حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست 5G مدیاتک ام ۷۰ (Mediatek M70) با پردازنده های Cortex-A77 و Mali-G77 رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | شبکه 5G، مدیاتک

چیپست هلیو ام ۷۰  (Helio M70) بالاخره معرفی شد و باید بدانید که این پردازنده شرکت مدیاتک با لیتوگرافی ۷ نانومتری توسعه یافته و دارای مودم 5G است. در حقیقت چیپست 5G مدیاتک ام ۷۰ (Mediatek M70) با پردازنده های Cortex-A77 و Mali-G77 رسما معرفی شد و در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست 5G مدیاتک ام ۷۰ (Mediatek M70)

مدیاتک به صورت رسمی از جدیدترین تراشه خود، چیپست هلیو ام ۷۰ (Helio M70) رونمایی کرد. همانطور که این شرکت در گذشته وعده داده بود، این پردازنده با لیتوگرافی ۷ نانومتری توسعه یافته و دارای مودم 5G است. چیپست هلیو M70 اولین پلتفرمی محسوب می شود که شامل پردازنده مرکزی ARM Cortex-A77 و پردازنده گرافیکی Mali-G77 است. این تراشه در تایوان معرفی شده است.

این چیپست علاوه بر پشتیبانی از شبکه های ارتباطی 3G ،2G و 4G، از شبکه ارتباطی 5G نیز پشتیبانی می کند. بر اساس ادعای مدیاتک، چیپست هلیو M70 قدرتمندترین پردازنده 5G محسوب می شود. سازندگان گوشی های هوشمند از سه ماهه سوم سال جاری میلادی این تراشه را دریافت می کنند. با توجه به این موضوع، انتظار می رود اولین محصولات مجهز به این چیپست در اوایل سال آینده میلادی روانه بازار شوند.

به نظر می رسد تمام مشخصات این پردازنده به صورت رسمی اعلام نشده است، چرا که مدیاتک به این موضوع اشاره کرده که در ماه های آینده، مشخصات کامل آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهد. در حال حاضر شرکت های اوپو و ویوو با شرکت مدیاتک همکاری نزدیکی دارند. با توجه به این موضوع، گوشی های هوشمند 5G آن ها در کمتر از یکسال دیگر وارد بازار می شوند. پرچمداران این شرکت ها در مقایسه با محصولات رقیب، قیمت کمتری خواهد داشت.

سرعت اینترنت 5G چیپست مدیاتک هلیو P70 به ۴.۷ گیگابیت می رسد

بر اساس بیانیه رسمی مدیاتک، سرعت دانلود این چیپست در شبکه های زیر 6 گیگاهرتز به ۴.۷ گیگابیت بر ثانیه می رسد. گوشی های هوشمند مجهز به این پردازنده قادر به پشتیبانی از دوربین اصلی 80 مگاپیکسلی هستند. این چیپست قادر به انکود و دیکود ویدیو با رزولوشن 4K به صورت 60 فریم بر ثانیه است.

در حال حاضر چندین گوشی 5G مانند گلکسی S10 5G در بازار به فروش می رسند. نظر شما چیست؟‌ فکر می کیند که مدیاتک می تواند در بازار شبکه 5G یک نام خوب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

نمیدونم چی بگم
دو روزه هسته ها معرفی شدن اینم فوری چیپشو ساخت !!!

mehrdad_ma

معماری جدید هسته ها ):

amer

پردازنده های جدید ارم داره که بی نظیره ولی باید منتظر معماری جدید دراگون 865باشیم انوقت بیاد بگه سریعترین پردازنده کدوم هست

Mahdi.L

مدیاتک تا جایی که به یاد دارم، هیچوقت در حد پردازنده های پرچمدار اسنپ دارگون و اگزینوس نبودِ
بیشتر تو گوشی های اقتصادی و پایین رده و میانرده استفاده میشن چیپ هاش
این یکی هم بعیدِ تو پرچمدار های شرکت های مطرح استفاده بشه

mehrdad_ma

تو میان رده ها ازش استفاده میکنن اما خب اینو هم مطمینم موفقیت چیپ های هواوی و سامسونگ بخاطر استفاده خودشون از پردازنده ساخت خودشون هست

مدیاتک هم یه روزی سهمی از بازارو تو دست میگیره حالا یه شرکتی مدیاتک رو بخره یا خودش گوشی بسازه و…….
مهم اینه که نا امید نمیشه

علی شیخ زاده

یعنی الان ایشون قانون مور رو زیر پا گذاشتن؟

mehrdad_ma

با توجه به تعداد ترانزیستور ها بعد ۲ سال بله

قانون خاصی نیست که بخاطرش جریمه بشن و….
گفته هر دو سال تعداد ترانزیستور ها در یه مساحت ثابت ۲ برابر میشن یا همچین چیزی 🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)