حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، حق اختراع

آیفون X با سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی Face ID حسگر اثرانگشت یا همان Touch ID را حذف کرد. این یک انتخاب هوشمندانه بود چون Face ID در اکثر مواقع به همان کیفیت و سرعت Touch ID عمل می کند. با تمام این ها اپل جزو معدود گوشی‌سازان بزرگی است که هنوز از اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در هیچ کدام یک از محصولاتش استفاده نکرده است. پتنت جدید اپل تلاش این شرکت برای دستیابی به فناوری یاد شده را نشان می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع اپل برای حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر را ببینید.

اپل چندی پیش پتنتی با عنوان «روش‌های تصویربرداری بیومتریک از سطوح ورودی» به ثبت رساند. پتنت جدید اپل به یک سیستم تصویربرداری صوتی مربوط می‌شود که قادر است تصاویری با رزولوشن بسیار بالا از اشیای روی سطوح مختلف به ثبت برساند! به عنوان نمونه می‌توان به اثر انگشت اشاره کرد.

حق اختراع اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اپل

حق اختراع اپل برای حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر

حق اختراع اپل برای حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر

در اسناد پتنت جدید اپل ادعا بر این است که یک ترانسفورماتور صوتی می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. این وسیله همچنین توانایی انجام عکس این عمل یعنی تبدیل انرژی مکانیکی به سیگنال‌های الکتریکی را نیز خواهد داشت. موج‌های مکانیکی همان انگشتی هستند که کاربر روی نمایشگر قرار می‌دهد. در ادامه، آن‌ها تبدیل به سیگنال‌های الکتریکی خواهند شد. این سیگنال‌ها در نهایی بازسازی شده و به شکل یک تصویر از اثر انگشت در می‌آیند تا سیستم بتواند برای احراز هویت از آن‌ استفاده کند.

همچنین ادعا شده فناوری تازه توسعه یافته قادر است چیزهای بیشتری علاوه بر اسکنر اثر انگشت افراد را ببیند. به عنوان نمونه می‌توان به تصویر کف دست، گوش، گونه و حتی کل صورت اشاره کرد! شاید سیستم احراز هویت جدید اپل بتواند کاربر را تنها بعد از پاسخ وی به یک تماس تلفنی بشناسد. بر اساس اسناد پتن جدید اپل، تکنولوژی جدید حتی می‌تواند علائم حیاتی کاربر همچون ضربان قلب و نظم تنفس وی را زیر نظر بگیرد.

با وجود انتشار تصاویر و اسناد مربوط به این پتنت، امیدی به پیاده‌سازی اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در آیفون‌های 2019 و حتی 2020 نیست. اپل این پتنت را در سال 2016، سالی که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس معرفی شدند، به ثبت رسانده بود! همچنین بر اساس توضیحات ارائه شده، سیستم احراز هویت جدید به حدی پیچیده و پیشرفته است که احتمالا می‌تواند کار فیس آیدی و تاچ آیدی را به صورت یکجا برای کاربران انجام بدهد!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل از سیستم تشخیص چهره ۳ بعدی خود روی برگرداند؟ من فکر نمی کنم مگر اینکه به فناوری فوق العاده ای دست پیدا کرده باشد که از حق اختراع چیزی به نظر نمی رسد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

شاید بعضی از دوستان از این حرفم خوششون نیاد اما بدون شک با معرفی طبق معمول با یکی از باکیفیت ترین شون هم مواجه میشیم

afsoongaregisoo

من با پوکوفون اف وان واقعا هیچ وقت از اثر انگشت استفاده نکردم همش با تشخیص چهره .خیلی راحت تره .نیازی به هیچی نیست فقط گوشی رو بلند میکنی همین.به نظرم سرمایه گذاری واسه سنسور اثر انگشت دیگه فایده نداره

HiKa

حقیقتا اپل هیچوقت کاری رو به راحتی انجام نمیده. اینطور بگم واسه هر قدمی که میخواد برداره با کلی حساسیت این کار رو میکنه.
برای مثال تکنولوژی فیس آی دی اپل با کیفیت ترین نوع خودش هست و هنوز هیچ دستگاهی بهش نرسیده. که البته حق هم داره، چون با حذف حسگر اثر انگشت باید هم یک جایگزین مناسب براش انتخاب میکرد.
در صورتی که دستگاه های اندرویدی قدیمی از سالها پیش این روش آنلاک کردن رو داشتن اما خیلی ساده و بی کیفیت.
شاید برای آیفون های 2020 این تکنولوژی استفاده بشه یا شاید هم 2021! چون با استفاده از این تکنولوژی دیگه نیازی به اونهمه سنسور های مختلف در بالای گوشی نیست و در نتیجه میتونیم یک گوشی کاملا بی حاشیه و بدون ناچ داشته باشیم. تغییر طراحی هم در آیفون های اپل هر 2 سال یکبار اتفاق میفته و باید منتظر بمونیم ببینیم اپل کِی این تکنولوژی رو به بلوغ میرسونه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)