حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل KaiOS حالا روح ۱۰۰ میلیون دستگاه است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | گوگل

چند سالی هست که سیستم عامل KaiOS توانسته در بازار موبایل های ساده یا اصطلاحا فیچرفون ها جای خود را پیدا کند. سال گذشته گوگل با سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دلاری اپلیکیشن‌های جستجو (Search)، نقشه‌ (Maps) و دستیارش (Assistant) را به این پلتفرم آورد و حالا با توجه به اطلاعات منتشر شده، Kai دوباره توانسته‌ای سرمایه‌ای ۵۰ میلیون دلاری جمع‌آوری کند. جالب است بدانید که سیستم عامل KaiOS حالا روح ۱۰۰ میلیون دستگاه است و این یعنی سومین سیستم عامل محبوب در بازار موبایل ها! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

این سرمایه که توسط دو کمپانی گوگل و تی‌سی‌ال تامین شده، هدفش گسترش بازار KaiOS و عرضه فیچرفون‌هایی با این سیستم عامل در کشورهای بیشتر است. سیستم عامل KaiOS به لطف همکاری با کمپانی‌های بزرگی مثل گوگل، فیسبوک و کوالوم و البته به‌خاطر عرضه در آفریقا توانست سال ۲۰۱۸ را با رشد بزرگی پشت‌سر بگذراند.

آخرین گزارش ها نشان می‌دهند که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون فیچرفون KaiOS به فروش رفته که با این حساب، سیستم عامل کمپانی Kai حالا سومین سیستم عامل محبوب گوشی‌ها به‌شمار می‌رود. بد نیست بدانید گزارش قبلی مربوط به سه ماه پیش بود که خبر از فروش ۸۵ میلیونی فیچرفون‌های KaiOS می‌داد؛ ۱۵ میلیون گوشی در سه ماه رقم قابل توجهی است.

فیچرفون‌ها در واقع گوشی‌هایی هستند که نسبت به موبایل‌های ساده قابلیت‌های بیشتری دارند اما از اسمارت‌فون‌ها ضعیف‌تر هستند. این گوشی‌ها از جی‌پی‌اس، اینترنت 4G و اپلیکیشن‌های HTML 5 پشتیبانی می‌کنند ولی به‌ اندازه تلفن‌های هوشمند کاربردی نیستند. همین نبود امکانات زیاد هم باعث شده تا این تلفن‌ها با قیمت‌های بسیار پایینی به فروش برسند.

از جمله فیچورفون‌های معروف که سیستم عامل KaiOS را به اجرا در می‌آورند می‌توان به نوکیا ۸۱۱۰ اشاره کرد. این موبایل اندک خمیده، از همان طراحی کشویی سابق برای پاسخ دادن به تماس های تلفنی بهره می برد و مجددا در دو رنگ مشکی و زرد قناری تولید شده است.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد حتی موبایل های ساده قرار است قلمرو گوگل باشند!

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mamad_zed terul

Kaios تو هند طرفدار زیادی داره که تو گوشیهای جیو ساخت هند که کلاسیک هستن استفاده میشه و قابلیت استفاده از 4g و یوتوب و واتساپ را داره

amer

و این 100میلیون فروش بیشتر به برکت فروش نوکیا 8110به وجود اومده که توانایی ساپورت واتس اپ دارند شاید 90درصدش مربوط به فروش نوکیا بوده باشه که باعث جذب سرمایه گذاری مجدد شده

mehrdad_ma

جالبه
به جز اندروید و کروم
فوشیا و kaios هم داره

amer

اره دقیقا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)