حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو رسما اعلام شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

روز گذشته، گروه صنعتی ایران خودرو تولید دنا پلاس اتوماتیک را در کشور قطعی دانست و برخی مشخصات آن را در سایت خبری خود اعلام نمود. با اینکه پیش از این اطلاعات غیر رسمی در خصوص دنا پلاس اتوماتیک اعلام شده بود، شاهد هستیم که این بار ایران خودرو در خصوص اولین سدان اتوماتیک خود اطلاع رسانی کرده است. مشخصات دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو رسما اعلام شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

مشخصات دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو

مشخصات دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو

مشخصات دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو

ایران خودرو اعلام کرده که دنا پلاس اتوماتیک یک جعبه دنده ۶ سرعته AT دارد و سیستم “تورک کانورتر” یا همان مبدل گشتاور در آن دیده می شود. همچنین بر اساس اطلاعیه ایران خودرو، دنا پلاس اتوماتیک برای هماهنگی کامل با شرایط آب و هوایی ایران از سامانه مبدل انتقال حرارت جعبه دنده های ۸ سرعته بهره می برد.

پیش از این، جعبه دنده های CVT پانچ و ۴ سرعته Motrain بر روی این خودرو تست شده بود و قرار بود که کمپانی کره ای Motrain و HPT تامین این قطعه را برای ایران خودرو داشته باشند. اما حال آن طور که مشخص است، جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT برای دنا پلاس قطعی شده و ایران خودرو هنوز نام کمپانی سازنده این قطعه را اعلام نکرده است. اما به احتمال زیاد، جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس توسط Motrain و HPT تامین خواهد شد.

در بحث امکانات رفاهی، هنوز ایران خودرو خبری در خصوص ارتقا آپشن های دنا پلاس اتوماتیک نسبت به سایر نمونه ها منتشر نکرده است. اما تصاویر مختلف از نمونه های در حال تست و مونتاژ آزمایشی دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک، خبر از حضور استارت دکمه ای بر روی این سری خودرو می داد. همچنین ایران خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۹۷، اعلام کرد که پروژه نصب سیستم کنترل پایداری و هرزگردی الکتریکی به مراحل تجاری سازی برای گروه دنا پلاس نزدیک شده و از این رو، نصب ESP و TCS بر روی دنا پلاس اتوماتیک محتمل است.


در نمایشگاه قطعات سال گذشته نیز مشخص شد که ایران خودرو تمرکز خود را برای دنا پلاس اتوماتیک تنفس طبیعی گذاشته است. البته که نمونه های آزمایشی توربو این خودرو جهت تست در اختیار پانچ و Motrain قرار گرفته بود. ولی باز هم احتمال آن بیشتر است که در ابتدا، دنا پلاس تنفس طبیعی با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک عرضه شود.

از سویی برخی شنیده ها حاکی از آن است که ایران خودرو، در نمونه اتوماتیک دنا پلاس، سانروف و برخی امکانات دیگر را حذف نکرده است. با این وجود، همچنان باید منتظر باشیم تا مدیران این شرکت اطلاعات دقیق تری را در خصوص دنا پلاس اتوماتیک در هفته های جاری اعلام کنند و ببینیم که آیا در شرایط تحریم، می توان به تیراژ ۱۰ هزار دستگاه دنا پلاس اتوماتیک در کشور رسید یا خیر؟

دنا پلاس اتومات یا دنا پلاس ALX


مشخصات فنی و امکانات محتمل برای دنا پلاس اتوماتیک یا همان دنا پلاس ALX به شرح زیر است:

پیشرانه ی ۱٫۷ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
۱۱۵ اسب بخار در نسخه ی تنفس طبیعی و ۱۵۰ اسب بخار در نسخه ی توربو
۱۵۷ نیوتن متر در نسخه ی تنفس طبیعی و ۲۱۵ نیوتن متر در نسخه ی توربو
دیفرانسیل جلو
جعبه دنده ی ۶ سرعته ی اتوماتیک و تیپ ترونیک با حالت اسپرت و قابلیت تورک کانورتر
کروز کنترل
سانروف
۲ کیسه ی هوا (کیسه هوای جانبی در صورت تامین قطعه)
صندلی های جلو برقی
سیستم تهویه اتوماتیک
فرمان کمکی برقی
چراغ روشنایی روز
مانیتور
رهیاب ماهواره ای
دوربین و سنسور عقب
استارت دکمه ای
سامانه ی ورود بدون کلید
بلوتوث
سامانه ی کنترل پایداری ESP
سامانه ی جلوگیری از هرزگردی TCS
و…

در نظر داشته باشید که اطلاعات فوق در خصوص پیشرانه و امکانات از منابع غیر رسمی به دست آمده و هنوز ایران خودرو چنین فهرستی را منتشر نکرده است. همچنین تصاویر موجود مربوط به نسخه های در حال تست بوده و به گفته ایران خودرو، پنل جعبه دنده بر روی کنسول میانی به طول کل تغییر خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

چقدر زشته 😶😐🤢 هم بیرون هم مخصووووصا داخلش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)