حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در صورتی که آپدیت iOS عملکرد آیفون شما را کاهش بدهد، به شما اطلاع خواهد داد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل

سال گذشته بحثی در این مورد شکل گرفت که اگر آپدیت‌های iOS سرعت آیفون‌ها را کاهش می دهند، آیا اپل این موضوع را باید به اطلاع کاربران برساند یا نه. بعد از آن، یک نهاد نظارتی در بریتانیا تحقیقات گسترده‌ی خود را در رابطه با این موضوع آغاز کرد. یک سال و چند ماه پیش بود که رسما مشخص شد کند شدن آیفون های قدیمی با باتری مستهلک عمدا توسط اپل انجام می شود. حالا گفته می شود که قرار است اپل در صورتی که آپدیت iOS عملکرد آیفون شما را کاهش بدهد، به شما اطلاع دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن باهم صحبت کنیم.

این تحقیقات بعد از اعتراف اپل در اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز شد که این شرکت اعلام کرد آپدیت‌های iOS سرعت عملکرد آیفون‌های قدیمی را تضعیف می‌کند. حالا بیش از یک سال بعد، اپل و دولت بریتانیا به توافق رسیده‌اند و اپل می‌گوید اگر آپدیت iOS عملکرد آیفون‌ها را ضعیف‌تر کند، این موضوع را به اطلاع کاربران می‌رساند.

در بیانیه‌ی رسمی که در سایت دولت بریتانیا منتشر شده، آمده که اپل وعده داده در سلامت باتری و خاموش شدن گاه و بی‌گاه در اختیار کاربران قرار دهد که البته از مدت‌ها قبل، چنین امکانی برای کاربران آیفون‌ها فراهم شده است. این توافق بر آیفون‌های فعلی و جدید اعمال می‌شود و اگر در این زمینه تخلفی صورت بگیرد، نهاد نظارتی مذکور می‌تواند اپل را جریمه کند.

این خود می تواند خبر خوبی باشد برای نظارت روی عملکرد شرکت هایی که به قدری بزرگ شده‌اند که شاید شکایت کردن از آن ها قابل تصور نباشد. البته این موضوع برای کاربران محصولات اپل در ایران کاملا بی معنی است اما به هر حال بد نیست که بدانیم چنین اتفاقی رخ خواهد داد و اگر شما در ایران هستید و آیفون دارید، حتما به اعلانیه اپل مبنی بر اینکه آیا این آپدیت تاثیر منفی روی عملکرد دستگاه شما خواهد داشت، توجه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)