حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یوتیوب ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

خانم سوزان ویچیتسکی، مدیرعامل یوتیوب در مصاحبه روز پنج‌شنبه خود اعلام کرد که یوتیوب مرز ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه را رد کرده است، دستاوری که سال‌های گذشته قادر به دستیابی به آن نشده بودند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تماشای ۲۵۰ میلیون ساعت محتوا در طول ۲۴ ساعت بر بستر یوتیوب

در ماه فوریه 2019 مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای اعلام کرده بود که یوتیوب تقریباً به رقم 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دست یافته و این اظهارات در حالی بیان شد که سال قبل، یعنی 2018 هم کمپانی اعلام کرده بود یوتیوب 1.8 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد.

ویچیتسکی در مصاحبه جدید خود همچنین اعلام کرده است که کاربران این شبکه اجتماعی به طور میانگین روزانه 250 میلیون ساعت وقت صرف تماشای محتوا از طریق یوتیوب در نمایشگرهای دستگاه‌های خود می‌کنند. این در حالیست که در اواسط سال گذشته رقم آن 180 میلیون ساعت در طول روز اعلام شده بود.

بخش بزرگی از درآمد یوتیوب توسط تبلیغات بدست می‌آید و یوتیوب هر ساله برای جذب اسپانسرهای خود مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کند. روز پنجشنبه این شرکت در طی یک اجرای تبلیغاتی در نیویورک که از آن با نام Brandcast یاد شده بود، جهت جلب نظر تبلیغ دهندگان، رویدادهای 4 روزه‌ای که توسط شرکت‌های رسانه‌های دیجیتالی ارائه شد را بر پا کرد.

سال‌هاست که یوتیوب در زمینه امنیت برند خود تلاش‌های بسیاری کرده است، اما با وجود بررسی‌های دقیق باز هم در حذف به موقع محتوای نامناسب، نشر اطلاعات غلط و ویدئوهای شوک آور چندان با موفقیت عمل نکرده است. به عنوان مثال در حادثه تیراندازی نیوزلند که در ماه مارچ اتفاق افتاد، یوتیوب هم مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی عملکرد خوبی نداشت و ویدئوهای این حادثه به سرعت در این شبکه پخش شد و مورد تماشای کاربران قرار گرفت.

YouTube دومین وب‌سایت پرطرفدار جهان پس از گوگل می‌باشد که در فوریه سال 2005 راه اندازی شده است. این سرویس معبرترین مرجع اشتراک ویدئو در جهان به حساب می‌آید که دارای سرویس‌های جانبی دیگر نیز می‌باشد. یوتیوب اولین بار در همان سال 2005 و تنها چند ماه پس از راه‌اندازی در ایران فیلتر شد. این سرویس پس از مدتی در ایران رفع فیلتر شد، اما دوباره و بعد از انتخابات سال 88 دوباره و احتمالاً برای همیشه فیلتر شد.

نظر شما درباره این حجم از کاربر فعال برای یوتیوب چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)