حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل جدید اپل iPadOS با طراحی جدید رابط کاربری برای تبلت های اپل معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

می دانیم که اپل بعید نیست بخواهد مک‌او‌اس را با سیستم عامل iOS ادغام کند اما به نظر می رسد آن ها می خواهند که سیستم عامل مک خود را بیشتر به تبلت ها بیاورد و به همین دلیل شاهد این هستیم که سیستم عامل جدید اپل iPadOS با طراحی جدید رابط کاربری برای تبلت های اپل معرفی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سیستم عامل جدید اپل iPadOS

سیستم عامل جدید اپل iPadOS

سیستم عامل جدید اپل iPadOS

اپل در کنفرانس توسعه دهنگان امشب اعلام کرد که تغییرات زیادی در راه آیپد هستند. این جمله را کریگ فدریگی مدیر نرم‌افزار اپل به زبان آورد. شرکت اپل یک آپدیت بزرگ نرم‌افزاری برای آیپدها در نظر گرفته است. این آپدیت از امروز منتشر شده و در دسترس قرار می‌گیرد. با انتشار این به‌روزرسانی، سیستم عامل آی‌پدهای اپل از iOS به نوع دیگری با نام اپل iPadOS تغییر خواهد کرد.

اپل مدت‌ها در تلاش بود تا امکانات چندوظیفه‌ی بیشتری از جمله قابلیت چند تصویری و بهبودهای دیگر، به iOS اضافه کند. این تلاش‌ها بالاخره موجب ورود iOS به یک دوراهی شدند. دو مسیر مشخص iOS برای گوشی‌های همراه آیفون و تبلت‌های آی‌پد منجر به به وجود آمدن iPadOS شده است.

این سیستم عامل حالا دارای یک هوم‌اسکرین جدید با ویجت‌هایی است که می‌توانند در کنار آیکون‌های اپلیکیشن‌ها، بزرگ شوند. این ویجت‌ها همان‌هایی هستند که به صورت معمولی در نوتیفیکیشن سنتر یافت می‌شوند.

 

اپل همچنین ژست‌های چندوظیفه‌ای بیشتری برای رفتن بین اپلیکیشن‌ها و درگ و دراپ کردن اپ‌ها در همان صفحه اضافه کرده است. سیستم عامل iPadOS برای اجرا بر روی آی‌پدهای اپل طراحی شده و یک تافته‌ی جدابافته‌ از این شرکت برای تبلت‌ها محسوب می‌شود. این سیستم عامل آزادی عمل بیشتری به سازندگان برای استفاده از صفحه‌ی بزرگ‌تر آی‌پد می‌دهد.

در حالی که با معرفی watchOS برای اپل واچ، tvOS برای اپل تی‌وی و macOS برای مجموعه‌ی کامپیوترهای مک خود شخصی‌سازی سیستم عامل‌های دستگاه‌های مختلف زیرمجموعه‌اش را تکمیل می‌کند، iPadOS برای کامل کردن این چرخه به این شرکت کمک خواهد کرد.

نظر شما درباره سیستم عامل جدید اپل iPadOS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)