حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تا کنون ۹۷ میلیون پلی استیشن ۴ به فروش رسیده است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی، کنسول بازی

هفته سونی‌طوری خواهیم داشت، حداقل صبحش که با دو خبر قابل توجه از سونی آغاز شده است! اولین خبر این بود که احتمال خروج سونی موبایل از خاورمیانه و امریکای شمالی وجود دارد و بار مثبتی برای طرفداران این برند نداشت اما خبر خوب را حالا می توانید بخوانید: گزارش مالی جدید سونی فروش ۹۶.۸ میلیون واحدی پلی استیشن ۴ را نشان می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موفقیت در صنعت بازی برای سونی صحبت کنیم.

کنسول نسل هشتمی سونی همچنان به عملکرد خوب خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهد و حال با نزدیک شدن به ۹۷ میلیون دستگاه، فاصله چندانی با ۱۰۰ میلیونی شدن ندارد. بر اساس این گزارش مالی، فروش پلی استیشن 4 طی سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ سونی که در انتهای ماه مارس پایان یافت، به ۱۷.۴ میلیون واحد رسید. جالب است بدانید که ۲.۶ میلیون کنسول تنها در بازه زمانی ژانویه تا مارس یا همان سه ماهه چهارم سال مالی سونی فروخته شده‌اند.

کاهش فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل

لازم به ذکر است که میزان فروش پلی استیشن 4 در این بازه زمانی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته اما این موضوع از آنجایی که فاصله چندانی با معرفی و عرضه پلی استیشن بعدی نداریم، کاملا قابل پیش‌بینی است. جدا از این موارد، این کمپانی فروش ۱۶ میلیون دستگاهی را برای سال مالی آتی پیش‌بینی کرده است.

در بخش نرم افزار نیز با فروش ۲۵۷.۶ میلیون نسخه ای طرف هستیم که ۳۷ درصد آن به صورت دیجیتال بوده است. در ضمن، ۵۴.۷ میلیون نسخه از این بازی‌ها در سه ماهه چهارم به فروش رسیده‌اند. علاوه بر این موضوع، سرویس پلی استیشن پلاس حالا ۳۶.۴ میلیون مشترک دارد که پیشرفت کوچکی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

به طور کلی سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بهترین عملکرد سونی در زمینه سودآوری بخش گیمینگ محسوب می‌شود. همچنین سه ماهه آخر سال جاری بهترین دوره سه ماهه برند پلی استیشن از نظر درآمد کلی و سود خالص است.

جدا از این موارد، سونی رسماً اعلام کرده که پلی استیشن 5 طی ۱۲ ماه آینده عرضه نخواهد شد اما از آنجایی که فاصله چندانی با پایان چرخه عمر کنسول های فعلی نداریم، عرضه پلی استیشن بعدی در آینده‌ای نزدیک چندان دور از انتظار نیست. نظر شما چیست؟ فکر می کنید صنعت بازی می تواند آنقدر درآمدزا باشد که سونی بخواهد به خاطر آن از بخش موبایل دست بکشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

صنعت بازی تا حدی گسترده و درامد زایی داره که از صنعت موبایل بیشتر و بیشتر هست
سونی میتونه بخش بازی کنسول به موبایل هم گسترش بده ولی اینکه بخش موبایل تعطیل کنه بعید میدونم چون جناب یوشیدا تاکید کرده قصد خروج از صنعت موبایل نداریم شاید بخش موبایل کوچک شده ولی دلیل بر تعطیلی کامل و تمام نیست

afsoongaregisoo

هیچ صنعتی مثل موبایل سود آور نیست

Saeed393

سود اوری زیاد در بخش موبایل دلیل بر دست کشیدن از بخش موبایل نیست
خداییش گوبایلای سونی کیفیت ساخت خیلی خوبی دارن، من هنوزم دلیل افت سونی رو جدایی از اریکسون میدونم و اینکه همون اوایل سیاست به شدت بدی داشت گذشته از کیفیت ساخت و هرچی بخوایم حساب کنیم موبایلای گرون و به نسبت موبایلای همقیمت خودش همیشه از حافظه و رم پایینتر و پردازنده ضعیفتر استفاده میکرد، یادمه اون اوایل ملت سونی پایینرده میخریدن که همقیمت یه میانرده سامسونگ درمیومد ملت میگفتن سونی هنگه!!! این چهره بدش از همون موقع روش موند و همراه نشدن با ترند بازار کارشو به اینجا کشوند

Saeed393

ببخشید اشتباه نوشتم (سود اوری در بخش پلی استیشن) منظورم بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)