حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کالبدشکافی گوشی تاشو گلکسی فولد ایراد طراحی آن را مشخص کرد

نوشته

5 سال قبل | 23 دیدگاه | سامسونگ

با وجود این‌که سامسونگ پس از بیانیه خود مبنی بر تاخیر در عرضه عمومی گلکسی فولد، برای جمع آوری این گوشی‌ها فراخوان داده است اما iFixit به سراغ این گوشی رفته و با کالبدشکافی آن نقص طراحی‌اش را آشکار کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

یکی از نکات مورد توجه، وجود شکاف در اطراف گوشی است. در حالی که ما اطلاع داشتیم که گوشی تاشو سامسونگ محافظی در برابر نفوذ گرد و غبار ندارد شاهد شکاف‌های نسبتا بزرگ در اطراف لولای آن هستیم که باعث جمع شدن گرد و غبار در آن محل شده که می‌تواند به عملکرد لولا و حتی صفحه نمایش آسیب وارد کند.

گلکسی فولد

گلکسی فولد

همان طور که قبلا می‌دانستیم این گوشی دارای دو باتری است که یکی با ظرفیت 2135 میلی آمپرساعت در سمت چپ و دیگری با 2245 میلی‌آمپرساعت در سمت راست آن قرار گرفته است. مادربرد نیز به دو بخش تقسیم شده است که برد سمت راست شامل پردازنده اسنپدراگون 855، حافظه ذخیره سازی و واحدهای رادیویی است.

صفحه نمایش داخلی دارای یک لبه 2 میلی‌متری است که نمایشگر ظریف و حساس آن توسط یکی از لایه‌های محافظ Gorilla Glass پشتیبانی نمی‌شود که واقعا کار با ریسکی است. البته این نمایشگر محافظ پیشرفته‌ای دارد که قابل جدا شدن است اما موجب آسیب زدن به صفحه نمایش خواهد شد.

مکانیزم تاشو گلکسی فولد به خوبی طراحی شده و با دوام است اما دارای یک کابل منعطف بوده که نیمه چپ گوشی را به نیمه راستی متصل می‌کند. iFixit اعلام کرده است به نظر می‌رسد همانطور که سامسونگ وعده داده است می‌تواند برای حداقل 200 هزار بار باز و بسته شدن استحکام مناسب خود را حفظ کند.

امتیاز پایین iFixit به Galaxy Fold

امتیاز iFixit گلکسی فولد

امتیاز iFixit گلکسی فولد

iFixit امتیاز تعمیرپذیری 2 از 10را به این گوشی داده است که کمترین امتیاز ممکن تاکنون بوده است. دلیل این امتیاز پایین نه به خاطر سختی باز کردن گوشی بلکه احتمال شکنندگی بالای قطعات گلکسی فولد عنوان شده است.

مشکل اصلی گوشی تاشو سامسونگ چه بود؟

طبق نظر کارشناسان iFixit علت مشکل پیش آمده برای نمایشگرهای گلکسی فولد، همان نفوذ گرد و غبار از داخل لولای آن بوده است. پنل‌های OLED همانند اتاق تمیز (اتاق‌های استریل و بدون هر گرد و غبار) هستند. این بدین معناست که نباید گرد و خاک به آن‌ها برسد که سامسونگ با قراردادن محافظ صفحه نمایش خاص و تاکید روی جدا نکردن آن از روی نمایشگر به دنبال حفاظت از آن‌ها بوده است اما به شکاف اطراف لولا توجه نکرده است.

سامسونگ ممکن است طراحی لولا و دوام پانل را با ربات‌ها در بلندمدت آزمایش کند، اما به یاد داشته باشید که این ربات‌ها در یک اتاق تمیز کار می‌کنند و هر بار که باز و بسته می‌شوند دقیقا همان فشار را در هر دو طرف اعمال می‌کنند. اما مردم از تلفن همراه خارج از منزل و در محیطی پر از گرد و غبار استفاده می‌کنند و گوشی خود را با روش‌های مختلف و خلاقانه باز و بسته می‌کنند.

نظر شما درباره گلکسی فولد چیست؟ فکر می کنید ایراد طراحی برطرف شود؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

نقص طراحی
واقعا غیر قابل انکاره این نقص
ولی راهی هست جز استفاده لولا تو این مدل طراحی؟

BLACK

داداش لولا داریم تا لولا، مال mate x رو نگاه کن بدون ایراد نیست ولی ظاهراً شیاری واسه ورود گرد و خاک وجود نداره

_V_

آره لولای میت ایکس جوری درست شده که راهی نداره

amer

به نظرم گوشی های منعطف حالا حالاها باید کار بشه و هنوز در مرحله ابتدایی هستن.سامسونگ گوشی منعطف به بازار عرضه نکنه بهتره و جوابش واضح هست مشکل نمایشگر هست که تحمل باز و بسته شدن در محیط واقعی نداره .بقیه برندها هم همین کار باید بکنن و همچین حماقتی مرتکب نشن بهترشون هست

_V_

درواقع نمایشگر مشکلی نداره،،،،مشکل لولا هست که راه ورود محتویات اطراف رو به داخل گوشی فراهم میکنه و به پنل اولد اسیب میزنن،،نه مقاومت صفحه اولد

amer

بله همین طوره.و تو شرایط ازمایشگاهی مشکلی نداره .ولی به نظر جنابعالی تو محیط واقعی میتونه امتحانش پس بده.
البته مشکل گرد و خاک هم به نظرم قابل حله ولی به نظر خودم مقاومت صفحه نمایش مطمئن نیستم شاید هم خوب باشه در کل باید به دست بازار برسه بعد نظر قطعی داد الان نباید نظر داد

