حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت دنا پلاس اتوماتیک شاید بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان باشد

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

روز گذشته گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که به مناسبت عید سعید فطر، برنامه دارد تا ۱۸ خرداد ۹۸ برای اولین بار “دنا پلاس اتوماتیک” را پیش فروش کند. بر اساس مبلغ پیش فروش می توان گفت که قیمت دنا پلاس اتوماتیک شاید بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک

خبر عرضه دنا پلاس اتوماتیک و برنامه پیش فروشش آن قدر سریع و ظرف چند ساعت اعلام شد که هنوز مشخص نیست، کدام سازنده جعبه دنده های اتوماتیک وظیفه ارسال این قطعه را به ایران دارد؟

حتی هنوز ایران خودرو تصویری رسمی از نمونه اولیه (پروتوتایپ) این خودرو منتشر نکرده و در بخشنامه خود به نمایندگی ها از تصاویر نمونه های دنده ای استفاده کرده است. با توجه به نبود تصویر رسمی از کابین دنا پلاس اتوماتیک، تنها ایران خودرو اعلام کرده که کنسول میانی و پنل دسته دنده این خودرو نسبت به نمونه های دنده ای متفاوت است و مجددا طراحی شده است.

با این وجود ایران خودرو با انتشار اطلاعات رسمی این خودرو تا حدی توانسته تا به سوال های ایجاد شده پاسخ دهد. در حال حاضر دنا پلاس اتوماتیک کد کلاس ۷۰۶ دارای مشخصات و امکانات زیر است:

مشخصات دنا پلاس اتوماتیک کد کلاس ۷۰۶

پیشرانه ۱٫۷ لیتری EF7
۱۱۵ اسب بخار
۱۵۷ نیوتن متر گشتاور
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با حالت تیپ ترونیک
فرمان هیدرولیک
حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۹۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
ترمز ABS و EBD
کروز کنترل
نمایشگر لمسی
دوربین و سنسور عقب
چراغ روشنایی روز
آینه های تاشونده برقی اتوماتیک
سیستم تهویه اتوماتیک
صندلی های جلو برقی
بلوتوث
رهیاب ماهواره ای
رینگ آلومینیومی و آلیاژی
سانروف (آپشن سفارشی)

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چند میلیون تومان تمام می شود؟

قطعا مهمترین سوال ایجاد شده در مورد دنا پلاس اتوماتیک، قیمت آن است و بدیهی است که ایران خودرو در شرایط فعلی نمی تواند قیمتی دقیق برای برای خودرویی با موعد تحویل ۱۳۹۹ مشخص کند. اما با توجه به آغاز فرایند پیش فروش این خودرو، بدیهی است که مدیران ایران خودرو محدوده قیمت دنا پلاس اتوماتیک را تعیین کرده اند.

قرار است که شنبه (۱۸ خرداد ۱۳۹۸) پیش پرداخت ۸۰ میلیون تومان از ثبت نام کنندگان دنا پلاس اتوماتیک دریافت شود. بر اساس مصوبه های قبلی هیئت دولت برای پیش فروش خودرو، شرکت ها می توانند حداکثر ۵۰% درصد از قیمت مصوب خودرو را به عنوان پیش پرداخت دریافت کنند. با اینکه در شرایط فعلی این دستور العمل ها آنچنان جدی گرفته نمی شود، اما تجربه نشان می دهد که ایران خودرو همین سیاست را در پیش گرفته است.
به عبارت ساده اگر شرایط اقتصادی کشور ثابت باشد و مشکلی در سر راه تامین جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس پیش نیاد، این سدان ملی اتوماتیک با قیمتی در محدوده ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار می گیرد. از سویی با نگاه به قیمت خودروهایی در بازه قیمتی دنا پلاس و دنا پلاس توربو در سال گذشته، می توان محدوده فعلی بهای دنا پلاس اتوماتیک را حدس زد. همچنین بررسی قیمت خودروهایی چون دنا پلاس دنده ای، پژو پارس اتوماتیک و… در کارخانه خزر جمهوری آذربایجان، تایید بیشتری را به بازه احتمالی قیمت ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان دنا پلاس اتوماتیک می دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این قیمت برای دنا پلاس اتوماتیک مناسب است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

هزینه زندگی تو نیویورک و واشنگتن و موناکو و…. رو میدیم

کیفیت زندگی در حد بادیه نشیان صدر اسلام

Amir galaxy

کمرم شکست خدااااا

نیما عرفانی

شرکت های خودروسازی خارج از ایران دارن رو طراحی های فضایی و کاملاً خودکار کار میکنن( تمام برقی ) ، اینا در یک آپشن پیش پا افتاده و پیش فرض برای یک ماشین سال ۲۰۱۹ موندن.
حداقل نکردن موتور توربو بذارن روش یا مثلاً ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای،گرم کن و سرد کن صندلی ، سقف پاناروما، فرمون برقی.
هیچ بعید نیست به محض اینکه این خودرو عرضه بشه ( سال ۹۹ 😏😒) شاهد ایرادهای ریز و درشت عملکرد گیربکسش باشیم.
شرکت تیونینگِ منصوری هم یک برند ایرانیه امّا اون کجا اینا کجا ، اون باعث سربلندی و عزت ایران و ایرانی در جهان هست امّا اینا باعث سرافکندگی و ذلت ایران شدن.

mehrdad_ma

باید تاوان بدیم
به کدام گناه معلوم نیست
اول مسئولان کشور مثل مسئولان دوره شاه خودشون از محصولات داخلی استفاده کنن حله

نه اینکه انگشتر تنگ کنن برا عروسی پسرا داماد از خانواده های شهید پرور آمریکا داشته باشن نوه ها و بچه ها تو انگلیس به دنیا بیان
سقف خونه هاشون چنار باشه و……

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)