه بر تغییر از رنگی به رنگ دیگر، شاهد تشکیل الگوهای متفاوت باشیم.

خانواده هواوی پی ۳۰ اما شاخصه های دیگری نیز در طرحی دارند که آن ها را متمایز از دیگر دستگاه ها می کند. برای مثال لبه های بالا و پایین مسطح طراحی شده اند.

در مجموع می توان گفت که طراحی خانواده هواوی پی ۳۰ پرو با بهره‌گیری نمایشگر کم حاشیه و رنگ های جذاب از نقاط قوت این خانواده است. شما درباره طراحی این دستگاه ها چطور فکر می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

جالبخ

_V_

ه*

amer

طراحی که دیگه تکراری و خسته کننده هست.پردازنده 980که چه عرض کنم برید سرچ کنید متوجه میشید
تنها نقطه قوت این گوشی چینی فقط و فقط دوربینش بود که از ماه و مریخ و مشتری عکس میتونستی عکس بگیری و این دوربین به لطف و برکت سنسورهای سونی مهیا شده بود(برید سرچ کنید متوجه حرفم میشید لطفا به چرندیات بنجل پرستان توجه نفرمایید)
حالا چرا برای امتیاز 112این قدر تبلیغ ماه و خورشید میکرد خدا داند

Amin B3DA

خخخ بله طراحی تکراری. از نظر شما هرکس دوربین ها را بزاره اون گوشه ینی تکراریه و اصلا خوش دست بودن و گرد بودن لبه ها و هزاران آیتم ریز دیگه که دست به دست هم میدن تا طراحی فوق العاده بشه مهم نیست. پس اگر اینجوریه تا اخر عمر قراره طراح های تکراری ببینیم. اگرم یه شرکت جای دیگ گذاشت دوربین ها را و یهو کلا فاز رو عوض کرد میگید این مسخره بازیا چیه و جای قبلیش بهتره

سنسور هم جناب عرفانی بهتون توضیح داد جوابشم ندادید پس اگر اونجا متوجه نشدید اینجا هم الکی خودما خسته نمیکنم مجدد توضیح بدم

Mostafa6t

ماه و خورشید کلک هوش مصنوعی بود

واقعی که عکس ماه رو نمیگیره

Amin B3DA

به چشم دیدم گرفت. شمام اگ دیده بودی مسلما این حرفا نمیزدی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)