Soheil Rezayiha

حالا دلیل الجی و وان پلاس رو می فهمم که گوشی تاشو معرفی نکردن

BLACK

آره خدایی با ال جی خیلی حال کردم عین بچه آدم اومد گفت واسه موبایل منعطف خیلی زوده

ronin

فک‌ کنم گردو خاکه معرفیه خود فولده که رفته تو لولاش
جای خالی استاد چالتون و بقیه کارشناسای محترم حس میشه

_V_

میدونستی خیلی چرت میگی؟
:)))))))))))))))))))))))))))))
تفت نده بپز هضم شه👍👌

Arrow

چالتون یه مدت رفته تو غار و اگه دقت کنی تمام اکانت های فیکی که تو سایت بودنم یهو غیب شدن🤣🤣🤣🤣

ronin

دقیقا👍😂😂😂

BLACK

راهکار های اپل و تیم سرفیس مایکروسافت واسه طراحی لولای موبایل منعطفشون دیدنیه.

Arrow

کاملا مشخصه فقط تو شرایط ازمایشگاهی تست شده نه شرایط عادی که نشون از عجله برای اولین بودن داره که نتونستن بهش برسن

Pouya

از اونجایی که اینجوری محصولات انقلابی اکثرا مشکل دارن اولاش ، و به مرور هر چی میگذره رفع میشه کلا خرید این محصولات منعطف رو اشتباه میدونم با این قیمتا تا جایی که رفع نواقص شه و به بلوغ برسه

mega08

اوسکولا

نیما عرفانی

از زمان معرفی گلکسی فولد و میت ایکس مشخص بود و قابل پیش بینی که در ساختار و طراحیشون مشکلاتی داشته باشن ، میت ایکس هم وقتی عرضه ی جهانی بشه کم کم نواقصش نمایان میشه با این تفاوت که طراحی و مکانیزم میت ایکس نسبت به گلکسی فولد جذاب تر و پیچیده تر هستش.
پی نوشت: طرح ها و پتنت های نوآورترین برند اندرویدی (الجی) در خصوص دیوایس های منعطف بهتر و کاربردی تر از سایرین هستن اما الجی تصمیم گرفت فعلاً در حد همون پتنت بمونن و به مرحله ی تولید نرسوند چون معتقد بود که همچنان برای تولید و عرضه ی این محصولات زود هستش و مثل همیشه تصمیم گرفت متفاوت عمل کنه و مجدداً نوآوری های خودش رو وارد دنیای موبایل کرد با معرفیه الجی وی ۵۰ (صفحه نمایش ثانویه ی ماژولار و کاربردی ، پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G ، دوربین های پشتی کاملاً همسطح با بدنه با قرارگرفتن در زیر شیشه ی گوریلاگلس ۶ , الجی جی ۶ با فناوری های صوتی و احراز هویت جدید و نوآورانه در کنار قیمت رقابتی و پایین تر از رقبا، Sound Crystal OLED , Hand ID, Z camera TOF).

نیما عرفانی

اصلاح : الجی جی ۶ با فناوری های صوتی و احراز هویت جدید و نوآورانه در کنار قیمت رقابتی و پایین تر از رقبا، Sound Crystal OLED , Hand ID, Z camera TOF).
جی ۸ به جای جی ۶ قرار میگیره.

نیما عرفانی

اصلاح :
جی ۸ به جای جی ۶ قرار میگیره.

_V_

من برای شما احترام قائلم و به نظر فرد محترمی میای ولی فکر نمیکنید که به قاطعیت گفتن کلمه بهترین برند اندرویدی یکم اشتباهه؟
شما همه پتنتای سامسونگ برای منعطف رو دیدی که اینجوری میگی؟همشو؟!
الان این نوآوریا که عرض کردید صرفا برای خود الجی بود دیگه؟

نیما عرفانی

نظر لطف شماست . برادر گرامی من نگفتم بهترین برند اندرویدی ، قطعاً اگه حرف از بهترین برند اندرویدی باشه با قاطعیت میشه گفت اسم سامسونگ و هواوی در صدر قدر میگیره. گفتم نوآورترین برند اندرویدی الجیه ، اگه شناخت کامل نسبت به سابقه ی الجی داشته باشید متوجه این موضوع میشین که الجی همیشه در هر نسل از موبایل هاش در قیاس با رقبا متفاوت عمل کرده و طراحی ها و قابلیت های تازه ای به صنعت موبایل اورده. من همیشه گفتم صرفاً جایگاه فعلی یک برند نمیتونه نشون دهنده ی ارزش اون برند باشه ، سونی و الجی اصلاً هدفشون رقابت با بهترین های بازار نیست و فقط برای طرفداراشون موبایل تولید می‌کنن.
بازم اگه نیاز به توضیح بیشتر بود در این خصوص بود استقبال میکنم.
در بحث ثبت پتنت هم صحبت های من حول دیوایس های منعطف هست و تا الان پتنت هایی که از الجی دیدم چه در خصوص دیوایس شفاف چه منعطف ، برای الجی جذاب تر و کاربردی تر بوده و این نظر شخصی بنده هستش وگرنه هیچ مشکلی با سامسونگ ندارم .

_V_

❤👑

CAPCOM

فقط دنبال اینن که به هر قیمتی شده یک نوآوری و طرح و ایده جدیدشون رو بدن بیرون بعدشم اینطوری ضایع بشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)