حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی می خواهد مودم 5G آیفون ۲۰۲۰ را تامین کند

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

هوآوی در نمایشگاه MWC سال 2019 از گوشی Mate X رونمایی کرد. این گوشی اولین محصول غول چینی است که از قابلیت‌های 5G پشتیبانی می‌کند. مودم تعبیه شده در این گوشی مودم 5G هواوی Balong 5000 نام دارد. حالا این کمپانی برای اولین بار تصمیم گرفته است چیپ‌های داخلی ساخت خودش را به کمپانی های دیگری بفروشد که فقط اپل نام دارند! در حقیقت گویا هواوی می خواهد مودم 5G آیفون ۲۰۲۰ را تامین کند و در ادامه با ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

مودم 5G هواوی

مودم 5G هواوی

این ادعا ممکن است کمی عجیب و غریب به نظر برسد، به‌خصوص بعد از آنکه هوآوی در ماه ژانویه اعلام کرد که از این پلتفرم تنها در محصولات هوشمند ساخت خود این شرکت مانند گوشی‌های هوشمند و دیگر فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیاء استفاده خواهد شد. با این حال، به نظر می‌رسد چینی‌ها از معامله فروش Balong 5000 به اپل استقبال کنند، چرا که گوشی‌های اپل به دلیل اینکه تنها از سیستم عامل iOS پشتیبانی می‌کنند، رقیبی برای گوشی‌های اندرویدی هوآوی نخواهند بود. علاوه‌براین تنها شرکتی که می‌تواند پیشنهادی ارائه کند که رد کردن آن سخت باشد، اپل است.

از سوی دیگر کوپرتینویی‌ها نیز از اینکه بهای بیشتری برای عقب نماندن از غافله بپردازند، ناراحت نخواهند شد. چرا که تحلیلگران بر این باورند که مشخص نیست اینتل بتواند تا دو نسل بعدی آیفون سیستم‌های مودم  XMM 8160 5G را فراهم کند. از سوی دیگر کوالکام و سامسونگ نیز اعلام کرده‌اند که این دسته از محصولات خود را به اپل نخواهند فروخت. بدین ترتیب تنها گزینه فعلی پیش روی اپل برای جا نماندن از رقبا Balong 5000 هوآوی است.

درباره مودم 5G هواوی Balong 5000

Balong 5000 پلتفرم جدیدی است که در قالب یک چیپست چندحالته 5G اوایل سال 2019 توسط هوآوی معرفی شد. این پلتفرم که در کنار مودم 5G CPE Pro عرضه شد سریع‌ترین اتصال بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند را فراهم کرده‌اند. این پلتفرم با ابعاد کوچک خود قابلیت‌های بزرگی ارائه می‌کند. به عنوان مثال از همه شبکه‌های 2G – 3G – 4G و 5G در یک چیپ پشتیانی می‌کند که این موضوع میزان مصرف انرژی و لگ با استفاده از تغییر حالت بین این شبکه‌ها کاهش می‌دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل با هواوی همکاری کند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
j30

چه مسخره
آمریکا به کشورای دیگه میگه از محصولات هووای استفاده نکنید جاسوسه حالا خودش میخواد استفاده کنه

Saeed Mohammadipouya

بعید میدونم

علی شیخ زاده

درحال حاضر بهترین مودم ۵جی متعلق به هواویه اما با وجود مشکلات امنیتی بین امریکا و هواوی بعیده این معامله انجام بشه

ganja2

به خاطر ضایع کردن اپل این کارو میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)