حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید گوشی منعطف، یک سرمایه گذاری وحشتناک است!

گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. تغییر فرم فکتور این گوشی‌ها و ارائه گوشی‌های منعطف، تنها یک وجه از پیشرفت‌ها هستند. گوشی‌های منعطف، جذابیت‌های خاص خودشان را دارد. اما ما در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که چرا خرید گوشی منعطف یک سرمایه گذاری وحشتناک است.

خرید گوشی منعطف، از نظر اقتصادی چندان منطقی نیست

برترین گوشی منعطف کنونی سامسونگ، Galaxy Z Fold 3 است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

 

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ رسما معرفی شد: گوشی تاشو 5G و ضدآب

 

به نقل از Phonearena، عرضه گوشی‌های منعطف در ابتدا با مشکل مواجه بود. این مشکل برای گلکسی Fold حل شد. اما هواوی میت ایکس با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کرد. در کل، گوشی منعطف محصولی است که دو گروه در مورد آن اظهار نظر دارند. گروه اول، به آن‌ها قسم می‌خورند و می‌گویند که گوشی‌های منعطف، خواص تغییر دهندگی زندگی آن‌ها را دارد. در مقابل، گروهی از افراد شانه خود را در برابر این گوشی‌ها بالا می‌اندازند و این محصولات را نمی‌پسندند. تاکنون، Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 برترین تلاش‌های سامسونگ برای یک گوشی منعطف برای تغییر وضعیت موجود بوده‌اند. اما اگر شما جزوی از گروه اول بوده باشید، احتمالاً هم اکنون سعی دارید تا گوشی منعطف خود را ارتقاء بدهید!

تب و تاب خرید گوشی‌های تاشو در میان کاربران، از سال ٢٠١٩ میلادی رواج پیدا کرد. اولین گوشی منعطف سامسونگ با عرضه عمومی، گلکسی فولد بود. این گوشی، برچسب قیمتی ٢,۰٠٠ دلاری را با خود یدک می‌کشید و در واقع یک گوشی با کالبد تبلت بود. اگر شما این گوشی را خریده باشید و سعی ارتقاء آن را داشته باشید، قطعاً با یک واقعیت ناامید کننده مواجه می‌شوید. به طوری که قیمت گوشی‌های منعطف، دو برابر گوشی‌های پرچمدار آن زمان بوده است. اما سرعت کاهش قیمت آن‌ها نیز دو برابر است!

اجازه بدهید تا یک مثال بزنیم. در مقایسه با آیفون ١١ پرو مکس، گلکسی فولد حدود ٧۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این میزان برای آیفون، تنها ۴٧ درصد بوده است. این درصدها، مربوط به قیمت فروش گوشی دست دوم شما هستند:

– سامسونگ Galaxy Fold: قیمت ۵٠٠ دلاری و افت قیمت ۷۵ درصدی (قیمت اولیه ١,٩٨٠ دلاری)

– آیفون ١١ پرو مکس: قیمت ۵٨٠ دلاری و افت قیمت ۴٧ درصدی (قیمت اولیه ١,١٠٠ دلاری)

– گلکسی نوت ١٠ پلاس: قیمت ٣٧٠ دلاری و افت قیمت ۶۶ درصدی (قیمت اولیه ١,١٠٠ دلاری)

قیمت خرید گوشی منعطف Galaxy Fold دست دوم

قیمت خرید گوشی منعطف Galaxy Fold دست دوم

همان طور که می‌دانید، تمام این گوشی‌ها طی نیمه دوم سال ٢٠١٩ روانه بازار شده‌اند. اما این گوشی‌ها، به طریقه‌های متفاوتی ارزش خود را از دست داده‌اند. با یک حساب و کتاب ساده، می‌توان فهمید که مشتریان گلکسی فولد، ضرری حدود ۵٠٠ تا ٧٠٠ دلار بیشتر را نسبت به خریداران دیگر گوشی‌ها متحمل شده‌اند! این یعنی قیمت بیشتر و همزمان، افت قیمت دو برابر! به خاطر داشته باشید که این ارقام، میانگین‌هایی در سایت Swappa هستند. در نتیجه، ممکن است تفاوت‌های جزئی را در این قیمت‌ها شاهد باشیم. اما این کاهش بیشتر به چه دلیل است؟

از طرفی، ممکن است که مشکلات موجود در نسل‌های اول گوشی‌های منعطف، خریداران را از خرید این محصولات ترسانده باشد. بنابراین، آن‌ها خرید این گوشی‌ها که حتی دست دوم هستند را یک ریسک بزرگ تلقی می‌کنند! از سوی دیگر، یک نگرانی دیگر وجود دارد و آن مربوط به علاقه مندی خریداران است. هنوز بسیاری از کاربران، فرم فکتور گوشی‌های منعطف را نمی‌پسندد. بنابراین، آن‌ها به سراغ خرید گوشی منعطف نمی‌روند. بنابراین، تقاضای اندک یکی از عوامل این موضوع است.

دلیل این امر هرچه که باشد، باید منتظر باشیم تا گوشی‌های منعطف جای خود را در میان خریداران پیدا کنند و به بلوغ برسند. به نظر می‌رسد که Galaxy Z Flip 3 با قیمت ١,٠٠٠ دلاری، محبوبیت بیشتری در میان کاربران داشته باشد. سامسونگ هم اکنون به صورت گسترده در حال انجام تبلیغات گوشی‌های منعطف خود است.

نظر شما در رابطه با خرید گوشی منعطف چیست؟ چه زمانی به سراغ خرید گوشی منعطف می‌روید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

آیفون ١١ پرو مکس: قیمت ۵٨٠ دلاری و افت قیمت ۴٧ درصدی (قیمت اولیه ١,١٠٠ دلاری)
– گلکسی نوت ١٠ پلاس: قیمت ٣٧٠ دلاری و افت قیمت ۶۶ درصدی (قیمت اولیه ١,١٠٠ دلاری)
*حتی توی خارج هم افت قیمت گوشی های سامسونگ مخصوصا پرچمدار ها زیاده.توی ایران که خیلی زیاده.مثالش همین نوت ۱۰ پلاس و آیفون ۱۱ معمولی که توی ایران هم قیمت بودن.الان دست دوم ۱۲۸ گیگ آیفون ۱۱ قیمتش تقریبا برابر ۱۸ یا ۱۹ تومنه درحالی که نوت ۱۰ پلاس الان قیمت دست دومش ۱۳-۱۲ تومن بیشتر نیست.
من دقیقا یادمه بهمن ۹۸ هردو اینا قیمتشون تقریبا ۱۴-۱۳ تومن بوده.مهم ترین علت این کاهش قیمت تعدد گوشی های معرفی شده و وجود گوشی های میان رده در اکوسیستم اندروید و خود تولیدات سامسونگ هست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️