حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای خرید مودم 5G آیفون ۱۶ با کوالکام وارد مذاکره نشده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

می‌دانیم که اپل تمام تلاش خود را دارد تا در تامین قطعات به سمت خودکفا شدن پیش برود. این موضوع قرار بود از ابتدای ظهور فناوری 5G برای مودم‌های مورد نیاز اجرایی شود اما نشد. آنطور که پیداست سال ۲۰۲۴ و iPhone 16 آغاز استفاده از مودم 5G ساخت اپل خواهد بود، چرا که در جدیدترین اطلاعیه رسمی می‌بینیم اپل برای خرید مودم 5G آیفون ۱۶ با کوالکام وارد مذاکره نشده است.

مودم 5G آیفون ۱۶ ساخت اپل خواهد بود؟

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ بارسلونا، مدیرعامل کوالکام گفت:

«ما هیچ برنامه‌ای برای سال ۲۰۲۴ نداریم، فرض برنامه‌ریزی من این است که در سال ۲۰۲۴ مودم [اپل] را تامین نمی‌کنیم، اما این تصمیم آن‌هاست.»

وی فاش نکرد که آیا اپل همچنان قصد دارد برای تراشه مودم اختصاصی خود، هزینه مجوز فناوری را به کوالکام بپردازد یا نه، اما خاطرنشان کرد که درخواست پرداخت حق امتیاز مستقل از ارائه تراشه است.

طبق گزارش ها اپل از مودم 5G اختصاصی خود در آیفون های 2023 استفاده می‌کند

اپل سال ۲۰۱۹ بیشتر کسب‌وکار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. این شرکت در تلاش برای ارائه اولین آیفون 5G در سال ۲۰۲۰ و با مودم اختصاصی خود بود. با این حال مودم 5G اختصاصی اپل به آیفون ۱۲ نرسید. این شرکت برای عقب نیفتادن از رقابت با کوالکام توافق کرد و برنامه ریزی داشت که مودم 5G خود را به سری آیفون ۱۵ برساند. با این حال چنین اتفاقی رخ نداد و این سری هم با مودم 5G کوالکام عرضه خواهند شد.

با تایید رسمی مدیرعامل کوالکام مبنی بر عدم سفارش مودم 5G برای سال ۲۰۲۴ توسط اپل، احتمالا پروژه ساخت مودم 5G اختصاصی این شرکت به نتایج خوبی رسیده است.

چندی پیش و در گزارش جدید مربوط به آیفون SE 4 شنیدیم این دستگاه هم که برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده، احتمالا با مودم 5G اختصای اپل عرضه خواهد شد. البته گفته شده بود که متاسفانه اتصال 5G‌ آن محدود به شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز است و اتصال mmWave ندارد. شاید این محدودیت برای مدل اقتصادی باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید مودم 5G اپل به سال ۲۰۲۴ می‌رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)